Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 13:18
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
En ik respecteer jullie wel, maar mogen wij nicole ook vertellen dat het best kan, een kindje op jonge leeftijd???? Net zoals jullie haar vertellen dat ze een abortus moet plegen?

Want nicole, het hoeft niet fout te gaan hoor, jonge mama zijn.
Tuurlijk je zal soms aan het einde van de maand je euro's wel een paar keer om moeten draaien voor je ze uitgeeft, maar dat moeten wel meer mensen!!!!!
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 20-05-2003 @ 14:13:
Nou het spijt me zeer maar Sarah weet weldegelijk hoe het is om een kindje te verliezen want hoe dan ook, je houd van het kindje of je het nou in de 1e 3 maanden weg laat halen of het na de geboorte verliest.
Maar ik heb nog nooit een abortus gehad, wel een morning after pil met een hele goede reden, maar ben vrij snel daarna opnieuw zwanger geraakt.
Maar als ik 15 was geweest had ik hetzelfde gedaan!!! Echt waar. Net als hier al eerder gezegd werd moet ik dan denken aan de mense die super veel moeite doen voor een kindje maar er geen kunnen krijgen. En dan zou ik beslissen dat ik een gezond ( meestal tenminste) kindje weg zou halen...
Het is moeilijk met een klein kindje, maar ik zit nu in me eindexamens, ik heb tijd zat om te leren, en kan goed mijn examens maken. En dadelijk ga ik werken, zolang ik nog thuis woon. Part-time en zodra we samenwonen ga ik thuiswerken, dat kan toch ook prima, en verdient ook wel hoor!!!!!!
Lieve schat, IK zou ook hetzelfde doen (alleen niet omdat anderen zoveel moeite hebben om een kind te krijgen ed, maar omdat IK dat kind zou willen), maar daar gaat het hier niet om...het gaat erom wat Nicole wil! En het blik tienermoeders dat open ging, lijkt alleen maar te komen vertellen hoe mooi en leuk het we niet is om zo'n kleintje om je heen te hebben.

Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 20-05-2003 @ 14:18:
En ik respecteer jullie wel, maar mogen wij nicole ook vertellen dat het best kan, een kindje op jonge leeftijd???? Net zoals jullie haar vertellen dat ze een abortus moet plegen?
Wat ik ook al tegen Sarah zei: 'misschien mijn eerste post hier eens lezen, met daarin de reden waarom ik überhaupt begon met reageren in deze topic?'
Oud 20-05-2003, 13:40
poesiefox
poesiefox is offline
Het kan goed gaan, en het kan ook niet goed gaan.Dat kan niemand voorspellen, maar de kans dat het niet goed gaat als je pas 15 bent is wat groter dan als je je leven al wel op orde hebt.

En wat iedereen hier vergeet, is dat je dan bewust een risicio neemt met het leven van iemand anders. Neem je verantwoordelijkheid, zorg dat je voor 99 % weet dat het wel goed gaat, doordat de omstandigheden in ieder geval niet tegen je werken.

Wees verstandig. Weeg jouw situatie af, wat heb jij een kind te bieden. Liefde en de beste bedoelingen zijn belangrijk, maar niet genoeg. Ben jij goed en volwassen genoeg om je kind op te voeden tot een verstandige, evenwichtige en vooral gelukkige volwassene? En denk er daarbij om dat de eerste paar jaren de psychisch vormende jaren zijn, en dat gebeurt allemaal op een onbewust niveau, met non verbale signalen. Ze pikken alle spanningen op.

Waarom dacht je dat adoptiekindjes het vaak zo moeilijk krijgen als ze opgroeien? Omdat het in de eerste paar jaren niet goed met ze ging. De eerste jaren zijn zo belangrijk, alle liefde en zorg en aandacht die hun adoptieouders ze daarna gaven, kunnen niet volledig tegen de schade van de begintijd op wegen. En geloof me, als je wilt adopteren moet je een halve heilige zijn.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren.( dat is uit een gedicht)


Jij kent jezelf en jouw situatie het beste. Jij moet oordelen of jij voldoet aan de eisen.
Zo ja, veel geluk met je spruit.
Zo nee, dan moet je het risico niet nemen.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-05-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 20-05-2003 @ 14:40:
En wat iedereen hier vergeet, is dat je dan bewust een risicio neemt met het leven van iemand anders. Neem je verantwoordelijkheid, zorg dat je voor 99 % weet dat het wel goed gaat, doordat de omstandigheden in ieder geval niet tegen je werken.
Vergeet iedereen dat...? Nog iemand die generaliseerd...

Citaat:
Jij kent jezelf en jouw situatie het beste. Jij moet oordelen of jij voldoet aan de eisen.
Zo ja, veel geluk met je spruit.
Zo nee, dan moet je het risico niet nemen.
En daar ben ik het heemaal mee eens.
Oud 20-05-2003, 13:59
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Hey nicole, morgen moet je je beslissing gemaakt hebben...ben benieuwd!!!
Als je nog wilt praten over je keuze, kom dan beslist naar www.tienerenzwanger.nl en ga naar het forum, daar zijn verschillende tienermoeders en moeders die abortus hebben gepleegd.
Dus niet alleen maar roze wolkjes zoals BIJNA iedereen denkt
Daar kun je terecht bij meiden met ervaring, en kun je praten met andere meiden van 15 die ook zwanger zijn!!!
En ja iedereen die zijn er toch al 2 bij ons op het forum en nog eentje die ik via msn ken!
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 14:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 20-05-2003 @ 14:18:
En ik respecteer jullie wel, maar mogen wij nicole ook vertellen dat het best kan, een kindje op jonge leeftijd???? Net zoals jullie haar vertellen dat ze een abortus moet plegen?

Want nicole, het hoeft niet fout te gaan hoor, jonge mama zijn.
Tuurlijk je zal soms aan het einde van de maand je euro's wel een paar keer om moeten draaien voor je ze uitgeeft, maar dat moeten wel meer mensen!!!!!
k weet niet hoor, maar ze had al aangegeven dat ze een abortus wil. waarom blijf je het proberen haar te overtuigen dat het kind houden veel beter is?? want dat ben je wel aan het doen, en zo maak je haar juist alleen maar in de war.
ik kan niet zeggen dat je dr keuze helemaal respecteert. dus jij bent ook niet al te okay bezig hoor...
Oud 20-05-2003, 14:19
Sarah_temp
Sarah_temp is offline
Ik weet ook niet precies het gevoel met een abortus.
Kan me er alleen maar een voorstelling van maken.Net als jij.
Maar ik weet misschienwel meer wat een abortus inhoud en hoever je kindje is onwikkeld.
Nadruk op misschien!
Je schreef dat je vind dat ik doe alsof ik alles weet.Maak me niet uit hoe dat bij jou overkomt ,maar ik heb me daar gewoon door m'n verleden veel meer in verdiept dan de meeste andere.
Is dat zo erg dan ?
Als jij ergens verstand van hebt hou je dan je mond ?
Ik wil gewoon dat ze helemaal achter haar beslissing staat en je kan alleen zeker van je zaak zijn als je alles erover weet.
Anders kom je pas later achter dingen die misschien heel veel invloed op je beslissing hadden gehad.

En tuurlijk mag je je mening geven.
Dat vind ik toch helemaal niet erg.
Maar mag het "blikje tienermoeders" dan ook gewoon hun zegje doen.
Ik wil graag ook serieus genomen worden zonder dat er meteen vanuit gegaan word dat ik tegen abortus ben en vanaf een een of andere roze wolk praat.
Ik vind namelijk net als jullie dat dat haar eigen beslissing is.

Ik zal de eerste berichtjes van je lezen.
Je oordeeld over mijn leeswijze terwijl je zelf ook over dingen heen leest.
Hihi dan heb ik tenminste nog een excuus met m'n blonde haren
Oud 20-05-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-05-2003 @ 15:19:
Je schreef dat je vind dat ik doe alsof ik alles weet.Maak me niet uit hoe dat bij jou overkomt ,maar ik heb me daar gewoon door m'n verleden veel meer in verdiept dan de meeste andere.
Is dat zo erg dan ?
Als jij ergens verstand van hebt hou je dan je mond ?
Ik wil gewoon dat ze helemaal achter haar beslissing staat en je kan alleen zeker van je zaak zijn als je alles erover weet.
Anders kom je pas later achter dingen die misschien heel veel invloed op je beslissing hadden gehad.
Je mag gerust je mond open doen, graag juist. Maar het ging me enke om de manier waarop. Ik had het btw niet eens over het gebeuren van de ontwikkeling van een kindje, maar goed.

Citaat:
Maar mag het "blikje tienermoeders" dan ook gewoon hun zegje doen.
Ik wil graag ook serieus genomen worden zonder dat er meteen vanuit gegaan word dat ik tegen abortus ben en vanaf een een of andere roze wolk praat.
Ik vind namelijk net als jullie dat dat haar eigen beslissing is.
Ik heb me nergens zien zeggen dat jullie je zegje niet mogen doen, jij we? En ik neem je zeker serieus, ik zie ook niet in waarom ik dat niet zou doen. Ik zou alleen ook graag serieus genomen worden. En ik zou het leuk vinden als mensen eerst ale posts lazen en wat minder generaliseerden ed.

Citaat:
Je oordeeld over mijn leeswijze terwijl je zelf ook over dingen heen leest.
Waar lees ik over heen?

(En ik heb ook blond haar. )
Oud 20-05-2003, 14:30
Sarah_temp
Sarah_temp is offline
Leonoor,ben vergeten je naam erbij te zetten.Stom van me ,maar je zal vast al begrepen hebben dat het bovenstaande berichtje een reactie is op jouw berichtje.

Citaat:
*RainBow* schreef op 20-05-2003 @ 15:11:
k weet niet hoor, maar ze had al aangegeven dat ze een abortus wil.
Rainbow, ze had op het andere forum aangegeven dat ze geen abortus wou.
Oud 20-05-2003, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-05-2003 @ 15:30:
Leonoor,ben vergeten je naam erbij te zetten.Stom van me ,maar je zal vast al begrepen hebben dat het bovenstaande berichtje een reactie is op jouw berichtje.
Ik had er al op gereageerd.

Citaat:
Rainbow, ze had op het andere forum aangegeven dat ze geen abortus wou.
En hoe moet Rainbow dat weten? Die leest op dit forum en baseert haar reacties dus op wat ze hier leest. Logisch.
Oud 20-05-2003, 17:46
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
hoi, ik ben nicole en 15 jaar, ik heb vandaag een test gedaan en bleek zwanger te zijn.. Ik heb het nog niet tegen me ouders verteld en dat blijft nog wel even zo, mijn vriend en mijn beste vriendin weten het al, en steunen me enorm! Ik weet nog niet wat ik ga doen maar ik wil het kindje graag houden al ben ik 15.. ik weet alleen niet wat me allemaal te wachten staat.. Ik ben nu al een paar dagen misselijk, als dit heel de zwangerschap zo blijft zit ik er best wel tegen op..

liefs nicole



gekopieerd van www.tienerenzwanger.nl
onderdeel even voorstellen
Oud 20-05-2003, 18:38
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Ja, Bianc, goed dat je dat gekopieerd hebt!!
En ik probeer Nicole niet over te halen hoor. Ik wil gewoon dat ze er goed over nadenkt, want het is niet zomaar een beslissing!!!
Tis er eentje voor de rest van je leven
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 18:41
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
En ik was ook 16 toen ik zwanger werd hoor, dus dat scheelt niet zoveel trouwens!!!
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 18:46
poesiefox
poesiefox is offline
Leuk toch, vadertje en moedertje spelen?
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-05-2003, 18:48
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 20-05-2003 @ 19:38:
Ja, Bianc, goed dat je dat gekopieerd hebt!!
En ik probeer Nicole niet over te halen hoor. Ik wil gewoon dat ze er goed over nadenkt, want het is niet zomaar een beslissing!!!
Tis er eentje voor de rest van je leven

Nee, het is er eentje voor de rest van het leven van de baby. Waar ze nu even mee gaat gokken. Maar goed, blijkbaar acht zij zichzelf in staat om een kind tot volwassenheid op te voeden.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-05-2003, 18:49
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
En hoe moet Rainbow dat weten? Die leest op dit forum en baseert haar reacties dus op wat ze hier leest. Logisch .

Leonoor lees jij wel op dat andere forum dan???!!!
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 18:51
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Geplaatst: 17 Mei 2003 14:50 Onderwerp: uitgerekend>>>>>>

--------------------------------------------------------------------------------

heej, ik ben op 22 december 2003 uitgerekend! Ik heb het met mijn vriend is goed uitgezocht en blijk al 6 weken zwanger te zijn.. Hier schrok ik echt van! Ik ben pas 15 jaar maar kies er denk ik toch voor om het kindje te houden!

Groetjes Nicole


dit komt ook van www.tienerenzwanger.nl...
onderdeel uitgerekend
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 20-05-2003 @ 19:49:
Leonoor lees jij wel op dat andere forum dan???!!!
Ik snap je reactie niet helemaal, geloof ik...
Doet het er iets toe of ik dat andere forum lees?
Oud 20-05-2003, 18:55
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Poesiefox,
Vadertje en moedertje speel je niet meer als je 15 bent.
en al helemaal nie als je een kind hebt
Dan is het serieus hoor!!!!

En wij nemen dat ook serieus.
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 18:56
Verwijderd
Wij-wij-wij...waarom niet gewoon 'ik'?
Oud 20-05-2003, 18:57
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2003 @ 19:54:
Ik snap je reactie niet helemaal, geloof ik...
Doet het er iets toe of ik dat andere forum lees?
ik bedoel alleen te zeggen dat Bianca dat ok alleen maar goed bedoelt en niet boos. En jij baseerd je antwoorden toch ook alleen op wat hier staat?
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 18:59
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
hoi hoi allemaal, ik ben mariska en ik ben 15 jaar.
ik ben zwanger een week en ik heb met mijn vriend besloten om het kindje te houden want we zijn tegen abortus.
Ik wou vragen of iemand mij informatie kan geven over hou de bevalling loopt. en of het opvoeden van het kind makkelijk is.
een dikke kus mariska'
ik wacht op jullie reactie


ook van www.tienerenzwanger.nl
omdat ik wil bewijzen dat er meerdere meiden van 15 voor een kindje kiezen
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 20-05-2003 @ 19:57:
1. ik bedoel alleen te zeggen dat Bianca dat ok alleen maar goed bedoelt en niet boos.2. En jij baseerd je antwoorden toch ook alleen op wat hier staat?
1. Dat is niet uit je post te halen... 2. Ja, en? Dat lijkt me ook nogal logisch. En ik heb mezelf nergens zien zeggen dat dat anders is, jij we?
Oud 20-05-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 20-05-2003 @ 19:59:
hoi hoi allemaal, ik ben mariska en ik ben 15 jaar.
ik ben zwanger een week en ik heb met mijn vriend besloten om het kindje te houden want we zijn tegen abortus.
Ik wou vragen of iemand mij informatie kan geven over hou de bevalling loopt. en of het opvoeden van het kind makkelijk is.
een dikke kus mariska'
ik wacht op jullie reactie


ook van www.tienerenzwanger.nl
omdat ik wil bewijzen dat er meerdere meiden van 15 voor een kindje kiezen
Als 'we' al die dingen van dat andere forum willen lezen, dan gaan 'we' daar wel heen. Het gaat er btw niet om of ze er voor kiezen, het gaat er om of het verantwoord is, dat ze er voor kiezen. (Dat er kinderen van 15 zijn die er voor kiezen om hun kind te houden, dat weten 'we' ook zonder al die posts we.)
Oud 20-05-2003, 19:06
poesiefox
poesiefox is offline
En of het makkelijk is om een kind op te voeden......tja, 15.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-05-2003, 19:07
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2003 @ 19:56:
Wij-wij-wij...waarom niet gewoon 'ik'?


Omdat ik namens alle tienermoeders spreek! Want alle tienermoeders nemen hun taak serieus net als de oudere moeders
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 19:09
poesiefox
poesiefox is offline
Ik bedoel maar, het is net als met een middagje oppassen, maar dan altijd he? Nou, als je kunt oppassen, kun je vast ook wel opvoeden. Wat kan daar nou moeilijk aan zijn?Toch?
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-05-2003, 19:10
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2003 @ 20:04:
Als 'we' al die dingen van dat andere forum willen lezen, dan gaan 'we' daar wel heen. Het gaat er btw niet om of ze er voor kiezen, het gaat er om of het verantwoord is, dat ze er voor kiezen. (Dat er kinderen van 15 zijn die er voor kiezen om hun kind te houden, dat weten 'we' ook zonder al die posts we.)
Daarmee wil ik alleen mijn andere posts beargumenteren.
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 20-05-2003 @ 20:07:


Omdat ik namens alle tienermoeders spreek! Want alle tienermoeders nemen hun taak serieus net als de oudere moeders
Je spreekt niet voor alle tienermoeders. (Hebben ze je aangesteld als hun vertegenwoordiger?) Je kunt niet alle tienermoeders over één kam scheren. Net zo min als je dat met alle volwassen moeders kunt doen.
Oud 20-05-2003, 19:17
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Als het hebt over de mate van serieusheid van de tienermoeders hebt heb ik het over BIJNA allemaal. Tuurlijk zijn er altijd mensen die hun kind niet goed behandelen, maar dat heb je in alle leeftijdscategorieen moeders, toch?
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 19:21
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 20-05-2003 @ 20:10:
Daarmee wil ik alleen mijn andere posts beargumenteren.

Tijdens argumentatielessen leer je dat dit een drogreden is. Het feit dat anderen er ook zo over denken wil nog niet zeggen dat dat het juiste standpunt is. Je zult nog steeds met behoorlijke argumenten op de proppen moeten komen.

Als jouw dochter over zes jaar een piercing wil omdat haar vriendinnetje er ook een heeft dan zeg je: ( ik durf het te wedden) "En als je vriendinnetje in de sloot springt, doe jij dat dan ook?"
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-05-2003, 19:25
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Nee, zo bedoel ik het neit.
Ik bedoelde dat ik een paar keer gezegd heb dat ik nog meerdere meisjes van 15 ken,
En dat wilde ik beargumenteren
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 19:28
poesiefox
poesiefox is offline
Maar wat wilde je daarmee bewijzen? Dat 15 niet te jong is. En dan is het wel degelijk een drogreden.

Ik wil een piercing

waarom is dat goed voor je?

omdat Elsje er ook een heeft

?

Voel je'm?
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-05-2003, 19:32
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Nee poesiefox
Je begrijpt me verkeerd.
Ik wil niet zeggen dat het juist is ofzo
Ik heb alleen ALS JE TERUGLEEST geschreven dat ik nog meer meisjes van 15 kon. en dat wilde ik BEARGUMENTEREN....
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 20-05-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 20-05-2003 @ 20:32:
Ik heb alleen ALS JE TERUGLEEST geschreven dat ik nog meer meisjes van 15 kon. en dat wilde ik BEARGUMENTEREN....
En waarom is het nodig dat te beargumenteren?
Oud 20-05-2003, 19:46
poesiefox
poesiefox is offline
Nou Yvonneke, dat is dan alvast een ding wat jij je kind niet zult kunnen leren. Foutloos nederlands( kon ipv kende) Argumenteren.De vraag goed lezen.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-05-2003, 20:10
Verwijderd
even terug naar de eigenlijk topic hoor, maar nicole1987; wat ga je nu doen??
Oud 20-05-2003, 20:57
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 20-05-2003 @ 21:10:
even terug naar de eigenlijk topic hoor, maar nicole1987; wat ga je nu doen??
dat vraag ik me eigenlijk ook af, je vertelde hier dat je het bijna zeker weg wilde laten halen, maar nu las ik net dat je toch wilt houden.
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Oud 21-05-2003, 14:33
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Oeh... vandaag een tienermoeder gezien die dat beter niet had kunnen worden... en maar schelden en tieren op haar 2 kinderen, en maar zeiken en zeuren.

Maarja, dit is natuurlijk niet alleen bij tienermoeders, ik zie zat moeders die hun kinderen ook niet op kunnen voeden.

Wat een discussie hier, zeg. Sjongejonge. Sommige mensen zouden anderen in hun waarde moeten laten. Ik weet dat dat best een moeilijke opgave is, maar het is wel mogelijk en vooral erg belangrijk.

Nog steeds geen slotje? Ik vind het best, maar we dwalen wel af met z'n allen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 21-05-2003, 14:46
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 21-05-2003 @ 15:33:
Wat een discussie hier, zeg. Sjongejonge. Sommige mensen zouden anderen in hun waarde moeten laten. Ik weet dat dat best een moeilijke opgave is, maar het is wel mogelijk en vooral erg belangrijk.

Nog steeds geen slotje? Ik vind het best, maar we dwalen wel af met z'n allen.
'k vind het geen onnuttige discussie. Als ik mensen niet in hun waarde laat, wil ik dat graag horen (van wie dan ook, wel graag onderbouwd btw), want dat is niet mijn bedoeling.
Oud 21-05-2003, 14:59
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik vind het ook geen onnuttige discussie, daarom laat ik 'm ook open. Maar hij is wel een beetje 'verdwaald' (als je naar de aanleiding kijkt).

Ik geloof niet dat ik van jou vind dat je mensen niet in hun waarde laat. Misschien valt het ook eigenlijk wel mee in dit topic. Maar wie de schoen past trekke hem aan (ik vind het vooral van een stukkie geleden, maar laat dat maar).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 21-05-2003, 15:34
Verwijderd
Lijkt me erg moeilijk om voor die keuze te staan. ik weet ook niet zo'n zinnig antwoord van mijn kant hierop.. wil je alleen heel erg veel sterkte wensen!!
Oud 21-05-2003, 16:17
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Als het goed is hoef ik dat mijn kind niet te leren, dat doet de school waar ze op komt .
Maar ik ken wel nederlans hor, en foutlooz ook
Maar begrijp je mijn argumentatie nou of niet?

en ik vind het nodig om te beargumenteren omdat ik door Rodina onderuit werd gehaald dat ik geen vriendinnen had
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
mammie_yvonneke schreef op 17-05-2003 @ 15:22:
Kijk maar naar mij en al mijn vriendinnnen met kinderen. Iedereen kan het, als je je er maar voor inzet en er voor wilt gaan!!!
--------------------------------------------------------------------------------



en al je vriendinnen


Wat jij wilt hoor.


Ik zou 't weg laten halen absoluut, ik wil überhaupt geen kinderen, maar stel dat, dan rond m'n 30ste. Niet nu. Je bent jong, daar moet je van genieten en dan moet je niet de belasting hebben van een kind.
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Oud 21-05-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 21-05-2003 @ 17:17:
Als het goed is hoef ik dat mijn kind niet te leren, dat doet de school waar ze op komt .
Het is wel prettig als ouders het goede voorbeeld geven, hun kind kunnen helpen enz. En dat zeg ik als 'aankomend' lerares.

En, hoe zeg je dat...ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het gaat iig niet om dit kleine puntje ed... JIJ bent verantwoordelijk voor je dochter en haar opvoeding ed, niet de school of wie of wat dan ook. Zo iets bedoel ik.

Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 16:42.
Oud 21-05-2003, 16:45
lotte_jayden
Avatar van lotte_jayden
lotte_jayden is offline
Mag ik even het volgende zeggen!! sommige schreven namelijk van ZIJ IS MAAR 15!!!

ik ben zelf zwanger geraakt toen ik 15 was ben nu net 17 en heb een zoontje van 9 maanden! en het gaat echt geweldig hier hoor!!

wat ik even wil zeggen is, is dat JIJ je keus moet maken en van niemand wat aantrekken qua meningen enz. als JIJ namelijk twijfelt hou het kindje dan! want het komt goed! als je het laat weghalen en je twijfelt krijg je gegarandeerd spijt!!!!

ook al weet je nu niet hoe je dingen moet gaan regelen je word echt geholpen!!!!!

Lotte_vliemp@hotmail.com

TROTSTE MAMA van Jayden
__________________
Trotse Mama van Jayden ( 15-08-02)
Oud 21-05-2003, 16:50
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
en ipv dat we tot een redelijke middenweg komen.
Voor het 'probleem' loopt iedereen elkaar alleen maar af te katten op opvoeding, Nederlandse taal, verantwoordelijkheid etc etc etc..


Maar even tussendoor, Waarom laat nicole niks meer van zich horen??
Het hele gedoe is om haar begonnen en zelf piept ze er tussen uit
Oud 21-05-2003, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 21-05-2003 @ 17:50:
en ipv dat we tot een redelijke middenweg komen.
Voor het 'probleem' loopt iedereen elkaar alleen maar af te katten op opvoeding, Nederlandse taal, verantwoordelijkheid etc etc etc..
Ik loop niemand af te katten en die reply's hebben zeker wel hun waarde (het ging er ondertussen nl ook om of iemand van 15 op zou kunnen voeden ed).

En tot een middenweg komen? Wat voor middenweg? En waarom ed?
Oud 21-05-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
lotte_jayden schreef op 21-05-2003 @ 17:45:
wat ik even wil zeggen is, is dat JIJ je keus moet maken en van niemand wat aantrekken qua meningen enz. als JIJ namelijk twijfelt hou het kindje dan! want het komt goed! als je het laat weghalen en je twijfelt krijg je gegarandeerd spijt!!!!
Ik denk dat hier wel iets van waarheid in zit, dat zou er voor mij iig inzitten.
Citaat:
ook al weet je nu niet hoe je dingen moet gaan regelen je word echt geholpen!!!!!
Dat weet ik weer niet...dat verschilt denk ik per persoon en per situatie ed.
Citaat:
TROTSTE MAMA van Jayden
Mag ik zeggen dat ik Jayden een hele naam vind...? (Hoe spreek je het precies uit...? 'k heb wel een idee, daar niet van.) Sanne (ik weet niet meer wiens dochter zo heet, maar goed, heb het zien staan, volgens mij) vind ik ook een hele leuke naam.
Oud 21-05-2003, 17:04
lotte_jayden
Avatar van lotte_jayden
lotte_jayden is offline
Hoi thnx dat je Jayden een mooie naam vind
je spreekt het uit als
djeeden of djeedun zoiets haha weet niet hoe ik het moet typen..

het is denk ik ook per situatie of je geholpen word maar kom je spullen te kort enz dan zijn er instanties voor jonge moeders. kun je niet meer naar school omdat je voor je baby moet zorgen kun je via de leerplichtambtenaar om vrijstelling vragen ( heb ik ook )

zulke dingen allemaal.. en of je op je 15e geen moeder kunt zijn.. door je zwangerschap raak je echt verbonden en als je baby word geboren krijg je zo'n groot verantwoorlijkheidsgevoel.. het lukt wel.. ( natuurlijk zijn hierbij ook uitzonderingen)

liefs Lotte ( net 17jr mama van Jayden)
__________________
Trotse Mama van Jayden ( 15-08-02)

Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 17:12.
Oud 21-05-2003, 17:07
lotte_jayden
Avatar van lotte_jayden
lotte_jayden is offline
trouwens... niet dat jullie het aangaat ofzo hoor

maar ik ben zwanger geraakt door depil heen

na enig onderzoek kwamen ze erachter dat er een stof in de pil zit die mijn lichaam niet accepteert.

oke ik heb geen condoom gebruikt maar we zijn allebei niet ziek en vinden het fijner.. ook al weten we dat depil maar 99% betrouwbaar is..

toen ik zwanger was schrok ik natuurlijk wel even maar ik ben APETROTS op mn zoontje!!

liefs Lotte
__________________
Trotse Mama van Jayden ( 15-08-02)
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 10:40
Lichaam & Gezondheid de pil en zwanger?
zo0tjuh
1 02-02-2004 11:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Berekening over zwanger raken
GimmeMath
11 04-12-2003 12:37
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
Seksualiteit Zwanger
Zuccherino
16 10-01-2003 22:18
Seksualiteit stel je voor... je raakt zwanger... en dan???
Luvlytallie
26 18-05-2002 14:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.