Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2012, 11:47
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Ik zit eraan te denken om 3 maanden naar Azië te gaan. Ik wil beginnen in Hanoi (Vietnam) en zo via de kust afzakken richting Cambodia om dat land te doorkruisen en naar Thailand te gaan om uiteindelijk verder af te zakken richting Maleisië.

Ik heb een beetje gesurfd naar prijzen e.d. en dan kom ik rond de 4000,- voor 3 maanden totaal uit.

800 voor het ticket
12,50 (overnachting) x 90 (dagen) = 1125
10 (eten) x 90 (dagen) = 900
Trips 500
Vervoer 500
onvoorziene kosten ong. 150
-------
Totaal ong. 4000.

Nu mijn vraag: is dit een realistische inschatting? Ik reken liever ruim, dan dat ik voor een verrassing kom te staan. Verder, nog tips wat ik niet mag missen?
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2012, 12:20
Jonas Fiets
Jonas Fiets is offline
10euro eten per dag..Daarmee zal je niet mee te komen vrees ik
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 12:42
Verwijderd
Jahwel, die munten daar zijn allemaal een stuk minder waard dan de euro he.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 16:49
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Misschien zo'n 200 onvoorziene kosten, souvenirs e.d. En misschirn een grotere marge voor voedsel
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 14:22
Verwijderd
Eten?
In Surabaya (indonesie) heb je op straat een prima maaltijd voor 500 rupiah. Zo'n 10 eurocent!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 11:13
Verwijderd
Voor 10 euro kan je eten als een koning in indonesie ja.

Maar TS zit niet alleen in indonesie. Ik zou toch iets meer geld opzij zetten voor het eten. Just in case.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 11:59
Verwijderd
Je kunt in hostels vaak al voor 3 à 4 euro per nacht overnachten, maar dan zit je natuurlijk wel in de goedkoopste hostels (waar overigens wel de meeste backpackers zitten). Wat voor reis ga je maken? Ga je backpacken en wil je erg op de centjes letten, of mag het allemaal wel wat duurder?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 12:10
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Voor 10 euro kan je eten als een koning in indonesie ja.

Maar TS zit niet alleen in indonesie. Ik zou toch iets meer geld opzij zetten voor het eten. Just in case.
Dit. En sowieso lijkt het me wel fijn om een paar honderd euro achter de hand te hebben in het geval dat er iets gebeurt, je opeens geld nodig hebt, of plotseling ergens bent gestrand.. Niet dat je het per se nodig hebt, maar het lijkt me wel zo veilig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.