Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2008, 00:27
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nogmaals, proportionaliteit, het is ook niet de bedoeling dat vluchtende tasjesdieven handgranaten toegeworpen krijgen.
nee maar z'n band lekschieten is geen probleem

(persoonlijk vind ik z'n voet afschieten of een baksteen tegen zijn hoofd gooien zelfs geen probleem, maar ik geloof dat we daar al een tijdje vanaf gestapt waren)

maargoed ik spreek je wel als je kind is dood-/kapotgereden wordt door een zuipschuit eerste klas die bovendien nog het lef in zijn donder heeft achter het stuur te gaan zitten.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Advertentie
Oud 17-06-2008, 07:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Jay, nog een staaltje racistisch bendegeweld, tegen kinderen zelfs ditmaal. Kon er allemaal nog wel bij op de toch al zeer positieve beeldvorming over Arabische jongeren in Nederland.
Turks =/= arabisch.
Verder zal het allemaal best meevallen als zijn ouders het pas opmerkten toen hij niet juichde bij de 1-0.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 17-06-2008, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Turks =/= arabisch.
Verder zal het allemaal best meevallen als zijn ouders het pas opmerkten toen hij niet juichde bij de 1-0.
Oud 17-06-2008, 10:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Turks =/= arabisch.
Ik gebruikte die term omdat er net zo goed Marrokaanse jeugdbendes rondzwerven die vrij stelselmatig racistisch geweld plegen. Het is een fenomeen, waar dit losse geval een voorbeeld van is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 17-06-2008, 10:32
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ik gebruikte die term omdat er net zo goed Marrokaanse jeugdbendes rondzwerven die vrij stelselmatig racistisch geweld plegen. Het is een fenomeen, waar dit losse geval een voorbeeld van is.
Dus omdat een jochie van een tenminste één turk een pak voor zijn broek heeft gehad moeten we nu marokkanen gaan haten? Totaler Wahnsinn!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 17-06-2008, 10:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus omdat een jochie van een tenminste één turk een pak voor zijn broek heeft gehad moeten we nu marokkanen gaan haten? Totaler Wahnsinn!
Waar schrijf ik dat dat zou moeten?

Het enige dat echt zou moeten gebeuren is dat dergelijke jeugdbendes keihard aangepakt worden. Racistisch geweld is niet te tolereren, en de effecten ervan op de beeldvorming over allochtonen zijn we ook beter kwijt dan rijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 17-06-2008, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Waar schrijf ik dat dat zou moeten?

Het enige dat echt zou moeten gebeuren is dat dergelijke jeugdbendes keihard aangepakt worden. Racistisch geweld is niet te tolereren, en de effecten ervan op de beeldvorming over allochtonen zijn we ook beter kwijt dan rijk.
Daar komen de VVD-dogma's weer. De Harde Aanpak, de oplossing van ieder probleem. :')
Oud 17-06-2008, 14:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daar komen de VVD-dogma's weer. De Harde Aanpak, de oplossing van ieder probleem. :')
En jouw (minimaal enigsinds werkende) alternatieve oplossing van het probleem is? Oh, en de criminelen een pak geld geven is geen oplossing, voordat je daar weer mee komt aansjouwen. Het probleem ligt in zijn geheel niet in economische sfeer immers.

Overal waar harder en kordater werd opgetreden tegen specifieke vormen van criminaliteit werden goede resultaten geboekt tot nu toe. Ik zie geen reden waarom een aantal racistische jeugdbendes zich aan dat mechanisme zouden kunnen onttrekken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 17-06-2008, 14:40
Verwijderd
Citaat:
En jouw (minimaal enigsinds werkende) alternatieve oplossing van het probleem is? Oh, en de criminelen een pak geld geven is geen oplossing, voordat je daar weer mee komt aansjouwen. Het probleem ligt in zijn geheel niet in economische sfeer immers.

Overal waar harder en kordater werd opgetreden tegen specifieke vormen van criminaliteit werden goede resultaten geboekt tot nu toe. Ik zie geen reden waarom een aantal racistische jeugdbendes zich aan dat mechanisme zouden kunnen onttrekken.
Nivelleren zal zeker een deel van het probleem oplossen. Verder dingen als taakstraffen voor de echte rotte appels, goede jeugdopvang, beter samenwerken met de ouders (plus sancties voor ouders die dwarsliggen) e.d. Meteen al die jongeren een strafblad aansmeren leidt alleen maar tot stigmatisering, en zo dwing je ze juist verder de criminaliteit in.
Oud 17-06-2008, 14:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nivelleren zal zeker een deel van het probleem oplossen.
Nee, want een zak geld veranderd niets aan xenofobische denkbeelden en bestaande criminelen.

Wat je daarna noemt over begeleiding zijn bij uitstek voorbeelden van de hardere aanpak die ik (en zoals je al stelde de VVD in de regel ook) voorsta. Ik zal daaruit maar afleiden dat je het klaarblijkelijk met de harde aanpak eens bent.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 17-06-2008, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Nee, want een zak geld veranderd niets aan xenofobische denkbeelden en bestaande criminelen.
Dat klopt. Op de lange termijn vermindert het wel het aantal mensen dat de criminaliteit ingaat.
Citaat:
Wat je daarna noemt over begeleiding zijn bij uitstek voorbeelden van de hardere aanpak die ik (en zoals je al stelde de VVD in de regel ook) voorsta. Ik zal daaruit maar afleiden dat je het klaarblijkelijk met de harde aanpak eens bent.
Als je dat verstaat onder "de harde aanpak", dan ja. Ik denk bij "de harde aanpak" eerder aan gevangenisstraffen voor het minste of het geringste, wat natuurlijk averechts werkt.
Oud 17-06-2008, 15:25
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Twee reformatorische scholen in Zwolle verbieden alle Oranje-uitingen. Zelfs de chauffeurs van taxibusjes die de scholieren vervoeren is te verstaan gegeven dat ze hun voertuigen Oranje vrij moeten houden. EK-vlaggetjes of Albert-Heijnwulpies in hun busje zijn ten strengste verboden evenals het draaien van Wolter Kroes' Viva Hollandia of andere Oranjekrakers.

''Als ik u vraag: waar wordt het meeste gevloekt? Dan zult u waarschijnlijk zeggen: op het voetbalveld. Onze ouders wensen zich verre te houden van deze voetbalgekte'', aldus de leiding van de reformatorische Eliëzer- en Obadjaschool in een brief aan het taxibedrijf.

In het regionale dagblad De Stentor zegt schoolwoordvoerder G. Russcher dat ouders van leerlingen niet gediend zijn van wedstrijdvoetbal. ''Wij zijn tegen sportverdwazing. U weet ook dat er in het voetbalmilieu gigantisch gevloekt wordt, en dat zaken als overspel er ook veelvuldig plaatshebben. Bovendien begrijpen onze kinderen niets van de voetbalhype, ze komen helemaal hoteldebotel de busjes uit''.

Tiswah!
__________________
Altijd nuchter
Oud 17-06-2008, 15:30
Verwijderd
Citaat:
U weet ook dat er in het voetbalmilieu gigantisch gevloekt wordt, en dat zaken als overspel er ook veelvuldig plaatshebben.
Wat?
Citaat:
Bovendien begrijpen onze kinderen niets van de voetbalhype, ze komen helemaal hoteldebotel de busjes uit''.
"Onze Hendrik doet dat niet!"

Refo's, als ze een sketch zouden zijn zou het niet zo diep triest zijn.
Oud 17-06-2008, 15:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Daar komen de VVD-dogma's weer. De Harde Aanpak, de oplossing van ieder probleem. :')
justitie is zeker op dit vlak een lachertje van de staat der nederlanden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 17-06-2008, 15:51
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nivelleren zal zeker een deel van het probleem oplossen. Verder dingen als taakstraffen voor de echte rotte appels
falend beleid

Citaat:
, goede jeugdopvang,
falend beleid

Citaat:
beter samenwerken met de ouders (plus sancties voor ouders die dwarsliggen)
de ouders bezitten niet of nauwelijks controle

Citaat:
e.d. Meteen al die jongeren een strafblad aansmeren leidt alleen maar tot stigmatisering, en zo dwing je ze juist verder de criminaliteit in.
criminaliteit is op den duur een keuze en dan meestal een voor geldelijk gewin, maar aangezien het hier over puur geweld gaat is het een keuze, een keuze die per definitie hard afgestraft moet worden en dan geen halfzacht taakstrafje van 20 uur en een standje van stichting jeugdzorg... die hebben al genoeg schade veroorzaakt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 17-06-2008, 15:53
Verwijderd
Citaat:
de ouders bezitten niet of nauwelijks controle
Oud 17-06-2008, 15:54
Verwijderd
Citaat:
justitie is zeker op dit vlak een lachertje van de staat der nederlanden.
Nee. Ga eens kijken naar de VS. Daar recidiveert 90% van alle veroordeelde jongeren. Dát beleid is echt goed jongen. 40 jaar voor het roken van een joint toppie!!!!!elf!!111!!
Oh en natuurlijk geen recht meer op uitkering of schoolbekostiging
Oud 17-06-2008, 15:56
Verwijderd
Citaat:
En jouw (minimaal enigsinds werkende) alternatieve oplossing van het probleem is? Oh, en de criminelen een pak geld geven is geen oplossing, voordat je daar weer mee komt aansjouwen. Het probleem ligt in zijn geheel niet in economische sfeer immers.

Overal waar harder en kordater werd opgetreden tegen specifieke vormen van criminaliteit werden goede resultaten geboekt tot nu toe. Ik zie geen reden waarom een aantal racistische jeugdbendes zich aan dat mechanisme zouden kunnen onttrekken.
Economische sfeer en zakken geld hebben geen fuck met elkaar te maken in deze context.
Oud 17-06-2008, 15:57
Verwijderd
Wat deadlock zegt. Glen Mills werkte ook niet.
Oud 17-06-2008, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Wat deadlock zegt. Glen Mills werkte ook niet.
Inderdaad. Glen Mills moet een kind voor geschikt zijn, in dat geval werkt het wel.
Oud 17-06-2008, 16:01
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee. Ga eens kijken naar de VS. Daar recidiveert 90% van alle veroordeelde jongeren. Dát beleid is echt goed jongen. 40 jaar voor het roken van een joint toppie!!!!!elf!!111!!
Oh en natuurlijk geen recht meer op uitkering of schoolbekostiging
je pakt gelijk weer de term overdrijving, bovendien heb ik een strafblad voor een geweldsmisdrijf dus weet ik dondersgoed waar ik over praat, man jeugdzorg die komen eens in de 3 weken een kwartier langs.

reclassering, de gasten die daar zitten zijn meestal vaste klant en zitten er alleen maar omdat er voor elke 2 uur reclassering een dag jail staat, bovendien als je een beetje leuke medereclasseerders heb kan je onder de ogen en oren van de zgn. begeleiding simpel nieuwe plannetjes maken, ik spuug op de aanpak.

lijfstraffen voor geweldsdelicten, financiele straffen voor diefstal etc.
proportioneel toch.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 17-06-2008, 16:03
Verwijderd
Als je een misdrijf hebt gepleegd weet je niet automatisch waar je over praat en dat blijkt uit de rest van de post wel weer.
Oud 17-06-2008, 16:16
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Als je een misdrijf hebt gepleegd weet je niet automatisch waar je over praat en dat blijkt uit de rest van de post wel weer.
als je van mening bent dat criminaliteit op meer dan beperkte mate door het ontwrichten van sociale c.q. financiële structuren door het politie/justitieapparaat bestreden kan worden dan weet je duidelijk niet waar je over praat.

criminelen, en dan vooral een simpel geweldsdelict als deze zijn gastjes die op straat hangen, elkaar opstoken en met elkaar plannetjes maken, je kan ze oppakken maar oeps, morgen weer een ander groepje.

zelfs al was de straf op elk misdrijf de doodstraf zou criminaliteit nog bestaan.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 17-06-2008, 16:17
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Maak hier even een topic over mannen. Dit is 'Tiswah'
__________________
Altijd nuchter
Oud 18-06-2008, 16:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Horecadroom is aan diggelen

ALMELO - Woede en radeloosheid strijden om voorrang bij de echtgenote en vier kinderen van horecabaas Ahmet O., die maandag op het gemeentehuis in Almelo vijf mensen gijzelde en zowel zijn grand café De Rechter als zijn auto in brand stak. ,,Hij moet in een vlaag van verstandsverbijstering hebben gehandeld.’’

In de beslotenheid van zijn Almelose woning probeert het gezin O. de eerste klap te verwerken. ,,Er wordt veel gehuild,’’ zegt J. Eshuis, die de familie bijstaat in de juridische strijd tegen de gemeente Almelo. ,,Ze voelen zich verslagen en zitten vol vragen. De vrouw van Ahmet weet nog steeds niet wat de kortsluiting bij hem heeft veroorzaakt. Ze heeft nog niet met hem kunnen praten. Het blijft gissen.’’

Een vriend van de familie: ,,Ik ben net op bezoek geweest. Ze zijn boos op de gemeente Almelo en voelen zich gediscrimineerd, maar ze zijn ook kwaad op hun man en vader. Hoe goed zijn bedoelingen altijd zijn geweest: hij heeft hun levenswerk en misschien wel hun toekomst verwoest. Het café kunnen ze vergeten. Ze zijn radeloos.’’

Over de achtergronden van O.’s handelen bestaat geen misverstand: het slepende conflict met de gemeente over de horecavergunning. Ahmet O. en zijn vrouw Ayse, de formele eigenares van De Rechter, vechten al maanden een verbeten strijd met de plaatselijke ambtenarij.

Het ondernemersechtpaar, dat in januari het Mesopotamisch-Koerdische restaurant De Molen verkocht om zich volledig op De Rechter te kunnen storten, voelt zich systematisch gediscrimineerd en tegengewerkt door de gemeente Almelo, dat de vestiging van het grand café aanvankelijk niet pruimde, wegens andere (nieuwbouw)plannen. In december 2007 zei Ahmet O. in de Twentsche Courant/Tubantia, op de gemeentelijke beschuldiging dat hij het pand illegaal had betrokken: ,,We staan in ons recht en doen niets verkeerd. Het restaurant gaat open in januari, hoe dan ook.’’
[...]

http://www.ad.nl/binnenland/2376526/..._diggelen.html

Die mensen dachten ook, weet je wat laten we het 'jai rassiest' eens van stal halen over de gemeente, misschien krijgen we dan wel onze zin.
Waarom niet gewoon zakelijk blijven in plaats van zo'n ultiem zwaktebod, dan blijft er tenminste nog enige eer aan de zaak over.


Wel doet het me denken aan een hilarische pseudo-onderzoeksopzet dat een student van mijn faculteit verspreidde, waarin hij aan de hand van het aantal horecazaken de 'döner-dichtheid' van een wijk ging meten om het percentage allochtonen vast te stellen.

Ik kende schoteldichtheid en de flat-naamcheck al, maar de döner-dichtheid was volslagen nieuw.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-06-2008, 17:08
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
opengaan zonder vergunning is natuurlijk vragen om problemen, bovendien wel degelijk illegaal.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-06-2008, 07:32
Verwijderd
T_ID weet ook al wat de gemiddelde horeca man denkt...

Te gek
Oud 19-06-2008, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Wel doet het me denken aan een hilarische pseudo-onderzoeksopzet dat een student van mijn faculteit verspreidde, waarin hij aan de hand van het aantal horecazaken de 'döner-dichtheid' van een wijk ging meten om het percentage allochtonen vast te stellen.
hahah hgaha hahahaha
ik kom niet meer bij
raap me op
Oud 19-06-2008, 08:05
Verwijderd
Citaat:
T_ID weet ook al wat de gemiddelde horeca man denkt...

Te gek
Het gijzelen van mensen (ook al zijn het debielen) is nooit goed te praten.
Oud 19-06-2008, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Het gijzelen van mensen (ook al zijn het debielen) is nooit goed te praten.
Weet ik, ben ik ook helemaal met je eens. Maar de vooringenomen arrogantie waarmee de man telkens probeert hip te zijn, begint nu een beetje vervelend te worden.

Ik kan me echter voorstellen dat met de huidige ambtelijke burocratie mensen wel tot het uiterste gedreven worden. De taal in die brieven is toch niet meer voor gewone mensen leesbaar...
Oud 19-06-2008, 09:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
T_ID weet ook al wat de gemiddelde horeca man denkt...

Te gek
Zoals altijd zijn je kinderachtige persoonlijke aanvallen onterecht. De man blijkt al eerdere veroordelingen en een geschiedenis van geweld te hebben.
http://www.ad.nl/binnenland/2379741/...roordeeld.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-06-2008, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Zoals altijd zijn je kinderachtige persoonlijke aanvallen onterecht. De man blijkt al eerdere veroordelingen en een geschiedenis van geweld te hebben.
http://www.ad.nl/binnenland/2379741/...roordeeld.html
Desalniettemin, weet jij niet wat de man denkt.

En kinderachtig? De pot en de ketel. Met je 'jai rassiest'

Oud 19-06-2008, 10:27
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik kan me echter voorstellen dat met de huidige ambtelijke burocratie mensen wel tot het uiterste gedreven worden. De taal in die brieven is toch niet meer voor gewone mensen leesbaar...
haha ;'), als je niet kan lezen moet je ook niet ondernemen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-06-2008, 10:42
Verwijderd
Citaat:
haha ;'), als je niet kan lezen moet je ook niet ondernemen.
Heb je dergelijke communicatie zelf weleens geprobeerd te begrijpen? Grotere bedrijven hebben er speciaal iemand voor in dienst namelijk.
Oud 19-06-2008, 10:48
Verwijderd
Citaat:
haha ;'), als je niet kan lezen moet je ook niet ondernemen.
??

Kom maar terug als jij mijn zakelijke post van oa de belastingdienst kan ontcijferen. Behalve dan dat ik voor dergelijke dingen geen tijd heb, vind ik het voor iemand met mijn beroep ook praktischer om iemand in te huren die dat wel snapt.

En toch onderneem ik, met redelijk succes.
Oud 19-06-2008, 11:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Desalniettemin, weet jij niet wat de man denkt.
En kinderachtig? De pot en de ketel. Met je 'jai rassiest'
Okay, hoe noem je het dan als iemand door precies dezelfde procedure gaat als alle anderen, maar zichzelf omdat hij toevallig Koerd is opeens gediscrimineerd voelt en dat zonder een gram feitenmateriaal van de daken gaat schreeuwen?

Onschuldige mensen betichten van discriminatie vind ik zelf vrij grof namelijk, en een zwaktebod van formaat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-06-2008, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Okay, hoe noem je het dan als iemand door precies dezelfde procedure gaat als alle anderen, maar zichzelf omdat hij toevallig Koerd is opeens gediscrimineerd voelt en dat zonder een gram feitenmateriaal van de daken gaat schreeuwen?

Onschuldige mensen betichten van discriminatie vind ik zelf vrij grof namelijk, en een zwaktebod van formaat.

Wat toon je weer een gebrek aan inleving in DEZE situatie.

Maar inderdaad, zoals deadlock al zei, er waren betere opties geweest dan gijzelingen.

overigens: het zonder feiten van daken krijsen, moet jou toch heel bekend voorkomen, jij doet dat ook dagelijks
Oud 19-06-2008, 11:54
Verwijderd
Dochtertje Boulahrouz overleden

Uitgegeven: 19 June 2008 11:54
Laatst gewijzigd: 19 June 2008 12:34

LAUSANNE - De Nederlandse international Khalid Boulahrouz (26) is bij het EK voetbal in Zwitserland en Oostenrijk getroffen door groot persoonlijk leed.

Zijn dochtertje Anissa, dat woensdag te vroeg werd geboren in een ziekenhuis in Lausanne, is overleden. Dat heeft de teamleiding van Oranje donderdag bekendgemaakt.

Aangeslagen

“We zijn allemaal aangeslagen”, zo luidde de tekst in een kort persbericht vanuit Zwitserland. Boulahrouz verliet woensdagmiddag de training van het Nederlands elftal in Lausanne, nadat zijn vrouw Sabia met zwangerschapscomplicaties in het ziekenhuis was opgenomen.

Uit piëteit met Sabia en Khalid Boulahrouz is de voor donderdag geplande persbijeenkomst in het Olympisch museum geannuleerd. Wel begint om 14.00 uur op die locatie een sessie voor Nederlandse media met bondscoach Marco van Basten en aanvoerder Edwin van der Sar. Dan zal blijken of Boulahrouz bij de selectie terugkeert of met zijn vrouw terug naar huis gaat.

(c) ANP
Oud 19-06-2008, 12:18
Verwijderd
Citaat:
zwaktebod
Zou jij alsjeblieft je vocabulaire een keer willen verruimen?
Oud 19-06-2008, 12:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Heb je dergelijke communicatie zelf weleens geprobeerd te begrijpen? Grotere bedrijven hebben er speciaal iemand voor in dienst namelijk.
toevallig wel.

Citaat:
??

Kom maar terug als jij mijn zakelijke post van oa de belastingdienst kan ontcijferen. Behalve dan dat ik voor dergelijke dingen geen tijd heb, vind ik het voor iemand met mijn beroep ook praktischer om iemand in te huren die dat wel snapt.

En toch onderneem ik, met redelijk succes.
de beste man heeft toch al tijden een advocaat in dienst, die moet het toch wel kunnen begrijpen?

ik ontken niet dat de overheid uitermate zijn best doet het schriftelijk woord zo onbegrijpelijk mogelijk te maken, maar geen vergunning = niet open lijkt me niet te moeilijk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-06-2008, 14:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat toon je weer een gebrek aan inleving in DEZE situatie.
Och ja, speel het daar maar op als je in je hemd staat. Dat je geen antwoord weet op de vraag hoe je moet reageren op iemand die zonder reden onschuldige mensen beticht van discriminatie blijft overduidelijk. Kennelijk had ik dus wel degelijk gelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-06-2008, 15:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Och ja, speel het daar maar op als je in je hemd staat. Dat je geen antwoord weet op de vraag hoe je moet reageren op iemand die zonder reden onschuldige mensen beticht van discriminatie blijft overduidelijk. Kennelijk had ik dus wel degelijk gelijk.
mwa ik denk wel degelijk dat de gemeente de zaak tot het oneindigde probeerde te rekken i.v.m. het tamelijk inflexibele bestemmingsplan.

maar punt blijft dat dit nu eenmaal een papieren land is, het conflict wordt uitgevochten via de rechter, ik weet dat koerden gewend zijn om de wapens te heffen bij het minste of geringste maar hier doen we dat zo natuurlijk niet.

als em dat niet bevalt gaat tie maar terug naar zijn eigen lan.... Oja dat hebben koerden niet, en aangezien ze het bij de turken ook al verpest hebben, goh wat zielig, maar natuurlijk zijn wij allemaal racisten en hebben we speciaal deze man uitgekozen om een voorbeeld te stellen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-06-2008, 15:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Boulahrouz kan en wil spelen

Khalid Boulahrouz heeft bondscoach Marco van Basten laten weten dat hij zaterdag in het kwartfinaleduel van het EK met Rusland kan en wil spelen.

De international werd vandaag getroffen door groot persoonlijk leed. Boulahrouz' dochtertje, dat woensdag te vroeg werd geboren in een ziekenhuis in Lausanne, is overleden. Dat maakte de teamleiding van Oranje donderdag bekend.

Boulahrouz mag van Van Basten het hotel verlaten wanneer hij wil. Hij kan altijd naar zijn vrouw. Van Basten:"Ik begrijp dat het heel moeilijk is voor Khalid en we zullen hem zo goed mogelijk steunen. Toch moet de focus op zeker moment naar Rusland. En dat wil Khalid ook".

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...7BAA005D7.html

Buitengewoon staaltje van zelfopoffering. Respect daarvoor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-06-2008, 15:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Buitengewoon staaltje van zelfopoffering. Respect daarvoor.
nu nog de vraag of hij z'n hoofd erbij zal kunnen houden...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-06-2008, 16:01
Verwijderd
Hij gaat gewoon wat russen killen!
Oud 19-06-2008, 18:03
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik hoop dat Boularouz weet wat hij doet. Ik wens niemand zoiets toe, en ik zou net zo veel respect voor hem hebben als ie niet zou spelen.
__________________
Altijd nuchter
Oud 19-06-2008, 18:31
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Buitengewoon staaltje van zelfopoffering. Respect daarvoor.
Tja, je kan het grote geld natuurlijk niet laten liggen.
Oud 20-06-2008, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Och ja, speel het daar maar op als je in je hemd staat. Dat je geen antwoord weet op de vraag hoe je moet reageren op iemand die zonder reden onschuldige mensen beticht van discriminatie blijft overduidelijk. Kennelijk had ik dus wel degelijk gelijk.
Blabla. Maar als jij gelijk wil hebben, prima.

Zit dan maar lekker op je hoge eenzame berg van je gelijk, lieve Remi

Waarom moet je uberhaupt reageren op iemand die blert gediscrimineerd te worden? Soms is niet reageren beter.
Oud 20-06-2008, 10:33
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Uit de Standaard;

Nederlander is gelukkig, maar ongerust
Externe links bij dit artikelLees het artikel in de Volkskrant

DossierHollandse maatjes

AMSTERDAM - De meeste Nederlanders beschouwen zichzelf als gelukkige mensen. Maar een andere ruime meerderheid vindt dat het met Nederland de verkeerde kant op gaat. Dat blijkt uit een onderzoek waarvan de resultaten donderdag in de Volkskrant staan.

Vooral de combinatie van lage opleiding, het lezen van de populaire krant De Telegraaf en het mijden van de publieke omroep leidt bij Nederlanders tot negatieve visies op de samenleving en de toekomst.
Dat concluderen onderzoekers Paul Dekker en Eefje Steenvoorden van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in een rapport dat voortaan elk kwartaal zal verschijnen en inzicht moet geven in hoe de Nederlander denkt over persoonlijk geluk, maatschappelijke problemen, vertrouwen in de politiek en over de toekomst.

Respect

Uit het eerste rapport blijkt dat 72 procent van de Nederlanders vindt dat de mensen steeds minder respectvol met elkaar omgaan. Maar een grote meerderheid (81 procent) vindt wel dat er nog altijd veel mensen bereid zijn om een ander te helpen.

Veiligheid

84 procent voelt zich vrij om te doen of te zeggen wat hij of zij wil. Maar nog geen kwart van de bevolking (23 procent) voelt zich veilig genoeg om op straat iemand aan te spreken op onbehoorlijk gedrag.

Geluk

Op de vraag: ‘In welke mate vindt u zichzelf een gelukkig mens?’, antwoordt slechts 2 procent zichzelf (erg) ongelukkig te voelen.

Vrijwel nergens in Europa is de tevredenheid met het eigen leven zo hoog als in Nederland, stellen de onderzoekers.

Tot 2000 gold dat gevoel van tevredenheid ook tot op grote hoogte voor de beoordeling van de samenleving of de regering, maar die tijden zijn voorbij, zegt het SCP.

Lageropgeleiden zijn negatiever over (het oplossen van) maatschappelijke problemen dan hogeropgeleiden, zo wordt in de rapportage bij herhaling betoogd. Gevraagd naar wat die problemen dan zijn, noemden de Nederlanders vooral immateriële zaken zoals gebrek aan respect, verminderde solidariteit en integratie.

Fortuyn

Volgens een woordvoerder van het planbureau is het kwartaalonderzoek mede ingesteld als antwoord op kritiek van particuliere trendwatchers. ‘Die hebben ons bijvoorbeeld na de Fortuynrevolutie verweten dat wij niet weten wat er bij de mensen speelt.’ dsl
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 20-06-2008, 10:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Kernenergie terug op agenda
VVD wil met initiatiefwet impasse in kabinet doorbreken
Karen Zandbergen

De VVD schrijft een initiatiefwet om de bouw van nieuwe kerncentrales mogelijk te maken. Rond kernenergie heerst nu nog schimmigheid.

# Energierapport maakt geen keuze

Oppositiepartijen oefenen druk uit op PvdA en CDA om een besluit te nemen over nieuwe kerncentrales in Nederland. Omdat de coalitiepartijen de kernenergiewet niet willen vernieuwen, schrijft de VVD zelf een initiatiefwetsvoorstel. Daarmee willen de liberalen duidelijkheid geven, zodat bedrijven die interesse hebben in een nieuwe kerncentrale ook daadwerkelijk durven te investeren.

Al meer dan anderhalf jaar ligt er een wetsvoorstel bij de Tweede Kamer van de hand van de vorige staatssecretaris van milieu, Van Geel. Daarin worden regels voor de bouw van nieuwe kerncentrales aangescherpt, maar wordt de bouw niet onmogelijk gemaakt.

Die voorstellen werden onder Van Geel nooit behandeld. Minister Cramer (PvdA, milieu) zette de kernenergiewet vervolgens in de ijskast na meningsverschillen met haar CDA-collega van economische zaken, Van der Hoeven. De bewindsvrouwen besloten te wachten met de discussie over randvoorwaarden voor kernenergie tot de presentatie van de energienota.

Die was gisteren. Bij de presentatie bleek dat Van der Hoeven zich houdt aan de afspraak uit het regeerakkoord om deze kabinetsperiode geen nieuwe centrales te laten bouwen. Ze gaat wel voorstellen voorbereiden zodat een volgend kabinet snel een knoop door kan hakken.

Dat is te laat, vindt VVD-kamerlid Zijlstra. Officieel mag iedereen met investeringsplannen voor een kerncentrale aankloppen bij het ministerie voor een vergunning. Dat er nog geen aanvragen liggen, komt volgens hem onder meer door de politieke onzekerheid. De wet van Van Geel ligt er immers nog.

Zijlstra gaat de komende tijd praten met bedrijven die eerder aangaven wel te willen investeren in kernenergie. Met hun eisen en het wetsvoorstel van Van Geel in de hand, hoopt hij eind dit jaar een initiatiefwet af te hebben.

Ook de linkse oppositie wil een nieuwe wet, maar dan om de regels aan te scherpen. De SP vreest dat er elk moment een investeerder om een vergunning kan gaan vragen. Dan staat het kabinet voor het blok, want de investeerder hoeft alleen aan de huidige regels te voldoen. GroenLinks wil de wet zo aanscherpen dat kernenergie onmogelijk wordt. Dan kunnen bedrijven die er nu geld voor reserveren, dat steken in wind- of zonne-energie.
---------------------------------------------------------------------------------------------


Duurzame technologie showt zichzelf
Oproep aan politiek: meer geld en minder stroperige regelgeving
Peter Maurits

De industrie denkt dat milieudoelen al in 2012 haalbaar zijn. Op de catwalk presenteerden bedrijven hun milieuvriendelijke producten.

Met een ijzeren plaat in zijn handen stapt Wim Hijmissen, commercieel directeur van Brink Climate Systems, de catwalk op in de statenhal van de Tweede Kamer. De plaat is deel van een systeem dat 80 procent energie bespaart in huis. Aan de kop van de loopbaan poseert hij met de plaat, draait een paar keer en verlaat onder applaus de spotlights.

Naast Hijmissen presenteerden gisteren veertien andere toplieden uit de industrie hun milieuvriendelijke snufjes op de catwalk. Energiezuinige verkeersborden, een hijskraan die 50 procent minder diesel gebruikt en een aantal moeilijk thuis te brengen, energiebesparende stukken ijzer werden met gejuich ontvangen.

De technische modeshow was een initiatief van de FME, de vereniging van de technologisch-industriële sector. FME-voorzitter Jan Kamminga deed aan het eind van de show een dringende oproep aan de politiek: denk aan de toekomst, investeer in energiebesparende producten. Om de politiek aan te sporen overhandigde Kamminga aan Ger Koopmans, voorzitter van de vaste kamercommissie Vrom, een folder met ’1001 klimaatoplossingen’.

Daarmee haakte de FME in op de doelen die de overheid zichzelf stelde. In 2020 moet er 20 procent minder CO2 uitstoot zijn en 20 procent minder energie worden verbruikt. „Die doelen kun je met de huidige technologische middelen al in 2012 bereiken”, stelt Kamminga. „De industrie heeft daarvoor techniek ontwikkeld, maar investeringen zijn nodig om die producten op de markt te krijgen.” Als voorbeeld geeft de voorzitter de HRe-ketel. Het apparaat vermindert de CO2-uitstoot met 20 procent in vergelijking met de huidige ketels. De regering stelde tien miljoen euro beschikbaar om de HRe-ketel in te voeren, maar dat is niet genoeg. „Tachtig miljoen is nodig”, denkt Kamminga. Om in 2012 de milieudoelen te bereiken zijn zelfs honderden miljoenen euro’s nodig. „Het levert milieuwinst op en verdient zichzelf terug.”

Ook het systeem van Wim Hijmissen maakt op de huidige markt zonder steun weinig kans. „Huizenbouwers willen winst maken, maar zuiniger huizen zijn duurder en daardoor minder aantrekkelijk voor de consument.” Dat bedrag is terug te verdienen op de energierekening, maar daar houdt de consument vaak geen rekening mee. Projectontwikkelaars hebben dus geen baat bij het bouwen van energiezuinige huizen. „De overheid moet het gebruik van dit soort systemen stimuleren.”

De boodschap van de fabrikanten is duidelijk. Er moet een gedachtenomslag plaatsvinden bij de regering. De politiek blijft achter terwijl fabrikanten uit alle macht proberen milieuvriendelijke producten aan de man te brengen. Die producten lopen stuk op stroperige regelgeving en tekort aan subsidies.

PvdA-kamerlid Diederik Samsom relativeert de zaak. Het valt hem op dat de industrie vooraan staat nu er geld valt te verdienen. Investeren in energiebesparende en milieuvriendelijke producten moet, vindt ook hij. Maar daar hoeven niet altijd subsidies van de overheid aan vast te zitten. „Dat kan ook met productvoorschriften. Een productvoorschrift verplicht bijvoorbeeld álle bouwers energiebesparende systemen te plaatsen. Zonder wordt de nieuwbouw niet goedgekeurd.”
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.