Oud 19-01-2009, 03:46
** Phoebe **
Avatar van ** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
Nu ik voor de tweede nacht achter een volgend wakker lig, omdat ik niet kan slapen heb ik besloten dit te posten, ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Op het moment vind ik een jongen heel heel leuk, niks bijzonders op zich zou je zeggen, denk dat je al merkt dat er een maar aan komt en die komt ook
Anderhalf jaar gelden ben ik door de iemand die ik als vriend beschouwde verkracht.Ik voel me dan ook heel vaak erg kwetsbaar en klein, omdat ik me er wel degelijk van bewust ben dat ik me niet tegen mannen kan verweren. Dit heeft met zich mee gebracht dat ik mensen niet snel meer vertrouw en ik hou van iedereen een gepaste afstand ook met mijn hart.
maar nu vind ik dus een jongen leuk en wil hem heel graag beter leren kennen en hoop in mijn hart dat het misschien uiteindelijk wat gaat worden, maar hoe moet ik dit nou aanpakken? Hem proberen te vertrouwen volledig en wanneer moet ik hem dit vertellen? Ik ben ook heel erg bang om sex te hebben. Ik merk aan mezelf dat ik hem heel leuk vind maar onbewust loop ik de andere kant op als ik hem zie aan komen lopen. Ik ben ook heel bang om sex te hebben, misschien dat ik daarom ook wel afstand hou.
Wat moet ik nu doen? want wil wel heel graag weer verder met mijn leven, want wil niet dat de verkrachting nog meer kapot maakt in me leven dan dat het al heeft gedaan.
__________________
..dyslexie vraagt ff aandagt...srry..kan dr ook nix aan doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2009, 11:29
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik vind het erg knap van je dat je al die gevoelens onder ogen durft te zien en dat je tegen je (sterke) angst wil vechten wanneer het eigenlijk makkelijker is om je daardoor te laten leiden, dat ten eerste.
Ik denk ook zeker dat je daarom in staat zult zijn om mensen weer te leren vertrouwen. Misschien is het een goed idee om het allemaal heel langzaam aan te pakken, leer hem eerst maar eens een beetje kennen, vrienden worden etc. Probeer je eigen angsten te relativeren, is de angst écht, of zit het gewoon in je hoofd? Maar doe niets waarbij je je echt niet goed voelt.
Heb je trouwens wel eens professionele hulp gehad om die verkrachting te verwerken?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 20:13
Demise
Avatar van Demise
Demise is offline
Ik heb in dezelfde situatie gezeten, en het hielp mij enorm om me te beseffen dat niet iedere relatie meteen seks met zich mee hoeft te brengen. Je kunt best met hem praten, bijvoorbeeld. Stapje voor stapje zul je vanzelf wel minder nerveus en gespannen zijn wanneer hij in de buurt is.
Daarbij zou ik in ieder geval iemand in vertrouwen nemen, een hele goede vriendin ofzo (voor zover je dat nog niet gedaan hebt), en deze hele situatie uitleggen. Dan kun je elke keer dat er een nieuwe ontwikkeling is, het meteen weer kwijt. En ook gewoon lekker veel zeuren over je twijfels.
In ieder geval niets doen waarbij je je slecht voelt. Als je je naar blijft voelen in zijn buurt, moet je hem misschien maar laten gaan. Dan ben je er nu gewoon nog niet klaar voor.
__________________
Wegen ontstaan omdat we ze gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 21:25
** Phoebe **
Avatar van ** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
Thanks voor jullie mee denken, vooral de reactie van dat een relatie niet perse over sex hoeft te gaan heeft me een positieve weg in doen slaan...eerst vrienden worden en de afstand te proberen te behouden, werkt goed. Ik heb verder geen profesionele hulp gehad, moet daar denk ik toch aangeloven en zorgen dat ik dat ga krijgen. maar omdat ik het zo eng vind om er over te praten blijf ik dat een beetje voor me uit schuiven.
Verder heb ik ene paar vriendinnen met wie ik er over kan hebben. Vrienden weten vaak totaal niet hoe ze moeten reageren, misschien komt dit omdat ze zelf ook man zijn en dat ze totaal niet weten wat ze moeten zeggen, denk dat het vooral het laatste is.
Ik denk dat het voor mij inderdaad nog te vroeg is om een relatie aan te gaan, maar iemand leren kennen kan altijd en daar mee bevriend worden en het vertrouwen weer terug te krijgen in mannen is voor mij op dit moment denk ik toch het beste. Thanks voor jullie lieve reacties
__________________
..dyslexie vraagt ff aandagt...srry..kan dr ook nix aan doen...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 11:10
Demise
Avatar van Demise
Demise is offline
Het is ook moeilijk om erover te praten, maar uiteindelijk heeft 't mij wel geholpen. Wees vooral heel kieskeurig in naar welke hulpverlener je (eventueel) uiteindelijk stapt. Als je geen man wilt, zeg dat dan gewoon. Het gaat om jou, dat jij je beter gaat voelen.
Fijn dat je toch een paar goede vriendinnen hebt. Ik kan me voorstellen dat een man inderdaad niet echt weet wat hij moet zeggen... Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt voor je.
__________________
Wegen ontstaan omdat we ze gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vriendin is gevoel kwijt, wat te doen
FW
29 30-11-2007 14:59
Verhalen & Gedichten heeft het nut om verder te gaan?
vleermuismaatje
28 20-04-2005 08:19
Psychologie hoe weer de weg te vinden, de leegte te vullen, jezelf te vinden
Ninnoc
4 01-07-2004 18:34
Liefde & Relatie Hoe duidelijk maken dat hij me met rust moet laten?
Angel Of Faith
5 29-08-2003 09:02
Liefde & Relatie ik weet niet of ik nog verder wil
Mss Maddocks
7 20-05-2003 16:29
Psychologie 11 tips om beter met je depressie om te gaan
Snippie
44 19-01-2003 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.