Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2009, 14:36
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Als ik eenmaal in de auto zit gaat het wel weer, het is voornamelijk echt de uren ervoor
Maar misschien helpt een andere instructeur wel wat uit idd, maar dan ben ik weer te 'bang' om dat te melden aan hem. Misschien helpt het als ik een vrouwelijk instructeur krijg. Maar dan moet ik eerst over de drempel heen stappen
Je moet wel onthouden dat jij betaalt en dus de klant bent. Het maakt niet zo veel uit wat je huidige instructeur ervan vindt.
__________________
To eu zèn
Advertentie
Oud 28-09-2009, 17:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb morgen m'n eerste rijles en ik vind het best wel eng en spannend

Hoe gaat dat de eerste keer? Moet je dan gelijk al op de weg rijden of mag je eerst op een parkeerplaats ofzo oefenen? Ik wil echt niet gelijk bij mij in de straat rijden met aan twee kanten geparkeerde auto's

Verder vraag ik me af of er meer mensen zijn die het pas op hun 23e ofzo gehaald hebben of dat de meeste toch rond hun 18e beginnen? En hoe doen mensen dat die fulltime werken? Ik werk fulltime en ben eens in de twee weken op vrijdag vrij maar dan kan die instructrice niet dus ik kan alleen op zaterdag en 's avonds lessen en mijn vriend zei dat hij op een gegeven moment van zijn instructeur overdag moest gaan rijden om het 's avonds en in het weekend veel rustiger is. Ja, dat snap ik maar dan kan ik niet. Hoe doe ik dat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-09-2009, 17:46
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik heb morgen m'n eerste rijles en ik vind het best wel eng en spannend

Hoe gaat dat de eerste keer? Moet je dan gelijk al op de weg rijden of mag je eerst op een parkeerplaats ofzo oefenen? Ik wil echt niet gelijk bij mij in de straat rijden met aan twee kanten geparkeerde auto's

Verder vraag ik me af of er meer mensen zijn die het pas op hun 23e ofzo gehaald hebben of dat de meeste toch rond hun 18e beginnen? En hoe doen mensen dat die fulltime werken? Ik werk fulltime en ben eens in de twee weken op vrijdag vrij maar dan kan die instructrice niet dus ik kan alleen op zaterdag en 's avonds lessen en mijn vriend zei dat hij op een gegeven moment van zijn instructeur overdag moest gaan rijden om het 's avonds en in het weekend veel rustiger is. Ja, dat snap ik maar dan kan ik niet. Hoe doe ik dat?
Dat ligt heel erg aan de instructeur die je hebt. Ik heb 2 lessen gehad die ik als 'eerste les' zie. Bij de ene mocht ik meteen een stuk snelweg gaan rijden, de andere wilde eerst goed zien wat ik allemaal kon en toen mocht ik op een industrieterrein wat rondjes rijden en later die les de weg op.

En wat betreft die geparkeerde auto's; je instructeur zal wel op de hoogte zijn van het feit dat het je eerste les is en dus ook wel wat extra oplettend zijn. Ze hebben aan hun kant ook pedalen zitten en het stuur kunnen ze ook zo over pakken als dat nodig is, meestal weten ze wel wat ze doen
Mocht je toch iets raken, geen probleem, volgens de wet is de instructeur de bestuurder. Ook als je wordt geflitst is dat het probleem van de instructeur

Ik heb verder ook wel verschillende mensen op moeten halen die dik over de 30 waren, dus leeftijd zegt niet zoveel...

En wat betreft lessen overdag/doordeweeks, als het niet kan kan het niet. Maar het verkeer is inderdaad anders dan in het weekend/'s avonds.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-09-2009, 18:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hoe gaat dat de eerste keer? Moet je dan gelijk al op de weg rijden of mag je eerst op een parkeerplaats ofzo oefenen?
Mijn rijinstructeur heeft me de eerste twee keer opgehaald en reed dan zelf naar een industrieterrein. Daar wisselden we van plek. De eerste keer ben ik niet verder dan dat industrieterrein gekomen, heeft hij me ook weer terug naar huis gereden en de tweede keer deed ik dat zelf (al deed hij de koppeling nog ).

Citaat:
Verder vraag ik me af of er meer mensen zijn die het pas op hun 23e ofzo gehaald hebben of dat de meeste toch rond hun 18e beginnen? En hoe doen mensen dat die fulltime werken? Ik werk fulltime en ben eens in de twee weken op vrijdag vrij maar dan kan die instructrice niet dus ik kan alleen op zaterdag en 's avonds lessen en mijn vriend zei dat hij op een gegeven moment van zijn instructeur overdag moest gaan rijden om het 's avonds en in het weekend veel rustiger is. Ja, dat snap ik maar dan kan ik niet. Hoe doe ik dat?
Ik ben begonnen met lessen toen ik 19 was, dus nog wel "rond mijn 18e". In de vakantie leste ik vroeg, zodat ik voor mijn vakantiebaantje nog een uur kon rijden. Ik reed sowieso meestal 's ochtends vroeg, rond 8 uur. Een keer heb ik 's avonds gereden omdat mijn instructeur vond dat ik ook in het donker moest ervaren hoe het is om auto te rijden.
Ik zou in eerste instantie gewoon gaan voor zaterdagen en avonden, als je graag bij die instructrice wilt lessen. Anders is het misschien een idee om een andere instructeur te zoeken, die wel op vrijdag kan?
Oud 28-09-2009, 20:24
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Hoe gaat dat de eerste keer? Moet je dan gelijk al op de weg rijden of mag je eerst op een parkeerplaats ofzo oefenen? Ik wil echt niet gelijk bij mij in de straat rijden met aan twee kanten geparkeerde auto's
Ik mocht bij m'n eerste autorijles wel meteen aan de bestuurderskant zitten, maar 't enige wat ik hoefde te doen was sturen . De rest deed de instructeur vanuit de passagierskant.
__________________
En dat meen ik!
Oud 28-09-2009, 22:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb morgen m'n eerste rijles en ik vind het best wel eng en spannend

Hoe gaat dat de eerste keer? Moet je dan gelijk al op de weg rijden of mag je eerst op een parkeerplaats ofzo oefenen? Ik wil echt niet gelijk bij mij in de straat rijden met aan twee kanten geparkeerde auto's

Verder vraag ik me af of er meer mensen zijn die het pas op hun 23e ofzo gehaald hebben of dat de meeste toch rond hun 18e beginnen? En hoe doen mensen dat die fulltime werken? Ik werk fulltime en ben eens in de twee weken op vrijdag vrij maar dan kan die instructrice niet dus ik kan alleen op zaterdag en 's avonds lessen en mijn vriend zei dat hij op een gegeven moment van zijn instructeur overdag moest gaan rijden om het 's avonds en in het weekend veel rustiger is. Ja, dat snap ik maar dan kan ik niet. Hoe doe ik dat?
Ik mocht in het begin van de les alleen sturen en de richtingaanwijzer aan doen. Halverwege de les ging hij steeds vaker zeggen dat ik bijvoorbeeld ook even kon afremmen of gas bij mocht geven.

Ik vind dat het 's avonds niet altijd makkelijker is om te rijden. Je moet 's avonds echt véél beter kijken, omdat er veel verkeer is wat nauwelijks opvalt doordat het donker is. Als je het zo kan regelen dat je af en toe ook nog een stukje spits mee pakt (dus begin van de avond) kun je ook wat drukkere situaties meemaken, bijvoorbeeld op de snelweg.
Verder kan je al soms op de zaterdag, dus het is niet alsof je helemaal geen ervaring op doet overdag. Je kan je instructeur op de zaterdag ook vragen meer richting een winkelgebied te gaan. Reken maar dat het dan druk is en vooral: opletten geblazen. Want winkelend publiek heeft lak aan verkeersregels
Het was natuurlijk wel handiger geweest als je een instructeur had uitgezocht die aansloot bij jouw wensen om op vrijdag te lessen. Maar goed, zo moet het volgens mij ook best gaan lukken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-09-2009, 20:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zo, eerste les zit erop Ik moest gelijk al in m'n eigen straat rijden, dan wel alleen sturen en richting aangeven maar alleen dat vond ik al vet moeilijk En ik ben tegen een geparkeerde auto aangereden Ik vond het wel heel moeilijk, had ook helemaal niet door wat er om me heen allemaal gebeurde, dat het donker werd of waar ik geweest ben maar ik vond het wel leuk

Volgende week weer
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-10-2009, 10:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat een slechte instructeur Daantje. Tegen een geparkeerde auto aanrijden is zó onnodig, dat had je instructeur echt moeten voorkomen. Als je vaker dat soort dingen mee maakt moet je je conclusies trekken hoor.

Dat je het ingewikkeld vind en niet door hebt wat er allemaal gebeurt lijkt me erg normaal.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-10-2009, 10:46
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Niet doorhebben wat er allemaal gebeurt, als je alleen maar moet sturen en richting aangeven?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 02-10-2009, 11:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als je nog niet gewend bent om te rijden kan ik me voorstellen dat je in het donker ook nog niet bent gewend om de omgeving van een zebrapad af te struinen op zoek naar bewegende beelden
Of dat je nog niet gewend bent om in je spiegels te kijken en om te zien dat er een fietser zo links of rechts van je komt rijden. Of om op tijd alvast te kijken of er iets aan komt in de zijweg die je gaat naderen. Etc. Ik kan me wel voorstellen dat je dat allemaal niet bij kan houden in je eerste les, ondanks dat je alleen maar hoeft te sturen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-10-2009, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Zo, eerste les zit erop Ik moest gelijk al in m'n eigen straat rijden, dan wel alleen sturen en richting aangeven maar alleen dat vond ik al vet moeilijk En ik ben tegen een geparkeerde auto aangereden Ik vond het wel heel moeilijk, had ook helemaal niet door wat er om me heen allemaal gebeurde, dat het donker werd of waar ik geweest ben maar ik vond het wel leuk

Volgende week weer
En, had die geparkeerde auto schade en zo ja, is dat netjes afgehandeld?
Oud 02-10-2009, 13:47
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Als ik eenmaal in de auto zit gaat het wel weer, het is voornamelijk echt de uren ervoor
Maar misschien helpt een andere instructeur wel wat uit idd, maar dan ben ik weer te 'bang' om dat te melden aan hem. Misschien helpt het als ik een vrouwelijk instructeur krijg. Maar dan moet ik eerst over de drempel heen stappen
Hier heb ik ook last van gehad, omdat ik een instructeur had waar het totaal niet mee klikte. Mijn advies: bespreek dit zo snel mogelijk met de rijschool. En dan bedoel ik iemand anders dan je rij-instructeur. Dergelijke zenuwen belemmeren het leerproces, waardoor je extra lessen nodig hebt die bakken met geld kosten.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 02-10-2009, 16:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
En, had die geparkeerde auto schade en zo ja, is dat netjes afgehandeld?
Sowieso wel netjes om even je gegevens achter te laten, schade is niet altijd goed zichtbaar... zeker in het donker
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 03-10-2009, 23:08
Verwijderd
@Daantje:
Ik was bijna 23 toen ik mijn rijbewijs haalde, dus dat valt ook mee. En ik heb een tijd gelest tijdens coschappen, dan haalde mijn instructrice me op van het ziekenhuis en mocht ik wat eerder weg en had ik dus les van 17:00 tot 18:00, dan is het juist wel druk op de weg. Dus uiteindelijk is dat zeker een optie om te leren om te gaan met veel verkeer
Oud 06-10-2009, 09:52
JustMiiAnke
Avatar van JustMiiAnke
JustMiiAnke is offline
Citaat:
Hier heb ik ook last van gehad, omdat ik een instructeur had waar het totaal niet mee klikte. Mijn advies: bespreek dit zo snel mogelijk met de rijschool. En dan bedoel ik iemand anders dan je rij-instructeur. Dergelijke zenuwen belemmeren het leerproces, waardoor je extra lessen nodig hebt die bakken met geld kosten.

Ik heb het er wel eens over gehad met mijn rij-instructeur maar zijn reactie was van, ik weet niet waarom je je zo voelt..Nja aan zo'n reactie heb je niks.
Qua geld lig ik er niet wakker om aangezien ik rijlessen gekregen heb van mijn ouders toen ik mijn MBO diploma haalde. En mijn ouders hebben al gezegd dat het niet uitmaakt hoe veel lessen ik nodig heb. Ook vind ik het moeilijk om er over te beginnen met de rijschool. Mede omdat de tussentijdse toets is aangevraagd, en ik het ook zowat vind om voor die tijd nog weer te moeten wennen aan de nieuwe instructeur. Mja aan de andere kant, op deze manier vind ik het hele rijden niet eens leuk meer.
__________________
Anke «3 Richard
Oud 06-10-2009, 11:47
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik heb het er wel eens over gehad met mijn rij-instructeur maar zijn reactie was van, ik weet niet waarom je je zo voelt..Nja aan zo'n reactie heb je niks.
Qua geld lig ik er niet wakker om aangezien ik rijlessen gekregen heb van mijn ouders toen ik mijn MBO diploma haalde. En mijn ouders hebben al gezegd dat het niet uitmaakt hoe veel lessen ik nodig heb. Ook vind ik het moeilijk om er over te beginnen met de rijschool. Mede omdat de tussentijdse toets is aangevraagd, en ik het ook zowat vind om voor die tijd nog weer te moeten wennen aan de nieuwe instructeur. Mja aan de andere kant, op deze manier vind ik het hele rijden niet eens leuk meer.
Je rij-instructeur is ook niet de juiste persoon om het mee te bespreken. Dan stuit je vaak op onbegrip en daar heb je weinig aan. En geloof me, ik kan het weten. Ik ben van rijschool veranderd nadat ik iemand had die me op de zenuwen werkte. En toen kwam ik juist bij iemand terecht die nog erger was. Eerst een tijdje gedacht dat het aan mezelf lag, daarna toch weer aangekaart bij de rijschool en toen kreeg ik iemand waarmee het wel klikte en toen leerde ik in no time degelijk autorijden.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 06-10-2009, 12:05
Verwijderd
Ja, inderdaad. Je rijinstructeur denkt 'pff andere mensen vinden me wel prima wat zeurt ze nou'. En hij is vast een goede rijinstructeur voor mensen die bij zijn lesstijl passen. Maar als het niet klikt, dan klikt het niet, en dan maakt het niet uit of hij bij andere mensen meer succes heeft, het gaat om jou.

Daarbij zou ik, als ik jou was, ook iets om het geld geven als het je ouders zijn die het betalen. Zij hebben daar toch voor gewerkt en het is gul van ze om jouw rijlessen te betalen, dan moet je ze niet onnodig op kosten jagen door les te krijgen van een instructeur van wie je niet eens les zou wíllen.
Oud 06-10-2009, 13:05
JustMiiAnke
Avatar van JustMiiAnke
JustMiiAnke is offline
Ik heb het gevoel wat ik heb al eens aangekaart bij hem, en zijn reactie was toen al van kweet niet waarom je je zo voelt (oftewel hij snapt niet waarom ik dat gevoel heb) En dat is idd misschien dat ie denkt van andere hebben dat niet. Maar mijn ouders liggen er niet wakker van als ik meer lessen nodig zou hebben dan normaal, zelf hebben ze ook meer lessen dan normaal gehad.
Maar goed, kga het er thuis even over hebben met me ouders..
__________________
Anke «3 Richard
Oud 07-10-2009, 16:47
Verwijderd
Meer lessen dan normaal is ook niet erg, we zijn nu eenmaal niet allemaal natuurtalenten. Maar meer lessen dan jij eigenlijk nodig zou hebben omdat je instructeur jouw leerstijl niet begrijpt zou toch jammer zijn
Oud 08-10-2009, 08:26
JustMiiAnke
Avatar van JustMiiAnke
JustMiiAnke is offline
Ja inderdaad, dat klopt. Ik ga ook om een andere instructeur vragen.
Hopen dat ze een vrouwelijke hebben, misschien dat dat wat uitmaakt..qua op je gemak gesteld worden. ipv dat je van die stomme opmerkingen naar je hoofd gegooit krijgt.
__________________
Anke «3 Richard
Oud 08-10-2009, 14:56
JustMiiAnke
Avatar van JustMiiAnke
JustMiiAnke is offline
Nou ik heb de stap genomen en om een andere instructeur gevraagd, helaas geen vrouw maar kben wel af van degene die ik had
__________________
Anke «3 Richard
Oud 08-10-2009, 17:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Nou ik heb de stap genomen en om een andere instructeur gevraagd, helaas geen vrouw maar kben wel af van degene die ik had
Hoop dat het effect heeft
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 10-10-2009, 10:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Fijn JustMiiAnke
Er zijn ook zat begripvolle mannelijke instructeurs, dus hopelijk tref je het nu beter.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 10-10-2009, 15:39
Verwijderd
Slimme zet inderdaad, ik ben na 25+ lessen ook gewisseld van instructeur en toen ging het ineens zoooo veel beter. Succes!
Oud 13-10-2009, 15:32
JustMiiAnke
Avatar van JustMiiAnke
JustMiiAnke is offline
Ik hoop ook dat het beter gaat, we zullen het zien volgende week dinsdag 20 oktober
Houd jullie op de hoogte
__________________
Anke «3 Richard
Oud 13-10-2009, 20:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag m'n tweede les gehad (vorige week was ze me vergeten Als ik zulke gekke dingen blijf houden ga ik wel eens denken of ik niet beter ergens anders heen kan). Het ging wel iets beter dan vorige keer. Sturen blijft lastig, ik kan nog steeds bijna niet zelf een bochtje door, verder gaat het best redelijk. Ik mocht nu ook gas geven en dat ligt me beter heb ik het idee Ik was ook veel minder zenuwachtig en dat scheelt echt onwijs veel, je zit gewoon veel rustiger en relaxter en dan wordt het allemaal al een heel stuk beter
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-10-2009, 08:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Vergeten? Lekker dan...
Sturen had ik de eerste les ook moeite mee, maar daar wen je zo aan
En dan rij je een keer de snelweg op en dan ben je verrast hoe weinig je maar aan je stuur hoeft te draaien voor grote effecten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-10-2009, 12:15
Verwijderd
Hehe ja, de eerste keer snelweg kan ik me nog goed herinneren. In een keer vol naar links en rechts. Gelukkig wen je daar snel aan, maar het was wel ff ... anders
Oud 14-10-2009, 13:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Vergeten? Lekker dan...
Sturen had ik de eerste les ook moeite mee, maar daar wen je zo aan
En dan rij je een keer de snelweg op en dan ben je verrast hoe weinig je maar aan je stuur hoeft te draaien voor grote effecten
Ja, ze had de afspraak wel op mijn kaartje geschreven maar niet in haar agenda dus toen had ze inmiddels al met iemand anders afgesproken Ze vond het wel heel heel heel stom want ze heeft tien keer haar excuses aangeboden en gisteren belde ze een kwartier voor tijd dat ze voor de brug stond maar me niet vergeten was

Ik hoop maar dat het komt, het ging nu al beter dan vorige keer dus daar vestig ik m'n hoop maar op. Ik slinger nu ook nog heel erg over de weg en rijd veel te ver in het midden maar daar ben ik me nu iig wel al bewust van.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-10-2009, 20:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh dat sturen daar wen je zo aan. Ik reed in het begin ook steeds verkeerd op de weg, omdat ik normaal altijd aan de andere kant in de auto zat
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-10-2009, 21:49
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 14-10-2009, 22:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Flauw
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-10-2009, 19:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Net weer gereden, sturen ging een stuk beter dus ik heb nu hoop dat dat iig wel goedkomt Heb het er met m'n vriend over gehad en hij zei dat ik gewoon wat langer moet afwachten, dat ik echt niet drie rondjes met het stuur hoef te draaien voor ik de bocht om ben maar gewoon wat meer geduld moet hebben en dat scheelt echt. Ik vind het alleen stom dat m'n rij-instructrice dat dan niet noemt ofzo. Ik heb al zoveel handigheidjes van m'n vriend geleerd en zij legt echt zo weinig uit, ze gaat er zo vanuit dat ik van alles al weet. Had net ook een beetje gezeik met haar. Ineens out of the blue begon ze dat ik het aan moest geven als het te snel ging en omdat ze andesr alleen maar blijft zeggen als het fout gaat. Ja, het is toch logisch als ik iets een keer fout doe als het voor de eerste keer is? Je kan toch geen dingen leren zonder fouten te maken? Ik zit er niet mee als ze zegt dat ik iets niet goed doe maar zelf zit ze daar blijkbaar wel mee ofzo. Ik vind die vrouw zo vaag. Ik vind het leuk om te rijden maar dat ziet ze blijkbaar ook niet ofzo. Dit is m'n derde les dus ik wil wel even afwachten hoelang het zo blijft gaan maar hoelang blijf je afwachten? En als ik het goed begrepen heb is dit hun enige instructeur die gewoon losse lessen geeft en geen 10-daagse cursus ofzo dus wat moet ik dan?

Ook nog verder gegaan met gas geven, dat gaat nu al beter en begonnen met remmen en het lijkt mij logisch dat je moet wennen hoe ver je die pedalen in moet trappen maar daar doet ze ook maar moeilijk over.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-10-2009, 22:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Die opmerking van die vrouw lijkt me doodnormaal. Jij kan er misschien prima tegen dat ze vertelt wat je fout doet, maar er zijn zat (vooral) dames die dan vinden dat iemand alleen maar loopt te vitten. Dus geeft ze even aan dat je daar wat van mag zeggen, als jij het ook zo ervaart. Bijzonder netjes juist, vind ik? Ik vind je reactie erop nogal vreemd
En dat van al die dingen die je van je vriend leert: daar moet je juist mee oppassen. Je vriend kan het jou ook juist fout aanleren. Zij is echt niet voor niks rijschoolhouder. En iets als sturen is juist iets wat je gaandeweg vanzelf leert. Ook jij. Zij kan zich met haar adviezen beter focussen op dingen die je echt aangeleerd moet krijgen dan op dingen die met de ervaring toch wel komen. Dus ik ben eigenlijk meer voorstander van de methode van de rijschoolinstructeur dan die van jouw vriend.

Zo te lezen vind je eigenlijk alles wat ze doet niet echt leuk, of lijkt dat maar zo door deze ene post? Want als het gewoon simpelweg niet klikt zou ik gewoon naar een ander gaan. En kan het niet binnen je rijschool, danwel buiten de rijschool. Of kaart gewoon eens bij haar aan dat je vindt dat ze je te hoog in schat. Ze heeft vast geen voelsprieten waarmee ze dat aanvoelt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-10-2009, 20:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag weer rijles gehad en het ging nu al een stuk beter tussen mij en m'n instructrice dus heb toch hoop dat het wel goed komt

Ik heb alleen nu dat ik het gassen en remmen wat beter onder de knie krijg maar nou ben ik het sturen weer een beetje kwijt, pfff Moet ook wennen aan dat alles tegelijk met je voeten, je handen en kijken maar ik vind het nog steeds wel erg leuk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-10-2009, 14:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Komt allemaal goed, denk niet dat er veel zijn die na 5 lessen al goed konden rijden
Ik had trouwens les van Hassan en dat was chill, die liet me 90% van de tijd een beetje m'n gang gaan en leerde me steeds dingetjes bij wanneer ik het vorige goed onder de knie had (en liet me dan weer m'n gang gaan). Hij zei niet veel, maar gewoon de weggetjes waar je reed kon je aan zien dat hij wél goed rekening hield met het onderdeel waar je mee bezig was. Erg fijn gelest daar.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 27-10-2009, 14:57
Verwijderd
Ja, als ik zo terugkijk was mijn rijinstructrice wel ok, al had ze tegen het eind wat meer tips mogen geven over hoe het beter moest.
Maar een periode had ik ook af en toe les van haar broer (die wilde een eigen rijschool beginnen en was ervaring aan het opdoen, was natuurlijk wel gediplomeerd) en dat was echt helemaal niets. Die leek er op neer te kijken dat ik nog niet kon rijden terwijl ik daarom toch juist les had. En in plaats van te zeggen dat ik links of rechts moest wéés hij stilletjes naar links of rechts waardoor ik de hele tijd een half oog op hem hield ipv al mijn aandacht op de weg.
Oud 28-10-2009, 09:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Gisteren mijn eerste les op de weg gehad. En het was al een poosje terug dat we voertuigbeheersing gedaan hadden, dus dat was wel even wennen. Op het begin vond ik het doodeng om vaart te maken terwijl ik geen compleet overzicht had over wat er binnen het komende kwartier zou gebeuren. Dat is het nadeel van een eerste les meteen in het donker. Maar na een poosje kwam ik er helemaal in en toen werd het leuk! En even beseffen dat ik die motor heus wel kan besturen is ook wel handig (al durfde ik toch echt geen halve draai te maken naast een zooi geparkeerde auto's, al kon ik dat prima tijdens voertuigbeheersing).
De instructeur ging heel gestructureerd te werk: het eerste deel was vaart maken en je plek op de weg vinden in bochten, het tweede deel ging meer over kijkgedrag, toen zijn we ook nog even in de stad geweest (Groningen), bij het centrum.

Zaterdag nog een lesje, dan stoppen we er een poosje mee in verband met een verhuizing. Jammer, maar we pakken het later zeker weer op!
__________________
I like my new bunny suit
Oud 28-10-2009, 12:24
JustMiiAnke
Avatar van JustMiiAnke
JustMiiAnke is offline
Vorige week dinsdag mijn eerste rijles gehad met de nieuwe instructeur. Zo eej wat een verschil! Klikt veel beter (voor zover je dat na 1 les kunt zeggen, want dacht dat het bij die vorige ook klikte na 1 les.) Vanmiddag weer les..zit nu ook totaal niet met dat rot gevoel in mijn maag enzo wat ik toen bij die vorige wel had. Dus heb echt een goede keus gemaakt om mijn rijschool te bellen en te vragen om een andere instructeur. 9 November mijn tussentijdse toets, ben benieuwd! Best zenuwachtig voor maar komt wel goed..je kunt er toch niet voor zakken hopen dat ik die bijzondere manoeuvres goed doe, zodat ik daar vrijstelling voor krijg
__________________
Anke «3 Richard
Oud 30-10-2009, 13:54
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik moet over anderhalve week afrijden, yooo.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 01-11-2009, 10:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Succes Roosje!

Gisteren de tweede les op de weg. Pfoei, dat was intensief! Ring op, ring af, ring op, ring af... Allemaal bochtenwerk, invoegen, uitvoegen, rotondes, snelheid opbouwen en afbouwen, rekening houden met automobilisten die zitten te suffen, en eigenlijk kun je niet voor iedereen instaan maar je moet het toch proberen. De instructeur deed ook een beetje wat hij zei dat de examinator zou doen: als ik er ruimte voor gaf proberen naast me te gaan rijden waar ik af wilde slaan e.d. Leuk is dat, altijd ben je bezig je plek op de weg zo sociaal mogelijk te houden, moet je opeens je plek claimen en anderen desnoods in de weg zitten zodat ze je plekje niet inpikken.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 04-11-2009, 18:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gisteren weer gereden en het gaat al een heel stuk beter, ook met m'n rij-instructrice. We waren gister vijf minuutjes te vroeg terug en toen heeft ze me nog wat dingetjes uitgelegd waar ik op moet letten (minder hard remmen en later gas geven in een bocht) met tekeningetjes erbij enzo. Vind het fijn dat ik nu weet waar ik op moet letten volgende keer Verder begonnen met de koppeling enzo en dat gaat eigenlijk best aardig volgens mij. Toen ik thuis kwam heeft m'n vriend heel technisch het hele verhaal er achter uitgelegd enzo best leuk om dat erbij te weten vind ik
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-11-2009, 18:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Gisteren weer gereden en het gaat al een heel stuk beter, ook met m'n rij-instructrice. We waren gister vijf minuutjes te vroeg terug en toen heeft ze me nog wat dingetjes uitgelegd waar ik op moet letten (minder hard remmen en later gas geven in een bocht) met tekeningetjes erbij enzo. Vind het fijn dat ik nu weet waar ik op moet letten volgende keer Verder begonnen met de koppeling enzo en dat gaat eigenlijk best aardig volgens mij. Toen ik thuis kwam heeft m'n vriend heel technisch het hele verhaal er achter uitgelegd enzo best leuk om dat erbij te weten vind ik
Als je het verhaal er achter weet wordt het koppelen ook makkelijker (omdat je weet waarom het moet). Vind ik
Maar dat is met alles eigenlijk, als je weet welke gevolgen een handeling heeft (gas geven, remmen, koppelen, schakelen etc) en je snapt het principe er van dan wordt de handeling zelf ook makkelijker..
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-11-2009, 12:20
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
ik ben vandaag geslaagd. (voor de 5e keer, eerste B-NO examen)
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 20-11-2009, 16:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Gefeliciteerd
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-11-2009, 18:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu zes of zeven lessen gehad ofzo en afgelopen les voor het eerst op de snelweg gereden, super leuk Ging ook best goed, vond het echt heel gaaf. Ik zou eigenlijk afgelopen les leren schakelen maar vorige les ging alles heel rommelig, allemaal net-niet en dat vond ik heel vervelend en toen vond ze het beter dat ik nog een lesje had om alles netjes te leren zodat ik het zelf ook meer zag zitten en afgelopen les ging het heel erg goed dus nu dan maar volgende les schakelen

Ze vroeg hoe ik het vond gaan en ik vond het lekker gaan en dat vond zij ook. Ik ben niet super snel maar er zit een stijgende lijn in en dat vind ik het belangrijkste Gaat nu ook al stukje beter tussen mij en m'n instructrice. Nu volgende week zaterdag pas weer rijden, duurt wel lang maar dan wel voor het eerst overdag en als het licht is rijden, ben benieuwd
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-11-2009, 17:00
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
vandaag m'n aller eerste rijles gehad en ik vond het eigelijk een stuk minder moeilijk dan ik dacht
__________________
.
Oud 24-11-2009, 17:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
vandaag m'n aller eerste rijles gehad en ik vond het eigelijk een stuk minder moeilijk dan ik dacht
Een auto besturen is ook niet zo moeilijk, het zijn de andere weggebruikers die het je moeilijk maken

Waar les je enzo?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 26-11-2009, 18:05
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
nieuw-vennep bij hobo

moet ooit als het lukt examen doen in haarlem, ik vond de lampen van de lantaarns en andere auto's wel irritant omdat ze van die licht strepen laten zien
__________________
.
Oud 26-11-2009, 18:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Heb je je bril op tijdens het rijden? Ik merk bij mijzelf dat op een lange trip in het donker dat nog wel eens wil helpen tegen de verstrooiing van dat soort lampen.
Ik heb er over het algemeen geen last van, alleen als ik echt hele lange reizen moet maken (vakantie of zo) dan stof ik mijn bril nog wel eens af
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #16!
KIET
313 13-01-2012 19:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.