Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2007, 10:31
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
k hb een probleem... en k weet dus egt nie wat k moet doen.

ik hb 16 en mijn broer is 23... hij is heel erg beschermend over mij... jongens en ik zijn voor hm taboe..

nu heeft mijn broer een vriend... 22.. een aardige jongen ziet er wel leuk uit... maar hij heeft naast mijn broer praktich geen vrienden.

nou k vind k die jongen niet leuk ofzo... maar k vind het zo zielig voor hem dat hij geen vrienden heeft, dat het zie als mijn levendoel om bevriendt met hem te worden.. k vind hem egt aardig en hij lijkt me egt gezellig om mee om te gaan enzo...

dus nu ht probleem. als k aardig ben tegen die jongen lijkt ht net of k hem flow/ versier... op zich is het niet erg als die jongen dat dnkt. maar mijn broer moet dat nie weten/denken.

dus wat moet k nou doen?
Advertentie
Oud 26-05-2007, 10:33
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Niet met mensen vriendschappen aanknopen uit medelijden. En niet op een dusdanige manier contact zoeken dat het op flirten lijkt.

En een ander levensdoel zoeken.
Oud 26-05-2007, 10:34
Verwijderd
Denk, dat als hij achter je motivatie komt, niet eens bevriend met je wil zijn...
Oud 26-05-2007, 10:39
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nala schreef op 26-05-2007 @ 10:34 :
Denk, dat als hij achter je motivatie komt, niet eens bevriend met je wil zijn...
Dat ja...

Misschien wíl die jongen geeneens heel veel vrienden, en al zeker geen medelijden vriendschap.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-05-2007, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 26-05-2007 @ 11:39 :
Misschien wíl die jongen geeneens heel veel vrienden, en al zeker geen medelijden vriendschap.
En dat wilde ik ook net gaan zeggen

Misschien heeft hij qua vrienden wel gewoon genoeg aan je broer. De een heeft nou eenmaal graag zoveel mogelijk mensen om zich heen en de ander is al blij met een klein vast groepje vrienden. Ik zou in ieder geval zeker niet vrienden met hem proberen te worden uit medelijden, dat kan nooit goed gaan.
Oud 26-05-2007, 10:47
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
ja.. maar behalve de medelijden is hij ook gwn egt aardig.
en sorry hoor... maar wie is er nu gelukkig met 1 of 2 vrienden.. en je merkt wel aan hem dat hij niet egt happy is.
Oud 26-05-2007, 10:53
Verwijderd
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 26-05-2007 @ 11:47 :
en sorry hoor... maar wie is er nu gelukkig met 1 of 2 vrienden..
Een vriendin van mij heeft 3 vrienden, en die is daar echt wel gelukkig mee. Ze kan niet zo goed met mensen omgaan en hoeft dus ook niet meer dan die 3 die ze heeft

Maargoed, je kunt wel vrienden met hem worden omdat hij aardig is, maar dat medelijden blijft er dan altijd wel een beetje in zitten ben ik bang. Ook lijkt vriendschap me niet echt iets waar je aan begint, maar iets dat ontstaat.
Oud 26-05-2007, 10:58
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
hoe kn k ht laten ontstaan... ik vind hem aardig en k weet dat hij mij ook wel aardig vind... als hij nie de vriend van me broer was hadden we al lang afgesprokn... het probleem is zeg maar me broer..
Oud 26-05-2007, 11:15
Verwijderd
Schijt hebben aan je broer, denk ik zo. Op zich wel lief van hem dat hij zo om je denkt, maar hij hoeft niet je leven te beheersen, toch?
Oud 26-05-2007, 11:21
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Vergeet dit hele verhaal en ga aan je Nederlands werken.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 26-05-2007, 11:55
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 26-05-2007 @ 12:21 :
Vergeet dit hele verhaal en ga aan je Nederlands werken.
Oud 26-05-2007, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 26-05-2007 @ 11:33 :
een ander levensdoel zoeken.
Oud 26-05-2007, 13:29
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
angel90 schreef op 26-05-2007 @ 12:55 :
Ook
Maar ff ontopic: als je hem aardig vindt en vrienden wilt worden met hem, heb dan schijt aan je broer.
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Oud 26-05-2007, 13:30
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
als ie er echt zo mee zat zou hij heus wel op een sportvereniging gaan of een ander clubje hoor ik denk niet dat je echt bevriend met hem gaat worden als ie erachter komt dat jij zo over hem denkt
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 26-05-2007, 14:15
Verwijderd
Ja, daar zit hij vast op te wachten, dat het babyzusje van een vriend van hem met 'm om wil gaan omdat ze hem zo'n triest geval vindt.
Oud 26-05-2007, 17:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Nala schreef op 26-05-2007 @ 11:34 :
Denk, dat als hij achter je motivatie komt, niet eens bevriend met je wil zijn...
Idd.

Als je een vriendschap met iemand aan wil gaan vanuit medelijden ben je verkeerd bezig imo. Niet doen, daarmee kwets je mensen alleen maar meer wanneer het uikomt.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 26-05-2007, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 26-05-2007 @ 15:15 :
Ja, daar zit hij vast op te wachten, dat het babyzusje van een vriend van hem met 'm om wil gaan omdat ze hem zo'n triest geval vindt.
haha.

Maar ik denk dat je jezelf ook moet afvragen of dat die medelijden echt wel de reden is waarom je er bevriend mee wilt zijn...
Oud 26-05-2007, 19:07
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
misschien een klein detailtje... k bn suri... en bij ons werkt schijt hbbn idee nietzo goed... als k vrolijk en blij met een jongen vn 22 chil.... kom k thuis en staat me broer te op wachten met een pollepel..

en hoe zou hij er ooit achter komen wrm k bevriend bn gewrdn met hem?
Ads door Google
Oud 26-05-2007, 19:09
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
godallemachtig....
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-05-2007, 19:15
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
tja, drm heb k een probleem... het is niet mijn motivatie om bevriend te raken met hem waar k mee zit... het is me broer die ht probleem is.
Oud 26-05-2007, 19:21
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Nee ik heb het over je typen -___-;

seriously!!!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-05-2007, 19:23
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Praat met je broer en zeg dat het niet normaal is om kleine zusjes in alle spreekwoordelijkheid op te wachten met een pollepel . 2007, Nederland, huiselijk geweld etc.

En verder wat de rest zegt, vriendschap uit medelijden is achterlijk + ga je eigen vrienden zoeken. Die jongen redt het vast wel.
Oud 26-05-2007, 19:50
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
Citaat:
Qimm schreef op 26-05-2007 @ 20:21 :
Nee ik heb het over je typen -___-;

seriously!!!
ws is ht probleem... je snapt wat k zg tog?
Oud 26-05-2007, 19:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 26-05-2007 @ 20:50 :
ws is ht probleem... je snapt wat k zg tog?
Dit is het probleem.
Oud 26-05-2007, 19:54
Verwijderd
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 26-05-2007 @ 20:50 :
ws is ht probleem... je snapt wat k zg tog?
maar het is vreselijk irritant. Als je serieus over wilt komen, werk dan ook aan je spelling ...
Advertentie
Oud 26-05-2007, 19:55
Verwijderd
[ Offtopic reacties zoals reacties over schrijfstijl, taalfouten of ander onnodig commentaar, leveren voortaan direct een waarschuwing en in het tweede geval een (afkoel)ban op. Als jij je ergert aan iemands manier van schrijven, ga je hem of haar uit de weg in plaats van onzinnige reacties te geven. ]

sorry
Oud 26-05-2007, 20:04
Verwijderd
Citaat:
regendruppel schreef op 26-05-2007 @ 20:54 :
maar het is vreselijk irritant. Als je serieus over wilt komen, werk dan ook aan je spelling ...
Zodra het je levensdoel is om vrienden te worden met een jongen die daar waarschijnlijk niet eens op zit te wachten kom je bij mij al niet meer serieus over
Oud 26-05-2007, 20:10
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-05-2007 @ 15:15 :
Ja, daar zit hij vast op te wachten, dat het babyzusje van een vriend van hem met 'm om wil gaan omdat ze hem zo'n triest geval vindt.
Citaat:
Bloem schreef op 26-05-2007 @ 11:33 :
Niet met mensen vriendschappen aanknopen uit medelijden. En niet op een dusdanige manier contact zoeken dat het op flirten lijkt.

En een ander levensdoel zoeken.
Citaat:
Qimm schreef op 26-05-2007 @ 20:09 :
godallemachtig....
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 26-05-2007 @ 12:21 :
Vergeet dit hele verhaal en ga aan je Nederlands werken.
Altijd fijn als er al mensen zijn geweest die jouw mening delen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 26-05-2007, 20:18
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Offtopic: ik zal braaf zijn *zet halo op*


Nu even op rij:

Jij wil vriendschap sluiten met die jongen
Je broer wil dat niet
dat is een probleem...
Heeft iemand al de mening van die jongen gevraagd?

Al zou ik best begrijpen dat een jongen van 22 geen vriendschap wil sluiten met een meisje van 16 (ongeacht haar motivatie)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love

Laatst gewijzigd op 26-05-2007 om 20:20.
Oud 26-05-2007, 21:02
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Qimm schreef op 26-05-2007 @ 21:18 :
Offtopic: ik zal braaf zijn *zet halo op*
Al zou ik best begrijpen dat een jongen van 22 geen vriendschap wil sluiten met een meisje van 16 (ongeacht haar motivatie)
Nee maar wel iets anders en ik denk dat het daar dan ook wel bij blijft.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Oud 27-05-2007, 10:11
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
hoe hij reageert op mij, is wel te zien dat hij ook wel bevriend met mij wil zijn.

maar zie ik het verkeerd? ik dacht dat het een aardig idee van mij was. zodat hij wat vaker iets leuks heeft om te doen. en omdat ik makelijk vrienden maak, houdt hij er nog andere vrienden van zijn leeftijd aan over die wel egt bevriend met hem zijn gewoon alleen van wege zijn aardigheid.

maar ik moet die jongen dus gewoon met rust laten. ok.
Oud 27-05-2007, 10:27
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Gewoon aardig doen tegen hem (niet overdreven) maar verder geen daadwerkelijk MOEITE doen om een vriendschap aan te gaan. Als dat erin zit dan komt dat vanzelf wel.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 27-05-2007, 10:56
Verwijderd
OMG
als iemand uit medelijden vriendschap met me zou willen sluiten, zou ik hem of haar direct een dreun verkopen
Oud 27-05-2007, 11:43
Verwijderd
Kn je m nie gwoon flowen? In roffa weet ieder1 toch hoe dt gaat. Weettoch.
Oud 27-05-2007, 13:03
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2007 @ 12:43 :
Kn je m nie gwoon flowen? In roffa weet ieder1 toch hoe dt gaat. Weettoch.

jij hebt duidelijk niet opgelet...
__________________
Wat!? De wereld draait niet om mij?
Oud 27-05-2007, 17:20
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 27-05-2007 @ 11:56 :
OMG
als iemand uit medelijden vriendschap met me zou willen sluiten, zou ik hem of haar direct een dreun verkopen
__________________
Du bist ein N00b!
Ads door Google
Oud 29-05-2007, 09:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 26-05-2007 @ 20:50 :
ws is ht probleem... je snapt wat k zg tog?
Niemand neemt je serieus als je zo schrijft, en mensen die je niet serieus nemen zijn niet erg geneigd een serieuze reactie te schrijven.

Citaat:
&Lily-Rose schreef op 27-05-2007 @ 14:03 :
jij hebt duidelijk niet opgelet...
Jij snapt duidelijk het concept sarcasme niet zo...
Oud 29-05-2007, 10:10
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Qimm schreef op 27-05-2007 @ 11:27 :
Gewoon aardig doen tegen hem (niet overdreven) maar verder geen daadwerkelijk MOEITE doen om een vriendschap aan te gaan. Als dat erin zit dan komt dat vanzelf wel.
Dit.

En zeg tegen je broer dat ie een eigen leven moet zoeken, in plaats van zich te bemoeien met dat van jou.
__________________
<):o)
Oud 29-05-2007, 13:10
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 29-05-2007 @ 11:10 :
En zeg tegen je broerjezelf dat je een eigen leven moet zoeken, in plaats van zich te bemoeien met dat van jou die arme jongen.
Oud 29-05-2007, 15:02
Verwijderd
Flow die shit en als 'ie ongewenst te dichtbij komt, weet je je broer te vinden, ouwe!
Oud 03-06-2007, 02:12
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 26-05-2007 @ 11:31 :
k hb een probleem... en k weet dus egt nie wat k moet doen.

ik hb 16 en mijn broer is 23... hij is heel erg beschermend over mij... jongens en ik zijn voor hm taboe..

nu heeft mijn broer een vriend... 22.. een aardige jongen ziet er wel leuk uit... maar hij heeft naast mijn broer praktich geen vrienden.

nou k vind k die jongen niet leuk ofzo... maar k vind het zo zielig voor hem dat hij geen vrienden heeft, dat het zie als mijn levendoel om bevriendt met hem te worden.. k vind hem egt aardig en hij lijkt me egt gezellig om mee om te gaan enzo...

dus nu ht probleem. als k aardig ben tegen die jongen lijkt ht net of k hem flow/ versier... op zich is het niet erg als die jongen dat dnkt. maar mijn broer moet dat nie weten/denken.

dus wat moet k nou doen?
He? Wat vreemd ?!
Dus je voelt geen aantrekkingskracht bij die jongen.
Maar je wilt wel met hem?
Even een nieuwsgierig vraagje. Denk je niet dat je hem voor de gek houdt straks? of vind je hem echt leuk?
Ik bedoel dit niet sarcastisch. Ik ben echt benieuwd hoe vrouwen over het algemeen denken. Das nl. belangrijk.

Hoe denken vrouwen? Je moet me even PM hierover enzeau.
Er is ook wel een reden dat ik dat vraag en hier nou zo in geinteresserd ben..
Oud 03-06-2007, 10:27
Verwijderd
Citaat:
TheCreator schreef op 03-06-2007 @ 03:12 :
He? Wat vreemd ?!
Dus je voelt geen aantrekkingskracht bij die jongen.
Maar je wilt wel met hem?
Even een nieuwsgierig vraagje. Denk je niet dat je hem voor de gek houdt straks? of vind je hem echt leuk?
Ik bedoel dit niet sarcastisch. Ik ben echt benieuwd hoe vrouwen over het algemeen denken. Das nl. belangrijk.

Hoe denken vrouwen? Je moet me even PM hierover enzeau.
Er is ook wel een reden dat ik dat vraag en hier nou zo in geinteresserd ben..
Lees de reacties van de tientallen vrouwen in dit topic eens. Dit heeft niets te maken met 'hoe vrouwen denken'.
Oud 03-06-2007, 11:01
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 27-05-2007 @ 11:27 :
Gewoon aardig doen tegen hem (niet overdreven) maar verder geen daadwerkelijk MOEITE doen om een vriendschap aan te gaan. Als dat erin zit dan komt dat vanzelf wel.
Mee eens... En medelijden lijkt me echt geen basis voor een goede vriendschap (het komt op mij over alsof je medelijden met hem hebt). Hij zal heus wel meer vrienden hebben dan je broer en ik denk dat als hij weet dat jij vriendjes met hem wilt zijn omdat je hem zielig vind, dat hij dan echt geen vrienden wil zijn met je.

Ik zou zeggen: laat hem met rust, tenzij je belangstelling in hem oprecht is en hem gewoon aardig vind inplaats van zielig.

En ik zou ook een ander levensdoel nemen (niet lullig bedoeld)... Je bent vast een lieve meid, maar zo'n vriendschap als jij voor je ziet gaat niet werken.

En over je broer: Je bent al 16 en ik zou me als meisje van 16 niet zo door mijn broer laten bemoeien, ook al is hij 23...
Oud 04-06-2007, 17:51
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
Citaat:
sweetie_87 schreef op 03-06-2007 @ 12:01 :
Mee eens... En medelijden lijkt me echt geen basis voor een goede vriendschap (het komt op mij over alsof je medelijden met hem hebt). Hij zal heus wel meer vrienden hebben dan je broer en ik denk dat als hij weet dat jij vriendjes met hem wilt zijn omdat je hem zielig vind, dat hij dan echt geen vrienden wil zijn met je.

ja je hebt ergens wel gelijk, ik kan wel gewoon normaal tegen hem proberen te doen. is alleen jammer dat een egte vriendschap nie zal gebeuren.
en hij heeft echt alleen me broer, dat weet en zegt hij zelf ook hij is zo zielig
__________________
Wat!? De wereld draait niet om mij?
Oud 04-06-2007, 21:57
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
- Het is niet omdat hij weinig vrienden heeft dat hij daar niet gelukkig mee is. Ik heb ook maar 1 beste vriend, 2 heel goede vriendinnen en mijn vriendje. Meer heb ik niet nodig, want ik zou toch niet genoeg tijd hebben om iedereen regelmatig te zien.
- Vrienden willen worden uit medelijden is niet zo
- Als je vrienden wilt worden met een meisje, ga je daar toch ook niet mee flirten? Doe tegen hem alsof hij een meisje is, dan gaat je broer niet denken dat je iets met hem wilt.

Laatst gewijzigd op 04-06-2007 om 22:10.
Oud 04-06-2007, 22:02
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Volgens mij hebben zij en haar broer niet eens gevraagd wat die jongen nou eigenlijk zelf wil. En doen alsof 'het' een meisje is hoe moet ik dat zien? Gewoon niet flirten lijkt me voldoende, tenzij ze hem leuk vind maar dat is niet het geval.

Ik denk dat ze gewoon verder moet gaan met haar eigen leven, en die jongen even laten voor wat het is tenzij hij aangeeft dat hij vriendschap wil met haar.
Oud 27-06-2007, 14:46
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 26-05-2007 @ 11:47 :
ja.. maar behalve de medelijden is hij ook gwn egt aardig.
en sorry hoor... maar wie is er nu gelukkig met 1 of 2 vrienden.. en je merkt wel aan hem dat hij niet egt happy is.
Gewoon proberen. En wel duidelijk maken dat je ondanks dat het op medelijden lijkt, dat je hem wel echt aardig vindt.

Het is toch een mythe dat meisjes op "aardige/lieve" jongens vallen?
Of bestaat er wellicht een verschil in definitie tussen wat jongens als aardig beschouwen en wat meisjes doorgaans als "lief" zien?
Meisjes vinden machos dia afentoe iets liefs zeggen "lief"
mja..
Oud 27-06-2007, 16:23
Verwijderd
Vertel hem gewoon wat je denkt en voelt.

Hij is 22, hij kan er heus wel tegen. Misschien vindt hij het wel schattig ofzo. Je vindt hem zielig en je wil hem toch helpen op de een of andere manier. Zo erg kan hij dat niet vinden.

In het ergste geval moet hij even aan het idee wennen dat een 16 jarig meisje zoiets tegen hem zegt, maar ach
Oud 27-06-2007, 18:29
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
******** schreef op 27-06-2007 @ 17:23 :
Vertel hem gewoon wat je denkt en voelt.

Hij is 22, hij kan er heus wel tegen. Misschien vindt hij het wel schattig ofzo. Je vindt hem zielig en je wil hem toch helpen op de een of andere manier. Zo erg kan hij dat niet vinden.
Ik zou het liever niet hebben dat het kleine zusje van een vriend van me zegt, dat ze me wil helpen in mijn zielige, vriendloze bestaan.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 27-06-2007, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 27-06-2007 @ 19:29 :
Ik zou het liever niet hebben dat het kleine zusje van een vriend van me zegt, dat ze me wil helpen in mijn zielige, vriendloze bestaan.
Kom op, als jij 22 bent en een jong meisje van 16 komt naar je toe ga je dat toch sowieso met een korreltje zout en wat humor nemen.

Als je je dan serieus gekwetst voelt, ben je een beetje zielig imho
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik voel me leeg zonder vriend...
sweet dreams
16 08-05-2003 18:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.