Oud 22-03-2015, 00:58
Robba
Robba is offline
Hey , ik zit momenteel in Havo 4 en blijf zo goed als zitten ik ben ook al een keer in Havo 2 blijven zitten en heb er eigenlijk geen zin meer in om nog 2 jaar Havo te doen want ben nu 17 en al 1/2 jaar ouder als derest en volgend jaar 3 jaar ouder.

ik weet al zeker welke opleiding ik wil doen en dat is toevallig een Mbo 4 opleiding.

Ik weet nu niet wat ik moet doen 2 jaar Havo voor een Havo diploma en dan nog 4 jaar Mbo 4 (Terwijl ik al 2 jaar achterloop)

Of nu direct naar Mbo 4 en dan gelijk afronden maar ik dan wel zonder Havo diploma zit.

Ik zou graag wat tips willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2015, 11:20
Commander2
Avatar van Commander2
Commander2 is offline
Ik heb een soortgelijk probleem, ik zit ook op het randje van overgaan en ik twijfel heel erg tussen MBO of Havo4 overdoen als ik zou blijven zitten

Jij zegt dat je al een keer bent blijven zitten? Het is toch algemeen zo dat je maar 1 keer mag blijven zitten?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 11:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Jij zegt dat je al een keer bent blijven zitten? Het is toch algemeen zo dat je maar 1 keer mag blijven zitten?
Scholen mogen dit zelf bepalen. Maximaal 2x blijven zitten (maar niet 2x in hetzelfde jaar) is een veel gebruikte regel.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 11:44
Robba
Robba is offline
Ja op mijn school mag je 1x in onderbouw en 1x bovenbouw blijven zitten.

Het is voor mij niet zo dat ik Havo niet aankan maar ik heb er niet zoveel aan gedaan in Havo 2 en dit jaar in Havo 4 heb ik veel pech gehad omdat ik lange tijd niet naar school kon.

Alleen ik denk dat ik beter mbo kan gaan doen omdat ik dan eerder mijn opleiding af heb die ik zeker weten wil gaan doen. weet alleen niet of het wel zo slim is zonder een middelbare school diploma weg te gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 12:33
Commander2
Avatar van Commander2
Commander2 is offline
Je zegt dat je al precies weet welke opleiding je wilt gaan doen, dat is erg mooi!
Maar je vraagt je ook af of het wel verstandig is om zonder diploma weg te gaan, met dit probleem zit ik dus ook heel erg en ik snap je twijfel hier.
Maar als jij zeker weet welke opleiding je wilt, en dat je die ook leuk vind. Dan lijkt het mij duidelijk dat je voor deze opleiding moet gaan
Met citaat reageren
Oud 23-03-2015, 10:54
Online hulp
Avatar van Online hulp
Online hulp is offline
Ik zou ook zeggen dat je voor de opleiding kunt gaan waarvan je toch al weet dat je deze wilt doen. Het levert niet veel problemen op wanneer je gewoon een MBO diploma op zak hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2015, 23:06
Robba
Robba is offline
Ik ga voor de Mbo4 opleiding heb de school opgebeld waar ik heen wil , kon me alleen niet aanmelden daarvoor moet ik naar de school zelf toe komen over een maand. Ik zal dan mijn Cijferlijst moet laten zien die mij van 3 naar 4 Havo heeft gebracht.

Het enige is dat ik voor mijn opleiding Wiskunde , natuurkunde en scheikunde nodig heb maar dat zijn nou juist de vakken waar ik het laagste voor stond namelijk een 5 6 6 , ook dit jaar in havo 4 sta ik een 5 voor alle drie de vakken.

Zou ik om deze reden niet toegelaten kunnen worden ? , ik weet namelijk van mezelf dat het mijn 3 beste vakken zijn maar dat ik er gewoon niet veel aan heb gedaan , zou dan wel zonde zijn als ik hierdoor niet toegelaten zou worden.

Of is het gewoon als je bevorderd bent van havo 3 naar 4 zou je op elke mbo opleiding in principe gewoon aangenomen moeten worden ?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2015, 00:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Of is het gewoon als je bevorderd bent van havo 3 naar 4 zou je op elke mbo opleiding in principe gewoon aangenomen moeten worden ?
Het antwoord hierop is ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Mbo/havo->hbo
Boike
3 01-09-2012 00:31
Algemene schoolzaken switch VMBO-T > HAVO op mn 18e
tommeke1994
2 19-06-2011 13:35
Algemene schoolzaken Stap 4 VMBO/T naar HAVO 4 ------> Toelatingseisen
Winstanley
2 28-01-2011 12:55
Algemene schoolzaken enquete voor jongeren.
Fantôme
57 19-10-2004 21:58
Algemene schoolzaken spw4 --> sph
RawTofu
17 09-06-2004 23:49
Algemene schoolzaken MBO ---> oa of spw? (niveau 4)
angel_girl
15 03-05-2003 13:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.