Oud 18-08-2004, 09:30
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Vandaag in het AD:

Citaat:
18-08-2004

Richtlijn moet herkenning en behandeling verbeteren

Pijnstiller oorzaak hoofdpijn

Door Esther van Osselen

Veel hoofdpijnklachten zijn te wijten aan pijnstillers of cafeïne. Naar schatting 320.000 Nederlanders hebben elke dag zware hoofdpijn.

Dat komt door de medicijnen die ze ertegen slikken of doordat ze te veel koffie, thee, cola en chocola nuttigen. Huisartsen moeten hier alerter op zijn.

Nieuwe richtlijnen voor de behandeling van hoofdpijn van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG), die vandaag uitkomen, schrijven artsen voor goed te letten op de hoeveelheid pijnstillers die hun hoofdpijnpatiënten gebruiken.
Volgens dr. Marion Grol, huisarts-onderzoeker bij het NHG, kan medicijn-afhankelijke hoofdpijn al optreden als iemand meer dan drie dagen per week paracetamol inneemt.
De gevolgen zijn ingrijpend. De pijnstillers die aanvankelijk werkten tegen hoofdpijn die af en toe toesloeg, bezorgen de patiënt na verloop van tijd zware hoofdpijn die elke dag terugkomt. Patiënten kunnen hun werk niet meer goed doen of verzuimen, en krijgen door de vele pijnstillers ook andere lichamelijke klachten.
Huisartsen moeten patiënten er op wijzen dat in één keer stoppen met alle medicijnen en cafeïne het enige is dat helpt. Afkicken kan mensen zo ziek maken, dat ze soms in het ziekenhuis moeten worden opgenomen of wekenlang niet uit hun bed kunnen komen. Beter is het te voorkomen dat de middelen-afhankelijke hoofdpijn ontstaat.
,,We moeten er met z'n allen alert op zijn dat dit gebeurt'', zegt Grol. ,,Het probleem is dat artsen vaak onvoldoende zicht hebben op wat mensen slikken.'' Verreweg de meeste patiënten gaan niet naar de dokter met hoofdpijn, zelfs als ze er elke dag last van hebben. Bovendien zijn middelzware pijnstillers als naproxen, diclofenac en ibuprofen tegenwoordig vrij verkrijgbaar.
Grol benadrukt dat niet iedereen hoofdpijn krijgt van de pijnstillers. ,,Juist mensen die al hoofdpijn hebben, zijn er gevoelig voor'', zegt zij. ,,Uit angst voor een aanval nemen ze alvast een pijnstiller en sluipend worden het er steeds meer.'' Hoe het komt dat hierdoor juist dagelijkse hoofdpijn kan ontstaan, is nog niet duidelijk.
De Nederlandse Vereniging van Hoofdpijnpatiënten is blij met de nieuwe richtlijnen. ,,Veel mensen zijn enorm aan het tobben met hoofdpijn. We zijn heel blij dat het extra aandacht krijgt bij de huisarts, want veel patiënten lopen daar nog steeds tegen een muur'', zegt A. Mensing van de vereniging.
Vraag: slikken jullie vaak pijnstillers? Hoe snel slik je 'iets' (pijnstiller, paracetamol, etc) als je hoofdpijn hebt? Slik je er meer of minder dan 3 per week?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:32
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
TS begint:
Ik slik eigenlijk vrijwel nooit een pijnstiller of paracetamol of iets wat daarop lijkt. Alleen als ik echt veel pijn heb en daardoor niet kan slapen, dan neem ik een pijnstiller.

Ik vind het ook niet zo goed om een pijnstiller te nemen en daarna rustig door te gaan met werken en dergelijke, omdat je op die manier eigenlijk een signaal van je lichaam negeert.

Overigens drink ik ook geen koffie, maar eet op z'n tijd wel veel chocola (maar niet dagelijks).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:36
Verwijderd
Ik gebruik alleen een pijnstiller als ik echt niet meer tegen de hoofdpijn kan. Het liefst slik ik namelijk geen pijnstiller.
Ik slik minder dan 3 pijnstillers per week.

Veel pijnstillers slikken is slecht Ik heb een tijd gehad dat ik bij het minste pijntje al een pijnstillerpakte. Maar daar word je allen maar erg duf van
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:41
Koekiejmonster
Avatar van Koekiejmonster
Koekiejmonster is offline
hay,
Alleen als ik heel erg hoofdpijn heb slik ik een parecetemol!
Ik slik eigenlijk altijd minder in een week, of ik meot ziek zijn, dan neem ik er sneller een!


-xXx-
__________________
:'(
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:42
Verwijderd
Ik hoorde het gister op tv. Zelf slik ik op het moment vrij veel pijnstillers (zeker meer dan drie per week)...toch gebruik ik ze vrijwel alleen maar als ik echt veel pijn heb. Bij hoofdpijn slik ik niet zo heel snel iets, dan moet het echt heel erg zijn (zoals gister bv. maar dan helpen pijnstillers ook lang niet altijd (migraine)).

Laatst gewijzigd op 18-08-2004 om 09:48.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:44
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik slik bijna nooit pijnstillers.

Een paar keer per jaar (eens in de 3 maanden) 2x op een dag 2 Ibuprofen.

Verder ongeveer eens in de 2/3 maanden 2 (tegelijk) paracetamolletjes.

Was het niet allang overal bekend dat paracetamol als je het te vaak/lang slikt juist de klacht gaat verergeren?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 18-08-2004 @ 10:44 :

Was het niet allang overal bekend dat paracetamol als je het te vaak/lang slikt juist de klacht gaat verergeren?
Volgens mij wel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:48
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Alleen als het écht nodig is.

Minder dan drie keer in de week iig.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:49
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 18-08-2004 @ 10:44 :
Was het niet allang overal bekend dat paracetamol als je het te vaak/lang slikt juist de klacht gaat verergeren?
Mjah, op zich wel een beetje, maar ik wist het eigenlijk niet echt. Was bij mij dus niet zo bekend.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:52
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Paracetamol of asperine's slik ik bijna nooit. Maar ik heb op doktersadvies sterkere pijnstillers gekregen waarvan ik er drie per dag slik.

Ik dacht dat bij sommige klachten paracetamol juist ging helpen als je het langere tijd slikte. (vertelde de reumatoloog iig)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:09
Verwijderd
in geval van kater nooit, en alleen als ik me ergens op moet concentreren en ik heb een knallende koppijn neem ik er een.

misschien 1 per maand
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:54
Verwijderd
Ja, ik slik veel pijnstillers, ik denk wel meer dan 3 per week
Maar ik slik alleen pijnstillers als ik echt verschrikkelijke hoofdpijn heb en er beroerd van wordt. Niet een goed teken denk ik?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 11:47
Mara
Mara is offline
Zelden. Alleen als ik echt pijn heb, dan neem ik de maximale dosis Ibuprofen, anders helpt 't niet. Maar dat is misschien 5x per jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 12:14
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik weiger pijnstillers te nemen zoals paracetemol, omdat ze gewoonweg niet nodig zijn. Ik kan me niet herrineren dat ik zoiets heb genomen de laatste 6 jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 12:29
Redhair
Redhair is offline
vrijwel elke dag slik ik een para of iburofen. ik drink ook elke avond warme chocola
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:05
jet
Avatar van jet
jet is offline
oke ik ga vanaf nu geen pijnstillers meer gebruiken (deed ik de laatste tijd toch al niet) en geen thee koffie chocola en cola


kom ik misschien van mijn al 5 jaar durende hoofdpijn af

ik slik alleen pijnstillers voor zware dingen. ik heb pijstiller kuren gevolgd voor mn hofdpijn, die hielpen niet. het laatst heb ik ibruprofen en paracetamol geslikt voor een knie waarvan de banden zijn uitgerekt. maar daar ben ik me gestopt. volgensmij overbelast ik hem alleen maar als ik de pijn niet voel, en ik hou niet zo van die troep
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:33
Verwijderd
ik slik alleen pijnstiller als ik echt heel veel pijn heb(meestal van het ongesteld zijn, of andere erge pijnen)
want ik heb t niet zo op die dingen, ik krijg van paracetamol hoofdpijn,dat weet ik al jaren, daarom gebruik ik t niet, ook omdat t bij mij niks helpt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:41
Verwijderd
Er zijn vele medicijnen die een averechts effect hebben als je er teveel of chronisch gebruik van maakt. Denk aan Otrivin (neusspray) of bepaalde middelen voor het verwijden van je luchtwegen, hebben na langer gebruik juist de tegenovergestelde werking.

Bij gewone 'huis, tuin en keuken'-pijnstillers werkt dat net zo. Als je maandenlang paracetamol of ibuprofen slikt krijg je natuurlijk ook problemen, maar als je dat doet ben je ook gewoon ongelooflijk dom. Als je chronisch medicatie gebruikt moet je dat niet op eigen houtje gaan doen maar aan je arts een geschikt recept vragen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:01
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik slik pijnstillers als ik ongesteld ben of moet worden. Als ik koppijn heb neem ik bijna nooit wat in, meestal helpt slapen wel. Als het echt té erg is neem ik wel een paracetamolletje.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik alleen pijnstillers als ik echt veel pijn heb of als ik iets anders moet doen (bijv. examen) waarvoor ik echt fit moet zijn. Ik slik iig minder dan drie pijnstillers per week. Vaak begin ik met een halfje, dat werkt soms ook nog wel bij mij.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:10
Verwijderd
mijn moeder slikt het laatste jaar ook veel paracetamol en ibuprofen (voor hoofdpijn)
me vader zei er laatst iets van (eindelijk)

maarja
ik heb een itjdje grhad dat ik gewoon een para deed slikke omdat ik niet kon slape

maar dan ben ik nu van af
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:31
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik slik misschien eens in het jaar een pijnstiller, misschien nog wel minder. Doordat ik ze zo weinig slik kan een kinderparacetamol bij mij nog helpen. Alleen als ik echt pijn heb en daardoor niet verder kan met wat ik aan het doen was (al was dat slapen) neem ik iets.

Chocola eet ik ook wel eens veel, maar niet een lange tijd dagelijks.. Koffie, thee en cola drink ik niet/nauwelijks.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:54
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Bijna nooit. Sowieso hou ik helemaal niet van pillen slikken en eigenlijk kan ik dat ook niet zo goed.
Ik heb wel eens Ibuprofen geslikt tegen heel hevige menstruatiepijn, alleen als ik écht niks meer kon. Maar dat zullen er niet meer geweest zijn dan 3 in een paar jaar tijd.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:02
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
ik slik soms paracetamol tegen hoofdpjin, maar dat heb ik niet zo vaak, misschien eens in de 3 weken dat t zo erg is dat ik n pijnstiller pak, als ik ongesteld ben heb ik altjid onwijze buikpijn en hoofdpijn, dus dan pak ik meestal wel 1 of 2 pijnstillers speciaal tegen menstruatie pijn per keer.
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:05
Ndimension
Ndimension is offline
Ik slik nooit pijnstillers.
Volgens mij heb ik in mijn hele leven er een stuk of 3 op ofzo
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:52
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-08-2004 @ 14:41 :
Er zijn vele medicijnen die een averechts effect hebben als je er teveel of chronisch gebruik van maakt. Denk aan Otrivin (neusspray) of bepaalde middelen voor het verwijden van je luchtwegen, hebben na langer gebruik juist de tegenovergestelde werking.

welke verbredende luchtweg medicijnen dan?
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:00
Verwijderd
S'winters, als ik veel moet werken en lange dagen in school zit krijg ik regelmatig hoofdpijn, soms migraines, meestal is het gewoon verholpen door een uurtje slaap/rust maar soms kan dat niet en zit ik op werk met knallende hoofdpijn en neem af en toe een ibuprofen, in de lente/zomer en herfst neem ik zelden of nooit pijnstiller (raar )
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:04
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
ik had voor een tijd geleden ook heel zware hoofdpijn. Sinds ik ben overgestapt op een pil die een stuk lichter is, is de pijn sterk afgenomen. Ik slik nu, naast de pil, geen medicijn, maar mijn hoofd blijft gevoelig. Soms krijg ik zo ineens migraine-achtige hoofdpijn, dat alleen over gaat door te slapen. Paracetamol en Ibuprofen helpen niet
(te veel pijnstillers is heel slecht voor je maag, btw)
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
kevertje84 schreef op 18-08-2004 @ 17:04 :

(te veel pijnstillers is heel slecht voor je maag, btw)
Ligt ook wel een beetje aan de soort pijnstiller, volgens mij.

Maar teveel is nooit goed, nergens van.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 17:36
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
hmmja da's een bekend probleem..
hoofdpijn ---> slik pil -----> nog vaker hoofdpijn ---->slik nog meer pillen enz..

weet je wat echt helpt :

met je kop(pie) onder de douche gaan staan ..
oogjes dicht en gewoon rechtop.
en je dan voorstellen hoe de hoofdpijn uit je gespoelt wordt.

Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 17:47
Verwijderd
Ik ben eraan verslaafd geweest dus ja ik wist dat het hoofdpijn veroorzaakte
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 18:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
jet schreef op 18-08-2004 @ 16:52 :
welke verbredende luchtweg medicijnen dan?
Misschien dat hij doelt op middelen als ventolin... de werking kan minder worden door downregulatie van het aantal receptoren. Dat betekent, dat het lichaam merkt dat de receptoren zo vaak geprikkeld worden. Als reactie hierop haalt het lichaam een deel van de receptoren weg, dit noem je downregulatie. Ik weet niet zeker of dit geldt voor die astma medicijnen maar het zou kunnen

Ontopic: ik gebruik praktisch nooit pijnstillers. Alleen als ik bijvoorbeeld naar de kaakchirurg ben geweest of heftige keelontstekingheb.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:10
Verwijderd
Ik slik bijna nooit pijnstillers. MIsschien eens in de 2 maanden een paracetamol.
Had een paar maanden geleden wel wat vaags. Had hoofdpijn en was bij iemand anders, dus kreeg toen een ibuprofen (had ik nog nooit eerder geslikt), maar toen werd m'n hoofdpijn juist erger ipv dat het minder werd
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:28
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Roos schreef op 18-08-2004 @ 19:31 :
Misschien dat hij doelt op middelen als ventolin... de werking kan minder worden door downregulatie van het aantal receptoren. Dat betekent, dat het lichaam merkt dat de receptoren zo vaak geprikkeld worden. Als reactie hierop haalt het lichaam een deel van de receptoren weg, dit noem je downregulatie. Ik weet niet zeker of dit geldt voor die astma medicijnen maar het zou kunnen

Ontopic: ik gebruik praktisch nooit pijnstillers. Alleen als ik bijvoorbeeld naar de kaakchirurg ben geweest of heftige keelontstekingheb.
dat zou me wel heel raar lijken. want ik heb 6 jaar lang 2 keer per dag ventoline gebruikt./.. en nu ben ik over op een ander middel vanwege andere bijwerkingen. maar het lijkt me raar dat zo;n middel het na een tijdje minder gaat doen. je krijgt een hogere dosis omdat OF je astma zwaarder word, OF jijzelf groter/zwaarder..
ben toch benieuwd
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 13:36
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Replica schreef op 19-08-2004 @ 12:17 :
Dat dat bij jou niet zo is, wil niet zeggen dat het bij iedereen even goed blijft werken. Sommige mensen kunnen bij chronische pijn jarenlang met dezelfde lage dosis van een eenvoudige pijnstiller toe, terwijl dat bij anderen al heel snel is uitgewerkt.
nou het is in principe neit echt een pijstiller. maar ik vroeg me gewoon af of die astma spullen echt zo werken
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 14:01
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-08-2004 @ 14:41 :
Er zijn vele medicijnen die een averechts effect hebben als je er teveel of chronisch gebruik van maakt. Denk aan Otrivin (neusspray) of bepaalde middelen voor het verwijden van je luchtwegen, hebben na langer gebruik juist de tegenovergestelde werking.
Luchtwegverwijders hebben dat effect voor zover ik weet toch echt niet
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 14:14
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Replica schreef op 18-08-2004 @ 13:39 :
Waarom slik je het dan, en heb je wel eens een tijd zonder geprobeerd?
altijd pijn overal. zonder is het erger dan met.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 15:13
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Replica schreef op 19-08-2004 @ 15:39 :
Bovendien is pijn een teken van je lichaam dat er iets mis is, als je altijd pijn hebt lijkt het me handig om eens een arts op te zoeken.
Pijn is niet altijd een teken van je lichaam dat er iets mis is. Als je altijd pijn hebt kan het zijn dat de pijn zijn signaalfunctie heeft verloren. Maar het is inderdaad wel verstandig om een arts op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:07
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik slik ze liever niet,maar heel soms wel als t niet over gaat of ik er echt niet door kan slapen, hooguit 1x per maand,vaak minder gelukkig, wel rot als je t zoveel moet gebruiken.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:12
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Replica schreef op 19-08-2004 @ 17:05 :
Als pijn zijn signaalfunctie heeft verloren is er toch ook iets mis? Misschien is er dan niet altijd meer een duidelijk lichamelijk 'letsel', maar er is wél iets mis.
Ja, daar heb je inderdaad gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:24
$omeone
$omeone is offline
Ik kan me maar 1 keer herinneren dat ik een pijnstiller heb genomen, toen ik een dode zenuw in m'n tand had.
Dus ehm, 1 keer in m'n leven tot zo ver
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:58
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
3 jaar geleden slikte ik elke dag pijnstillers....hoofdpijn....nu slik ik 1 a 2x in de maand pijnstillers, vooral tijdens mijn ongesteldheid...en als mijn hoofdpij echt niet dragelijk is....maar ik slik zo min mogelijk omdat het niet goed voor je is....en omdat ik al zoveel geslikt heb 3 jaar geleden...
ik neem altijd ibrufen, 200mg of 400mg en dat zijn gewoon mijn aspirine...pijnstillers zijn mijn aspirientjes..... ook niet goed maarja die lichte dingen werken voor geen meter, en ik merk de laatste tijd dat de 200 mg ook niet echt meer werkt
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 18-08-2004 @ 21:28 :
dat zou me wel heel raar lijken. want ik heb 6 jaar lang 2 keer per dag ventoline gebruikt./.. en nu ben ik over op een ander middel vanwege andere bijwerkingen. maar het lijkt me raar dat zo;n middel het na een tijdje minder gaat doen. je krijgt een hogere dosis omdat OF je astma zwaarder word, OF jijzelf groter/zwaarder..
ben toch benieuwd
Ik heb het inderdaad over Ventolin (of elk ander middel met als werkzame stof salbutamol(sulfaat)). Als je daar teveel van gebruikt dan kan het averechts werken. Bij 'teveel' bedoel ik dus ook niet tweemaal per dag, want dat is nog binnen de toegestane dosis, maar echt meerdere malen in een uur. Als je dat doet krijg je wel een minuutje of tien verlichting, maar daarna komt die benauwdheid weer net zo hard terug.

Verder is het inderdaad zo dat medicatie natuurlijk niet bij iedereen dezelfde werking heeft, bij jou kan het heel goed anders hebben gewerkt dan bij mij. In ieder geval gaat het erom dat er medicatie is die bij dat soort gebruik gewoon de effecten veroorzaakt die het juist moest wegnemen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 19-08-2004 @ 17:05 :
Als pijn zijn signaalfunctie heeft verloren is er toch ook iets mis? Misschien is er dan niet altijd meer een duidelijk lichamelijk 'letsel', maar er is wél iets mis.
Pijn is niet meer dan een zenuwprikkel. In de regel betekent dat dat er iets mis is, maar dat hoeft niet altijd. Zenuwen kunnen beschadigd zijn of niet goed werken of de receptoren in de hersenen kunnen de verkeerde signalen als pijnprikkels herkennen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:16
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Vraag: slikken jullie vaak pijnstillers? Hoe snel slik je 'iets' (pijnstiller, paracetamol, etc) als je hoofdpijn hebt? Slik je er meer of minder dan 3 per week?

Eigenlijk bijna nooit behalve bij zware hoofdpijn.
Dan zo'n 4 a 5 op die dag dan.
Ook een paar keer 12 op een dag genomen, nergens last van.

Volgens mij is het meer bij zielige mensen, die na een stootje tegen een tafel al een pijnstiller nemen en dan last krijgen van hoofdpijn.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 19-08-2004 @ 18:16 :
(...)

Volgens mij is het meer bij zielige mensen, die na een stootje tegen een tafel al een pijnstiller nemen en dan last krijgen van hoofdpijn.
Goh, wat een ontdekking, studeer je geneeskunde?

Het gaat hier even over mensen die chronisch medicatie gebruiken. Dat zijn dus niet mensen die met hun kop tegen een tafel aanvallen en dan hoofdpijn krijgen, of mensen die er twaalf op een dag slikken en daar last van krijgen, maar mensen die soms tientallen jaren elke dag pijnstillers slikken.

Die mensen krijgen er gewoon gegarandeerd last van, omdat veel in de gewone handel (supermarkt enz.) verkrijgbare pijnstillers daar gewoon niet voor bedoeld zijn. Natuurlijk speelt aanleg ook wel een rol maar om dat nou 'zielig' te noemen gaat me wel een beetje ver.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:21
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
ik neem altijd ibrufen, 200mg of 400mg en dat zijn gewoon mijn

Wat is daar mis mee, wij hebben thuis altijd 500 mg je gaat toch niet 5 pilletjes slikken als je er al met 1 dezelfde dosis krijgt.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 18-08-2004 @ 10:30 :

Vraag: slikken jullie vaak pijnstillers? Hoe snel slik je 'iets' (pijnstiller, paracetamol, etc) als je hoofdpijn hebt? Slik je er meer of minder dan 3 per week?
Ik slik geen pijnstillers en ik heb bijna nooit hoofdpijn. Ik neem hooguit een paar pijnstillers per jaar ofzo, wanneer ik ziek ben oid. Wat ik in de winter wel vaak slik is Bisolvon, omdat ik dan niet of minder verkouden word, maar dat is geen pijnstiller en hopelijk is het onschuldig.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 09:40
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Het gaat hier even over mensen die chronisch medicatie gebruiken. Dat zijn dus niet mensen die met hun kop tegen een tafel aanvallen en dan hoofdpijn krijgen, of mensen die er twaalf op een dag slikken en daar last van krijgen, maar mensen die soms tientallen jaren elke dag pijnstillers slikken.
Dat zijn wel de mensen na een klein pijntje naar de medicijn kast rennen.
Die gebruiken het wel elke dag.
Echt bijzonder is het onderzoek niet.
Bij elke drugs op langdurige gebruik krijg je bijwerkingen.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 15:13
Verwijderd
Ik slik pijnstillers als ik ongesteld ben
Moet van de dokter , heb altijd ontzettende buikpijn
Ik slik dan ook ; Ibuprofen 600 PCH/MG
3/4 keer per dag een hele
Verder slik ik ze nooit , alleen dan dus

Laatst gewijzigd op 20-08-2004 om 15:16.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid hoofdpijn
Verwijderd
42 26-11-2011 15:11
Lichaam & Gezondheid Paracetamol als slaapmiddel
Daantje_0705
22 12-04-2005 22:29
Lichaam & Gezondheid Hoofdpijn op 1 plek, heel erg duizelig
Mira Dos Santos
9 09-02-2004 19:45
Lichaam & Gezondheid hoofdpijn
jet
24 13-01-2004 21:56
Lichaam & Gezondheid Klaarkomen = hoofdpijn?
Somebody Special
11 08-06-2003 16:54
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.