Oud 12-12-2016, 00:17
WiFiAppel
WiFiAppel is offline
Ok, kort verhaaltje:

Ik ben dus 14 jaar oud, maar heb nou eenmaal wat problemen. Ik heb zegmaar een soort van dubbel leven. Aan de ene kant ben ik zo'n supergeek maar aan de andere kant ben ik zo'n jongen die 2 pakjes sigaretten per week rookt.

Dit begon allemaal toen ik 12 was. Toen had ik met een vriend op de kermis zo'n supercoole shisha-pen gewonnen had en stiekem ergens achter in een steegje geprobeerd. Dat vond ik supervet en ik wilde natuurlijk weer een stapje verder. Goed, op m'n 13 verjaardag had ik een pakje sigaretten van m'n moeder op vakantie gestolen. Toen ik weer thuis was ging ik met diezelfde vriend van de kermis bij mij in de achtertuin een "peukje roken". Niet echt over m'n longen natuurlijk, want dan zou je gelijk allemaal van die ziektes krijgen. Half jaartje later had ik flink wat rokersvrienden en op een gegeven moment zij een zo'n vriend zo van: Hey, moet je niet eens proberen over je longen te roken? Nou dat een paar keer geprobeerd en dat lukte super (na een aantal keer proberen natuurlijk). Maandje later was daar de kick ook weer vanaf en ik wou meer, nog iets supercools. Toen begon diezelfde vriend die mij ook aan de rookverslaving hielp zo van: wil je een keer mee blowen? Dit weekend nog? Dat zou echt de ultieme kick geven... dacht ik. Nou dat ook een tijdje gedaan. En toen: nu.

In de tussentijd, vanaf m'n 12e had ik vrienden gevonden die net zoals mij ook supergeek waren. Ook speelt gamen een rol in mijn leven, veeeel gamen. Ik game dus met allebij de soorten vrienden, de 'rokersvrienden' en de 'supergeekvrienden' het probleem: de 'supergeekvrienden' weten niet dat ik rook, (af en toe) nog blow en dat wil ik graag zo houden, het voelt haast als een schaamte . Tijdens lange gamingsessies wil ik graag soms een peukje roken maar omdat die vrienden niet weten dat ik rook, moet ik telkens een nieuwe smoes verzinnen. Dat raak ik echt beu.

Ik heb zo'n gevoel dat ik een keus moet gaan maken tussen de soorten vrienden die ik op dit moment heb.

Stoppen met roken is voor mij op dit moment nog geen optie, aangezien ik denk dat m'n ouders dan vast de afkickverscheinselen gaan merken. (Nee, m'n ouders weten niet dat ik rook )

Ik heb hier tegenwoordig echt slapeloze nachten van.

Help??!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2016, 00:26
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Als je aan je ouders vertelt dat je rookt en wilt stoppen, kunnen ze je daar misschien mee helpen. Kan ook eventueel via de huisarts. Die kan dan pleisters of kauwgom geven om te wennen aan het niet meer roken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 11:47
BassPredator
BassPredator is offline
Ga na, wil je nou ECHT stoppen? Of sta je er niet 100% achter? 90% kan ook misschien maar zoals ik t hoor leef je naar die 'kick'. Bekende valkuil van mij Ook.
Zoja? Zeg t tegen je ouders.
Zonee? Wacht maar ff nog... Probeer niet al te lang uit te stellen. Ze komen er echt al wel achter/hebben al het een en ander gehoord.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2017, 21:35
marieke210
marieke210 is offline
Dat je je ervoor schaamt, is een teken dat het eigenlijk helemaal niet bij je past. Waarom zou je het dan nog willen? Je zegt dat je ouders de afkickverschijnselen zullen herkennen, maar so what? Zouden ze niet veel bozer zijn als ze erachter kwamen dat je al lange tijd rookt? Je zegt dat je voelt dat je moet kiezen tussen deze twee groepen vrienden, en dat is begrijpelijk. Het zijn compleet verschillende mensen. Kies de mensen waar jij je het prettigst bij voelt, maar hou ook in je achterhoofd dat de mensen die jou aan die sigaretten hebben geholpen je ook zouden kunnen overhalen om dingen te doen waar je later spijt van krijgt (klinkt verschrikkelijk cliché, maar het is nu eenmaal zo).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ben ik in gevaar? Kan hij me vermoorden?
BlakeRodgers
3 14-01-2017 04:12
Verhalen & Gedichten Wat ben ik?
Fayelinde.
7 13-06-2006 16:12
Psychologie ben ik dan raar?? + gedicht (krachting zijn)
lief mutsje
32 31-03-2003 14:10
Liefde & Relatie Ik ben een raar geval geloof ik
Super Vegeta
16 04-01-2003 16:51
Liefde & Relatie ben ik nou raar, lullig of wat...
simple creed
3 29-03-2002 20:28
Seksualiteit ben ik raar als ik zeg dat ik nooit iemadn wil pijpen
blue_angel
31 13-02-2002 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.