Oud 13-08-2018, 21:08
welpin1999
welpin1999 is offline
Hi,
Ik had een vraag over dubbele bachelors. Over een aantal maanden moet ik namelijk een studiekeuze maken, maar ik kom er niet uit en ik vind het echt een te moeilijke keuze!!!!. Zelf denk ik dat wat ik graag zou willen doen, (hoogstwaarschijnlijk) onmogelijk is. Ik wil namelijk geneeskunde en electrical engineering studeren. (Als ik natuurlijk door de selectie voor de studie geneeskunde kom) --- (de keuze was eerst geneeskunde of wiskunde, maar elektrotechniek lijkt me leuker dan wiskunde).
Is dit überhaupt mogelijk? Heeft iemand al eerder twee bachelors tegelijk gedaan die niet op dezelfde universiteit worden gegeven en ook niet echt qua vakken overlappingen hebben met elkaar? Is het mogelijk qua lesrooster ~ de universiteiten zijn 45min tot 1h30 van elkaar verwijdert...

Groet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2018, 22:04
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Los van of het praktisch haalbaar is, moet je ook nadenken over waarom je deze combi wilt maken. Wil je later als arts aan de slag of als ingenieur? Als het juist de combi van medisch en techniek is die je zo leuk vindt kun je beter kijken naar een studie als technische geneeskunde.
Wat maakt de keuze voor jou zo lastig? Ik ben arts dus misschien kan ik je in ieder geval helpen met het beantwoorden van vragen die je misschien hebt over die richting.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-08-2018, 09:19
Verwijderd
Of het mogelijk is qua lesrooster kan niemand hier beantwoorden dat ligt echt aan de specifieke studies en aangezien het op verschillende universiteiten is zou ik niet te veel flexibiliteit van de roostermakers verwachten. Reken er dus maar op dat het niet mogelijk is om letterlijk alles bij te wonen, of op zijn minst dat je zelf erg veel bezig zult zijn met ruilen et cetera.

Ik vind de combinatie van studies ook wel verwonderlijk, waarom deze combinatie?

Voor zo ver ik kan inschatten zijn het beide studies waar je ook wel wat tijd in moet stoppen. Geen studies die je flierefluitend zonder veel moeite te doen haalt. Niet per definitie moeilijk (of makkelijk) maar geneeskunde is veel stampwerk en leeswerk. Electrical engineering zal wellicht, als je er veel gevoel voor hebt, iets minder intensief zijn, maar dan nog stel ik me zo voor dat je zo veel verschillende invalshoeken en aandachtsgebieden krijgt dat het relatief veel stof is.

Dat gezegd hebbende, als ik eventuele roosterproblemen vergeet, en veronderstel dat ik er de discipline voor had gehad, had ik gemakkelijk twee studies kunnen doen vroeger, plus een sociaal leven onderhouden. Twee studies tegelijkertijd an sich is niet iets onmogelijks voor snelle leerlingen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2018, 10:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Studeren aan twee onderwijsinstellingen is echt drama. Binnen mijn studie is het verplicht om een aantal vakken te volgen aan een andere universiteit en voor mij (en vele klasgenoten) werkte dat totaal niet. De roosters overlappen waardoor je colleges niet kan bijwonen, en de semesters kunnen anders lopen waardoor je op hele willekeurige momenten enorm veel werkdruk hebt. Zo had ik vakken die een half jaar liepen, en vakken van 8 weken die daar dan ineens bij kwamen, voor die laatste vakken stonden 8 studiepunten, wat gelijk staat aan 8 x 28uur studielast. Natuurlijk zal niet iedereen daar daadwerkelijk 28uur druk mee zijn, maar het geeft wel een goede indicatie van de studielast. Doe dat maar even naast de andere twee/ drie vakken die je nog hebt lopen en waarvoor je minstens twee dagen naar college moet... Ook kan de manier van lesgeven en tentamens afnemen flink verschillen. Bij mijn studie zat een aanzienlijk deel van de studenten structureel bij de herkansingen van de "keuzevak" universiteit. Door de werkdruk, roosterproblemen, en de totaal andere manier van onderwijs aanbieden vonden heel veel studenten het lastig om die tentamens bij de eerste poging te halen. En dan ging het bij mij nog om één studie die ontworpen was met het idee dat een aantal vakken aan een andere universiteit gevolgd moeten worden.

Ik zou er niet aan beginnen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studiekeuze
weetniks
1 24-11-2014 17:01
Studeren Dubbele bachelor
Verwijderd
4 19-03-2013 21:12
Studeren Natuurkunde studeren
Mr.Mark
22 28-12-2009 16:49
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 20:17
Algemene schoolzaken 21+ toelatingstoets voor HES amsterdam
danny23
3 21-09-2006 15:40
Algemene schoolzaken Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde
Creamcracker
20 14-08-2004 18:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.