Oud 15-09-2020, 11:56
Jongerencoach
Avatar van Jongerencoach
Jongerencoach is offline
Hallo,

Als kindercoach ben ik begonnen doordat ik vroeger het gevoel kreeg niet begrepen te worden. Ik ontplofte bij de simpelste vragen (toen vond ik dat niet). Ik durfde geen NEE te zeggen en stond voor iedereen klaar. Echte vrienden had ik niet maar probeerde ze wel te vinden door te pleasen. Ik was verlegen en durfde niet veel.

Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee en ik ben mij anders gaan opstellen en juist het tegenovergestelde wat ook niet altijd goed uitpakte. Een grote mond, voor niemand bang en het boeide mij niet wat een ander dacht of deed.
Inmiddels heb ik een mooie tussenweg gevonden hierin en ik wil dit graag ook aan jullie doorgeven.

Laat je niet veranderen door anderen, jij bent jij en jij bent goed zoals je bent💕
Geloof in jezelf en als dit even niet lukt dan is er morgen weer een nieuwe dag.
Leg de lat niet te hoog voor je maar kijk wat haalbaar is. Dit geeft zoveel minder stress 🙏🏼
En als dit nog niet helpt zoek dan een coach die je kan helpen want hoe fijn is het als er iemand is die je begrijpt.

Herken jij jezelf hierin en wil je ook graag begrepen worden door een ander?
Wil je hulp of heb je juist een vraag?
Geen verstoppertje meer spelen van wie jij eigenlijk bent.

Welke hulp past het beste bij jouw?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2020, 12:51
Struilhuik
Struilhuik is offline
Je adviezen zijn net zo strak als je taalbeheersing, allemachtig.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 13:47
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
allah
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 14:42
Struilhuik
Struilhuik is offline
Nou Destruct!, jij bent jij en jij bent goed zoals je bent Geloof in jezelf en als dit even niet lukt is er morgen weer een nieuwe dag Leg de lat niet te hoog voor je, maar kijk wat haalbaar is Weet je waarom? Dit geeft minder stress!

__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 17:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dit is Onzin niet, dus doe effe normaal aub.

Onzin reacties verwijderd.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 17:28
Verwijderd
Want de reactie van Struilhuik is wel serieus bedoeld
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 17:32
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De andere reacties waren lelijker dan sarcasme
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 17:33
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Dit is Onzin niet, dus doe effe normaal aub.

Onzin reacties verwijderd.
ok skatje <3
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 18:56
Verwijderd
Een coach is geen psycholoog of psychiater. Deze hebben er daadwerkelijk jaren voor gestudeerd.

Mensen die psychische hulp nodig hebben zijn beter af bij een psycholoog of psychiater. 🥰🥰🥰
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:44
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Een coach is geen psycholoog of psychiater. Deze hebben er daadwerkelijk jaren voor gestudeerd.

Mensen die psychische hulp nodig hebben zijn beter af bij een psycholoog of psychiater. 🥰🥰🥰
Eens
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Oud 16-09-2020, 14:33
Jongerencoach
Avatar van Jongerencoach
Jongerencoach is offline
Citaat:
Een coach is geen psycholoog of psychiater. Deze hebben er daadwerkelijk jaren voor gestudeerd.

Mensen die psychische hulp nodig hebben zijn beter af bij een psycholoog of psychiater. 🥰🥰🥰
Klopt helemaal een coach is geen psycholoog of psychiater en daarom zal een goede coach ook doorverwijzen als dat nodig is.

Helaas kan inderdaad iedereen zich coach noemen, dus ga op onderzoek uit waar hij/zij de opleiding heeft gevolg en of het bedrijf geregistreerd is bij een beroepenvereniging.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2020, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Klopt helemaal een coach is geen psycholoog of psychiater en daarom zal een goede coach ook doorverwijzen als dat nodig is.

Helaas kan inderdaad iedereen zich coach noemen, dus ga op onderzoek uit waar hij/zij de opleiding heeft gevolg en of het bedrijf geregistreerd is bij een beroepenvereniging.
Dan zou ik maar eens de openingspost veranderen, want het blijven zijn zoals je bent, is natuurlijk quatsch als deze persoon bijvoorbeeld destructief gedrag vertoont.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2020, 14:51
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Want de reactie van Struilhuik is wel serieus bedoeld
Jeweettok.

Citaat:
Klopt helemaal een coach is geen psycholoog of psychiater en daarom zal een goede coach ook doorverwijzen als dat nodig is.

Helaas kan inderdaad iedereen zich coach noemen, dus ga op onderzoek uit waar hij/zij de opleiding heeft gevolg en of het bedrijf geregistreerd is bij een beroepenvereniging.
Tussen ons gezegd en gezwegen: je zegt "als dat nodig is". Dat betekent dat jij jezelf capabel acht een goede assessment te maken en jezelf strategisch tussen de client en (daadwerkelijk) professionele hulp plaatst. Dat zint mij totaal niet. Je hebt daar geen adequate opleiding voor genoten. Je hebt daar dus de kennis en expertise niet voor. Jij niet, en al die andere "coaches" evenmin. Op dit moment denk ik namelijk niet dat jij veel verder komt dan wat waardeloze Xenos-tegeltjes oplepelen, in de veronderstelling dat wanneer je het maar vaak genoeg doet, iedereen het wel gaat geloven.

Ik denk dat je iedereen een plezier doet tóch wat te proberen af te maken aan opleiding of wat dan ook, in plaats van er maar mee stoppen, jezelf "coach" noemen en hopen dat mensen warm worden voor je gebakken lucht en geleuter.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 16-09-2020, 15:20
Verwijderd
Inderdaad. Ik vind al die uit de grond schietende coaches echt buitengewoon storend. Vooral die nonsense boekjes die uitgegeven worden en vage quotes op instagram met een mooi perzik-roze tintjes.

Mensen die in de psychische shit zitten of psychische problemen moeten op een bepaalde manier aangepakt worden, als deze personen bij een coach zijn geweest, is dat soms al te laat. Wordt tijd dat er wat meer gezegd wordt over hoe schadelijk een coach kan zijn met die bullshit-benaderingen.

Een coach is prima, als je even wil nadenken over een belangrijke stap in je leven, een bedrijf starten/overnemen, dat soort dingen. Maar de problemen die in de openingspost beschreven worden, moeten volgens mij ergens anders neergelegd worden.

En qua maatschappij denk ik dat we met zijn allen wel eens wat meer open mogen zijn naar mensen die problemen hebben, praten is vaak de eerste stap. Doet een coach niks aan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2020, 15:28
Verwijderd
Ik heb je website bekeken, er staan echt hele vervelende taalfouten op. Ik snap je benadering en ik begrijp je. Wel denk ik dat je een aantal valkuilen in het (wan)gedrag tijdens opgroeien/opvoeden van kinderen, niet voldoende kan ondervangen gezien je opleiding, namelijk het gedrag van de ouders, welke heel erg bepalend kunnen zijn in het verdere verloop en ontwikkeling van een kind. Je bent geen psycholoog en daarom vind ik dit schadelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2020, 15:30
Verwijderd
Citaat:
ACCESS BARS
De Bars zijn 32 punten op je hoofd die met elkaar in verbinding staan. Hierin worden alle gedachten, ideeën, overwegingen, emoties en houdingen opgeslagen, die je belangrijk achtte in je leven. Het nalopen van de Bars verwijdert bestanden en programma’s (opschonen of defragementeren), zodat ze niet langer in je leven zijn en ze niet elke keer automatisch verschijnen. Zoals beperkende overtuigingen, (ver)oordelingen over jou en je lichaam etc. Daarvoor in de plaats activeren we het programma Bewustzijn. Je gaat bewust waarnemen vanuit weten, zijn en ontvangen en dit in het tempo dat bij jouw unieke JIJ past.

Wanneer is het goed om je bars te laten nalopen?
• Vol hoofd
• Depressief
• Druk in het hoofd / spanningen
• Vermoeidheid
• Slaapproblemen
• ADHD
• Verdrietig
• Boos
• Druk
• Slechte concentratie
• Lichamelijke (pijn) klachten
• Hooggevoeligheid
In het ergste geval zul je je voelen alsof je zojuist een geweldige massage hebt gehad. In het beste geval kan je hele leven met totaal gemak veranderen in iets groters.
Oké laat me niet lachen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2020, 16:50
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Inderdaad. Ik vind al die uit de grond schietende coaches echt buitengewoon storend. Vooral die nonsense boekjes die uitgegeven worden en vage quotes op instagram met een mooi perzik-roze tintjes.

Mensen die in de psychische shit zitten of psychische problemen moeten op een bepaalde manier aangepakt worden, als deze personen bij een coach zijn geweest, is dat soms al te laat. Wordt tijd dat er wat meer gezegd wordt over hoe schadelijk een coach kan zijn met die bullshit-benaderingen.

Een coach is prima, als je even wil nadenken over een belangrijke stap in je leven, een bedrijf starten/overnemen, dat soort dingen. Maar de problemen die in de openingspost beschreven worden, moeten volgens mij ergens anders neergelegd worden.

En qua maatschappij denk ik dat we met zijn allen wel eens wat meer open mogen zijn naar mensen die problemen hebben, praten is vaak de eerste stap. Doet een coach niks aan.
Eens, mensen die zichzelf als coach labelen, en die hulp aanbieden voor mensen met psychische aandoening zou ik meteen weg swipen. En ik weet niet, maar er komen de laatste tijd veel 'coaches' tevoorschijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #16!!!
Snufje
310 06-10-2003 21:09
Verhalen & Gedichten Beetje dagboek
Vlooienband
30 29-06-2003 19:25
Liefde & Relatie Ze mag mij niet meer zien van haar ouders!
Tha White Eagle
11 29-12-2002 13:14
Liefde & Relatie Oppervlakkige vrienden..
bitsj
35 01-11-2002 14:40
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.