Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2011, 11:00
Spekkerd
Spekkerd is offline
Om het kort te houden. Ik had gister een AK toets die niet zo goed ging. Bij een van de vragen keek ik nogal verbaast op.

Hoe ongeveer de vraag eruit zag:
In land ''X'' is het aantal mensen dat met 1 dollar moet rondkomen van 40% naar 45% gestegen en de rijkere elite is nog krachtiger geworden.
Welke ontwikkeling is dit?
A.Sociale ongelijkheid
B.Niet relevant
C.Niet relevant
D.Ruilvoetverslechtering

Ik heb B en C als niet relevant beschreven omdat ze dat ook waren, het waren namelijk compleet foute antwoorden die trouwens ook niet veel op een ontwikkeling leken.

Het antwoord op de vraag was A. Maar ik had D. D was niet beschreven nergens in het boek of whatsoever ooit genoemd, het feit dat ik A geen onwikkeling vond zorgde ervoor dat ik D koos.

Lever alsjeblieft wat commentaar. Ik vraag me namelijk echt af het een slechte toets vraag was. Ik had er ookal vandaag met mijn docent over gesproken die zei dat hij de toets dinsdag zou bespreken.

Laatst gewijzigd op 06-01-2011 om 11:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2011, 11:08
Picidae
Picidae is offline
Waarom vind je A geen ontwikkeling? Een ontwikkeling hoeft niet per se een positieve verandering te zijn zoals bij deze vraag. Bij deze vraag wordt gegeven dat het verschil tussen rijk en arm groter geworden is, daarmee wordt de sociale ongelijkheid ook groter.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 11:10
Spekkerd
Spekkerd is offline
Tuurlijk hoeft een onwikkeling geen positieve verandering te zijn. De sociale ongelijkheid wordt inderderdaad ook groter. Maar alleen ''sociale ongelijkheid'' is geen ontwikkeling. Iets als: ''de sociale ongelijkheid wordt groter'' wel.

In mijn visie dan.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 12:32
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Wat is ruilvoetverslechtering dan, is dat wel een ontwikkeling?

Ik vind het ook niet slim om te kiezen voor een antwoord waar je nog nooit van hebt gehoord en waarvan je zeker weet dat je er niks over hebt gelezen in dat hoofdstuk.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 15:17
Spekkerd
Spekkerd is offline
Ik heb er inderdaad ook enigszins spijt van dat ik een term kies waarvan ik nog nooit heb gehoord. Ik had hier wel een reden voor. Ruilvoetverslechtering is namelijk meer een werkwoord dan Sociale ongelijkheid. Door -ing klinkt het als een bepaald process of ontwikkeling. En alleen ''sociale ongelijkheid'' is toch geen ontwikkeling?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 15:25
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nou ja, er wordt wel (meer) sociale ongelijkheid ontwikkeld. En D ken ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 16:35
Spekkerd
Spekkerd is offline
Citaat:
Nou ja, er wordt wel (meer) sociale ongelijkheid ontwikkeld. En D ken ik ook niet.
Ja, de sociale ontwikkeling wordt groter in dit geval. Maar alleen ''sociale ontwikkeling'' is geen ontwikkeling.

In mijn visie.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 16:36
Numenorean
Numenorean is offline
Ruilvoetverslechtering kan het niet zijn, omdat dit een term is dat te maken heeft met indexcijfers van invoer en uitvoer. Het moet dus wel antwoord A zijn
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 16:48
Spekkerd
Spekkerd is offline
Citaat:
Ruilvoetverslechtering kan het niet zijn, omdat dit een term is dat te maken heeft met indexcijfers van invoer en uitvoer. Het moet dus wel antwoord A zijn
Erhm, heb jij wel uberhaupt de hele eerste post gelezen? Het was niet de kwestie of antwoord A het goeie antwoord was, maar of sociale ongelijkheid uberhaupt wel een ontwikkeling is. Bedankt om te vertellen wat ruilvoetverslechtering is, maar google had dit klusje al voor mij gedaan.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 16:16
Teddy-chan
Teddy-chan is offline
Je hebt gelijk, taalkundig gezien zou A geen goed antwoord kunnen zijn en had het beter geformuleerd kunnen worden. Grotere sociale ongelijkheid, of een toename van de sociale ongelijkheid bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuws (in? en) over het Midden-Oosten
Gatara
181 11-09-2008 16:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.