Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 14:17
Verwijderd
Is homosexualiteit een ziekte / afwijking? in de natuur komt het namelijk niet voor bij dieren enzo...

( ik ben niet tegen homo's en lesbiennes )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 14:25
Verwijderd
Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij kwam iemand in het verleden met voorbeelden dat het ook in de natuur voorkwam of iig iets die dat argument voor een deel ontkrachtte.

Ik vind homosexualiteit geen ziekte (het is, vind ik, geen "min of meer ernstige of langdurige stoornis in het functioneren van lichaam of geest"). Of je het een afwijking ("het afwijken van de norm") kunt noemen ligt er aan wat je norm is. Maar beide dingen (ziekte en afwijking) vind ik een negatieve (bij)klank hebben en dus zou ik homoseksualiteit niet zo willen "betitelen".
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:37
LadyAngel
Avatar van LadyAngel
LadyAngel is offline
ik vind het absoluut geen ziekte...
mense vinden het normaal dat een man met een vrouw gaat, nou het had net zo goe andersom kunne zijn da het normaal was gewees als er homo's en lesbis ware...
het is zeker g1 ziekte zo iemand voelt zich gewoon meer aangetrokke tot zijn eigen geslacht..
ik zelf ben ook bi, ik vin dr nix raars aan.. mense moete gwoon acceptere hoe je bent...
net als skaters en kakkers heb je les en bi's en homo's en hetro...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:42
gekkie:D
Avatar van gekkie:D
gekkie:D is offline
Citaat:
Appert schreef op 21-01-2005 @ 15:17 :
Is homosexualiteit een ziekte / afwijking? in de natuur komt het namelijk niet voor bij dieren enzo...

( ik ben niet tegen homo's en lesbiennes )
Wat de f is dit voor toppic
Het lijkt me geen van beide.... En het komt wel degelijk in de natuur voor bij dieren...
__________________
Gek zijn is lang zo gek nog niet!!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:44
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Citaat:
Is homosexualiteit een ziekte / afwijking?
Nee.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:47
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
twee mensen bij mij in de klas doen hun profielwerkstuk over het verschil tussen jongens en meisjes, en daarbij vonden ze ook iets over homosexualiteit. Het schijnt dat je door een fout o.i.d. meer vrouwelijke hormonen aan kan maken, of andersom en daardoor dus eigenlijk bepaalt word dat je homosexueel bent.... Val me er niet op aan als het niet klopt maar zo ving ik het op, en hun hebben het weer uit een een of ander boek dus...

maar vind ik het een ziekte? nee. afwijking? nee ook niet.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:48
VvV-Fire-VvV
VvV-Fire-VvV is offline
Citaat:
Appert schreef op 21-01-2005 @ 15:17 :
Is homosexualiteit een ziekte / afwijking? in de natuur komt het namelijk niet voor bij dieren enzo...

( ik ben niet tegen homo's en lesbiennes )
Nee, want het komt wel bij dieren voor!
Kus Fire

P.S Vanwaar die vraag?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:48
aansteker
aansteker is offline
Ja, naar mijn idee is het een afwijking. Een fout binnen de hersenen die ontstaat in de prille jeugd van de man/vrouw.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:53
snuvvel
Avatar van snuvvel
snuvvel is offline
Citaat:
aansteker schreef op 21-01-2005 @ 15:48 :
Ja, naar mijn idee is het een afwijking. Een fout binnen de hersenen die ontstaat in de prille jeugd van de man/vrouw.
waarom een fout?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:10
Verwijderd
je wordt als homo/lesbo met een afwijking in je genen GEBOREN... hoe natuurlijk kan het dan zijn?!?!?!

homo ben je, zul je altijd blijven, maar je zal het nooit worden... je bent het of je bent het niet... klaar.

homo's heb je overal en altijd gehad... dat ze der niet voor uit komen/kwamen is iets anders...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:12
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Het komt wel in de natuur voor, de mens is ook natuur! Maar voor de rest zijn er wel eens eenden geconstateerd die samen een nest onderhielden!

Dus het komt wel degelijk voor bij andere schepsels! Het is ook geen ziekte, het is meer nog een taboe, die al bijna over is.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
marrel schreef op 21-01-2005 @ 15:47 :
twee mensen bij mij in de klas doen hun profielwerkstuk over het verschil tussen jongens en meisjes, en daarbij vonden ze ook iets over homosexualiteit. Het schijnt dat je door een fout o.i.d. meer vrouwelijke hormonen aan kan maken, of andersom en daardoor dus eigenlijk bepaalt word dat je homosexueel bent.... Val me er niet op aan als het niet klopt maar zo ving ik het op, en hun hebben het weer uit een een of ander boek dus...

maar vind ik het een ziekte? nee. afwijking? nee ook niet.
Mja, zoiets heb ik ook ooit opgevangen, best een beangstigend idee, moet ik zeggen. Want stel dat men een manier ontdekt om mensen hetero te maken, wat gebeurt er dan? Zijn er dan straks alleen nog maar hetero's, of is dat tegen de zin van de gemeenschap?

Overigens vind ik het absoluut geen ziekte of afwijking. Daarbij stel ik me toch iets voor waardoor je minder goed kan functioneren, dat is hierbij toch niet het geval?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:14
gekkie:D
Avatar van gekkie:D
gekkie:D is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 21-01-2005 @ 16:10 :


homo's heb je overal en altijd gehad... dat ze der niet voor uit komen/kwamen is iets anders...
Klopt Alexander de Grote was ook homo
__________________
Gek zijn is lang zo gek nog niet!!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Blondien schreef op 21-01-2005 @ 16:12 :

Dus het komt wel degelijk voor bij andere schepsels! Het is ook geen ziekte, het is meer nog een taboe, die al bijna over is.

In Nederland dan... (en ook nog niet onder bepaalde bevolkingsgroepen)... maar in de rest van de wereld... voor grote vriend Bush is het nog steeds een taboe.. waardoor miljoenen homo/lesbo's in Amerika nog steeds niet kunnen trouwen (met elkaar)...



edit: Julius Caesar ook, en met hem nog meer Romeinen..
(mannen voor de lol, vrouwen voor de voortplanting..)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:21
Freestyler*
Freestyler* is offline
het komt ook bij verscheidene diersoorten voor

maar eigenlijk vind ik het wel een afwijking
Het is toch niet logisch, gezien vanuit de evolutietheorie? of wel? We moeten ons toch eigenlijk voortplanten.
ik weet er niet zo veel van..

Dat betekent overigens niet dat ik tegen homoseksualiteit ben
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:37
Verwijderd
Ik denk dat er vanuit de evolutietheorie wel meer niet logisch is (mensen kunstmatig in leven houden, euthenasie, enz.), maar ik weet er ook niet zoveel van.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:47
Verwijderd
ik (als lesbo ) zie het ook als een afwijking.
het is ook gewoon een afwijking van het gros.
maar ik zie deze afwijking niet als negatief.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 21-01-2005 @ 16:21 :
het komt ook bij verscheidene diersoorten voor

maar eigenlijk vind ik het wel een afwijking
Het is toch niet logisch, gezien vanuit de evolutietheorie? of wel? We moeten ons toch eigenlijk voortplanten.
ik weet er niet zo veel van..

Dat betekent overigens niet dat ik tegen homoseksualiteit ben
Er is zoveel niet logisch

Volgens de evolutietheorie is het belangrijkst het in stand houden van de soort en zo.. Maar ik wil absoluut geen kinderen, ben ik dan gelijk mislukt als persoon?

Ach, afwijking of niet, zolang mensen het maar accepteren Dat gebeurt nog maar al te weinig.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2005, 15:56
aansteker
aansteker is offline
Citaat:
snuvvel schreef op 21-01-2005 @ 15:53 :
waarom een fout?
Omdat de man en vrouw bij elkaar horen en niet man bij man of vrouw bij vrouw. Elke vorm van leven op deze wereld wil het uitsterven van zijn soort voorkomen. Als je kijkt naar het lichaam van de man en de vrouw dan zijn ze op elkaar afgesteld, en andere samenstelling van de 2 geslachten gaat niet samen.

De mens kan met de juiste parter een kind verwekken, waardoor de mens weer kan doorleven in een volgende generatie. Dit is naar mijn idee het bewijs dat homosexualiteit een afwijking is en zeker niet normaal.

Veel grote beschavingen die vroeger bestonden zaten ook in hun eindtijd toen homosexualiteit steeds vaker voorkwam, maar dit is
weer een heel anders punt.

Helaas worden we in de media van tegenwoordig overspoelt met het idee dat het normaal is waardoor we het ook als normaal gaan beschauwen. Naar mijn idee zeer fout.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 21-01-2005 @ 16:47 :
ik (als lesbo ) zie het ook als een afwijking.
het is ook gewoon een afwijking van het gros.
maar ik zie deze afwijking niet als negatief.
Met jou kan ik praten nee het is ook niet negatief bedoeld....
Maar het ging over psyche hier dus ik dnek deze vraag zit al vanaf basisschool in me hoofd ik dnek ik vraag eens wat jullie ervan vinden...

En trouwens 2 mannelijke eenden die een nest onderhouden kan makkelijk hoef je geen homo voor te zijn toch? maar in de natuur komt het volgens mij toch niet voor dat 2 mannetjes leeuwen bijvoorbeeld met elkaar paren enzo.....
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:59
aansteker
aansteker is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-01-2005 @ 16:50 :
Er is zoveel niet logisch

Volgens de evolutietheorie is het belangrijkst het in stand houden van de soort en zo.. Maar ik wil absoluut geen kinderen, ben ik dan gelijk mislukt als persoon?

Ach, afwijking of niet, zolang mensen het maar accepteren Dat gebeurt nog maar al te weinig.
Gelukkig is er op deze wereld al een overpopulatie dus je bent geen mislukt persoon hor. Al zal bij jou misschien later ook de biologische klok gaan tikken waardoor er toch kinderwens zal ontstaan.

Als het een afwijking is ga ik het liever tegen zomaar domweg het te accepteren.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
aansteker schreef op 21-01-2005 @ 16:56 :
Omdat de man en vrouw bij elkaar horen en niet man bij man of vrouw bij vrouw. Elke vorm van leven op deze wereld wil het uitsterven van zijn soort voorkomen. Als je kijkt naar het lichaam van de man en de vrouw dan zijn ze op elkaar afgesteld, en andere samenstelling van de 2 geslachten gaat niet samen.

De mens kan met de juiste parter een kind verwekken, waardoor de mens weer kan doorleven in een volgende generatie. Dit is naar mijn idee het bewijs dat homosexualiteit een afwijking is en zeker niet normaal.

Veel grote beschavingen die vroeger bestonden zaten ook in hun eindtijd toen homosexualiteit steeds vaker voorkwam, maar dit is
weer een heel anders punt.

Helaas worden we in de media van tegenwoordig overspoelt met het idee dat het normaal is waardoor we het ook als normaal gaan beschauwen. Naar mijn idee zeer fout.
hoe verklaar jij dan wat ik voel?
hoe verklaar jij dat ik gewoon echt nix geils aan mannen kan vinden en alleen maar geile en interessante dingen aan vrouwen?
hoe verklaar je die aantrekkingskracht dan?
hoe kun jij zeggen dat wat ik voel fout is omdat het over het verkeerde geslacht zou gaan?

en als ik kinderen wil.. spermadonoren zat lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
gekkie schreef op 21-01-2005 @ 15:42 :
Wat de f is dit voor toppic
Het lijkt me geen van beide.... En het komt wel degelijk in de natuur voor bij dieren...
Als de topic je niet aanstaat waarom reageer je dan??? en geef dan eens een goed voorbeeld van homosexuele dieren, en begin niet over south park met die homofiele hond he....maar een echt goed voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:04
Verwijderd
Als homofielie normaal was geweest hadden mannen ook zwanger moeten kunnen worden.... en vrouwen zaad moeten kunnen geven....
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Appert schreef op 21-01-2005 @ 17:04 :
Als homofielie normaal was geweest hadden mannen ook zwanger moeten kunnen worden.... en vrouwen zaad moeten kunnen geven....
dat zou pas gebeuren als homo zijn de standaard is.. zolang het normaal is zullen er kinderloze gezinnen zijn..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 16:12
Verwijderd
Dus de conclusie is dat Homofielie een afwijking is en niet tot de normale standaard behoort? maar het is dus absoluut niet fout... Iemand met een handicap is ten slotte ook niet fout maar heeft ook een afwijking.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:15
Verwijderd
precies.. afwijking van de standaard..

maar ben nog steeds benieuwd naar het antwoord van Aansteker op m'n vragen.. want kan er gewoon soms echt niet bij dat andere mensen et raar of fout vinden, ben benieuwd naar de motivatie er achter..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
aansteker schreef op 21-01-2005 @ 16:56 :
Omdat de man en vrouw bij elkaar horen en niet man bij man of vrouw bij vrouw. Elke vorm van leven op deze wereld wil het uitsterven van zijn soort voorkomen. Als je kijkt naar het lichaam van de man en de vrouw dan zijn ze op elkaar afgesteld, en andere samenstelling van de 2 geslachten gaat niet samen.

De mens kan met de juiste parter een kind verwekken, waardoor de mens weer kan doorleven in een volgende generatie. Dit is naar mijn idee het bewijs dat homosexualiteit een afwijking is en zeker niet normaal.

Veel grote beschavingen die vroeger bestonden zaten ook in hun eindtijd toen homosexualiteit steeds vaker voorkwam, maar dit is
weer een heel anders punt.

Helaas worden we in de media van tegenwoordig overspoelt met het idee dat het normaal is waardoor we het ook als normaal gaan beschauwen. Naar mijn idee zeer fout.
Je eerste gedeelte kan ik dan eventueel nog wel volgen.. Maar de vraag is natuurlijk: moeten we ons hier druk over maken? Het is een feit dat homoseksualiteit bestaat, kunnen we het dan niet beter gewoon accepteren? Wat maakt het eigenlijk uit of het normaal is of een afwijking? Ik vind het juist goed dat de media aandacht besteed aan homoseksualiteit en dat het steeds meer wordt geaccepteerd. Waarom zou je homoseksualiteit echt fout vinden?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:53
Verwijderd
kijk dat is ook nog een rede waarom ik deze topic begon, nu krijgen mensen er serieuze aandacht voor... ten minste dat hoop ik, want vaak als mensen iets begrijpen vinden ze het niet raar meer en daarom kan je er beter over praten...... vind ik dan
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Appert schreef op 21-01-2005 @ 17:02 :
en geef dan eens een goed voorbeeld van homosexuele dieren, en begin niet over south park met die homofiele hond he....maar een echt goed voorbeeld.
Bonobo's, pinguins, ganzen, eenden, en een enkel geval in een kolonie flamingo's
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:02
Verwijderd
en dat onderbouw je met???
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Appert schreef op 21-01-2005 @ 15:17 :
Is homosexualiteit een ziekte / afwijking? in de natuur komt het namelijk niet voor bij dieren enzo...

( ik ben niet tegen homo's en lesbiennes )
Jow! Check eens via www.google.nl of er homosexualiteit onder dieren voorkomt. Laatst toevallig nog een bericht gelezen over pinguins etc.

Ik zie het meer als "ander" gedrag. Het is in mijn ogen niet fout of raar, maar wel "anders dan het gangbare".
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:09
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Homofilie is per definitie een afwijking zolang de meerderheid van de mensen nog hetero is. Dieren zijn ook homo(bijvoorbeeld bonobo apen, maar nog wel meer dieren). Er zijn mensen die zeggen dat het evolutionaire nut van homofilie is dat het de overbevolking tegengaat, maar dat lijkt me sterk.

En er is wel degelijk iets mis met elke vrouw waar ik verliefd op wordt die lesbisch is, dan heb ik echt 0,0 kans .

Ik vraag me trouwens af of het percentage homo/biseksuele mensen door de eeuwen heen hetzelfde is geweest of dat er verschil in zit, daar ben ik wel benieuwd naar. In hoeverre homofilie een aangeboren afwijking is weet ik niet, maar daar ben ik ook benieuwd naar.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:14
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Ik vind er ook niets vreemds aan, maar ik zou mezelf nooit een relatie met een man kunnen opbouwen, gewoon omdat ik hetero ben: seksueel aangetrokken tot vrouwen.

Zelf vind ik het ook min of meer tegen de natuur ingaan, maar ik heb geen problemen met homoseksuelen: een van mijn beste vriendinnen is lesbisch en natuurlijk is ze wat anders dan andere vriendinnen, omdat je met haar meer kan praten zoals je tegen andere jongens praat. Dat is wel leuk. Maar als iemand 'kiest' (is geen keuze inderdaad, maar het is ook niet zo dat je een homo/lesbi-gen zou hebben, lijkt me) om van iemand van hetzelfde geslacht te houden is dat goed voor mij: het gaat om het gevoel dat je hebt, niet om het geslacht van die ander; het is toch de persoon die je graag ziet?

Bij dieren komt het ook voor: http://www.fluffles.net/nieuws/35 (Site van Enlightenment )
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:08
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
lovetear schreef op 21-01-2005 @ 18:09 :
Homofilie is per definitie een afwijking zolang de meerderheid van de mensen nog hetero is.
Nah, dan hebben roodharige mensen een afwijking in een overwegend blonde, bruine en zwarte samenleving. Iets is denk ik pas een afwijking als het voortbestaan van de trek niet rechtlijnig en logisch door evolutie te verklaren valt.

Homofilie is geen ziekte aangezien mensen er niet per definitie lichamelijke of geestelijke hinder van ondervinden of het kan eiden tot of bijdragen aan het intreden van de dood. Hinbder kan wel voorkomen, maar ik ben van mening dat die van de samenleving uitgaat en niet van de homo zelf.

Homofilie is in mijn ogen wel een afwijking. Homoseksuelen hebben namelijk vrouwelijkere hersenen dan vrouwen.
Uitleg: bepaalde hersendelen zijn bij vrouwen groter of kleiner dan bij mannen. Dat is aangeboren en geslachtsgebonden. Bij homoseksuele mannen is echter gevonden dat zij de vrouwelijke maten meer benaderen dan de mannelijke maten en dat zij soms zelfs de vrouwen voorbij gaan in vrouwelijkheid: hersendelen die bij vrouwen kleiner zijn dan bij mannen zijn bij homoseksuele mannen vaak nog kleiner dan bij vrouwen.
Dus in zekere zin denk ik dat homoseksuelen daarom afwijken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:28
Verwijderd
Kansloos dit.. Als ik homo was zou ik me behoorlijk beledigd voelen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2005, 18:44
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 21-01-2005 @ 19:08 :
Nah, dan hebben roodharige mensen een afwijking in een overwegend blonde, bruine en zwarte samenleving. Iets is denk ik pas een afwijking als het voortbestaan van de trek niet rechtlijnig en logisch door evolutie te verklaren valt.
Statistisch gezien is alles wat afwijkt van het gemiddelde een afwijking (iets dat jij als psychologiestudente toch zou moeten weten), de vraag is alleen hoe groot de afwijking is (de vraag dus naar de variantie). Verder denk ik dat mensen iets te snel een waardeoordeel geven aan het woord afwijking. Een afwijking is niets anders dan een waarde die niet gelijk is aan het populatiegemiddelde. Als de gemiddelde lengte voor mannelijke studenten 1,87 m is, dan ben ik een afwijking met mijn 1,85 m. Dat is verder geen probleem, en daar hoef je dus ook geen waardeoordeel over uit te spreken. Dat zelfde geldt voor homofilie. De meerderheid van de bevolking is valt het andere geslacht, doe je dat niet dan ben je een afwijking. En dus zijn roodharigen ook een afwijking.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 21-01-2005 @ 19:44 :
Statistisch gezien is alles wat afwijkt van het gemiddelde een afwijking (iets dat jij als psychologiestudente toch zou moeten weten), de vraag is alleen hoe groot de afwijking is (de vraag dus naar de variantie).
Jamaar statistiek is kut. Je studeert zeker in Groningen?

@ Jolankaas: waarom zou jij je beledigd voelen? Vind jij dit niet een onderwerp dat een wetenschappelijke discussie waard is?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:52
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 21-01-2005 @ 19:48 :
Jamaar statistiek is kut. Je studeert zeker in Groningen?
No argument there

En yep, ik ben tweedejaars aan de RuG
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:32
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Tuurlijk niet. Dat vind ik echt onzin.
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:36
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-01-2005 @ 16:50 :


Volgens de evolutietheorie is het belangrijkst het in stand houden van de soort en zo.. Maar ik wil absoluut geen kinderen, ben ik dan gelijk mislukt als persoon?

nee, dan ben je biologisch zinloos
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:49
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Wij zijn zelf ook dieren en bij andere diersoorten komt het ook voor, het is geen ziekte wel een afwijking.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:21
Verwijderd
Geen ziekte of afwijking.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:26
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ze hebben het geloof ik ook voor elkaar gekregen met fruitvliegjes
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:36
gekkie:D
Avatar van gekkie:D
gekkie:D is offline
Citaat:
aansteker schreef op 21-01-2005 @ 16:56 :

Helaas worden we in de media van tegenwoordig overspoelt met het idee dat het normaal is waardoor we het ook als normaal gaan beschauwen. Naar mijn idee zeer fout.
Ik denk juist andersom. Ik denk dat veel meer mensen bi zijn, maar door de media en de maatschappij (die ervan uit gaat dat het normaler is om hetero te zijn) denken veel mensen dat ze hetero zijn en vinden ze bi/homo's niet normaal.

Beetje omslachtige uitleg..... sorry!
__________________
Gek zijn is lang zo gek nog niet!!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:38
PseudoDawn
Avatar van PseudoDawn
PseudoDawn is offline
Citaat:
aansteker schreef op 21-01-2005 @ 16:59 :
Gelukkig is er op deze wereld al een overpopulatie dus je bent geen mislukt persoon hor. Al zal bij jou misschien later ook de biologische klok gaan tikken waardoor er toch kinderwens zal ontstaan.

Als het een afwijking is ga ik het liever tegen zomaar domweg het te accepteren.
Ik ben ook lesbiënne, en ik heb altijd een kinderwens gekoesterd. Even ter informatie: homo- of heterosexualiteit is geen keuze. Ik ben nu officieel uit de kast, maar heb nog steeds moeite met het huisje-boompje-beestje idee dat mij altijd ingeprent is (lang leve de katholieke basisscholen) uit mijn hoofd te zetten. Maar ik val 'gewoon' niet op mannen.

En Aansteker, al bij voorbaat: als je vind dat 'die potten en poten' dan maar 'even' met iemand van het andere geslacht in bed moeten gaan liggen, je zit ernaast. In mijn ontkenning van wie en wat ik ben ben ik ook met 'n jongen naar bed geweest en JUIST dat heeft mij doen inzien dat ik de schijn niet op kan houden voor de rest van mijn leven.

Nu jij weer.
__________________
"God is dood." - Nietzsche <--> "Nietzsche is dood." - God
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:55
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 21-01-2005 @ 20:36 :
nee, dan ben je biologisch zinloos
zelfs dat hoeft niet! Want het zou ook kunnen dat de mensen zonder kinderwens wél helpen met het ondersteunen van anderen mét een kinderwens (of het ondersteunen van de kinderen), en daarvan heeft 'het ras' ook weer een voordeel.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:11
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
1 van mijn katten is homo hoor Het is alleen een beetje ongemakkelijk voor mijn andere kat want de homo-kat zoekt de hele tijd toenadering. Terwijl hij daar niet van gediend is (kan ook zijn omdat hij door oude leeftijd impotent is).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:36
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
aansteker schreef op 21-01-2005 @ 16:56 :
Omdat de man en vrouw bij elkaar horen en niet man bij man of vrouw bij vrouw. Elke vorm van leven op deze wereld wil het uitsterven van zijn soort voorkomen. Als je kijkt naar het lichaam van de man en de vrouw dan zijn ze op elkaar afgesteld, en andere samenstelling van de 2 geslachten gaat niet samen.
Dit gaat alleen maar op als sexualiteit uitsluitend voortplanting als doel zou hebben, iets wat bij de mens echter niet het geval is.

Citaat:
aansteker schreef op 21-01-2005 @ 16:56 :
De mens kan met de juiste parter een kind verwekken, waardoor de mens weer kan doorleven in een volgende generatie. Dit is naar mijn idee het bewijs dat homosexualiteit een afwijking is en zeker niet normaal.
Zie in dat verband mijn vorige opmerking.

Citaat:
aansteker schreef op 21-01-2005 @ 16:56 :
Veel grote beschavingen die vroeger bestonden zaten ook in hun eindtijd toen homosexualiteit steeds vaker voorkwam, maar dit is weer een heel ander punt.
In ieder geval stonden ze niet zo afwijkend tegenover homosexualiteit als jij. Sterker nog, ze beschouwden het zelfs als iets acceptabels.

Citaat:
aansteker schreef op 21-01-2005 @ 16:56 :
Helaas worden we in de media van tegenwoordig overspoeld met het idee dat het normaal is waardoor we het ook als normaal gaan beschouwen. Naar mijn idee zeer fout.
Het is ook normaal, en er is niets fout aan om het als normaal te beschouwen. Ben je overigens gelovig? Als dat zo is, is je houding ten opzichte van homosexualiteit verklaarbaar, maar desalniettemin (althans wat mij betreft) volstrekt onacceptabel.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 21-01-2005 @ 15:44 :
Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.