Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 13:06
RockaholiC
Avatar van RockaholiC
RockaholiC is offline
Vanaf 11 februari beschikbaar en hij zal heten: 'Vang me als ik val'.

Beschrijving:

Holly Krauss leidt een opwindend leven, is jong en succesvol en heeft alles privé goed voor elkaar. Ze wordt aanbeden en bewonderd door iedereen die ze tegenkomt.
Maar dat is één kant van Holly. De andere Holly is losbandig en wild, zoekt regelmatig de verkeerde mensen op en belandt vaak in riskante situaties. Wanneer de roekeloze uitspattingen steeds sneller op elkaar volgen en haar wilde kant de overhand neemt, dreigt ze de controle over haar leven te verliezen. Ze vermoedt dat ze gestalkt wordt en ze wordt bedreigd door iemand die eist dat ze haar schulden aflost. Op elke hoek van de straat dreigt gevaar en het geduld van Holly's geliefde en vrienden begint op te raken.
Is het Holly's eigen schuld? Is zij paranoïde of zijn haar angsten reëel? En als ze niet meer op haar eigen intuïtie kan vertrouwen, wie is er dan om haar op te vangen als ze valt?



Wat vinden jullie van Nicci French en gaan jullie het nieuwe boek kopen?
Ik lees ze graag en ja ik ga 'm halen
__________________
ik vind het hier zo gezellig, ik doe gewoon mijn broekje uit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2005, 13:24
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Nicc French is echt goed! Ik lees de boeken erg graag, lekker leesvoer. Niet te moeilijk en vloeiend geschreven.

Dat nieuwe boek ga ik halen! (In februari)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 15:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, ik vind Nicci French ook echt supergoed Vooral dat boek waarin zo'n vrouw ontvoerd wordt en met geheugenverlies terug de wereld inkeert en dat niemand haar gelooft.. Ik weet de titel even niet meer

Maar dit nieuwe boek ga ik ook zeker lezen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:03
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Ik heb hem besteld, ben benieuwd!

@vogelvrij, dat is "de bewoonde wereld" toch? Die vind ik ook echt super
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ilsch schreef op 28-01-2005 @ 17:03 :
Ik heb hem besteld, ben benieuwd!

@vogelvrij, dat is "de bewoonde wereld" toch? Die vind ik ook echt super
Ja, volgens mij wel...

Er was er ook eentje over een huis en een kindje, die heette ook zoiets maar die vond ik dan weer een stuk minder, heb ik volgens mij niet eens uitgelezen...

Bezeten van mij is trouwens ook supergaaf..
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 10:40
lautie
Avatar van lautie
lautie is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 28-01-2005 @ 17:07 :
Ja, volgens mij wel...

Er was er ook eentje over een huis en een kindje, die heette ook zoiets maar die vond ik dan weer een stuk minder, heb ik volgens mij niet eens uitgelezen...

Bezeten van mij is trouwens ook supergaaf..
Was dat niet het veilige huis? Ik vind bezeten van mij tot nu toe echt de beste, maar het boek over de vrouw die gevangen werd genomen vond ik ook echt super. Was dat de bewoonde wereld? En ik ga ook zeker het nieuwe boek lezen kan niet wachten.

Maar wat vinden jullie van de boeken van nicci gerard, ik ben nu bezig in het voorbijgaan, en het is tot nu toe veel belovend.
__________________
I'm not to be trusted, I'm human
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 11:02
Regenboog!
Avatar van Regenboog!
Regenboog! is offline
dat zijn idd hele goeie boeken kga hem zeker ook gaan kopen
__________________
Carpe Diem!!!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:16
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
lautie schreef op 30-01-2005 @ 11:40 :
Was dat niet het veilige huis? Ik vind bezeten van mij tot nu toe echt de beste, maar het boek over de vrouw die gevangen werd genomen vond ik ook echt super. Was dat de bewoonde wereld? En ik ga ook zeker het nieuwe boek lezen kan niet wachten.

Maar wat vinden jullie van de boeken van nicci gerard, ik ben nu bezig in het voorbijgaan, en het is tot nu toe veel belovend.
De boeken van allebei apart moet ik nog lezen.. Zij heeft geloof ik 2 boeken geschreven en hij 1? Kan er prima naast zitten

Ik vond geloof ik De rode kamer iets minder.. Ik weet echt niet meer precies welk boek nou wat was.. Je had ook dat boek over die hele familie, waar dan zo'n opgraving oid was? Die was ook goed.

Onderhuids was het eerste boek dat ik las, die is ook echt super
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:50
lautie
Avatar van lautie
lautie is offline
Citaat:
Ilsch schreef op 30-01-2005 @ 17:16 :
De boeken van allebei apart moet ik nog lezen.. Zij heeft geloof ik 2 boeken geschreven en hij 1? Kan er prima naast zitten

Ik vond geloof ik De rode kamer iets minder.. Ik weet echt niet meer precies welk boek nou wat was.. Je had ook dat boek over die hele familie, waar dan zo'n opgraving oid was? Die was ook goed.

Onderhuids was het eerste boek dat ik las, die is ook echt super
Ik vind ze eigenlijk gewoon allemaal hartstikke goed

Dus nu maar even op n rijtje:

Het geheugenspel:
Op een koude herfstmorgen wordt in de tuin van een landhuis in Shropshire, Engeland het lichaam opgegraven van een zestien jaar oud meisje. Het stoffelijk overschot is dat van Natalie Martello die in de gouden zomer van 1969 spoorloos verdween en al meer dan vijfentwintig, jaar wordt vermist.
Voor de familie maakt de vondst van Natalie Martello een 'einde aan vage dromen en sluimerende hoop en brengt tegelijkertijd een gruwelijk, lang verborgen misdaad aan het licht. Natalie is vijfentwintig jaar geleden vermoord. Maar wie zou zo'n mooi en briljant meisje hebben omgebracht? En hoe heeft die onvoorstelbare misdaad zich voltrokken?


Verborgen Glimlach:
Als Miranda van haar werk thuiskomt treft ze haar nieuwe liefde Brendan lezend in haar dagboek aan op de bank. Ze is woest, ze verbreekt de relatie en zet hem de deur uit. Maar Brendan uit haar leven bannen blijkt makkelijker gezegd dan gedaan.
Twee weken later spreekt Miranda haar zusje Kerry, die er fantastisch uitziet en verliefd blijkt te zijn. Er is een nieuwe man in haar leven, hij heet Brendan. Dus Brendan is terug - vol wraak. Maar waarom? En wat wil hij van Miranda?
Wat als een ongemakkelijke situatie begint, wordt al snel een kwelling - en uiteindelijk zelfs nog angstaanjagender dan haar ergste nachtmerrie!

Het veilige huis:
Een brute moordaanslag in een huis in een rustige, rijke buurt van een Engels provinciestadje resulteert in twee doden. Het derde slachtoffer blijft in leven: een tienermeisje met een doorgesneden keel wordt door de politie in veiligheid gebracht. Op zoek naar een veilig huis voor deze enige getuige wendt de politie zich tot dr. Samantha Laschen, die bekendstaat om haar baanbrekend werk bij de behandeling van posttraumatische stress-stoornissen.
Sam Laschen denkt dat ze als bekwaam arts en liefhebbende vriendin de jonge, beschadigde vrouw wel kan beschermen en verzorgen. Maar wat begint als een gunst en een psychiatrisch experiment, eindigt in een vlucht om haar eigen geestelijke gezondheid te bewaren, de waarheid boven tafel te krijgen en alles wat haar dierbaar is in leven te houden.


Bezeten van mij:
Alice Loudon leidt een gelukkig leven. Ze woont samen met haar vriend Jake, doet een cursus Frans, maakt deel uit van een hechte vriendenkring, en werkt als project manager aan de ontwikkeling van een revolutionair anticonceptiemiddel. Haar ideale avond met Jake bestaat uit video-kijken met een maaltijd van de traiteur. Ze hebben vage trouwplannen en ooit zullen ze samen kinderen krijgen.
Het geordende leven van Alice wordt ruw verstoord door de overweldigende ontmoeting met Adam Tallis, op wie zij halsoverkop verliefd wordt en in wiens ban zij raakt. Adam, op zijn beurt, adoreert Alice. Overtuigd van hun allesbeheersende liefde zegt Alice haar oude leven vaarwel en verlaat Jake.
Het leven met Adam is spannend en onvoorspelbaar. Alice leeft, net als Adam, van dag tot dag. Adam is een beroemde bergbeklimmer. Zijn laatste tocht was een rampzalige expeditie naar de top van de Chungawat. Vijf mensen overleefden het niet, maar zonder zijn kalme optreden zouden er nog meer mensen zijn omgekomen.
Het aanvankelijk zorgeloze geluk van Alice wordt overschaduwd door de anonieme telefoontjes en bedreigingen. Adam wuift haar ongerustheid weg, maat Alice kan zich er niet bij neerleggen. Tijdens haar zoektocht naar de herkomst van deze bedreigingen betreedt Alice het duistere pad van Adams verleden. En wat ze daar aantreft, overtreft haar grootste angst.


Onderhuids:
'Vrouwen. In de zomer bespied ik hen, ik ruik hen en ik hou hen in gedachten. Ze kijken naar hun spiegelbeeld in winkelruiten, terwijl ze hun buik intrekken en rechtop gaan staan, en ik kijk naar hen. Ik kijk hoe ze naar zichzelf kijken. Ik zie hen wanneer ze denken dat ze niet te zien zijn.'
Drie vrouwen krijgen een anonieme brief met daarin de aankondiging van hun dood. Enige overeenkomst tussen de drie lijkt er niet te zijn: ze wonen niet in dezelfde buurt, zijn niet even oud, mooi of rijk. Ze kennen elkaar niet eens. Deze gebeurtenis zet de wereld van Zoë, Jennifer en Nadia volledig op zijn kop. De politie, op zoek naar aanwijzigingen, keert het leven van de drie vrouwen binnenstebuiten. Zorgvuldig gekoesterde geheimen en diep weggestopte angsten worden openbaar, relaties komen in de knel of stranden. De afzender houdt de vrouwen dag en nacht in de gaten en wacht, zo blijkt uit de brieven die volgen, geduldig af tot het juiste ogenblik is aangebroken.


De bewoonde wereld:
Abbie Devereaux wacht in het donker. Ze is geblinddoekt en vastgebonden aan handen en voeten. Ze weet niet waar ze is en kan zich niet herinneren wat er is gebeurd. Ze hoort een stem in het donker. Een man die ze nooit ziet voert haar en praat tegen haar. Hij belooft haar in leven te houden, maar toch zal ze sterven, net zoals de anderen.
Ze probeert te overleven. Ze telt de seconden als ze alleen is. Ze vertelt zichzelf verhalen, denkt terug aan gebeurtenissen uit haar verleden, maakt plannen, praat tegen haar gijzelnemer en neemt zich voor te ontsnappen. Terug naar het normale, alledaagse leven zonder zorgen, weg van angstige eenzaamheid en terug naar de bewoonde wereld.
Ze is een jonge vrouw met een sterke geest en een groot doorzettingsvermogen, maar kan zij overleven in een plaats waar angst tot krankzinnigheid leidt? En als zij weet te ontsnappen, wie zal haar geloven? Abbie kan zich niets herinneren van wie zij was en hoe haar leven eruitzag voordat ze verdween. Ze zal op zoek moeten naar haar verleden om de reden van haar gevangenschap te ontdekken en een nieuw leven op te bouwen.

De rode kamer:
is een ijzingwekkende roman over de confrontatie met de dingen die we het meest vrezen, maar ook over de zoektocht naar een thuis, naar geluk en naar een plaats in de wereld.
Kit Quincannon werkt met geesteszieke criminelen. Ze raakt gewond als ze een verdachte ondervraagt die door de politie wordt vastgehouden. Tijdens haar herstel roept de politie haar hulp in bij een eenvoudige zaak. Het lichaam van een voortvluchtige is aangetroffen bij een kanaal in Londen. De politie heeft een verdachte en een bekentenis - van dezelfde man die Kit heeft aangevallen.
Maar de kwestie blijkt allerminst eenvoudig. Naarmate Kit zich er meer en meer in verdiept - in het verhoor van de politie, in de getroebleerde geest van de verdachte, in de eenzame wereld van het mysterieuze slachtoffer - wordt het geheel steeds complexer en duisterder. Als Kit nieuwe verbanden en misdaden ontdekt, raakt ze betrokken in een verbijsterende zaak, die haar dreigt te vernietigen.

Nicci Gerard heeft nu de onderstroom en het voorbijgaan geschreven en van Sean French weet ik het eerlijk gezegd niet.
__________________
I'm not to be trusted, I'm human
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:50
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Heb ik al gelezen!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:41
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
lautie schreef op 30-01-2005 @ 17:50 :
Ik vind ze eigenlijk gewoon allemaal hartstikke goed

Dus nu maar even op n rijtje:

Het geheugenspel:
Verborgen Glimlach:
Het veilige huis:
Bezeten van mij:
De bewoonde wereld:
De rode kamer:

Nicci Gerard heeft nu de onderstroom en het voorbijgaan geschreven en van Sean French weet ik het eerlijk gezegd niet.
Ik lees het terug en denk.. "die was leuk!" "oh ja, die vond ik ook zo leuk" etc etc etc
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 00:38
RockaholiC
Avatar van RockaholiC
RockaholiC is offline
nicci heb al twee boeken uit dacht ik, sean maar eentje
__________________
ik vind het hier zo gezellig, ik doe gewoon mijn broekje uit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie enquette
Judy2
77 23-05-2005 11:22
Verhalen & Gedichten Must-read
blurred
76 20-03-2005 16:02
Verhalen & Gedichten Laatste boekenaanwinsten.
Ieke
500 22-12-2004 19:30
Verhalen & Gedichten Aanraders
luckyleo
9 27-12-2002 23:24
De Kantine Wat staat er in JOUW boekenkast?
Anne
72 29-06-2002 12:03
Verhalen & Gedichten leuke boeken
fruitmand
18 03-06-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.