Oud 21-04-2012, 17:41
G00dQuest
G00dQuest is offline
-

Laatst gewijzigd op 21-04-2012 om 18:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2012, 17:42
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Wat heb je zelf al?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 17:46
G00dQuest
G00dQuest is offline
-

Laatst gewijzigd op 21-04-2012 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 17:49
Verwijderd
Wat zou de reden kunnen zijn dat het vak CKV gegeven wordt? Dat zijn dan ook argumenten tegen het afschaffen van dat vak.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 17:50
G00dQuest
G00dQuest is offline
-

Laatst gewijzigd op 21-04-2012 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 17:56
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
geen idee, anders zou ik het niet vragen
Nou, dan google je het. En dan kom je bijvoorbeeld op deze wikipediapagina en dan staat er onder 'zie ook' deze link en daar vind je dan bijvoorbeeld:

Citaat:
Zowel in Nederland als Vlaanderen is cultuureducatie een vast onderdeel van het leerprogramma in het basisonderwijs. In Nederland is dit het leergebied Kunstzinnige oriëntatie. De zogenaamde kerndoelen daarvan zijn dat leerlingen zich leren uitdrukken met kunstzinnige middelen, leren te reflecteren op eigen werk en dat van anderen, en kennismaken met kunst en cultuur. Ook in Vlaanderen gelden soortgelijke ontwikkelingsdoelen.

In de onderbouw van het voortgezet onderwijs in Nederland zijn vergelijkbare doelstellingen geformuleerd: de zeggingskracht van kunst ontdekken, eigen kunstzinnig werk presenteren, leren kijken en luisteren naar kunst, eigen ervaringen verbeelden, reflectie op kunstzinnig werk. In Vlaanderen kent het secundair onderwijs een aantal culturele studiegebieden, en bovendien een specifiek kunstgeörienteerde onderwijsrichting. Dit zogenaamde kunstsecundair onderwijs is onderverdeeld in ballet, beeldende kunsten en podiumkunsten. In het voortgezet onderwijs in Nederland is cultuur onderdeel van de vakken Nederlands, Moderne Vreemde talen, Geschiedenis, Literatuur, Kunstvakken, Culturele en Kunstzinnige Vorming (CKV) en Klassieke Culturele Vorming (KCV).
[bewerken] Voorgeschiedenis

Kunst en cultuur als leergebied binnen het onderwijs bestaat al sinds de negentiende eeuw. De term cultuureducatie is echter vrij nieuw. In het begin van de jaren '90 komt het woord voor het eerst voor, als verzamelterm voor kunst-, erfgoed- en media-educatie. In de beleidsnotitie Cultuur en School van 1996 (Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) wordt cultuureducatie uitgewerkt als onderdeel van een Nederlands beleidsprogramma dat de scholen meer in contact wil brengen met de culturele omgeving. Het streven is niet alleen meer aandacht voor cultuur binnen de schoolmuren, maar vooral meer interactie tussen scholen en culturele instellingen.
[bewerken] Binnen en buiten de school

Via cultuureducatie op school maakt elk kind kennis met kunst en cultuur, ook degenen die daar van huis uit niet (vaak) mee in aanraking komen. Uit onderzoek blijkt dat kennismaking met cultuur op jonge leeftijd het beste beklijft
En daar staat al wat in over doelstellingen en alles. En dat kost me nog geen minuut om dat te vinden.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 18:05
G00dQuest
G00dQuest is offline
-

Laatst gewijzigd op 21-04-2012 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 11:41
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Aangezien G00dQuest zijn reacties inclusief openingspost verwijderd heeft, lijkt het me niet zinvol om dit nog open te laten.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen NL betoog hulp nodig =(
Weed
4 23-01-2007 22:42
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken]
halilo
14 05-01-2006 22:10
Muziek Opzoek naar betoog van ... Rollin over Rocksterren en technici
sperzieboon1
44 31-08-2005 17:41
Seksualiteit [GEZ] betogend artikel over seks op jonge leeftijd.
x-spekkie-x
19 02-02-2005 13:54
Algemene schoolzaken [GEZ] betogend artikel over seks op jonge leeftijd.
x-spekkie-x
3 21-01-2005 11:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Alternatieve straffen...
diamonde
1 06-03-2003 14:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.