Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2003, 21:32
Verwijderd
Ik ga over anderhalve week voor drie maanden naar Malta. Erg leuk natuurlijk maar mijn vriend blijft hier... Ik hou echt onwijs van hem en het gaat heel goed allemaal maar ik ben bang dat dat voorbij gaat als we elkaar zo lang niet zien. Mijn vraag dus: is hier iemand anders die ook een tijdje weg is geweest naar het buitenland en daarbij zijn/haar partner heeft achtergelaten? Zo ja, hoe is dat gegaan tijdens de tijd dat je weg was qua communicatie en hoe was het toen je terug kwam? Was het weer helemaal zo als vroeger of kwam dat pas na een tijdje terug of kwam dat helemaal niet meer terug?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2003, 22:24
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Mjah, eigenlijk kan ik je helemaal niet echt meer vertellen. Alleen dat je het er goed over moet hebben, en goed moet weten waar je aan begint. Mijn vriend is op dit moment ook voor 3 maanden weg naar midden-Amerika en dus kan ik hem vrijwel niet spreken, en al helemaal niet zien. Ik moet zeggen dat het niet makkelijk is, maar wanneer je goede afspraken maakt moet het lukken. Weet wat je aan elkaar hebt...

Persoonlijk denk ik dat het moelijker voor hem zal zijn dan voor jou, jij bent weg en hij blijft in het normale leven.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:41
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Mijn broer ging voor 9 maanden naar Ierland en liet zijn vriendin hier achter. Hij wilde voor haar thuisblijven, maar kon die kans toch ook niet laten liggen. Het is misgegaan. Relatie was voorbij. Toen hij weer een paar maanden terug was, zijn ze toch weer bij elkaar gekomen.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 00:17
Verwijderd
Citaat:
M|ST schreef op 02-09-2003 @ 23:41:
Mijn broer ging voor 9 maanden naar Ierland en liet zijn vriendin hier achter. Hij wilde voor haar thuisblijven, maar kon die kans toch ook niet laten liggen. Het is misgegaan. Relatie was voorbij. Toen hij weer een paar maanden terug was, zijn ze toch weer bij elkaar gekomen.
Die laatste zin is een zucht van verlichting Cool dat het toch nog goed is gekomen!

Thanks In_stilte! Ja, snap dat het voor hem moeilijker is maar ik wil toch dat het weer goed komt... jij in ieder geval succes met je vriend!

Heeft iemand anders nog ervaring of tips of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 00:35
Verwijderd
Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar heb het wel gezien om me heen..

Een vriendin ging 3 maanden naar Spanje, daar kreeg ze gevoelens voor een andere jongen, heeft ze niets mee gedaan.. haar vriend is nog 2 weken op bezoek geweest daar, knallende ruzie gehad nog. Toen ze terug kwam is het nog een paar weken aangeweest, daarna heeft zij het uitgemaakt. Bij hen zat het ervoor alleen al niet helemaal goed, ze wouden beiden iets anders uit een relatie..

Bij een andere vriendin ging haar vriend 3 maanden naar Spanje, hij deed daarover zo lullig tegen haar dat daar allerlei conflicten over zijn ontstaan. Zij wou dat hij niet ging en vond het belachelijk dat hij wel ging, hij wou daar eigenlijk niets met haar te maken hebben leek het. De ruzies omtrent dat hebben ertoe geleid dat het is uitgegaan.

Dan nog een vriendin die anderhalve maand naar Engeland ging, niks aan de hand, ging allemaal goed. Het is later wel uitgegaan maar dat had niets met Engeland te maken. (hmm.. ken jij ms wel, Tomas en Doris?)

Maar goed, iedereen kan jou honderden verhalen gaan vertellen hier, maar dat zegt allemaal niets over jou en jouw vriend. Als jullie van elkaar houden en het goed zit dan overleeft jullie relatie die 3 maanden wel, zo niet, dan was het misschien toch niet zo goed. Ik zou me niet al teveel zorgen erover maken, dat zal je toch niet verder helpen. Geniet ervan en dan merk je vanzelf wel hoe het allemaal afloopt
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 09:56
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
ik ben 5 weken naar het buitenland geweest (Frankrijk) Dit was voor mijn vriend moeilijker dan voor mij, omdat ik de hele tijd druk bezig was.
Ik vond het goed te doen. Ja tuurlijk had ik graag bij me gehad, maar dat kon niet en ja je stelt er ook op in.

Dus ik wil zeggen: het komt wel goed!
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 10:46
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
! am mE schreef op 02-09-2003 @ 22:32:
Ik ga over anderhalve week voor drie maanden naar Malta. Erg leuk natuurlijk maar mijn vriend blijft hier... Ik hou echt onwijs van hem en het gaat heel goed allemaal maar ik ben bang dat dat voorbij gaat als we elkaar zo lang niet zien. Mijn vraag dus: is hier iemand anders die ook een tijdje weg is geweest naar het buitenland en daarbij zijn/haar partner heeft achtergelaten? Zo ja, hoe is dat gegaan tijdens de tijd dat je weg was qua communicatie en hoe was het toen je terug kwam? Was het weer helemaal zo als vroeger of kwam dat pas na een tijdje terug of kwam dat helemaal niet meer terug?
Nou mijn verhaal is niet helemaal met het jouwe te vergelijken, maar ik zal het toch vertellen.

Mijn vriend was afgelopen zomer voor vijf weken naar Zuid-Frankrijk. De laatste week zou ik langs komen daar. Ik was heel zenuwachtig, want ja elkaar vier weken niet zien is best lang.
We hebben wel elke avond gebeld wat resulteerde in een telefoonrekening van 1000 euro.

Maar goed, ik kwam aan en het was direct weer goed.

Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 12:27
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
ik had vorig jaar een vriendje die voor een half jaar een wereldreis ging maken, we hadden eigenlijk afgesproken dat we niet op elkaar zouden wachten maar dat we zouden kijken als ie terug kwam

maar toen ie eenmaal wegwas misten we elkaar zo vreselijk dat we toch besloten het aan te houden, een gepassioneerde brievenwisseling kwam daaruit en dat was geweldig, toch toen hij terug kwam, was alles anders en hield de relatie geen stand ook al waren die brieven nog zo leuk en aardig geweest..

een tijdje later ontmoette ik een jongen met wie ik nu verkering heb en binnenkort ga ik zelf een half jaar weg naar het buitenland. wij hebben allebei al eens meegemaakt hoe of wat het is als je een vriendje of vriendinnetje in het buitenland hebt en beiden hebben we ervaren dat het uitging, dus we hebben gewoon afgesproken dat het uit is als ik weg ben, hij komt me wel opzoeken en alles, maar we hebben gewoon afgesproken alles te doen en laten wat we zelf willen in de tijd dat we gescheiden zijn en er gewoon eerlijk over vertellen.
als ik eerlijk ben denk ik dat het met deze jongen nu allemaal wel goed zit en we zal goedkomen ook weer als ik terug kom, en nee, het zijn niet de vlinders die spreken, het is het wederzijds vertrouwen, de niet jaloerse opstelling en het feit dat we beiden al ervaringen hebben met dit soort dingen...
en ook het feit dat we al maanden bevriend waren voordat we verkering kregen... de relatie die we toen hebben opgebouwd blijft altijd ongeschonden bestaan, ook als we allebei met anderen rommelen, want in vriendschap maakt dat niets uit.
ik kan niet wachten tot volgend jaar als ik terug ben en we allebei aan dezelfde kunstacademie gaan studeren... mmm, wat zal dat geweldig leuk zijn
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 20:24
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
mijn zus is vorig jaar naar Australie geweest voor een half jaar. Ze woonde net samen met haar vriend.NA 5 maanden is hij daar voor een maand naar toe gegaan en samen weer overgelukkig teruggekomen. HEt zit gewoon nog helemaal goed tussen hun!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:49
Yolcu
Yolcu is offline
Een beetje offtopic maar ik ben toch nieuwsgierig: wat ga je doen op Malta?
Ik wilde zelf graag stage gaan lopen op Malta volgend jaar, vandaar..
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:01
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Een jongen die ik ken is voor 4 maanden naar Zuid-Amerika geweest. Zijn vriendin is al die tijd gewoon hier geweest en ze hebben weinig contact gehad die maanden. Hij is in maart teruggekomen en ze zijn nu nog steeds samen. (al ruim anderhalfjaar) ZE misten elkaar wel heel erg maar afgezien daarvan is alles goedgekomen.
btw; heel stoer van je dat je 3 maanden weggaat en dat zonder je vriend, ik zou het niet kunnen denk ik
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 09:46
Verwijderd
Dank je voor jullie reacties, erg cool

@dusjcrib: dank je, lieve reactie. Tomas en Doris ken ik wel ja, dat ging al daarvoor niet helemaal goed inderdaad.
@Unique: ik ga daar een Cambridge cursus volgen. Dus een Engelse cursus en na afloop een examen.
@vizz: ik ben zo stoer Vind het toch best eng.

Dank jullie voor alle reacties, heb er al wat meer vertrouwen in. Ik denk wel dat het allemaal weer goed komt
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:28
Verwijderd
heej em,

kheb dr geen ervaring mee nou misschien met 1 weekje naar spanje en toen was de verliefdheid alleen maar erger maar das natuuuurlijk heel wat anders..

ik denk wel dat t moeilijk is maaar denk dat jullie te gek op elkaar zijn en veel van elkaar houden en gewoon niet zonder elkaar kunnen, en jullie overleven t makkelijk

veel plezier in malta!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.