Oud 10-12-2011, 22:23
spark88
spark88 is offline
hallo
Ik heb een vraagje. Ik heb gisteren een nogal harde klap tegen mijn neus gekregen en denk dat hij gebroken is. Mijn neus begon namelijk nogal hard te bloeden en deed heel veel pijn. Ik was ook heel misselijk en had de hele tijd het gevoel dat ik ging flauwvallen(misschien van de klap). Hoe weet ik dat ik een gebroken neus heb of niet, want hij is niet hard gezwollen maar ziet een beetje rood en staat nog recht.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 23:38
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dit hoort hier niet!

L&G --->
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 00:12
bambambam
bambambam is offline
Voelen en kijk of er twee losse delen zijn ontstaan die je een beetje los van elkaar kan bewegen..?
natuurlijk kun je bij twijfel ook altijd even naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 17:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het kan best dat je neus gebroken is dan. Wat je beschrijft klinkt wel als pijn die kan passen bij een breuk. Had je na de klap plots de neiging om te tranen?
Je kunt het echter niet altijd voelen. Het beste is je huisarts er naar laten kijken, die kunnen dat beter vaststellen dan jij.

Wees er in de tussentijd voorzichtig mee. Als je er nu mee gaat rotzooien of nog een klap op krijgt kan het behoorlijk verschuiven, en vaak zit je dan aan een operatie vast om het weer recht te krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 17:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je neus kan best gebroken zijn natuurlijk, maar door eventuele zwelling kan het nog niet duidelijk zijn. Een beschadiging hoeft niet altijd van buiten zichtbaar te zijn.
De misselijkheid en het gevoel dat je flauwviel komt waarschijnlijk door de klap in combinatie met het flinke plotse bloedverlies.

Uiteindelijk kunnen we er hier weinig over zeggen. Het kan niks zijn, maar het kan ook een breukje of kneuzing zijn, waarvoor het wel belangrijk is dat je échte medische hulp zoekt. Bel gewoon even je huisarts op, die kan je daar het beste in adviseren. Als je last van je ademhaling krijgt moet je sowieso direct bellen.

De zwelling en de roodheid kun je proberen te verminderen door een nat, koud washandje of een coldpack op je neus te leggen, hoewel het effect minder zal zijn als de klap al een tijdje geleden is.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 11-12-2011 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 17:29
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Als je neus gebroken is en hij staat nog recht, doen ze er niks aan. Als hij scheef staat moet je wel geopereerd worden maar dat is bij jou niet het geval. De misselijkheid en het gevoel om flauw te vallen kunnen net zo goed bij een kneuzing passen als bij een breuk. Ook ogen die tranen hebben er niets mee te maken.
Conclusie: laat je voortaan geen klappen meer geven, en doe nu gewoon rustig aan. Soms kan ijs nog helpen om de pijn en de zwelling wat tegen te gaan. En als je het niet vertrouwt ga je naar je huisarts. Op basis van jouw verhaal kunnen we niet beoordelen of je neus gebroken is.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 10:08
priepie
priepie is offline
ja lekker veel koelen en daarna nog even voelen want door zwelling kan je minder goed voelen of er iets zit
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 12:20
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
De misselijkheid en het gevoel dat je flauwviel komt waarschijnlijk door de klap in combinatie met het flinke plotse bloedverlies.
Dat zal wel meevallen denk ik
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:11
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dat is na aanleiding van dit, wijsneus.
Citaat:
Mijn neus begon namelijk nogal hard te bloeden
Als je een klap op je neus krijgt kun je daarbij flink wat bloed verliezen. En dan is het ook niet raar dat je soms heel even draaierig bent, deels ook omdat het zien van zoveel bloed voor veel mensen toch onverwacht schrikken is.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 16:07
Telesmurf
Avatar van Telesmurf
Telesmurf is offline
Ik denk dat als je een gebroken neus hebt, je nu wel bij de dokter zou zijn! Doet denk ik vreselijk veel pijn!

Nouja, hoop ;t niet voor je.

Sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 16:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je zult je verbazen hoeveel mensen er dagenlang wachten voordat ze met een vermoedelijke breuk naar de dokter gaan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 17:38
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dat is naar aanleiding van dit, wijsneus. .
Een toepasselijke woordkeuze wat de topicinhoud betreft...
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 20:19
spark88
spark88 is offline
Bedankt voor de reacties iedereen!! Ik heb vroeger mijn neus al eens gebroken maar toen was het veel erger en daardoor was ik dus niet zeker of het deze keer ook gebroken was. Mijn neus is nu nog steeds wat gezwollen en pijnlijk dus ik denk dat ik toch maar eens naar de dokter ga voor de zekerheid..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 21:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Een toepasselijke woordkeuze wat de topicinhoud betreft...
Was ook niet geheel toevallig.

Citaat:
Bedankt voor de reacties iedereen!! Ik heb vroeger mijn neus al eens gebroken maar toen was het veel erger en daardoor was ik dus niet zeker of het deze keer ook gebroken was. Mijn neus is nu nog steeds wat gezwollen en pijnlijk dus ik denk dat ik toch maar eens naar de dokter ga voor de zekerheid..
Zou ik zeker doen ja.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 18:23
priepie
priepie is offline
wat heb je de vorige keer dan gedaan dat je hem gebroken had
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 21:29
spark88
spark88 is offline
Citaat:
wat heb je de vorige keer dan gedaan dat je hem gebroken had
Ik was toen nog redelijk jong (en iedereen was in paniek) en ben dan direct naar de spoed gegaan waar ze me een dag hebben gehouden voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 18:41
Verwijderd
De vraag was wat de aanleiding was

Zorg in elk geval dat je goed koelt tegen de zwelling (dit kun je blijven doen zolang het warm aanvoelt). Blijft de pijn toenemen, dan bezoek een arts, maar zelfs al is het gebroken: veel kun je er toch niet mee.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Nomina Animorum Verhaal
lillojon
21 29-12-2009 15:33
Flora & Fauna Wizzy de Engelse Bulldog
wizkid
18 16-08-2005 12:18
Verhalen & Gedichten [dagboek] het dagboek van een junkie (kort)
CyWu
42 19-01-2005 16:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: veroordeling AH-medewerkers valt mee
ikbenschipper1
17 12-01-2003 20:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Albert heijn werknemers vervolgd voor mishandeling
Verwijderd
136 19-11-2002 15:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.