Oud 12-06-2015, 15:17
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Hallo allemaal. Ik bevind mij in een vrij lastige situatie en hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Ik ben een tweedejaars student European Studies aan de Haagse Hogeschool. In mijn eerste jaar heb ik een NBSA (Negatief Bindend Studie Advies) gekregen. Ik ben hier in beroep tegen gegaan wegens mijn persoonlijke omstandigheden dat jaar en heb vervolgens uitstel gekregen tot jaar 2. Ik zou dus in jaar 2 mijn propedeuse moeten halen.

Echter zijn er dit jaar wee dingen gebeurd in mijn persoonlijke omstandigheden die het studeren vrij moeilijk hebben gemaakt. Van mijn propedeuse onderdelen heb ik weer 1 onderdeel niet gehaald (een mondeling tentamen).

Afin, ik ben met die nieuws naar mijn SLB'er gegaan en zij vertelde me om gewoon door te gaan met het jaar en achtte de kans groot dat de examencommissie mij een extra kans zou geven, gegeven mijn persoonlijke omstandigheden.

In mei dit jaar heb ik mij ingeschreven voor de studie Politicologie. Deze studie is geheel in het Nederlands en past inhoudelijk ook beter bij mij. Verder had ik het gevoel dat ik veel bagage heb meegenomen uit jaar 1 dus ik ben wel klaar voor een nieuwe start.

Ik vraag mij nu af hoe groot de kans is dat de examencommissie mij nog een extra kans verleend voor het mondeling tentamen aangezien ik al vorig jaar uitstel kreeg voor mijn Bindend Studieadvies. Aan de andere kant zou ik de studie wel will voortzetten indien ze mij geen extra kans toekennen maar weer uitstel van mijn studieadvies. Ik heb geen idee of hierbij ook wordt gekeken naar het aantal behaalde studiepunten, want na mijn inschrijving in Leiden heb ik geen tweedejaarstoetsen meer gemaakt en heb ik mij enkel gericht op propedeusevakken.

Ik moet binnekort een brief opstellen aan de examencommissie. Heeft iemand enig advies of tips? Of zijn er mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2015, 23:03
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
In hoeverre waren je studiebegeleiders op de hoogte van al deze problemen? Over het algemeen weet ik dat de examencommissie best wel begrijpend kan zijn wat betreft omstandigheden, maar niet als je er na afloop mee komt. Dus niet eerst je tentamens niet halen en dan zeggen "ja maar".
Met citaat reageren
Oud 13-06-2015, 06:53
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Zowel mijn SLB'er als mijn decaan zijn heel het jaar op de hoogte geweest van mijn persoonlijke omstandigheden.

Ik vraag me alleen af of ze mij wel uitstel gaan geven van mijn negatief bindend studieadvies, als ze de kans voor een extra herkansing afwijzen. Volgens mij moet je voldoen aan een minimum aantal studiepunten. But I'm not sure about that.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2015, 21:00
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Je SLB'er zegt zelf dat de kans groot is dat je een extra herkansing krijgt, dus vraag dat z.s.m. eerst officieel aan als je wil... Filosoferen over een negatief bindend studieadvies kunnen we daarna nog wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren propedeuse
ronjabosgraaf
3 20-06-2016 09:33
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Propedeuse HBO communicatie
Papa
5 17-06-2013 21:56
Studeren Universiteit zonder VWO-diploma of HBO propedeuse?
Treasuretrain
7 15-04-2010 17:18
Algemene schoolzaken Vraagje over Propedeuse
Mtyn
2 19-05-2008 11:25
Psychologie Het-Grote-Positieve-Topic
rare kwast
493 18-01-2008 08:35
Studeren hbo-propedeuse naar wo: psychologie.. vraagjes!!
hmm-hmm
4 12-05-2007 10:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.