Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2003, 03:37
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Even een puntje over Muziek en Films & TV

Waarom staan deze fora niet onder 'Kunst?'.

Muziek is toch een proces waarbij je samen iets cre-eert. Een harmonieus proces, waarbij alle groepsleden van alles uit zchzelf halen en zodoende een eenheid smelten en als band tot een bepaalde artististieke hoogte stijgen.

Het is geen 'ontstpanning', het is geen 'tijdverdrijf', nee het is zinvolle tijdinvulling. Als jullie niet begrijpen hoeveel muziek en films tegenwoordig betekend voor de mensen gaan jullie compleet aan de huidge samenleving en omgeving voorbij. Het is een vorm van escapisme geworden, mensen die aan het ge-creerde 'kunstwerk' hangen en zich erin vastklampen, zich ermee identificeren.

Dat kan geen ontspanning meer heten, maar kunst.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2003, 06:38
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Omdat Artistiek en DoP en Letteren allemaal grotendeels te maken hebben met het zelf maken van kunst (ookal wordt er op letteren ook over andere dingen gepraat), terwijl op muziek en F&TV bijna alleen maar gepraat wordt over wat nieuw is uitgekomen en gewoon wat er allemaal voor muziek/films gemaakt zijn door anderen .

Ik heb op F&TV nog nooit iemand gezien die zelf een videoclip heeft gemaakt en het daar heeft laten zien
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 08:35
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-08-2003 @ 07:38:
Omdat Artistiek en DoP en Letteren allemaal grotendeels te maken hebben met het zelf maken van kunst (ookal wordt er op letteren ook over andere dingen gepraat), terwijl op muziek en F&TV bijna alleen maar gepraat wordt over wat nieuw is uitgekomen en gewoon wat er allemaal voor muziek/films gemaakt zijn door anderen .

Ik heb op F&TV nog nooit iemand gezien die zelf een videoclip heeft gemaakt en het daar heeft laten zien
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=562227
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 10:51
Verwijderd
Citaat:
GinnyPig schreef op 23-08-2003 @ 09:35:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=562227
ja idd, hoe geniaal was dat

ontopic.. ik ben wel met 86 eens maar ik begrijp de indeling op deze manier wel
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 11:13
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Het is zowel fun als kunst
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:58
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Je kunt het ook op Toneel&Cultuur plaatsen (ik verplaats ze dan iig niet) alhoewel ik ook wel vind dat er een zelf-muziek-maken-forum bij mag.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 14:38
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
muziek is meer fun dan creatief. Deze vraag is trouwens al eerder geweest en dat leverde ook niets op...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 23-08-2003 @ 15:38:
muziek is meer fun dan creatief. Deze vraag is trouwens al eerder geweest en dat leverde ook niets op...
nee
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 03:55
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-08-2003 @ 07:38:
Omdat Artistiek en DoP en Letteren allemaal grotendeels te maken hebben met het zelf maken van kunst (ookal wordt er op letteren ook over andere dingen gepraat), terwijl op muziek en F&TV bijna alleen maar gepraat wordt over wat nieuw is uitgekomen en gewoon wat er allemaal voor muziek/films gemaakt zijn door anderen .

Ik heb op F&TV nog nooit iemand gezien die zelf een videoclip heeft gemaakt en het daar heeft laten zien
na ofdat het zelfgemaakte cultuur of kunst is of dat je andermans kunst bespreekt vind ik niet echt van belang het gaat erom dat het kunst is daarbij is het niet van belang door wie dat gemaakt is...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 11:37
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Een indeling is enkel een indeling. Het gaat erom dat er een zekere logica achter zit. Net zoals dat er redenen zijn om Muziek en Films & TV onder de categorie Fun te plaatsen, zijn er redenen te bedenken deze onder Kunst te plaatsen. Is het echter logischer?
Daar kan je eindeloos over wikken en wegen. Verwarrend is een herverdeling in ieder geval en daarom laat ik het toch liever dan het zo is.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:48
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
precies ik weet nou precies tot hoe ver ik moet scrollen dus heb ook eigenlijk liever niet dat het veranderd word...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef op 23-08-2003 @ 04:37:
Even een puntje over Muziek en Films & TV

Waarom staan deze fora niet onder 'Kunst?'.

Muziek is toch een proces waarbij je samen iets cre-eert. Een harmonieus proces, waarbij alle groepsleden van alles uit zchzelf halen en zodoende een eenheid smelten en als band tot een bepaalde artististieke hoogte stijgen.
Tegenwoordig is er een hoop troep die 'muziek' wordt genoemd.

Citaat:


Het is geen 'ontstpanning', het is geen 'tijdverdrijf', nee het is zinvolle tijdinvulling. Als jullie niet begrijpen hoeveel muziek en films tegenwoordig betekend voor de mensen gaan jullie compleet aan de huidge samenleving en omgeving voorbij. Het is een vorm van escapisme geworden, mensen die aan het ge-creerde 'kunstwerk' hangen en zich erin vastklampen, zich ermee identificeren.

'Tegenwoordig'? Dat is toch zeker sinds de jaren '60 al zo, en daarvoor ook al honderden jaren.
Citaat:
Dat kan geen ontspanning meer heten, maar kunst.
Het is dus lang niet in alle gevallen kunst, maar wel in alle gevallen (voor een deel) ontspanning.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 15:54
Verwijderd
omdat er een verschil is tussen hoge en lage cultuur... laat muziek maar lekker bij het deelforum fun staan...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 16:57
Verwijderd
Ik vind het zo eigenlijk ook wel goed.
Vooral TV is toch gewoon vermaak? En Muziek zet je ook bewust op, je 'maakt' het meestal zelf niet.
En op Muziek zie ik ook niet echt vaak mensen praten over hoe ze muziek maken...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 17:39
Verwijderd
Laat maar staan zo, anders moet ik ergens anders klikken in het menu en dan krijg ik waarschijnlijk last van RSI.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 07:17
Verwijderd
ja, ten eerste boeit het niet zoveel (wat maakt het nou uit of iets onder fun of kunst of whatever staat), bovendien kun je dan over elk deelforum gaan discussieren waar het moet (bijv, je kunt Drugs&Alcohol net zo goed onder Fun plaatsen)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 12:29
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Minni schreef op 28-08-2003 @ 08:17:
ja, ten eerste boeit het niet zoveel (wat maakt het nou uit of iets onder fun of kunst of whatever staat), bovendien kun je dan over elk deelforum gaan discussieren waar het moet (bijv, je kunt Drugs&Alcohol net zo goed onder Fun plaatsen)
Maar dan krijg je weer een hoop mensen die dat weer niet zo funny vinden
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 17:29
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
mwoah, laat maar fijn staan zo..
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2003, 12:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
voor mij zijn muziek en films&TV wel ontspanning hoor grotendeels dan...

waarom luister ik muziek? om te ontspannen. waarom kijk ik tussen mn huiswerk door TV? om ff afgeleid te zijn en dús om te ontspannen.

zelden kijk ik TV om me bedoeld te ontwikkelen. Zoiets doe je eerder onbewust dan bewust.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 13:15
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-08-2003 @ 07:38:
Omdat Artistiek en DoP en Letteren allemaal grotendeels te maken hebben met het zelf maken van kunst (ookal wordt er op letteren ook over andere dingen gepraat), terwijl op muziek en F&TV bijna alleen maar gepraat wordt over wat nieuw is uitgekomen en gewoon wat er allemaal voor muziek/films gemaakt zijn door anderen .

Ik heb op F&TV nog nooit iemand gezien die zelf een videoclip heeft gemaakt en het daar heeft laten zien
dan moet Toneel & Cultuur dus ook bij ontspanning

ik vind dat 86 wel een punt heeft

voor mij (en veel muziekregulars met mij denk ik) is muziek idd een hoge vorm van kunst, dan is een term als 'ontspanning' eigenlijk gewoon denigrerend.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het nederlandse onderwijssysteem
Wammus
114 24-03-2008 23:58
Beleidszaken Games
Verwijderd
11 27-09-2007 20:04
Psychologie Het syndroom van Asperger: helemaal zo gek nog niet
mathfreak
121 20-11-2003 20:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.