Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2006, 21:49
DoNuT
Avatar van DoNuT
DoNuT is offline
kan iemand me iets vertellen over het eerste jaar van de studie international business & languages in groningen?
hoeveel tijd besteed je aan talen en cultuur en hoeveel aan de business, economie etc?
En kan je frans als taal nemen als je geen examen in frans hebt gedaan?
ik ben vooral geinterresseerd in het eerste jaar omdat ik er alleen mn propedeuse wil halen zodat ik naar de universiteit kanl.

alvast bedankt!
__________________
y'all wanna boogie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2006, 22:58
DoNuT
Avatar van DoNuT
DoNuT is offline
Als je de studie in Amsterdam doet ben ik ook zeer geinterresseerd!
__________________
y'all wanna boogie?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 20:14
Verwijderd
Ik studeer momenteel International Business & Languages in Groningen (sinds anderhalf jaar). Ik ga in september naar het derde jaar. De verdeling taal/economie is 40/60. Je krijgt drie moderne vreemde talen (in mijn geval Engels, Frans en Spaans).

Ik heb het eerste half jaar van jaar 1 niet gedaan omdat ik destijds nog een andere opleiding deed. In het tweede gedeelte heb ik vakken als cross cultural management (hierbij leer en lees je dingen over verschillende culturen), marketing en international sales gedaan. Daarnaast doe je 4 projecten.

Heb geen flauw idee of je ook Frans kunt doen als je het niet in je pakket hebt gehad. Ik dacht van niet. Ik heb zelf op vwo Frans 1 gehad en ik mocht wel gewoon Frans doen. Ik zou je trouwens niet aanraden om Frans te doen, de lerares is echt verschrikkelijk!

Ik lees dat je met je propedeuse van ib&l naar de universiteit wil. Dit raad ik je eigenlijk af. Je kunt beter gewoon vwo doen en daarna rechtstreeks naar de universiteit gaan, omdat je met een hbo p te weinig ondergrond hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.