Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2012, 14:01
Verwijderd
Hallo,

Sinds lange tijd geef ik les in een verdedigingskunst.
aan kinderen van 6 tm 12 jaar.

mijn probleem, er zitten kinderen tussen met ADHD, PDDNOS, authisme etc. en sinds korte tijd krijg ik het gevoel dat er kinderen zijn die het niet meer zoveel interesseert. kinderen doen niet goed mee. zitten vaak aan elkaar. en luisteren niet/weinig
mijn vraag aan jullie: hoe kan ik het voor hen ook leuk en interesant houden. en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet als een ''boeman'' overkom. die veel straf wil geven (opdrukken etc) voorheen ging het altijd super goed, altijd vrolijke kinderen lekker actief etc. maar dat word voor mijn gevoel minder.

hoe kan ik iemand aanpakken als diegene bijv. grote mond geeft? ik ben snel bang dat ik iets te streng overkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2012, 23:39
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Misschien proberen oefeningen o.i.d. in spelvorm te doen? (als je dat nog niet doet. in spelletjes vinden kinderen dat vaak leuker/interessanter). Op die manier kan je misschien de aandacht van de kids er over het algemeen beter bij houden en doen ze minder snel 'vervelend'.
Voor kinderen die een grote mond geven lijkt me dat er maar 1 optie is en dat is streng zijn. Heb zelf ook weleens van die zelfverdedigings lessen gehad met school en daar pakte degen die die lessen gaf, vaak de kinderen/jongeren met een grote mond (of die zichzelf heel stoer vonden) uit om het mee voor te doen. Dan laat je indirect zien wie de baas is (vooral omdat je die kinderen gewoon netjes laat staan en de oefening mee doet, zonder dat ze zich daadwerkelijk verdedigen), misschien werkt dat.

iig erg leuk dat je je met zulke dingen bezig houdt!
veel succes ermee!
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 08:03
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Positief gedrag belonen, dan komt er vaak ook minder negatief gedrag. Dus bijvoorbeeld een compliment geven aan degene die al netjes in de kring / rij staat te wachten. En negatief gedrag consequent aanpakken, dus niet de ene keer wel en de andere keer niet. Soms hoeft dat niet eens met woorden, maar kun je bijv. een adhd-er even aanraken op de schouders om wat rustiger te worden.
En eventueel ook de ouders aanspreken over het feit dat hun kind een grote mond opzet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine in hoeverre voldoe jij aan vooroordelen
fizzle-fluffy
73 23-01-2016 07:59
Lifestyle Opleiding en lifestyle uhu
Otis
136 22-07-2005 16:30
Muziek Het grote noise luustertupac
ATR_soundsytem
492 21-04-2005 15:10
Studeren pabo
shy gurl
29 13-04-2005 15:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.