Oud 06-04-2005, 00:08
blauw
blauw is offline
het betreft over mij en het huis waarin ik leef, althans probeer te leven ( )
ik ben nogal een overgevoelig persoon, daarvan ben ik wel blij dat ik dat alvast van mezelf weet.
Het probleem ligt daar echter niet echt.
Ik leef in een huis bij mijn ouders een broer en een zus, waarvan de zus zwanger is.
We zijn allemaal in de 20 en eigenlijk op leeftijd dat we onze eigen vleugels uit gaan slaan, maar wegens bepaalde ( vooral financiele ) omstandigheden kan dit helaas niet.
Tussen mij en mijn bro gaat het wel goed, af en toe hebben we weleens meningsverschillen oid, maar dat lijkt me best gezond, de hele tijd vrolijk tegen elkaar zijn is ook niet alles.
Maar ik en mijn zus!, een wereld van verschil, een week gaat het goed daarna barst de bom weer.
Ze is nogal gefrustreerd lijkt het, om de kleinste dingen kan ze kwaad worden, dat is trouwens bijna altijd al zo geweest maar het word erger wenneer ze echt met iets zit.
En ik weet dat ze met iets zit, ik weet ook met wat maar ik kan niet met haar 'praten' op die bepaalde manier dat het voor haar een opluchting zou moeten zijn.
Zij lucht zich op door mensen te irriteren, bepaalde dingen te eisen, zorgen dat je het niet meer naar je zin hebt in je eigen huis.
Een hele tijd geleden was mijn moeder 'het slachtoffer' nu ben ik het, en met 'het slachtoffer' bedoel ik dus de boksbal voor haar, de persoon waar zij zich op kan laten gaan.
En dat is geen pretje, een paar dagen gaat het bijv. goed en kun je alles tegen haar zeggen en dan op een bepaald moment word ze krankzinnig, insane, je doet iets wat niet naar haar zin is ( zet bijvoorbeeld de muziek iets te hard, of je draait een cd die niet naar haar zin is ) en daar barst de bom weer, de vorige keer kreeg ik een asbak naar mijn hoofd die ik gelukkig net kon ontwijken, helaas belandde die wel gebroken in mijn bed.
Ik kan wel tal van incidenten op gaan schrijven, maar dat heeft natuurlijk weinig nut, jullie begrijpen nu wel een beetje wat ik bedoel hoop ik.

Ik weet alleen niet wat ik nu moet doen, vandaag was er weer iets soortgelijks gebeurd en mijn zenuwen worden nu wel flink op de proef gesteld, ik weet nooit wenneer ik iets goeds doet en wenneer niet.
Mijn vriend kan nu ook niet meer langskomen want zij irriteert zich aan hem, enja met gillen en dingen kapotmaken krijg je natuurlijk snel je zin.
Ik heb er wel met mijn moeder over gepraat, dat ik het niet vind kunnen, en dat als zoiets gebeurd ik er dagen last van heb, ik zenuwachtig word en me niet lekker in mijn vel voel zitten, dat ik vind dat mijn zus zich ook wel een beetje aan zou kunnen passen en dat niet alles van een kant moet komen, dat ik niet begrijp waarom ze mijn vriend ineens niet mag, dat ik niet begrijp waarom ze zo tegen mij doet maar eigenlijk ook weer wel, alleen wil ik niet dat ze zo op deze manier gebruik van me maakt, dat ik haar boksbal niet wil zijn, dat ik eigenlijk liever verhuis als het op deze manier verder moet dan maar geen school volgend jaar.
Mijn moeder zei dat ze het erg jammer zou vinden als ik op deze manier het huis zou verlaten en om de rede waarom, ze zei dat ze het begreep maar dat het nog maar 3 maanden zou duren, ze zei dat ze zou proberen met zus te gaan praten.

Ik weet ook dat het voor de andere bewoners van dit huis niet erg gezellig is en ook voor hun de nodige spanningen met zich mee brengt, dat word ook meerdere malen tegen mijn zus gezegd, het lijkt erop dat ze juist wil dat iedereen deelt in haar spanningen en dat iedereen haar problemen oplost en dat iedereen zich zorgen moet maken over haar toekomst.
Iedereen heeft natuurlijk ook zijn eigen zorgen in ieder gezin hetzelfde, ik kan er alleen makkelijker over praten met wat vrienden of ouders, zij is erg gesloten en kan het niet op een 'normale' manier uitten, ik weet alleen niet wat ik ertegen kan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2005, 14:10
Kairi41
Avatar van Kairi41
Kairi41 is offline
Heey,

Misschien kun je er met je zus over praten. Niet meteen alle schuld op haar afschuiven, maar vragen waarom ze zo doet. Misschien is ze zelf er niet van bewust dat ze zo doet. Sorry ik ben niet zo goed in oplossingen verzinnen, maar ik doe mn best
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:31
Verwijderd
Een ding: ik denk niet dat het jouw schuld is. Je zult ook wel af en toe vervelend doen, dat doet iedereen, maar je zus is hier degene die fout zit. Dingen tegen je gooien, schreeuwen, dat kan gewoon niet. Ze tiranniseert jullie hele huishouden en jou zeker. Ik denk niet dat praten veel helpt, ik denk dat je dat ook al geprobeerd hebt? Zo niet, vraag haar dan wáárom.
Eigenlijk is er maar één oplossing: je zus moet in ieder geval hulp zoeken. Zo kan het natuurlijk niet...
Ik zou zeggen, praat met je ouders en geef aan dat jij zo niet langer door kunt gaan en dat je wilt dat zij een beslissing nemen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 15:38
blauw
blauw is offline
Iig bedankt voor de reacties, natuurlijk heb ik al geprobeerd met haar te praten, en natuurlijk ook met mijn ouders, om het kort maar krachtig te zeggen: er valt gewoon weg niet met haar te praten, ze draait alles om dat het de schuld moet zijn van een ander, misschien dat ze in haar hoofd wel weet dat ze af en toe verkeerd zit, dat zal ze nooit en te nimmer toegeven.
Mijn ouders daarintegen, daar kan ik wel mee praten maar wat kunnen ze doen?, met haar gaan praten? haar dingen verbieden?
Mijn zus zal dan ook nooit hulp gaan zoeken, mijn moeder heeft het een keer aan haar gevraagd toen ze zestien was, het huis werd te klein.

Ik denk dat we het beste met elkaar om kunnen gaan ( zoals nu ) door elkaar te negeren.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 16:33
heavyukkie
heavyukkie is offline
ik denk eerder als je met je ouders wil praten niet met je zus er over wil hebben maar met 1 of ander hulp verlenings instantie. Niet omdat het jou schuld is maar wel jou probleem. Jij zit er mee en je zus staat voor die dingen niet open. Jij wilt je VWO halen en dat kan denk alleen maar op 1 manier en dat is om er met iemand over te praten en leren er mee om te gaan, en er beter mee om te leren gaan. al kan je je ei kwijt denk ik dat het al oplucht en ook met die gene dan over school te hebben en eventueel toch een stapje terug te gaan dat kan door een jaar te blijven zitten of naar de havo te gaan. want ben je met het VWO klaar, ga je waarschijnlijk naar de universiteit en dat is echt nog veel zwaarder.... succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Aantrekkingskracht: de wanhopige man en de onbereikbare vrouw.
Egoconstructie
99 15-01-2020 14:47
Liefde & Relatie Atletisch lichaam afknapper?
Armoed
92 20-07-2010 03:21
Flora & Fauna Jacht op vos in Friesland weer geopent
kees17
105 30-05-2005 17:21
Liefde & Relatie Nog steeds geen sex?
John_doe
42 05-04-2005 01:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Moslima met dood bedreigt: kritiek op islam word niet geduld!!!!!
Optima
80 27-09-2002 17:11
Seksualiteit Jongens? iets nieuws vanavond?
Acorn
44 16-02-2002 16:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.