Oud 13-02-2019, 11:11
j.hofmans
j.hofmans is offline
Dag allemaal,

Ik heb twee toetsten moeten maken (toelating HBO). Voor de tussentoets heb ik 24 punten gehaald; die toets telt voor 30%. En voor de hoofdtoets heb ik 27 punten gehaald; die toetst telt voor 70%. Nu heb ik een 5 gehaald, afgerond naar boven/beneden. Ik wil graag het exacte cijfer weten. Volgens een docent moet je alle punten (24+27) bij elkaar optellen en dat vermenigvuldigen met 2 (dus 2x51). De rest heb ik niet kunnen volgen. Iemand een idee?

Ik hoor het graag zo snel mogelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2019, 11:28
Verwijderd
Ik weet het, niet aardig wat ik zeg, maar vraag jezelf af wat je te zoeken hebt op het HBO als je deze berekening niet zelf kan maken...

Dat gezegd hebbende heb ik het idee dat er informatie mist. 24 en 27 punten ten opzichte van wat? Ik snap ook niet waar je leraar heen wilde met zijn berekening want de 30% en 70% nuance raak je kwijt als je die getallen gewoon optelt.

Vraag het je docent.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 14:26
j.hofmans
j.hofmans is offline
Citaat:
Ik weet het, niet aardig wat ik zeg, maar vraag jezelf af wat je te zoeken hebt op het HBO als je deze berekening niet zelf kan maken...

Dat gezegd hebbende heb ik het idee dat er informatie mist. 24 en 27 punten ten opzichte van wat? Ik snap ook niet waar je leraar heen wilde met zijn berekening want de 30% en 70% nuance raak je kwijt als je die getallen gewoon optelt.

Vraag het je docent.
Ik hoef niet te rekenen voor deze opleiding, maar goed.

Dat is de informatie die ik heb. Met die twee toetsen, waarvan er één voor 30% (24 punten behaald) meetelt en één voor 70% (27 punten behaald), moet ik een voldoende halen: minimaal 5,5. Ik vond het al grappig: de docent wist de regels hieromtrent niet eens uit te leggen. Maar twee anderen en nu jij ook weten het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 14:47
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Je geeft zelf aan dat je een deel van de informatie niet kon volgen. Hoe kunnen wij daar dan wat mee berekenen?

Waarom wil je zo graag je exacte cijfer bepalen? Je mocht met de opleiding starten vanaf een 5,5. Dat heb je niet. Of het nou een 4,6 of een 5,4 was onafgerond, maakt dan toch niets uit? Met beide uitersten ben je, hard gezegd, nog steeds niet toegelaten.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 17:49
j.hofmans
j.hofmans is offline
Nou, ik heb nog een inzage. Als je het net niet hebt gehaald, dan kan je een herzieningsverzoek indienen. Zo zijn er altijd alsnog mensen overgegaan.

Nogmaals:
Twee toetsen, waarvan één voor 30% (24 punten behaald) meetelt en één voor 70%
(27 punten behaald). Ik moet minimaal een 5,5 halen.

Maar dit is de informatie die ik heb gekregen, verder niets. Zelfs de docent wist het niet uit te leggen (niet dat hij het toegaf). Het kwam vanuit de opleiding zei hij. Volgens mij snappen weinigen hoe je het uit moet rekenen maar geven ze het niet toe haha. Zoals jij en degene voor jou bijvoorbeeld Is niet erg hoor, want ik weet het ook niet. Volgens mij is de informatie dus wel volledig, maar snappen weinigen wat ze ermee aan moeten.


Wat mis ik kwa informatie dan volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 18:10
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Misschien kun je het bij de inzage vragen. Met zo'n houding ga ik je in ieder geval niet verder helpen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 18:11
Verwijderd
Er mist gewoon informatie, dat zie je toch zelf ook wel? Als je 27 punten van de 270 hebt behaald en 24 van de 240 dan heb je heb je twee keer een 1 gehaald bijvoorbeeld.

Serieus, dit is gewoon logica. Als ik aan je vraag "hoe hard reed die auto" en ik geef je alleen maar de tijd die de auto erover deed en niet ook de afstand, dan kan je nooit uitrekenen hoe zoiets moet.

Dit heeft niets te maken met rekenen maar met gezond verstand op basisschoolniveau en je hoort inderdaad niet op het HBO thuis, helemaal niet als je ook nog een keer arrogant gaat lopen doen terwijl je zelf niet uit iets komt waar iemand uit 2 MAVO geen problemen mee zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 19:05
j.hofmans
j.hofmans is offline
Citaat:
Er mist gewoon informatie, dat zie je toch zelf ook wel? Als je 27 punten van de 270 hebt behaald en 24 van de 240 dan heb je heb je twee keer een 1 gehaald bijvoorbeeld.

Serieus, dit is gewoon logica. Als ik aan je vraag "hoe hard reed die auto" en ik geef je alleen maar de tijd die de auto erover deed en niet ook de afstand, dan kan je nooit uitrekenen hoe zoiets moet.

Dit heeft niets te maken met rekenen maar met gezond verstand op basisschoolniveau en je hoort inderdaad niet op het HBO thuis, helemaal niet als je ook nog een keer arrogant gaat lopen doen terwijl je zelf niet uit iets komt waar iemand uit 2 MAVO geen problemen mee zou hebben.
Dus jij zegt dat het niets te maken heeft met rekenen?
Ok, stel ik maak de informatie nu volledig (27 van de 50 punten en 24 van de van de 50 punten) en je past die andere informatie toe (dus 30% en 70%), kom ik dan wel tot een exact cijfer? Hoe ziet dat er dan uit?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 19:05
j.hofmans
j.hofmans is offline
Citaat:
Misschien kun je het bij de inzage vragen. Met zo'n houding ga ik je in ieder geval niet verder helpen.
Ja maar kijk hoe jij reageerde. Dat hoeft ook niet toch?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 19:54
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ja maar kijk hoe jij reageerde. Dat hoeft ook niet toch?
Nouja op zowel anderen als op mij reageer je niet bepaald vriendelijk terwijl we je proberen te helpen. Met zo'n attitude lok je ook niet bepaald vriendelijke reacties uit.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Dus jij zegt dat het niets te maken heeft met rekenen?
Ok, stel ik maak de informatie nu volledig (27 van de 50 punten en 24 van de van de 50 punten) en je past die andere informatie toe (dus 30% en 70%), kom ik dan wel tot een exact cijfer? Hoe ziet dat er dan uit?
Je hebt twee onvoldoendes gehaald: 27 van de 50 punten is 54 van de 100 is een 5,4. 24 van de 50 is een 4,8.
Het maakt dus niet uit dat de een meer gewicht heeft dan de ander, want het blijft gemiddeld onvoldoende.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 07:47
j.hofmans
j.hofmans is offline
Citaat:
Nouja op zowel anderen als op mij reageer je niet bepaald vriendelijk terwijl we je proberen te helpen. Met zo'n attitude lok je ook niet bepaald vriendelijke reacties uit.
Ik opende op geen enkele manier de aanval. Ik mocht meteen geen HBO van enkele mensen hier, omdat rekenen niet mijn ding is?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 07:48
j.hofmans
j.hofmans is offline
Citaat:
Je hebt twee onvoldoendes gehaald: 27 van de 50 punten is 54 van de 100 is een 5,4. 24 van de 50 is een 4,8.
Het maakt dus niet uit dat de een meer gewicht heeft dan de ander, want het blijft gemiddeld onvoldoende.
Hartelijk dank voor de moeite en de uitleg. En als ik beide cijfers samen neem, op wat voor cijfer kom ik dan uit? Afgerond heb ik dus een onvoldoende, namelijk een 5, maar ik weet het exacte cijfer niet.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Hartelijk dank voor de moeite en de uitleg. En als ik beide cijfers samen neem, op wat voor cijfer kom ik dan uit? Afgerond heb ik dus een onvoldoende, namelijk een 5, maar ik weet het exacte cijfer niet.


5,4 keer 30% plus 4,8 keer 70% is 4,98.

Ik ben razend benieuwd welke opleiding aan het HBO je wilt gaan volgen.

Ik ben vast een eikel en het ligt vast aan mij maar ik vind niet dat iemand die deze berekening niet zelf kan maken HBO-niveau heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 08:29
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Je gemiddelde cijfer is volgensmij toch je exacte eindcijfer?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 08:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik opende op geen enkele manier de aanval. Ik mocht meteen geen HBO van enkele mensen hier, omdat rekenen niet mijn ding is?
Op HBO verwacht men een bepaald niveau van inzicht. En op dit gebied ontbreekt dat bij jou blijkbaar. Ook als je nooit rekensommen hoeft te maken, ga je problemen ondervinden als je dat inzicht niet hebt. Men verwacht dat je bepaalde dingen snapt en zelfstandig oplossingen kunt bedenken - en die capaciteiten laat je hier in het topic niet zien.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 09:21
Verwijderd
Citaat:
5,4 keer 30% plus 4,8 keer 70% is 4,98.

Ik ben razend benieuwd welke opleiding aan het HBO je wilt gaan volgen.

Ik ben vast een eikel en het ligt vast aan mij maar ik vind niet dat iemand die deze berekening niet zelf kan maken HBO-niveau heeft.
Ik ben niet het enige MAVO-klantje in dit topic die hier met stijgende verbazing heeft zitten lezen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet het enige MAVO-klantje in dit topic die hier met stijgende verbazing heeft zitten lezen
Ik heb 5 fucking jaar MAVO, vet moeilijk dit man.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-02-2019, 16:12
j.hofmans
j.hofmans is offline
Citaat:
5,4 keer 30% plus 4,8 keer 70% is 4,98.

Ik ben razend benieuwd welke opleiding aan het HBO je wilt gaan volgen.

Ik ben vast een eikel en het ligt vast aan mij maar ik vind niet dat iemand die deze berekening niet zelf kan maken HBO-niveau heeft.

Juridische opleiding, dus geen techniek o.i.d. Ons is beloofd dat er 0,0% rekenen wordt gegeven. Ik heb sinds de basisschool dyscalculie. Tot nu toe heb ik het gered, nu ga ik het ook redden op het HBO.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 16:16
j.hofmans
j.hofmans is offline
Citaat:
Op HBO verwacht men een bepaald niveau van inzicht. En op dit gebied ontbreekt dat bij jou blijkbaar. Ook als je nooit rekensommen hoeft te maken, ga je problemen ondervinden als je dat inzicht niet hebt. Men verwacht dat je bepaalde dingen snapt en zelfstandig oplossingen kunt bedenken - en die capaciteiten laat je hier in het topic niet zien.
Met dyscalculie is het soms gewoon lastig. In een zinvorm vat ik het veel beter. Een docent geeft een rekensommetje voor het berekenen van het cijfer, in dit geval zelfs onvolledig (hij gaf zelf aan dat hij het ook niet precies wist en dat het zo vanuit de opleiding is uitgelegd). Ik ben vanuit het VMBO nu op weg naar het HBO en ik ben 18. Nu heb ik een 5 gehaald voor de toets. Dat maakt mij in jouw ogen meteen incapabel? Wij zullen geen rekenen krijgen tijdens deze opleiding.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 19:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Elkaar beter leren kennen kan beter op Onzin.

Deze reacties dragen op geen enkele manier bij aan het beantwoorden van de vraag in de openingspost, of aan de sfeer op het forum.

Alle offtopic reacties worden verwijderd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Alle offtopic reacties worden verwijderd.
Dit is pertinent onjuist. Er staat nog genoeg.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 19:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dit is pertinent onjuist. Er staat nog genoeg.
Voel je vrij om berichten die jij als offtopic ziet te rapporteren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 19:50
Verwijderd
Nee bedankt, ik doe jullie werk al veel te vaak voor jullie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] Cijfer uitrekenen examenklacht
ariekontgat
4 23-05-2013 11:10
Havo Te behalen cijfer berekenen
Caviamax
10 08-06-2012 16:56
Eindexamens 2012 Cijfer berekenen
Guinie
3 15-05-2012 09:35
Eindexamens 2010 Formules Cijfer Berekenen
me-nu
3 02-06-2010 20:46
Eindexamens 2003 Berekening cijfer
Haai
3 19-05-2003 18:54
Eindexamens 2003 cijfer berekenen?
Krez
8 15-05-2003 21:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.