Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2002, 20:37
david20jaar
david20jaar is offline
hallo mensen .
ik had een serieuze vraag aan jullie en ik hoop dat jullie me wat helderheid kunnen geval.

ik heb nu al een tijdje met m,n vriendin en we vrijen regelmatig .

alleen is het de laatste 2 weken een paar keer fout gegaan .

zij zit nog (steeds) niet aan de pil en we gebruiken dus alleen een condoom .

de eerste keer dat het fout ging was net na dr menstruatie en het geval was dus dat het condoom geschuurt was en dus heel het zaakje erin ging .

we waren er best wel van geschrokken en maar verder hebben we niet echt maatregelen genomen zoals de "morning after pil" of dergelijke , helemaal niks dus .

en de 2e keer was dus vandaag ,toen was ik dus klaargekomen en bleek heel de condoom met heel het zaakje er half in en half erbuiten nog in dr te zitten . met andere woorden , het zat er dus compleet in .

we zitten er nu best wel over in .
ze wil gewoon niet graag naar de dokter en ik respecteer dat , ik vind het lullig om mezelf op de dringen van "ze moet gaan" .

maar goed .

mijn vraag van mij aan jullie is ,

hoe groot is de kans dat ze zwanger word ?
want het is natuurlijk niks raar als ze het zou worden .

is het altijd gelijk raak als je klaarkomt zonder condoom of ?

ik zou graag van mensen die er wat meer van weten als ik wat dingen willen horen

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen aan wat meer informatie .

groetjes david
Oud 23-02-2002, 20:41
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ja altijd meteen raak
uhum
hoeveel mensen denk je dat er dan nu op de wereld zou zijn d00d


Nee
Als ze menstrueert en jij komt in haar klaar, is er naar mijn weten geen gevaar (de ei-sprong is rond dag 14, de menstruatie rond dag 27/28 geloof ik)
als dat de 2e keer ook zo was, is er dan ook geen probleem lijkt me
maar ik denk niet dat je moeilijk moet gaan doen over dit soort dingen als je de pil niet slikt en te lui bent om een morning-after te gaan halen
wel ontzettend stom, zowiezo
en anders haalt ze toch ff 2 weken na de laatste keer een zwangerschapstestje!
Oud 23-02-2002, 20:44
Verwijderd
je vertelde dat jullie hebben gevreeen een paar dagen na de menstruatie ofzo...dan kan ze niet zwanger worden, alleen als je met elkaar vrijt 3 dagen voor de eisprong tot een halve dag erna kan dat. Maar de tweede keer was dat twee weken na haar menstruatie? want dan heb je dus wel een probleem want ik neem aan dat je dan rond die 14e dag zit he (met 2 weken)
Oud 23-02-2002, 20:45
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Haal gewoon een morning-after pil, waarom zou je een zwangerschap riskeren? Je bent dom bezig hoor.
Als je niet eens veilig kan vrijen, doe het dan gewoon niet, ga dan rummikubben ofzo
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 23-02-2002, 20:46
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
rosi schreef:
Haal gewoon een morning-after pil, waarom zou je een zwangerschap riskeren? Je bent dom bezig hoor.
Als je niet eens veilig kan vrijen, doe het dan gewoon niet, ga dan rummikubben ofzo

LOL
haha goeie
Oud 23-02-2002, 20:46
david20jaar
david20jaar is offline
nou , de 2e keer , vandaag dus ( de 23ste ) is dus ongeveer 2 weken na de menstrusatie .

dus voor deze keer ben ik wel een beetje bang.

verder , we hebben een goede relatie en ik wil dr verder niks , maar dan ook niks opdringen .

ze ziet toch best wel zwaar tegen een morning after pil op omdat ze dan 1 , naar de dokter moet , waar ze zich een beetje voor schaamt , maar dat is het ergste nog niet , maar het schijnt dat je daar ook een beetje beroert van word, ziek zeg maar .

en ze heeft echt zoiets van ,
het zal allemaal wel meevallen en zo niet dan hebben we pech.

dat klink aardig losjes , en dat is het misschien ook wel .

maar ja , ik weet verder ook niet goed wat ik ermee aanmoet .

het enige wat me echt dwars zit is dat ik het enigzins lullig vind voor haar .

maar goed , toch bedankt voor je reactie .

hoe meer info hoe beter
Oud 23-02-2002, 20:52
Kennedy
Kennedy is offline
Citaat:
david20jaar schreef:
ze ziet toch best wel zwaar tegen een morning after pil op omdat ze dan 1 , naar de dokter moet , waar ze zich een beetje voor schaamt , maar dat is het ergste nog niet , maar het schijnt dat je daar ook een beetje beroert van word, ziek zeg maar.
en ze heeft echt zoiets van, het zal allemaal wel meevallen en zo niet dan hebben we pech.
hoe meer info hoe beter
zij heeft zoiets van ?? hallo! JIJ wordt vader als ze zwanger is hoor. lijkt me dat jij hier toch ook wel even ietwat zeggenschap hebt. en ja...een weekje ziek van de morning after pil is inderdaad veeeeeeel vervelender dan ongewenst zwanger worden. want ach...waar hebben we het nu helemaal over he? tis maar een mensje wat op de wereld geschopt wordt. als dit cynisch klinkt...mooi, zo was het ook bedoeld.
Oud 23-02-2002, 20:53
david20jaar
david20jaar is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
je vertelde dat jullie hebben gevreeen een paar dagen na de menstruatie ofzo...dan kan ze niet zwanger worden, alleen als je met elkaar vrijt 3 dagen voor de eisprong tot een halve dag erna kan dat. Maar de tweede keer was dat twee weken na haar menstruatie? want dan heb je dus wel een probleem want ik neem aan dat je dan rond die 14e dag zit he (met 2 weken)
ja dat klopt ,, rond valentijnsdag was ze aan de rooie zeg maar dat ik ongeveer weet .

en vandaag is het dus weer fout gegaan

maar dat is dus foute boel volgens jou ?

geef me aub zoveel mogelijk informatie zodat ik er eventueel nog iets aan kan doen .

alvast bedankt

Oud 23-02-2002, 20:55
david20jaar
david20jaar is offline
Citaat:
Kennedy schreef:
zij heeft zoiets van ?? hallo! JIJ wordt vader als ze zwanger is hoor. lijkt me dat jij hier toch ook wel even ietwat zeggenschap hebt. en ja...een weekje ziek van de morning after pil is inderdaad veeeeeeel vervelender dan ongewenst zwanger worden. want ach...waar hebben we het nu helemaal over he? tis maar een mensje wat op de wereld geschopt wordt. als dit cynisch klinkt...mooi, zo was het ook bedoeld.
ja ik zie wat je bedoelt .

maar ik ben gewoon zo zwakzinnig denk ik dat ik dr niet "naar de dokter kan trappen" bij wijze van spreken .

en als het mocht gebeuren dan zitten we er wel mooi mee , maar toch heb ik er het hart niet voor om dr naar die dokter te sleuren als ze het zelf echt niet wil .

maar stel dat het er vna komt ( het zwanger worden toch ) dan staan we er wel allebij achter en zullen we het zeker niet verwaarlozen
Oud 23-02-2002, 20:59
Verwijderd
Ja als jullie in haar vruchtbare periode (dus drie dagen voor de 14e dag tot een halve dag na de 14e dag gevreeen hebben en dat mis is gegaan dan heb je een flink probleem ja. De morning-after pil kan je trouwens maar tot 36 uur erna innemen he..dus wees snel..
Oud 23-02-2002, 21:05
david20jaar
david20jaar is offline
maar in die tijd is het dus vrijwel altijd raak ?

want in dat geval zijn m,n vriendin en ik dus mooi de klos denk ik , want vandaag zal toch rond die 14e dag zijn ongeveer .
niet zeker , maar ik zal het morgen nog wel eens navragen .

toch zeer bedankt voor je reactie .

groetjes david
Oud 23-02-2002, 21:06
cyrillic
cyrillic is offline
Morning after pil ga je je aardig kut door voelen. Het is ook zeker niet gezond. Maar afwachten totdat je een zwangerschapstest kan doen is errug link omdat de vrucht dan al wel zo'n beetje weggespoeld moet worden.
Je hebt hier toch telefoonnummers voor???
Oud 23-02-2002, 21:07
david20jaar
david20jaar is offline
ik weet niet ,

geef ze maar als je ze hebt

Oud 23-02-2002, 21:28
^AmArU^
^AmArU^ is offline
nee het is zeker niet altijd raak
ik geloof dat bij bevruchting iets van 40% kans is dat de vrucht overleeft (in de eerste paar dagen)
of 60%
weet ik niet meer
maar zeker niet 100%
bovendien is bevruchting zowiezo een onzekere zaak..
Oud 23-02-2002, 21:35
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Jezus. Sorry hoor, maar je hebt het hier wel over een KIND dat je hier zo even produceert. "we zullen het niet verwaarlozen" ??

Jullie moeten niet zwanger worden, en als dat betekend dat je haar mee moet nemen naar de dokter, dan moet dat maar. Je kan je inderdaad goed ziek voelen van een morning-after pil, maar jullie zijn gewoon ontzettend stom bezig. Een dokter hoort dit soort verhalen met de regelmaat van de klok, en zal haar waarschijnlijk ook gelijk de pil voorschrijven. Alleen maar voordelen.

*JIJ* bent ook verantwoordelijk. En als ze een paar dagen pissig is omdat je haar meenam naar de dokter, so be it - maar ik denk dat het alleen maar mee zal vallen, en dat het velen malen beter is als in spanning zitten over een ongesteldheid die misschien wel/niet komt.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Oud 24-02-2002, 01:15
Kennedy
Kennedy is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Jezus. Sorry hoor, maar je hebt het hier wel over een KIND dat je hier zo even produceert. "we zullen het niet verwaarlozen" ??

*JIJ* bent ook verantwoordelijk. En als ze een paar dagen pissig is omdat je haar meenam naar de dokter, so be it - maar ik denk dat het alleen maar mee zal vallen, en dat het velen malen beter is als in spanning zitten over een ongesteldheid die misschien wel/niet komt.
200% mee eens. ik stel voor dat je jezelf een enorme trap onder je reet geeft en je vriendin meeneemt naar een dokter of ze wil of niet. of de GEHELE verantwoordelijkheid neemt voor dat kind de rest van je leven.
Oud 24-02-2002, 11:53
sheba
sheba is offline
Je moet ongeveer nemen dat een meisje vruchtbaar is tussen de 11e en 17e dag van haar cyclus.
Dus van die eerste keer lijkt de kans niet echt groot dat ze zwanger is.
En wanneer het condaam blijft zitten, zit het hele zootje er mee in en is "het condoom gebruik zoiszo voor niks geweest.
Lichte wenk: neem de morning- afterpil; nu lijkt het je allemaal niet zo zwaar, maar stel dat ze zwanger is, is het één en al paniek en zal je het je waarschijnlijk nog berouwen dat je haar niet naar de dokter "gesleept" hebt voor de morning after pil...
Nou ja, het is uw zaak en doe wat je wilt, maar wees wat voorzichtiger!
__________________
There's a sparkel on the horizon,a strange glow in the sky.Nobody seems to know where you go and what does it mean,or is it a dream...
Oud 24-02-2002, 12:01
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
david20jaar schreef:
nou , de 2e keer , vandaag dus ( de 23ste ) is dus ongeveer 2 weken na de menstrusatie .
Tja. De dag zo'n beetje van de eisprong, je had het niet beter kunnen mikken

Als de duvel naar de huisarts dus, als je niet op je 20e al pappa wilt spelen.

Oud 24-02-2002, 12:55
still girlpower
still girlpower is offline
Nou dat zaad kan in jouw vriendin ook nog 4 dagen blijven leven en dat maakt de kans groter.
Ik vind het risico te groot... en zou wel iets ondernemen dat ze niet graag naar de dokter gaat maar als het nodig zou zijn dring je je niet op maar doe je dat voor jullie en dus ook haar best wil... daar kan je haar ook in steunen en met haar mee gaan.
Maar om het even niet allemaal zo ernstig te maken als dokter dokter, Haal bij de drogist en zwangerschapstest en doe die eerst, als ze dan zwanger is kan ze kijken bij de dokter wat er aan gedaan kan worden en op welke manier.

suc-6 liefs.
__________________
Het zou me allemaal een worst wezen!
Oud 24-02-2002, 13:29
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
still girlpower schreef:
Haal bij de drogist en zwangerschapstest en doe die eerst, als ze dan zwanger is kan ze kijken bij de dokter wat er aan gedaan kan worden en op welke manier.
Ja, later we eerst wachten totdat het te laat is voor een Morning-After pil, zodat we naar het ziekenhuis moeten voor een abortus!

Doos.
Oud 24-02-2002, 14:19
Verwijderd
dus je vriendin vindt het zó erg om een beetje ziek te worden van die morning-afterpil, dat ze liever het risico loopt om zwanger te zijn??
Klinkt net alsof ze stiekem graag een kind van je wil ofzow.....
Hmmmz, tis idd zo'n beetje precies op het moment van de eisprong, dus grote kans dat ze hiervan zwanger wordt.
Verderz lijkt een abortus mij psychisch én lichamelijk een stuk vervelender dan zo'n pilletje.
Ik snap niet hoe mensen zo stom kunnen zijn, als je over een paar weken gezellig een zwangerschapstestje gaat halen ben je natuurlijk al te laat. Wat is er in vredesnaam lullig aan om haar naar de dokter te slepen?
Dit klinkt weer alsof jij ook graag een kind wil. Nou dan is er dus geen probleem, jullie willen het samen, ehhhhhhhh ga ervoor.
Of ga nu naar de dokter, laatste kans!!!


------------------
LET LOVE RULE.... but only when you're sure it's real.........*damn ik ben verliehieeeefd*

[Dit bericht is aangepast door Alicia Silverstone (24-02-2002).]

[Dit bericht is aangepast door Alicia Silverstone (24-02-2002).]
Oud 24-02-2002, 14:28
-Meisje-
Avatar van -Meisje-
-Meisje- is offline
Van een zwangerschap kan je 9 maanden ziek zijn Sorry, kvind dat je echt naar de dokter moet met haar hoor! Tenzij je een kindje wilt (want zoooo erg zou je het precies ook niet vinden moest ze zwanger zijn, je doet er niks aan)
Oud 24-02-2002, 19:52
Impulzes
Impulzes is offline
doe eens normaal echt en kap met deze onzin. Ik denk dat David zijn tijd wel beter kan besteden dan met achter de comp berichjes sturen. Je kan hele mooie foldertjes halen bij ome doc en als vriendinneje daar al bang voor is....zeg haar maar dat een bevalling nog meer pijn zal doen.
Oud 26-02-2002, 17:28
Roosa
Avatar van Roosa
Roosa is offline
Van de morning-after pil hoef je je helemaal niet ziek te voelen, dat verschilt per persoon(ik had er helemaal geen last van)
en je hoeft haar niet te dwingen naar de dokter te gaan, je moet haar gewoon meenemen, samen is veel minder eng dan alleen. (desnoods zeg jij het voor haar tegen de dokter)
Ik vond het zelf ook erg eng, maar het viel heel erg mee.
Gewoon even naar de dokter dus.. anders moet je straks naar de dokter om te vertellen dat je zwanger bent e.d...
Nee het risico niet, het is gewoon dom.
Oud 27-02-2002, 20:30
my baby
Avatar van my baby
my baby is offline
heej david je moet er echt iets aandoen
toen het bij mij fout ging hoefde ik helemaal nie naar de dokter me vriend heeft de dokter opgebeld en diezelfde avond kon hij de morning after pil al ophalen
dat was geen probleem duzz waar ben je bang voor ?
ik vrees alleen dat het voor jullie een beetje te laat is
moet max 72 uur nadat het fout is gegaan ingenomen worden.
kusjess
my baby
__________________
Found an angel?
Oud 01-03-2002, 18:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
cyrillic schreef:
Morning after pil ga je je aardig kut door voelen.
Helemaal niet, je hebt tegenwoordig hele lichte pilletjes die je tot 48 uur na de "daad" kan innemen, daar merk je niets van.

__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 09-10-2002, 09:50
still girlpower
still girlpower is offline
Beste Chimera je kan me een doos noemen maar zelfs op de dag zelf kan je zo'n test doen en desnoods daarna een morning after pil nemen!!!!
Bovendien wilt ze niet naar de dokter zo kan ze kijken of dat nodig is en bovendien als je een grote bek opzet verzin dan zelf iets beters als ze niet naar de dokter wil!!!!
Oud 09-10-2002, 10:15
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
still girlpower schreef:
Beste Chimera je kan me een doos noemen maar zelfs op de dag zelf kan je zo'n test doen en desnoods daarna een morning after pil nemen!!!!
Bovendien wilt ze niet naar de dokter zo kan ze kijken of dat nodig is en bovendien als je een grote bek opzet verzin dan zelf iets beters als ze niet naar de dokter wil!!!!
Béétje late reactie... nietwaar?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 09-10-2002, 15:27
She_me
She_me is offline
Sorry, maar hier wordt ik nou zo moe van. Ik ben het wel eens met de meeste mensen hier en bijna alles is al gezegd. Neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven. Als je het daar al moeilijk mee hebt, kan je de verantwoordelijkheid van een kind helemaal niet aan.
Dus, handelen! NU naar de dokter, en als je even de moeite neemt om een telefoonboek open te doen, heb je zo een telefoon nummer en info.

sterkte ermee

PS: (jij kan ook naar de dokter)
__________________
Goh...apart!
Oud 09-10-2002, 16:45
Blisz
Avatar van Blisz
Blisz is offline
Citaat:
david20jaar schreef:

ze ziet toch best wel zwaar tegen een morning after pil op omdat ze dan 1 , naar de dokter moet , waar ze zich een beetje voor schaamt , maar dat is het ergste nog niet , maar het schijnt dat je daar ook een beetje beroert van word, ziek zeg maar .
en ze heeft echt zoiets van ,
het zal allemaal wel meevallen en zo niet dan hebben we pech.
sorry hoor maar dit vind ik dus echt helemaal nergens opslaan!!!
waar zijn jullie mee bezig zeg!
ok dat ze er tegenop ziet dat ze naar de dokter moet kan ik nog begrijpen! maar dat ze zich een beetje beroert gaat voelen?? doe normaal zeg als je zwanger bent voel je je nog veel beroerder!
waarom zegt ze niet meteen dat ze het kind liever wil houden mischien moet je haar dat eens vragen of ze dat liever wil!
want het lijkt nert of het haar niks kan schelen!
heel vaag!!!!

KuzZzZz.......
__________________
What would you doubt for?
Oud 09-10-2002, 18:31
gangsta_bitch
gangsta_bitch is offline
Citaat:
david20jaar schreef:


ze ziet toch best wel zwaar tegen een morning after pil op omdat ze dan 1 , naar de dokter moet , waar ze zich een beetje voor schaamt , maar dat is het ergste nog niet , maar het schijnt dat je daar ook een beetje beroert van word, ziek zeg maar .

Dat is ook idd zo dat je er ziek van wordt, je kan ook koorts krijgen. In iedergeval als je binnen 24 uur haalt hoef je maar 1 pil als het na 24 uur is moet je een kuur die een week duurt. En over die 1e keer dat het mis ging zou ik me niet zo druk maken daar gebeurt niks mee ( heb ik zelf nog van zo'n info lijn gehoord ) maar die 2e keer he....

In iedergeval heel veel sterkte ermee

xxxxxx
Oud 09-10-2002, 18:59
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Het is misschien allemaal wel heel erg rot voor jullie. Maar hadden jullie niet gewoon even beter na moeten denken? Waarom hebben jullie dan niet gewoon double-dutch gedaan? veiliger kan haast niet. Waarom geen morning-afterpil gehaald? De dokter ziet dat soort gevallen echt wel vaker voorbijkomen en vindt dat echt niet erg hoor!

Als je de verantwoording voor de eventuele gevolgen van sex niet aankan, begin dan ook gewoon niet aan sex. Je werkt er dan alleen maar jezelf mee in de problemen.

Maar toch veel sterkte.
Oud 09-10-2002, 19:01
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Dit topic is al 7 maanden oud!

rosi
17V - Lid
gepost op 01-03-2002 @ 19:32

*knip*

still girlpower
18V - Lid

gepost op 09-10-2002 @ 10:50

*knip*
Oud 09-10-2002, 19:02
dystopia
dystopia is offline
oud topiek
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 10:40
Lichaam & Gezondheid de pil en zwanger?
zo0tjuh
1 02-02-2004 11:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Berekening over zwanger raken
GimmeMath
11 04-12-2003 12:37
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
Seksualiteit Zwanger
Zuccherino
16 10-01-2003 22:18
Seksualiteit stel je voor... je raakt zwanger... en dan???
Luvlytallie
26 18-05-2002 14:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.