Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2009, 19:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag leren schakelen en na alle verhalen van iedereen (als je dat leert ben je de rest vergeten, toen ik dat leerde was ik altijd bang dat de motor afsloeg etc) was ik wel heel benieuwd maar ik vond het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk Ging ook best goed behalve dat ik een keer naar 1 ging ipv naar 3, dat ging niet zo goed Verder voor het eerst gereden terwijl het licht was, toch wel een stuk fijner maar maandag weer 's avonds in het donker
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 10-12-2009, 19:02
LiquidRemembers
Avatar van LiquidRemembers
LiquidRemembers is offline
Ik ben anderhalf maand geleden begonnen met rijlessen Gaat best goed.
Begin deze week begonnen met het leren van de theorie, en hopelijk binnekort theorie-examen
__________________
Katso kuinka hohkaa kansi taivaan.
Oud 15-12-2009, 13:20
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Had ik dit topic toch zomaar weer over het hoofd gezien
In welke plaats ben je aan het lessen?

En hoe staat het met de andere lessers eigenlijk?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 15-12-2009, 18:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu drie weken 'pauze' want m'n instructrice is drie weken met vakantie en de hele rijschool is dicht dus er is ook geen vervanger. Vind het aan de ene kant wel lekker want 's avonds rijden naast overdag fulltime werken en het weekend nooit thuis zijn vind ik best zwaar. Ik ben alleen ook bang dat ik er straks weer heel erg in moet komen en het gevoel ook weer voor een groot deel kwijt ben. Op zich gaat het best goed, het gaat niet super snel maar ik ga wel vooruit. Heb wel een theorieboek gekocht, heb nog niet gehoord dat ik m'n theorie al moet gaan halen maar vind het wel handig om vast een beetje door te lezen en ik hoop daar in de kerstvakantie wat tijd voor te vinden
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-12-2009, 20:55
Verwijderd
Je zou kunnen overwegen om je rijkunsten wat bij te houden op een verlaten parkeerterrein dat niet in het zicht ligt van de openbare weg
Oud 16-12-2009, 09:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Toen mijn broer dat ging doen werd hij stil gezet door de politie, die bleken juist regelmatig te controleren op het industrieterrein. Maar hij had zijn rijbewijs juist net gehaald.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-12-2009, 11:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ja, daar moet je wel een beetje mee oppassen, parkeerterreinen worden daar wel vaker voor misbruikt. Vooral omdat mensen denken dat het eigen terrein is en je daarom er zonder rijbewijs kan rijden, maar helaas gelden er gewoon dezelfde voorwaarden als op de openbare weg

Misschien is het helemaal niet zo erg als je er straks weer even in moet komen. De kans is redelijk dat het op lange termijn zo wel beter blijft hangen
Behalve een theorieboek zou je ook nog een toegangskaart voor de online stof kunnen afvragen. Je krijgt dan een tegoed van 24 uur en daarmee kan je extra stof leren en proefexamens doen met extra uitleg achteraf. Ik ontdekte dat er toen ik het deed online meer stof stond dan in het boekje, en vond dat makkelijker om te leren.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 16-12-2009, 13:43
Verwijderd
Daarom zeg ik ook... Verlaten Ik ging met m'n vriendin altijd gewoon naar een verlaten parkeerplaats in een wijk. Voordat de politie daar is heb je ze allang gezien
Oud 16-12-2009, 19:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ja maar... Er zijn ook mensen die je auto claimen, gewoon zo'n terrein op knallen, als een idioot rondjes gaan rijden en bij het inparkeren in een vak vol over een leeg bierflesje heenrijden

FYI, een bierflesje is toch niet opgewassen tegen het gewicht van een 121 met drie inzittenden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 16-12-2009, 19:59
Verwijderd
Ik vind dat een vrij baldadige actie Kiet!
Oud 16-12-2009, 20:04
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik was het dus niet Een vriend had de auto even gevorderd om uit te proberen

En volgens mij had hij wel zijn rijbewijs, hij kon alleen niet zo netjes rijden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 16-12-2009, 20:05
Verwijderd
Mja, dat kon die Turk destijds ook niet. Reed ie (met de Smart, I'll give him that ) over een FIETSPAD zegt ie "Goh, dat hebben ze ook niet handig gedaan, auto's en fietsers op zo'n smal strookje"
Oud 16-12-2009, 20:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tsja, ik heb zelf (uiteraard) nog geen auto en ik vrees dat m'n moeder of schoonouders niet zo gecharmeerd zijn als ik hun auto even wil lenen voor een ritje op een afgelegen parkeerterrein na 8 lessen Bovendien is dat een benzineauto en moet je daar ook weer aan wennen dus dat zet vast niet heel veel zoden aan de dijk denk ik. Wacht het gewoon maar af, wat kiet zegt is misschien ook wel waar dat je het daarna wel beter onthoud enzo.

Ik heb bij dat boek ook een cd-rommetje besteld. Leek me wel handig al zei een collega dat het dan toch nog wel handig is om ook online die vragen te maken omdat dat ook vragen zijn die je echt op je examen kan krijgen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-12-2009, 21:10
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ouders kunnen dat over het algemeen minder goed waarderen, ja Al heb ik een andere vriend leren optrekken en schakelen in mijn auto en dat heeft hem toen wel een paar lessen gescheeld, aldus zijn instructeur.

Maar wat je vooral moet leren is verkeersinzicht, en dan heb je niet zoveel aan rondjes rijden op een leeg terrein. Voertuigbeheersing slijt er over het algemeen vanzelf wel in

Citaat:
Mja, dat kon die Turk destijds ook niet. Reed ie (met de Smart, I'll give him that ) over een FIETSPAD zegt ie "Goh, dat hebben ze ook niet handig gedaan, auto's en fietsers op zo'n smal strookje"
Ik had net een week mijn rijbewijs, toen mijn huisgenoten besloten dat het een leuk idee zou zijn om mij achter het stuur van een Opel Movano te stoppen (en da's dan ineens een hele grote bus). Ik kende uiteraard de weg niet met de auto nu ik zelf mocht rijden, dus ik vroeg waar ik heen moest. Ik moest meteen links, wat ik toch wel een erg krappe zijstraat met twee rijstroken vond; bleek dat ze mij ook meteen het fietspad op hadden gestuurd
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 20-12-2009, 23:06
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik heb nu iets langer dan twee jaar m'n autorijbewijs en enkele weken geleden ben ik op de Duitse snelweg geflitst. Nu heb ik afgelopen vrijdag 'n brief ontvangen met m'n foto (genomen bij de flits) en 't verzoek om m'n persoonlijke gegevens in te vullen en de brief terug te sturen. Ik reed in de auto van m'n ouders (met m'n moeder naast me) en ik had blijkbaar de maximumsnelheid overschreden met 31 km/u. Nu vroeg ik me af wat dit geval voor invloed gaat hebben op m'n beginnersbewijs, dus of ik hier 'n strafpunt voor ga krijgen. Weet iemand dit toevallig?
__________________
En dat meen ik!
Oud 20-12-2009, 23:34
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Foei
Voor zover ik weet tellen overtredingen in het buitenland niet mee qua punten op/van je rijbewijs Dit specifieke stelsel is Nederland eigen, en kan dus (nog) niet 'bewerkt' worden door buitenlandse wetgeving. De bekeuring zal als het goed is ook volgens Duitse wetgeving zijn.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 21-12-2009, 02:25
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
31 km/u is idd 'n flinke overschrijding , maar onder 't rijden merk je er echt heel weinig van . Maar goed, ik had natuurlijk zelf al 'n beetje zitten googlen en ik vond deze pagina nog wel 't meest informatief/betrouwbaar. Ik zag alleen bij de snelheidsovertredingen na de kolom met de hoogte van de boetes 'n kolom met 'Punkte' staan en vandaar m'n vraag .

Als ik die tabel zo zie, klopt 't dat ik waarschijnlijk 120 euro zal moeten neertellen?
__________________
En dat meen ik!
Oud 21-12-2009, 11:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Flitsbekeuringen tellen sowieso niet mee voor je punten. Tenzij je bevestigd dat jij de bestuurder was, wat je dus niet moet doen
Gewoon betalen met zo weinig mogelijk verdere info erbij.

En 120 euro voor een overtreding van 31km/h is vrij mild, in NL was 'ie hoger geweest
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 21-12-2009, 14:08
Verwijderd
In het buitenland kun je dat prima doen, want het telt alleen bij staandehouding in Nederland. Zo mogen Belgen wier rijbewijs ingevorderd is in Nederland, in België gewoon blijven rijden bijv.
Oud 21-12-2009, 16:16
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik heb van 'n paar mensen gehoord dat ik die brief terug had moeten sturen met 't verzoek om correspondentie in 't Nederlands (omdat ik geen Duits zou kunnen lezen), om scherpere foto's (omdat ik de persoon op de bijgevoegde foto niet zou herkennen), etc. In ieder geval allerlei onzin om tijd te rekken, want na drie maanden zou de verkeersboete dan kwijtgescholden worden?

Inmiddels heb ik toch maar braaf m'n persoonlijke gegevens ingevuld en die brief teruggestuurd, zoals er van me werd gevraagd. Heb ik hier goed aan gedaan of is dat juist dom? Ik wist trouwens niet wat ik bij 'Führerscheinklasse' in moest vullen, ook niet met behulp van Google.

Maar goed, en nu afwachten .
__________________
En dat meen ik!
Oud 21-12-2009, 16:20
Verwijderd
Ik ga denk ik in het nieuwe jaar beginnen met lessen.
Misschien juist goed om met slecht weer te leren rijden. Leer je dat meteen met een instructeur ernaast.
Oud 21-12-2009, 16:57
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik ga denk ik in het nieuwe jaar beginnen met lessen.
Misschien juist goed om met slecht weer te leren rijden. Leer je dat meteen met een instructeur ernaast.
Denk dat het je heel wat lessen scheelt als je met 'normaal' weer lest, eventueel een slipcursus erbij nemen. Dan ben je denk ik goedkoper uit dan die extra lessen die het kost.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 21-12-2009, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb van 'n paar mensen gehoord dat ik die brief terug had moeten sturen met 't verzoek om correspondentie in 't Nederlands (omdat ik geen Duits zou kunnen lezen), om scherpere foto's (omdat ik de persoon op de bijgevoegde foto niet zou herkennen), etc. In ieder geval allerlei onzin om tijd te rekken, want na drie maanden zou de verkeersboete dan kwijtgescholden worden?

Inmiddels heb ik toch maar braaf m'n persoonlijke gegevens ingevuld en die brief teruggestuurd, zoals er van me werd gevraagd. Heb ik hier goed aan gedaan of is dat juist dom? Ik wist trouwens niet wat ik bij 'Führerscheinklasse' in moest vullen, ook niet met behulp van Google.

Maar goed, en nu afwachten .
Boetes worden niet na 3 maanden kwijtgescholden, tenzij je met valide reden bezwaar maakt en dat doe je niet door de boel te traineren. Dus het is verstandig van je dat je het ding hebt ingevuld.
Overigens lijkt het me dat je Führerscheinklasse gewoon 'B' in zou kunnen vullen (of anders B, NL).
Oud 21-12-2009, 17:10
Verwijderd
Nederland en Duitsland hebben beide het Europees rijbewijs al ingevoerd dus gewoon B volstaat.
Oud 21-12-2009, 23:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Denk dat het je heel wat lessen scheelt als je met 'normaal' weer lest, eventueel een slipcursus erbij nemen. Dan ben je denk ik goedkoper uit dan die extra lessen die het kost.
Dat valt wel mee. Een beetje slipcursus kost je al snel hetzelfde bedrag van een les of 4 (als het niet meer is). Alleen Trials is lekker goedkoop, maar dan moet je wel in de juiste provincie wonen.

Bovendien leer je op een slipcursus wat je moet doen op het moment dat het mis gaat. Gewone rijles in de winter is gewoon leren rijden in de winter, en dus ook hoe je moet voorkomen dat het mis gaat. Dat kan helemaal geen kwaad om te leren, vooral als je hoort dat mensen niet weten hoe ze met hun eerste winterritten om moeten gaan omdat ze alleen met goed weer hebben leren rijden Zolang het niet te onveilig wordt voor een nog heel prille bestuurder zijn winterlessen net zo nuttig (en gewoon) als andere lessen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 22-12-2009, 10:58
Verwijderd
Mja, maar met een slipcursus leer je wel veel meer dan tijdens rijden in de winter. Daarbij zijn er ook daar in de buurt vast wel rijscholen die een slipcursus standaard aanbieden tijdens de lessen. Hier in Eindhoven weet ik dat Dekker/Meurs hun kandidaten standaard een slipcursus laat doen als onderdeel van het leren rijden. Je krijgt dan ook een certificaat (as always) en bij verschillende verzekeringsmaatschappijen korting.

Idealiter zou je natuurlijk gewoon nu al gaan lessen, zodat je ook leert rijden in deze omstandigheden en daarna een slipcursus volgen.
Oud 22-12-2009, 11:16
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nou ja, op een slipcursus leer je louter slippen, met een rijles in de winter leer je rijden in de winter. Je leert gewoon twee verschillende dingen. Het eerste heb je alleen in noodsituaties nodig, het tweede is een normale situatie waar je vanzelf tegenaan loopt, dus waarom zou je dat niet gewoon oefenen? Een beetje goede rij-instructeur zal je overigens ook wel kunnen leren hoe je een noodstop moet maken op een glad wegdek

Voor optimale voertuigbeheersing kan je inderdaad het beste allebei doen, maar het één in plaats van het ander is een beetje onzin. En als je besluit geen slipcursus te doen dan is ervaring in de winter al helemaal geen weggegooid geld
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 22-12-2009, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Denk dat het je heel wat lessen scheelt als je met 'normaal' weer lest, eventueel een slipcursus erbij nemen. Dan ben je denk ik goedkoper uit dan die extra lessen die het kost.
Nouja.. Jawel. Maar het is die meer lessen wel waard als ik de volgende keer niet echt bang ben om te rijden met ijs en gladheid.
Oud 22-12-2009, 18:57
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
In het buitenland kun je dat prima doen, want het telt alleen bij staandehouding in Nederland. Zo mogen Belgen wier rijbewijs ingevorderd is in Nederland, in België gewoon blijven rijden bijv.
Formeel mag dat wel, echter als het rijbewijs hier is ingevorderd kun je niet op het "eerste verzoek van een bevoegd ambtenaar" je roze papiertje/plasticje tonen, omdat dat ergens in NL bij een OvJ ligt. En als je dat niet kunt tonen, mag je niet rijden. Dat geldt ook in België. Enige verschil is dat het dan in België slechts als een overtreding wordt gezien, terwijl het doorrijden na invordering in Nederland een misdrijf is (ervan uitgaande dat het een Belg betreft die z'n rijbewijs in Nederland aan de politie heeft moeten afgeven i.v.m. forse overtredingen).
Oud 22-12-2009, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Formeel mag dat wel, echter als het rijbewijs hier is ingevorderd kun je niet op het "eerste verzoek van een bevoegd ambtenaar" je roze papiertje/plasticje tonen, omdat dat ergens in NL bij een OvJ ligt. En als je dat niet kunt tonen, mag je niet rijden. Dat geldt ook in België. Enige verschil is dat het dan in België slechts als een overtreding wordt gezien, terwijl het doorrijden na invordering in Nederland een misdrijf is (ervan uitgaande dat het een Belg betreft die z'n rijbewijs in Nederland aan de politie heeft moeten afgeven i.v.m. forse overtredingen).
Nee hoor, je mag wel rijden zonder dat je je rijbewijs bij je hebt, want je hebt immers wel een rijbewijs. Je riskeert alleen boete van (in Nederland) €60,- omdat je je rijbewijs niet direct kunt laten zien.
Oud 05-01-2010, 18:26
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik wil binnenkort met rijlessen gaan beginnen, maar ik twijfel een beetje over welke rijschool ik moet nemen. Een kennis van ons is rijinstructeur en ik heb veel positieve verhalen gehoord van mensen die bij hem hebben gelest, maar toch heb ik wat twijfels bij deze rijschool omdat op de website van het CBR staat dat het slagingspercentage tussen de 26-30 ligt bij deze rijschool (dat is vrij laag, lijkt me?). Wat vinden jullie: gewoon doen, of toch maar niet?
Oud 05-01-2010, 18:40
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je zou een intest bij hem kunnen nemen en kijken of je het ook een fijne instructeur vind. Persoonlijk zou ik meer hebben aan een instructeur die ik fijn vind dan een een rijschool met een hoger slagingspercentage. Ik heb dat destijds ook niet gedaan bij mijn rijschool in Breda, puur op advies van een vriend en dat bleek een hele fijne instructeur te zijn Maar het is een persoonlijke keus of je afgaat op positieve mond-op-mondreclame of dat je liever een hoger slagingspercentage hebt.
Wat uiteindelijk beter is, hangt van jou als leerling af en daar kom je pas in de praktijk achter
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 05-01-2010, 18:50
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Makes sense Misschien moet ik het gewoon proberen en daarnaast, een hoog slagingspercentage zegt ook niet alles lijkt me.
Oud 05-01-2010, 20:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet alleen niet of je na een les al kunt zeggen of je iemand een fijne instructeur vind. Ik heb in het begin heel veel gezeik gehad met m'n instructrice terwijl het de laatste tijd eigenlijk best okee gaat Kwestie van elkaar een beetje aan leren voelen denk ik.

Gister trouwens voor het eerst sinds vier weken weer gereden en het viel me mee. Had verwacht dat ik heel veel weer overal bij na moest denken maar dat had ik eigenlijk niet, ging eigenlijk weer heel erg goed, beetje inkomen heb je altijd wel. Ook voor het eerst met dit weer gereden, gisteren was het overal spiegelglad en halverwege begon het heel erg te sneeuwen/regenen/hagelen waardoor ik bijna niets meer zag. Heeft ze goed aangepakt met me en dat ging eigenlijk niet onaardig al zeg ik het zelf
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-01-2010, 00:29
www.rijschool.p
www.rijschool.p is offline
Citaat:
Dit inderdaad. Een tip die ik destijd van mijn rij-instructrice kreeg was om de binnenspiegel net iets te laag/te hoog af te stellen, waardoor je net iets meer moeite moet doen om te kijken en het dus ook meer opvalt. Wie weet helpt het
Overdreven kijken hoeft niet hoor.
De examinator heeft een spiegeltje waarmee hij je ogen ziet
Oud 27-01-2010, 12:47
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Motor staat klaar in mijn achtertuin en ik heb vandaag mijn theorie gehaald. Eerste keer ben ik gezakt voor avb, is best moeilijk. Hopelijk haal ik het de tweede keeer (11 feb), want ik wil deze zomer graag met mijn paps en zijn motorclubje mee naar Duitsland op mijn eigen motor, maar wil daar wel al wat rijervaring op hebben aangezien hij toch even wat zwaarder is dan waar ik les op heb. :$
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 29-01-2010, 16:24
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik kom intussen even heel trots verkondigen dat ik eergisteren in een limousine van acht of tien meter heb gereden en dat het supervet was. Yay! Ik had echt nooit gedacht dat ik dat zou leren.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 29-01-2010, 23:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat is wel weer even wat anders Hoe komt het dat je daarin hebt mogen rijden?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 30-01-2010, 15:40
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Mijn papa heeft een limousine waarmee hij kinderfeestjes en bruiloften rijdt.. en ik word uiteindelijk chauffeur maar dan moet ik wel eerst fatsoenlijk in dat hele ding kunnen rijden. Vandaar!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 31-01-2010, 15:52
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat lijkt me wel een relaxed baantje
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 01-02-2010, 22:04
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Ik heb inmiddels 10 lessen gehad. Vooral dubbele lessen en dat ik vind ik wel heel erg fijn omdat je simpelweg veel verschillende situaties tegenkomt en meer kunt behandelen natuurlijk. Schakelen en terugschakelen gaat vrij goed, het vloeiend optrekken blijft vaak nog wel lastig maar dat komt wel. Ben nu bezig met enkele bijzondere verrichtingen als keren en achteruit rijden en inparkeren. Dat consequent binnenspiegel-buitenspiegel-dode hoek is wel eens vermoeiend maar ok! Ik vind het wel leuk en dat had ik niet zo verwacht dus dat scheelt.
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Oud 02-02-2010, 23:37
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik kreeg destijds ook 'dubbele lessen' - dus twee lesuren achter elkaar. Dat vond ik ook best wel fijn. De instructeur heeft net wat meer tijd om dingen uit te leggen, je kan net iets langer of iets een keertje extra oefenen en je kan ook gewoon een fatsoenlijk stukje rijden ipv een klein rondje en dan meteen richting de volgende lesser

Soepel wegrijden is volgens mij ook één van die dingen die veel lessers pas met de tijd leren. Sommigen hebben het zelfs nog niet helemaal onder de knie tegen de tijd dat ze op examen gaan. Je kan er ook niet echt op zakken als je een keertje stilvalt bij je examen. Ik werd er zelf pas wat handiger in nadat ik een paar maanden mijn rijbewijs had en regelmatig begon te rijden. Maar gisteren heb ik even in de Lolvo van mijn broertje gereden, en ook dat was toch weer even wennen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-02-2010, 17:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je tien enkele lessen gehad of tien dubbele? (dus zeg maar 10 uur les of 20 uur les). Ik heb nu 15 lessen gehad, schakelen gaat goed, terugschakelen heb ik soms nog wat moeite mee (vooral als je tegelijk ook moet afremmen enzo, bij teveel dingen tegelijk). Ik ben nu een beetje bezig met kijken maar dat schiet er al gauw bij in als ik me teveel op andere dingen moet concentreren. Vloeiend optrekken ging me eerst heel goed af, laatste tijd weer wat minder (en ik liet hem eerst nooit afslaan en nu de laatste tijd wel zo af en toe ) Afgelopen maandag had ik echt een baaldag en die les ging ook echt vreselijk, m'n instructrice vond het niet zo'n punt, zo'n les heb je altijd wel een keertje. Ik heb alleen een beetje het gevoel dat ik een beetje op een dood punt zit. Ik ga niet meer zo duidelijk vooruit als eerst en dat frustreert me wel een beetje. Hoop dat er gauw weer wat vooruitgang in komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-02-2010, 19:15
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Mijn laatste post was iets te optimistisch, de laatste lessen gingen ook niet zo heel goed.. Met terugschakelen aan het kloten ook inderdaad omdat je nog zo druk bent met vooruitkijken en alles nog niet automatisch gaat. Soms heb ik trouwens van te voren al zo'n gevoel dat het zo'n les wordt. Maar ik heb inmiddels 13 uur les gehad, ik rij heel veel in een week omdat ik deze maand veel tijd heb en eind deze maand mn examen al gepland staat. Ik snap wel dat het je frustreert hoor omdat je eigenlijk wel weet hoe alles moet maar je toch nog veel dingen fout blijven gaan. De bijzondere verrichtingen gaan bij mij wel goed vind ik. Hoeveel rijd jij per week?
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Oud 03-02-2010, 20:04
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ach, iedere lesser bereikt op een bepaald een 'dood' punt, waarin hij/zij het idee heeft geen vooruitgang te boeken, dus maak je daar maar geen zorgen over Als je je daar te druk over gaat maken gaat het alleen maar slechter, en dan heb je wel kans dat je geen vooruitgang boekt. Meestal zit je ook dan al op het punt dat je (even) niet veel vooruitgang meer kan boeken, en dat het vooral oefenen op de kleine dingetjes en routine is. Dat is is vrij normaal
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-02-2010, 07:39
Verwijderd
Elke rijles zorgt ervoor dat je meer went aan het gewone gebeuren van netjes sturen, motor niet af laten slaan, borden bekijken, enzovoort. Ook als je niet echt merkt dat het beter gaat dan de keer daarvoor. Het zou ook kunnen dat je rijinstructeur bezig is om de moeilijkheidsgraad van de route op te voeren (bv. drukkere wegen, meer rotondes, vaker invoegen/uitvoegen, meer onoverzichtelijke verkeerssituaties), en als je dan een steeds moeilijker weg elke keer met hetzelfde resultaat rijdt, is dat ook vooruitgang .
Oud 05-02-2010, 12:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik rijd meestal maar een uurtje per week omdat ik ernaast ook fulltime werk en dus alleen 's avonds en op zaterdag kan en dan zit m'n instructrice ook wel snel vol vaak al. Ik herken het wel dat je soms na vijf minuten al weet dat het een dramales gaat worden.

Het is niet echt dat ik me er druk over maak maar het is natuurlijk leuker en stimulerender als je gewoon duidelijk vooruitgang ziet. Wat Sarah noemt zou kunnen, rijd de laatste tijd wel andere routes dan ik in het begin vaak reed. Op de snelweg heb ik nog maar een paar keer gereden, vind ik wel jammer want dat vind ik altijd wel leuk en gaat ook best goed
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-02-2010, 23:40
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik ben inmiddels ook met lessen begonnen. Heb pas 1 les gehad maar heb dinsdag al theorie-examen, a.s. donderdag mijn tweede (dubbele) les.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 09-02-2010, 09:04
Verwijderd
Mijn zusje is nu aan het lessen, dat is zo'n raar idee. (Het blijft je kleine zusje ). Ben benieuwd hoe ze het doet
Oud 09-02-2010, 22:46
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Heb mijn theorie nog in 1 keer gehaald ook
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #16!
KIET
313 13-01-2012 19:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.