Oud 28-12-2010, 17:00
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Eindelijk wil ik ook eens gaan beginnen met rijlessen, in Utrecht. Maar nu zijn er zo'n 90 rijscholen in Utrecht. Weten jullie wat aanraders? Ik heb gehoord dat Bruinsma, ANWB en Veronica niet zo'n succes zijn. Een goede grote blijkt Twin te zijn. En verder zijn er hoop kleine: Wilma & Olga, Irma, Youssef, enz.

Iemand tips? En heeft iemand een idee van de wachtlijsten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2010, 20:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kan je geen rijschool aanraden maar heb zelf niet zulke goede ervaringen met de ANWB in Rotterdam al weet ik niet hoe het in Utrecht is. Ik kan je wel vertellen dat als ik opnieuw een rijschool zou mogen kiezen ik er sowieso eens zou kiezen die wat groter is zodat je kan switchen van instructeur als het niet klikt tussen jullie, verder een waar ze lessen van 60 minuten hebben en niet van 50 (dat is echt kort) en even opletten of de instructeur wel werkt op de dag/dagen dat je zou willen lessen en of ze het niet zo druk hebben dat je maar een uurtje per week kan rijden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 09:59
Verwijderd
Ik dacht dat ze bij 50 minuten gewoon niet de tijd rekenden die het kost om de persoon voor jou naar huis te brengen?

http://www.rijschoolgegevens.nl/inde...s=58&x=16&y=14

Hier kun je zien wat het slagingspercentage van de rijscholen is in Utrecht. (nouja, die examens aanvragen bij het CBR in Utrecht)
Ook hoeveel examens ze aanvragen (zegt wat over de grootte).
Ik heb zelf bij een kleine rijschool gereden, daarmee kon ik heel flexibel rijden. Dus als ik in de avond wilde rijden (gewoon om het eens te doen), kon dat meestal wel. (grote rijscholen werken meestal 9-5)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 11:13
Verwijderd
Bruinsma hangt heel erg van je instructeur af, en bijkomend voordeel is dat ze veel simulators hebben (vergeleken met andere rijscholen) en dat je daar dus prima eerst kunt lessen Ook hun auto's zijn allemaal vrij nieuw en fatsoenlijk, waar Twin nog wel eens met troep wil rijden
Mijn ex heeft bij Bruinsma gelest en die vond dat altijd goed te doen, maar die had ook een goede instructeur.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 12:03
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik les zelf sinds een tijdje bij Bruinsma, groot voordeel is dat het zon grote rijschool is dat je gewoon heel snel je rijopleiding kunt inplannen, ik ben begin nov begonnen en kan eind januari al op. Simulator is idd ook erg fijn, leer je gewoon al een beetje rijden en het is stukken goedkoper dan gelijk de weg op moeten gaan en alles moeten leren van een dure instructeur. Inderdaad is het wel heel erg afhankelijk van de instructeur, ik ben erg tevreden over de mijne. Autos zijn allemaal netjes.. en tsja, duur blijft het toch
oh en aanvulling over je vraag van de wachtlijsten: bij mij waren die er bijna niet, ik ben begin nov op intake geweest, een week later begonnen in de simulator, dat 2 weken gedaan en de week daarna gelijk in de auto.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 00:56
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Off topic: Ik woon in de buurt van Veronica. Geen idee of ze goed zijn. Ik ben er nog niet echt mee bezig met m'n 15 jaar. Veronica is veel bezig met motoren volgens mij.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 15:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Bij kleinere rijscholen heb je natuurlijk geen dingen als een simulator. En zoals al gezegd: er zijn meer instructeurs. We liepen tijdens het lessen schade op aan het rijschool bord op het dak. Dat moest gemaakt worden, en kostte de hele dag.

Bij een kleintje had ik zonder les gezeten die dag en de volgende dag, maar ze hebben toen intern geschoven en ik kreeg zelfs meer les voor hetzelfde geld. Dat was trouwens bij de ANWB in Amsterdam, ik vond het prima spul.

Hun resultaten worden ook gedrukt doordat ze spoedcursussen aanbieden waarin ze mensen in 9-20 dagen proberen te leren rijden. De meeste mensen trekken zo snel leren niet, en dat heeft aanmerkelijk lagere percentages dan de rest van hun opleidingen. Ik was na de eerste cursus in ieder geval nog niet klaar ervoor.

Voordeel is dan wel weer dat je op die manier niet hebt dat je tussen de lessen zo lang niet rijdt dat je dingen gaat vergeten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 22:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Slagingspercentages zeggen ook lang niet alles. Je weet niet hoeveel lessen die mensen gehad hebben voor ze af gereden hebben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 11:08
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Slagingspercentages zeggen ook lang niet alles. Je weet niet hoeveel lessen die mensen gehad hebben voor ze af gereden hebben.
True, maar het geeft wel aan in hoeverre ze ook kunnen inschatten of je klaar bent om op te gaan, bedoel een rijschool wil natuurlijk een zo hoog mogelijk slagingspercentage. Dus wanneer jij een pakket koopt of losse lessen hebt zullen ze altijd proberen om die zo goed mogelijk op je aan te laten sluiten.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 17:33
Isabel Bliek
Isabel Bliek is offline
hoi hoi

Ik rij momenteel bij dennis van autorijschoolwezemer is erg relax en niet zo duur,


volgende week ga ik afrijden dus ben benieuwd

Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 11:44
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Ik kan je alleen vertellen dat motorlessen bij veronica echt prima te doen zijn.

Citaat:
Off topic: Ik woon in de buurt van Veronica. Geen idee of ze goed zijn. Ik ben er nog niet echt mee bezig met m'n 15 jaar. Veronica is veel bezig met motoren volgens mij.

Klopt, auto en vrachtauto ook wel maar motor zie ik tot dusver ook het meeste mee gebeuren.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 12:23
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Ik ben me ook aan het orienteren op rijscholen in Utrecht. Mijn zus heeft via Bruinsma gelest en heeft in één keer haar rijbewijs gehaald. Ze vond de lessen prima, alleen was het administratief niet altijd op orde maar omdat ze het zelf goed bijgehouden heeft was het uiteindelijk niet zo'n probleem.
Ook heb ik een kleine rijschool op het oog met één instructeur waar ik via zijn vrouw aan kwam. Ik heb het er met een aantal mensen over gehad. Uiteindelijk vertelde iemand mij dat zij voor een kleine rijschool heeft gekozen en een goede vriendin van haar voor Bruinsma waar dus veel over geklaagd wordt. Uietindelijk heeft haar vriendin het rijbewijs snel gehaald en zij zelf nog steeds bezig. Ze kon niet goed opschieten met haar instructeur en de andere instructeur was een paar maanden weg waardoor ze veel vertraging opliep.
Uiteindelijk heb ik toch een proefles bij Bruinsma aangevraagd. Juist omdat er veel mogelijkheid is voor wissel van instructeur, simulatie en ze bieden naar mijn idee goede pakketten aan. Volgende week zaterdag is de proefles dus ik zal dan wel laten weten hoe het was. Mocht het mij niet bevallen dan vraag ik een proefles bij de kleine rijschool aan.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 20:17
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Inmiddels de rijtest gehad. Het was echt leuk . Ik ging meteen de weg op en ben naar Bunnik gereden, wat ik niet had verwacht. Daarna is er een inschatting gemaakt van het aantal rijlessen dat ik nodig heb en daarna zijn ze ingepland. Het lessen is voor mij nu dus begonnen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer rijschool in utrecht?
DmCraanen
4 31-03-2011 15:45
Verkeer & Vervoer Rijles en Rijbewijs topic nummer tien!
Miracle
500 27-06-2007 16:09
Verkeer & Vervoer Welke rijschool?
*~Angel~*
35 25-10-2005 17:25
Lifestyle jouw dag
Otis
500 04-08-2005 14:43
Werk, Geld & Recht Rijlessen en geld terug krijgen
Verwijderd
9 13-04-2005 14:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.