Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2004, 21:58
Verwijderd
Ik heb sinds een paar maanden een relatie met mijn vriend (maar dan wel een lange afstands relatie)...
Omdat hij zo ver woont zien we elkaar niet zo vaak meer... Ik vind hem nog wel leuk mar ik ben helemaal niet verliefd meer..
Ik heb er al eerder aan gedacht om het uit te maken maar nu weet ik het zeker..
Alleen nu weet ik niet hoe ik moet beginnen...

Ik vind het zo stom om te zeggen: het is uit.. DAt is zo afgezaagd... En ik zou hem nog wel als vriend willen hebben...

Hoe kan ik het beste beginnen?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2004, 22:05
kleinmeisje
Avatar van kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Begin gewoon een serieus gesprek. Laat het gesprek na een tijdje het over jullie relatie gaan. Vertel dat je hem nog wel aardig vind maar dat je hem alleen maar aardig vind en dat je het gevoel hebt dat je niet meer verliefd op hem bent. En vertel dan dat je geen relatie wil als je niet verliefd bent. Breng het niet in een keer maar maak het wel duidelijk dat het over is. Als dat duidelijk is kan je zeggen dat je hem nog wel graag wil blijven zien maar dan als vrienden, als hij dat op kan brengen.
Het maakt niet zo veel uit hoe je begint, maar maak duidelijk dat je wilt praten en zoek hier ook een goede gelegenheid voor.
Probeer duidelijk voor jezelf te krijgen waarom je niet meer verliefd bent. Dan kan je dit als een soort inleiding brengen.
__________________
wie zwijgt stemt toe
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:06
Verwijderd
vertel hem gewoon hoe je je voelt, dat je je erg op je gemak voelt bij hem, en dat hij veel voor je betekent, maar dat je verliefdheid over is. dat je hem wel heel erg graag als goeie vriend wil houden, maar dat je denkt dat jullie relatie geen toekomst meer heeft.
[edit] en inderdaad, heel belangrijk, zoals hierboven al gezegd wordt: zoek het juiste moment een beetje. zorg dat je alleen bent, dat de situatie er een beetje naar staat enzo...[/edit]

zoiets


sterkte en succes!

xxx
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
kleinmeisje schreef op 28-06-2004 @ 23:05 :
Begin gewoon een serieus gesprek. Laat het gesprek na een tijdje het over jullie relatie gaan. Vertel dat je hem nog wel aardig vind maar dat je hem alleen maar aardig vind en dat je het gevoel hebt dat je niet meer verliefd op hem bent. En vertel dan dat je geen relatie wil als je niet verliefd bent. Breng het niet in een keer maar maak het wel duidelijk dat het over is. Als dat duidelijk is kan je zeggen dat je hem nog wel graag wil blijven zien maar dan als vrienden, als hij dat op kan brengen.
Het maakt niet zo veel uit hoe je begint, maar maak duidelijk dat je wilt praten en zoek hier ook een goede gelegenheid voor.
Probeer duidelijk voor jezelf te krijgen waarom je niet meer verliefd bent. Dan kan je dit als een soort inleiding brengen.
goede tips.. ik kan die zeker wel gebruiken!
Alleen... hoe begin ik nou zown sirieus gesprek?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:12
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Wel.. ik zou hem nu toch al subtiel laten merken dat er 'iets' mis is.. op deze manier voelt hij het mss toch al aankomen (hiermee bedoel ik, je spreekt hem wrs wel op msn, ga dan niet afkomen met 'oh,ik hou zoveel van je,etc' op deze manier lieg je hem gewoon iets voor, en zoiets doe je niet)
Als je hem dan ook terug ziet, ga dan niet enthousiast liggen kussen, maar zeg dat je eens met hem wil praten.
Voila, en dan begin je een serieus gesprek
Sterkte iig,
het is niet makkelijk..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:17
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 28-06-2004 @ 22:58 :
Ik vind het zo stom om te zeggen: het is uit.. DAt is zo afgezaagd... En ik zou hem nog wel als vriend willen hebben...
Je wil het onmogelijke. Tenzij hij niets voor je voelt, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-06-2004 @ 23:17 :
Je wil het onmogelijke. Tenzij hij niets voor je voelt, natuurlijk.
eigelijk denk ik niet dat er veel zal veranderen..
we zien elkaar toch niet vaak enzo..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:19
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-06-2004 @ 23:17 :
Je wil het onmogelijke. Tenzij hij niets voor je voelt, natuurlijk.
Hier geloof ik idd ook niet zo in , je kan niet echt beste vrienden zijn met je ex denk ik, iig niet de eerste maanden, dan is het nog te pijnlijk..
Ohjah, ik regulariseer niet, er zijn best mensen die wel nog vrienden kunnen blijven, maar ik ken er weinig
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:26
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 28-06-2004 @ 23:06 :
goede tips.. ik kan die zeker wel gebruiken!
Alleen... hoe begin ik nou zown sirieus gesprek?
"Ik wil het even ergens met je over hebben" of "We moeten praten" of "Ik zit ergens mee" of "Ik heb slecht nieuws" of simpelweg "Ik moet even iets serieus met je bespreken".
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:27
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
jaaaaaa je maakt het uit (stiekem luister je dus... toch wel naar het advies van ouwe lullen)
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 28-06-2004 @ 23:27 :
jaaaaaa je maakt het uit (stiekem luister je dus... toch wel naar het advies van ouwe lullen)
nee toen heb ik het niet uitgemaakt.. dat ging toen ergens anders over en dat probleem is gelukkig opgelost...
dit licht niet aan hem maar gewoon aan mij.. ik ben niet meer verlieft
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:43
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Dat probleem was dan toch niet zo lang geleden? Toch?
En hij is volledig over zijn problemen? noujah, in elk geval, goed voor je dat je tot een besluit bent gekomen
succes nog!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:44
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Begin met zijn mening te vragen. Dan kun je langzaam duidelijk maken dat jij het niet meer ziet zitten.

"Hoe vind jij dat het gaat tussen ons?"
Niet goed -> dan is het hoge woord er snel uit
Goed -> zeg dat jij vind dat het niet goed gaat en dat je het wil uitmaken, beargumenteer het en toon begrip.

Verder kan ik je 2 tips geven.. geef hem niet de indruk dat het over een tijdje wel goed kán komen want valse hoop is het laatste waar hij wat aan heeft.. en kom snel to the point. Draai niet om de boodschap heen maar zeg direct waar het op staat.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 23:36
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
afgezaagd? heb je dan al zo vaak iemand verteld dat het uit was?

Maargoed, begin een serieus gesprek en vertel hoe je je voelt en hoe dat zo gekomen is en wat je nu wilt
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 06:30
Verwijderd
Hoevaak heb je hem gezien?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 07:59
Verwijderd
En ga tijdens dat gesprek niet twijfelen, want dat gaat hij misschien hopen dat het wel weer goed komt. Wees duidelijk, je wilt niet meer verder, punt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 29-06-2004 @ 00:36 :
afgezaagd? heb je dan al zo vaak iemand verteld dat het uit was?

Maargoed, begin een serieus gesprek en vertel hoe je je voelt en hoe dat zo gekomen is en wat je nu wilt

Ik heb helemaal niet vaak verteld dat het uit is hoor ... maar ik vind het gewoon niet leuk om het zo te zeggen... ik bedoel niet in 1 keer.. dat komt te hard aan..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 14:53
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Kan je niet gewoon vertellen dat je verliefdheid niet sterk genoeg meer is en je het gevoel hebt dat het niets gaat worden? Dan lieg je niet, is taktisch en je bent klaar.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2004, 15:23
Verwijderd
Ik heb het gewoon gedaan..
Ik vroeg wat hij van onze realtie vond.. en toen had hij gelijk in de gaten dat er iets was.. dus toen vroeg hij dat ook en toen zei ik dat ik niet meer verliefd was.. en toen zei hij dat hij dat ook had..
Hij had precies hetzelfde probleem als ik! Hij vond het zielig om uit te maken.. dus toen was het natuurlijk onzin om nog door te gaan en hebben we het eigelijk samen uitgemaakt..

nog bedankt allemaal..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:40
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Wat laf van hém om het niet uit te maken dan
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 29-06-2004 @ 16:40 :
Wat laf van hém om het niet uit te maken dan
ja dat vond ik ook.. maar ik kan het hem niet kwalijk nemen want ik deed eigelijk gewoon hetzelfde..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 21:14
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je gevoel weg is. Heeft mijn ex-vriendin ook gewoon zo gedaan. Zij vond het ook heel moeilijk, omdat ik heel anders was dan al haar andere vriendjes, namelijk heel lief, stil en kwetsbaar. Maar ze was bang dat ze me daardoor te veel aan het lijntje ging houden en dat zou oneerlijk zijn, dus had ze de knoop door gehakt. Ik heb nog gevraagd of het aan was anders lag, maar het lag puur en alleen maar aan haar gevoel. Zo zou jij het dus kunnen zeggen als hij vraagt of de lange afstand ermee te maken heeft. Misschien speelt die wel een beetje in jouw situatie mee, maar dat is niet de hoofdreden.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 20:52
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 29-06-2004 @ 22:14 :
Gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je gevoel weg is. Heeft mijn ex-vriendin ook gewoon zo gedaan. Zij vond het ook heel moeilijk, omdat ik heel anders was dan al haar andere vriendjes, namelijk heel lief, stil en kwetsbaar. Maar ze was bang dat ze me daardoor te veel aan het lijntje ging houden en dat zou oneerlijk zijn, dus had ze de knoop door gehakt. Ik heb nog gevraagd of het aan was anders lag, maar het lag puur en alleen maar aan haar gevoel. Zo zou jij het dus kunnen zeggen als hij vraagt of de lange afstand ermee te maken heeft. Misschien speelt die wel een beetje in jouw situatie mee, maar dat is niet de hoofdreden.
Is al gedaan hoor
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Zelf gitaar leren spelen
DZHAW
53 26-06-2013 10:31
Liefde & Relatie Hoe kan ik hiermee omgaan?
Soezen
3 06-11-2007 22:35
Muziek Beginnen met basgitaar...
Verwijderd
20 04-02-2007 12:01
Lichaam & Gezondheid hardlopen - beginnen
Fleurop
100 29-01-2007 14:55
Psychologie Hoe kan ik haar overtuigen?
Verwijderd
10 29-10-2005 13:36
Psychologie Hoe om te gaan met een jongetje met 'gedragsproblemen'
Eend
6 29-12-2004 18:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.