Oud 24-09-2009, 19:44
supergirl#1
supergirl#1 is offline
Plassen onder de douche bespaart veel water. Een Braziliaanse milieuorganisatie probeert daarom met een campagne het publiek over te halen tot een golden shower.

Het idee is dat met het plassen onder de douche minder gebruik wordt gemaakt van de wc, en dat er dus minder wordt doorgetrokken. Als één huishouden een keer per dag minder doortrekt, bespaart het 4380 liter water per jaar.

In een tv-spotje van SOS Mata Atlantica zijn trapezeartiesten, basketballers en zelfs buitenaardse wezen te zien die onder de douche plassen. “Plas onder de douche en redt het Atlantische regenwoud!”

bron
http://www.depers.nl/opmerkelijk/327...de-douche.html
__________________
[URL=http://img11.imageshack.us/i/14591.gif/][IMG]http://img11.imageshack.us/img11/508/14591.th.gif[/IMG][/URL]
Advertentie
Oud 24-09-2009, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Plassen onder de douche bespaart veel water. Een Braziliaanse milieuorganisatie probeert daarom met een campagne het publiek over te halen tot een golden shower.

Het idee is dat met het plassen onder de douche minder gebruik wordt gemaakt van de wc, en dat er dus minder wordt doorgetrokken. Als één huishouden een keer per dag minder doortrekt, bespaart het 4380 liter water per jaar.

In een tv-spotje van SOS Mata Atlantica zijn trapezeartiesten, basketballers en zelfs buitenaardse wezen te zien die onder de douche plassen. “Plas onder de douche en redt het Atlantische regenwoud!”

bron
http://www.depers.nl/opmerkelijk/327...de-douche.html
Voor het gemak vergeten ze dat er ook douchewater stroomt op het moment dat jij plast. Een douche gebruikt gemiddeld 6 liter warm water en 4 liter koud water per minuut. Dus als jij 20 seconde plast, is dat waarschijnlijk schadelijker voor het milieu aangezien je ook nog warm water verspilt.
Oud 24-09-2009, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Voor het gemak vergeten ze dat er ook douchewater stroomt op het moment dat jij plast. Een douche gebruikt gemiddeld 6 liter warm water en 4 liter koud water per minuut. Dus als jij 20 seconde plast, is dat waarschijnlijk schadelijker voor het milieu aangezien je ook nog warm water verspilt.
Het is alleen niet zo dat je gaat douchen elke keer wanneer je moet plassen.
Oud 24-09-2009, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Het is alleen niet zo dat je gaat douchen elke keer wanneer je moet plassen.
Dat klopt, maar als je langer doucht omdat je ook plast onder de douche, wordt het effect tenminste deels teniet gedaan.

Maar goed, dit lijkt me weinig discussiewaarde hebben.
Oud 24-09-2009, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Het is alleen niet zo dat je gaat douchen elke keer wanneer je moet plassen.
Dat zeg ik niet; als je onder de douche plast, dan douche je langer.
Oud 24-09-2009, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Voor het gemak vergeten ze dat er ook douchewater stroomt op het moment dat jij plast. Een douche gebruikt gemiddeld 6 liter warm water en 4 liter koud water per minuut. Dus als jij 20 seconde plast, is dat waarschijnlijk schadelijker voor het milieu aangezien je ook nog warm water verspilt.
Waarom zou je langer onder de douche staan als je onder de douche pist?

Ik ga gewoon staan en dan doe ik, op mijn haar na, 10 minuten niks.
Oud 24-09-2009, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Maakt niet uit, als je onder de douche plast, dan douche je langer.
Hoezo? Je kunt toch je haren insmeren met shampoo en je plasje doen tegelijkertijd? Ik weet dat mannen geen kei zijn in multi tasken, maar dit is niet een al te moeilijke opgave,
Oud 24-09-2009, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Hoezo? Je kunt toch je haren insmeren met shampoo en je plasje doen tegelijkertijd? Ik weet dat mannen geen kei zijn in multi tasken, maar dit is niet een al te moeilijke opgave,
Dat doet niemand
Oud 24-09-2009, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Dat doet niemand
Bron?
Oud 24-09-2009, 20:07
Verwijderd
Maar inderdaad niet zoveel discussie waarde, dus slotje.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Pissen onder de douche....
REIE
102 28-08-2003 08:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.