Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 15:02
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Hier is de trailer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2004, 11:23
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Moore neemt na Bush Blair op de korrel
LOS ANGELES - De Amerikaanse regisseur Michael Moore van de controversiële film 'Fahrenheit 9/11', die zeer kritisch is over president Bush, wil een documentaire maken over de rol van de Britse premier Tony Blair in de oorlog in Irak. Dat heeft Moore, die onlangs een Gouden Palm won in Cannes met 'Fahrenheit 9/11', vrijdag gezegd in een interview met het persbureau Reuters.

Blair stond altijd pal achter het Irak-beleid van Bush en diens besluit om troepen naar Irak te sturen wegens de vermeende aanwezigheid van massavernietigingswapens die tot op heden nooit gevonden zijn.

"Persoonlijk houd ik Blair meer verantwoordelijk voor deze oorlog in Irak dan George W. Bush. De reden daarvoor is dat Blair beter weet. Blair is geen idioot", aldus Moore. De regisseur voegde eraan toe dat hij het tijdens het maken van de documentaire moeilijk vond te bepalen op wie van de twee hij zich moest richten. Moore besloot daarom een aparte film over Blair te maken.

In 'Fahrenheit 9/11', die 25 juni in de Verenigde Staten in de bioscopen gaat draaien, stelt Moore dat Bush de VS door onjuiste informatie in een oorlog heeft bracht die niet nodig was.

Ook belicht de documentaire de relatie tussen de familie Bush en enkele machtige Saudische families, onder wie de familie van de terrorist Osama bin Laden. De familie Bush zou al tientallen jaren zakelijke banden hebben gehad met de familie Bin Laden. Moore laat ook zien dat familieleden van Osama bin Laden direct na de aanslagen van 11 september 2001 uit de VS werden begeleid.
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 09:57
Verwijderd
Ik zag op de CNN site een paar weken terug een poll staan en daar ging 63% van de mensen hem zeker zien. (Amerikanen welteverstaan)
Dus als dan ook nog een de helft van 63% wordt overgehaald om op Kerry te stemmen zou 't handig zijn
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 11:25
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Therapy? schreef op 18-06-2004 @ 10:57 :
Ik zag op de CNN site een paar weken terug een poll staan en daar ging 63% van de mensen hem zeker zien. (Amerikanen welteverstaan)
Dus als dan ook nog een de helft van 63% wordt overgehaald om op Kerry te stemmen zou 't handig zijn
echt representatief is dat natuurlijk niet, de stemmers op de CNN site
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 13:39
Verwijderd
Ik heb hem net gezien () en hij is weer typisch 'Moores'. Geinige paralelle montage, lekkere jeuïge feiten en Moore's interpretaties daarvan. Het meeste impact hebben toch wel de beelden van de moeder, die haar zoon heeft verloren - dat staat toch wel erg dichtbij de belevingswereld.
T'is waar; het is niet een 'eerlijke documentaire', zoals gezegd wordt. Geen documentaire, omdat de beelden misschien wel echt zijn, maar gemanipuleerd. Niet eerlijk, omdat Moore duidelijk een richting geeft aan zijn verhaal - niet streeft naar enigerlei vorm van nuance of hoor-en-wederhoor. Daartegenover staat dat zijn opponenten dat ook niet doen.
Voor mij was het een goede film, die niet zozeer schokkende nieuwe informatie leverde, maar wel een menselijk gezicht aan deze oorlog geven.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 18:53
Verwijderd
Heeft niemand hem nog gezien? Hij is al in vele digitale bioscopen te zien.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:00
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
alluman schreef op 01-07-2004 @ 19:53 :
Heeft niemand hem nog gezien? Hij is al in vele digitale bioscopen te zien.
"digitale bioscopen".........hmmmm......
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 01-07-2004 @ 20:00 :
"digitale bioscopen".........hmmmm......
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:16
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ikkuh.....wil graag wat "verduidelijking".....
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:24
Verwijderd
Tja, die is idd voorlopig nog niet te geven... Maar het is duidelijk genoeg voor een film als deze.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:56
Saeed al-Sahaf
Avatar van Saeed al-Sahaf
Saeed al-Sahaf is offline
Citaat:
Michael Moore staat privé-downloads 'Fahrenheit 9/11' toe

Door Harm Hilvers - maandag 5 juli 2004 - 15:09 - Bron: The Sunday Herald - Views: 23.309
Michael Moore, de maker van de controversiële film Fahrenheit 9/11, heeft via The Sunday Herald laten weten dat hij het geen probleem vindt dat zijn film illegaal verspreid wordt via internet, zolang er maar niet betaald hoeft te worden voor de illegaal verkregen beelden. Moore is het niet eens met de copyrightwetten op dit gebied en vindt het daarom belangrijker dat de film door veel mensen bekeken wordt dan dat de wetten op dit punt niet overtreden worden. Vanuit Hollywood is niet positief gereageerd op de uitspraken van de filmmaker. Volgens de president van de MPAA, Jack Valenti, ondermijnt Moore hiermee het beleid om piraterij te bestrijden, auteursrechten te beschermen en op die manier de toekomst van de filmmaatschappijen veilig te stellen. Lions Gate, de filmmaatschappij die Fahrenheit 9/11 uitgeeft, heeft laten weten geen plannen te hebben om iets te doen aan het vrije downloaden dat Moore voorstaat. Ook wil de maatschappij geen officieel bericht naar Hollywood sturen.

bron: http://www.tweakers.net/nieuws/33178
__________________
Forumbaas+

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 04:06.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 11:43
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Jep, er zat ook een filmpje als extra bij de download, waarin ie dat zegt.

IK HEB HEM GEDOWNLOAD!

volgens mij is dat de eerste keer dat ik dat over een film zeg, terwijl het mag

Ik las in dit topic oa dat bepaalde mensen vinden dat ie et maar van 1 kant belicht, ik vind dat je het anders moet zien. Hij belicht juist de ándere kant (klinkt mss een beetje hetzelfde als wat er eerder gepost is hier).

Kvond het wel weer een sterke film, maar mijn beeld van Amerika was sowieso al een beetje vertekend na het zien van Bowling in Columbine. Voordat ik die had gezien dacht ik echt van, Amerika... wow, superland..... (toen was ik nog bekrompen).

Nu heb ik de pet er niet meer zo hoog van op. En sja, wat Bush betreft, Britney zei et al: we moeten gewoon achter hem staan!

__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 10:39
Ibrahimovoc
Ibrahimovoc is offline
ik vond het echt een sterke film. Erg informatief en zoals velen hier gezegd zie je de andere kant van amerika en G. Bush.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 21:38
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
wanneer komt hij eigenlijk hier in de bios?
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 22:03
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Heb hem vanmorgen gezien, met 10 andere mensen die het geen probleem vonden op zondagochtend 11 uur in de bioscoop te gaan zitten.
VOnd het wel een goede film, inderdaad heel grappig gemonteerd. De comic relief is goed genoeg om de triestheid wat makkelijker te verdragen, maar toch....ik vond het een minder sterke film dan Columbine. Een beetje zoals Roger & me: je snapt de boodschap, maar ik heb een gevoel dat het beter had gekund?
Ik weet nog niet precies wat, maar daar ga ik vanavond maar eens over nadenken. (mischien ben ik wel zo verhollywoodeerd dat ik een happy end mis???)
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
ParisPlage schreef op 11-07-2004 @ 23:03 :
[...]ik vond het een minder sterke film dan Columbine. Een beetje zoals Roger & me: je snapt de boodschap, maar ik heb een gevoel dat het beter had gekund?[...]
Eerder al heb ik een dergelijke mening verkondigd. Ik denk overigens dat het lege gevoel ook vooral veroorzaakt is, doordat de film zichzelf is vooruit gaan lopen. Iedereen weet waarover die gaat, wat je van Michael Moore kunt verwachten en iedereen heeft bovendien wel enig inzicht in de achtergronden van de oorlog. Dit maakt volgens mij dat de film zijn shock-effect (als die die al zou hebben) heeft verloren.
Persoonlijk heeft het derde, persoonlijke deel mij het meest aangegrepen. Dat gedeelte is nieuw en geeft een gezicht aan de mensen die direct met het front te maken hebben. Hier zou ik meer over hebben willen zien.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 14:49
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:02
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Hij komt toch pas de 22e in NL in de bios?
Mja, ga m wel kijken iig. Ben benieuwd
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 01:23
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Heb 'm net in Antwerpen gezien......

Zeer goed.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 14:25
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Nou, ik wou 'm zien, maar hij draait maar in een paar bioscopen, die erg ver weg zijn. Jammer
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:14
Verwijderd
Lijkt me een 'leuke' film.

Heb afgelopen week een korte review gezien van Theo van Gogh en Maarten van Rossum (in een of ander actualiteitenprogramma op publieke omroep) en die slaan met hun oordeel, voor mijn gevoel, wel redelijk de spijker op zijn kop; als vermaak is het een heel sterke film - goede montage, cynische humor en shockerende beelden, maar als informatieve documentaire te eenzijdig. Moore is wat dat betreft net zo extreem in zijn denkbeelden als Bush (en de hele regering), maar dan precies de andere kant op. Als filmmaker heel respectabel, maar de boodschap die hij overbrengt is wel heel erg ongenuanceerd.

Maar ik moet hem nog zien dus, ben erg benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 09:54
Verwijderd
Ik heb hem gisteren gezien en ben het wel eens met Van Rossum en Van Gogh. Wat betreft vorm en opmaak is erg goed. De montage, de humor maar er zaten ook aardig wat shockerende beelden in. Kapotgeschoen Irakese huizen en burgers en een interview met een vrouw wiens zoon daar is gesneuveld.

Het eerste gedeelte van de film is erg informatief waarin banden tussen de familie Bin Laden en Bush vrij aannemelijk worden gemaakt (stond ook al in zijn boek Dude, where's my country?. Ook de beelden van Bush in die schoolklas in Florida op 11 september zijn leuk om te zien.

Waar Moore in het begin nog aardig wat nieuwe feiten kan presenteren en daarmee de kijker vasthoudt, gaat hij in het 2e gedeelte op een beetje andere toer. Men gaat nu vooral in op het leed dat oorlog teweeg brengt ed door het interview met de moeder, maar echt nieuwe feiten brengt hij niet. Dit vond ik wel jammer, want het eerste gedeelte is naar mijn mening erg sterk.

Maar al met al is het wel een aanrader.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 13:20
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Tikkeltje te lang en het is allemaal eenzijdige propaganda, maar ik moet toegeven dat de film knap gemaakt was. Ik kon begrip opbrengen voor sommige onderwerpen
Spoiler
, maar bij bepaalde fragmenten kan je duidelijk vraagtekens achter zetten
Spoiler
. Het is voornamelijk de montage die overtuigt, en zolang je met een open mind naar binnen gaat en niet meteen alles gelooft wat vertelt wordt, vind ik het een aanrader.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:23
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Ik heb em net '' legaal '' ( ) in de bios gezien, ik zal ff zeggen wat ik ervan vond.

Je merkt wel dat Moore probeert te manipuleren door de manier waarop hij bijvoorbeeld stukjes film van verschillende speeches in elkaar edit. (Zo zijn er natuurlijk meerdere voorbeelden, maarja het is en blijft moore en het is een docu gemaakt door een persoon die zijn visie wil overbrengen)

Mooiste stukje vond ik van die patriotische vrouw die eerst heel haar familie supporte om het leger in te gaan, maar na de tragedie van haar zoon van gedachte veranderde. ( wat had ze een mooie schoenen trouwens, maar dat even terzijde )Verder vond ik het jammer dat er zo weinig over Engeland wordt gezegd..

Maargoed al met al wel een leuke film, maar het meeste had ik al gezien in een andere doc '' 911 The Great Illusion ''
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:08
Verwijderd
Ik vond het wel vermakelijk. Natuurlijk is het heel eenzijdig, dat weet je al voor je de film zien gaat. Maar je ziet dingen wel eens van een andere kant. Ik vond het zeker een goede film, hij laat mensen die heel pro-Bush zijn toch een andere kant zien - ook al is die andere kant dat vrij overdreven in F.9/11.

Het mooiste vond ik de moeder die heel sterk van mening veranderde. Dat voegde echt heel veel toe; zo ziet het volk het, en dat raakt mensen. Ook de soldaten die klaagden over het nut van de oorlog, dat raakt mensen ook. Dat waren goede stukken
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 11:34
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 14:53
Xen : Cuts
Avatar van Xen : Cuts
Xen : Cuts is offline
Ik heb hem al lekker gezien. Ik kreeg een uitnodiging voor de voorpremiere...

omdat ik in de Fahrenheitstraat woon. En ik vond Bowling For Columbine toch ietsjes beter, maar in deze docu zitten ook zeker weer sterke punten.

Michael Moore <3
__________________
.Om Mani Padme Hum.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:01
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
ik heb m donderdag ofzo gezien, vond m erg goed!!
dat van dat er gemanipuleerd is met de beelden dat is wel waar, maar je bent je daar als kijker wel van bewust (lijkt me)
ik ben blij dat ik erheen ben geweest!!

oja, en ik zag bij een boekhandel een aantal boeken liggen met achtergrondfeiten enzo bij 9/11, waarvan 1 "The Bush-haters handbook" heette (heb helaas de binnenkant niet kunnen bekijken )
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 18-05-2004 @ 19:59 :
Ik wil 'm zeker zien, ja.
me too
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 17:47
lilo
Avatar van lilo
lilo is offline
ik heb m al gezien, toen ik in canada was.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
xliselottex schreef op 01-08-2004 @ 17:01 :
ik heb m donderdag ofzo gezien, vond m erg goed!!
dat van dat er gemanipuleerd is met de beelden dat is wel waar, maar je bent je daar als kijker wel van bewust (lijkt me)
ik ben blij dat ik erheen ben geweest!!

oja, en ik zag bij een boekhandel een aantal boeken liggen met achtergrondfeiten enzo bij 9/11, waarvan 1 "The Bush-haters handbook" heette (heb helaas de binnenkant niet kunnen bekijken )
Nou te gek man, lekker met z'n allen het 'BUSH-HATERS boek' kopen!: .

Ik ben er heengeweest en het is een goede film. Ik vind het juist goed dat Moore zo extreem zijn visie laat zien, want met twee extremen ligt de waarheid in het midden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:59
deduif
deduif is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 18-05-2004 @ 21:37 :
Ik vind die Moore een beetje doorgeslagen figuur helaas.
Bush is ook wel n beetje doorgeslagen met z'n invasie. Hij had t gekke idee om z'n vaders werk af te maken en DUS moest er meteen een oorlog komen.
__________________
Ik heb een beetje een opgeblazen gevoel, maarrr dat maakt niet uit... 'k heb trek in een koekje!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 18:22
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
depresserende film..

het feit dat deze film voor zo veel opschudding zorgt in amerika betekent dat de mensen dat daar echt nog niet wisten.. hoe ernstig is dat?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 01:57
Verwijderd
Ik heb de film afgelopen vrijdag gezien in de bios. Een erg mooie/gave/bijzondere documentaire met een duidelijke boodschap, die zowel shockerend als cynisch als komisch wordt gebracht.

Dat Bush een domme sukkel is, wisten velen al, maar dat wordt hierdoor nog eens mooi onderstreept. Want ondanks de 'slimme', soms sneaky op emotie inspelende montage en voice-over, kan met sommige feiten niet ontkennen die aantonen dat Bush en consorten met deze oorlog meer ellende dan goeds heeft gebracht. Natuurlijk wil ik niet de eeuwige Bush-lovers vs. Bush-aters discussie op gang brengen. Overigens ben ik ook geen Gore of Kerry-fan. Bush is gewoon de meest belabberde van de drie.

De humoristische, cynische grappen over Bush die peinst ("What was he thinking?") maken de film luchtig, maar de beelden van het geweld daarentegen zijn weer kippenvel-gevend.

Wat ik overigens heel krachtig gemonteerd was, was
Spoiler

Laatst gewijzigd op 16-08-2004 om 02:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Vanavond (6/04) Bowling for Columbine.
RHCP_NAC
33 12-04-2005 15:43
Films, TV & Radio wie heeft er informatie over fahrenheit 911
gaat j niks aan
12 14-03-2005 17:33
Films, TV & Radio [DVD] Fahrenheit 9/11
perfectme
45 28-10-2004 03:18
Films, TV & Radio Bowling for Columbine
Anonymous John
56 14-07-2003 13:30
Muziek help me.......
sweety sabine
9 20-12-2002 19:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.