Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 12:19
Marloeske
Marloeske is offline
Hoi hoi allemaal

Wanneer denken jullie te gaan beginnen met leren voor de examens? Hoor namelijk van een paar zakkers uit mijn klas dat het verstandig is om nu al examenbundels door te gaan nemen, maar is dat niet een beetje vroeg?
Wat is jouw planning, of hoe was jouw planning, als je al examen gedaan hebt?
Ben ik wel nieuwsgierig naar

Groetjes,
Marloes
Oud 07-02-2005, 12:22
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
lijkt mij nog een beetje vroeg.. maar goed..
Oud 07-02-2005, 12:23
Verwijderd
Er valt weinig te plannen als je nog geen inventarisatie hebt gemaakt van wat je nog goed moet herhalen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 12:36
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Is nog wel erg vroeg. Als je er een beetje redelijk voor staat na het schoolexamen, hoef je je nu nog echt niet druk te maken om het examen hoor. Ze verwachten geen onmenselijke dingen, dus je hoeft echt niet elk klein feitje wat je op school geleerd hebt op te kunnen dreunen. Voor je examens heb je een aantal weken vrij. Als je die nuttig gebruikt dan zou het in principe goed moeten komen.
Oud 07-02-2005, 12:45
forumfreakie
forumfreakie is offline
Het lijkt me nu nog een beetje vroeg. Ik had mezelf wel voorgenomen om af en toe eens een paar examenopgaven door te werken, maar dat komt er nog niet echt van. Wel is het handig om alvast alle dingen die je moet gaan leren, overzichtelijk bij elkaar te stoppen.
Oud 07-02-2005, 12:52
Qamra
Qamra is offline
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar februari was ongeveer mijn laatste lesmaand, dus ik was allang al bezig met mijn examenbundels
Oud 07-02-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Young Grow Old schreef op 07-02-2005 @ 13:36 :
Is nog wel erg vroeg. Als je er een beetje redelijk voor staat na het schoolexamen, hoef je je nu nog echt niet druk te maken om het examen hoor. Ze verwachten geen onmenselijke dingen, dus je hoeft echt niet elk klein feitje wat je op school geleerd hebt op te kunnen dreunen. Voor je examens heb je een aantal weken vrij. Als je die nuttig gebruikt dan zou het in principe goed moeten komen.
Nee, je hoeft vooral niet in februari al te beginnen, zeker niet als je toch wat tijd over hebt en het in de weken voor de examens wat rustiger aan wilt doen om een hoop stress te voorkomen. Waarom op tijd beginnen als het op het laatste moment nog kan?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:31
Verwijderd
Ik heb nog tot begin april les en tijdens de les krijg ik al examentraining, dus die examenbundels blijven thuis voorlopig mooi dicht.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:32
-(L)-
Het is wel erg vroeg om nu al te beginnen. Ik zou 't gewoon zelf proberen in te schatten wanneer je er 't beste mee kan beginnen. Ik denk ook dat 't er vanaf hangt in welke vakken je examen moet doen, als 't veel leerwerk is kan je beter optijd beginnen ja.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:08
jet
jet is offline
ik moet eerst maar is mn derde toetsweek doen

maar met bijvoorbeeld geschiedenis zijn we al begonnen aan het lancashire boekje, dus door daar huiswerk voor te doen ben ik er al mee bezig... maar ik maak me er eigenlijk niet zo druk om.. ik weet ook nog niet wat ik precies meot gaan voorbereiden bij heel veel vakken
Oud 07-02-2005, 17:32
Breg
Breg is offline
ik heb eind maart/begin april pas m'n laatste SE-week, dus tot die tijd zal ik niets aan het centraal examen doen, maar alleen leren voor die SE toetsen. Met uitzondering van geschiedenis, daar zijn we vorige week ook aan het Lancashire boekje begonnen.
Oud 07-02-2005, 17:37
Balance
Balance is offline
Mijn planning was (vorig jaar):
- Geschiedenis: twee weken voor het examen begonnen met leren.
- Nederlands: drie dagen voor het examen begonnen met oefenen.
- Maatschappijleer, wiskunde en ckv2: dag voor het examen begonnen met leren.

Aan de andere vakken (Engels, Frans en Duits) heb ik niks extra's gedaan. Mensen onderschatten hetgeen je in de les doet echt veel te veel. Na 5 of 6 jaar les en weken van oefenexamens maken op school is al dat geoefen echt niet zoveel meer nodig (tenzij je hoog moet scoren op je examen).
Oud 07-02-2005, 17:38
Bernero
Bernero is offline
Haha ik ben al sinds september bezig Ik heb een planning gemaakt om voor elke PTA-week de benodigde hoofdstukken uit Samengevat door te nemen en op onderwerp uit de examenbundel te oefenen (niet helemaal vlekkeloos, omdat ik elke keer weer aan enkele hoofdstukken niet toe kom ). Nou heb ik best een goed geheugen, dus het is voor mij niet echt nodig om kei hard te leren. Verder krijgen we in toetsweek 2c voor bijna alle vakken alvast een PTA over de gehele examenstof Dat is heel handig. Als alles goed gaat ben ik van plan om uiterlijk na toetsweek 2c (in de meivakantie dus) examens te gaan oefenen.
Oud 07-02-2005, 19:35
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Daar begin ik niet aan hoor. Werk in de lessen al genoeg met examenbundels en als het goed is heb ik het allemaal al wel een beetje erin zitten. Denk dat ik ongeveer 3 a 4 weken vantevoren ga beginnen met leren voor de examens.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 22:41
Freestyler*
Freestyler* is offline
wij hadden toen meivakantie 3 a 4 weken voor de examenperiode. Daarin heb ik samenvattingen doorgelezen. En daarmee was ik ook gelijk een van de eersten bij ons op school. Een dagje voor het examen las ik nog wat belangrijke punten door. Ik raad je verder aan om waar mogelijk een paar oude examens te maken.
Bij mij gebeurde dat allemaal in de laatste weken dus. En gemakkelijk gehaald hoor
Oud 08-02-2005, 06:39
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik denk dat ik in maart begonnen ben, maarwij hadden bepaalde lessen waarin je niets te doen had dus ging ik dat maar alvast doen

(talen vooral)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 10:11
Ilsch
Ilsch is offline
Ik doe alleen geschiedenis en heb 1 van de twee boeken in huis en lees gewoon wat stukjes. We hebben tot laat les over andere onderwerpen en hebben maar 5 lessen over alle examenstof..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 10:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vorig jaar in de meivakantie echt begonnen met leren (met m&o vlak ervoor want dat examen had ik als eerste) en dat was toen ongeveer twee en halve week voor mijn eerste examen. Nou had ik wel redelijk tijdgebrek (lees: de avond voor je examen nog drie hoofdstukken natuurkunde moeten leren) maar je hoeft eigenlijk ook lang niet alles nog een keer te doen, zeker niet bij snapvakken zoals wis en natuurkunde of talen waarbij je vooral moet oefenen.
Oud 08-02-2005, 14:34
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik begin altijd een ruime tijd van te voren. Hangt natuurlijk van de zwaarte van de studie af hoe veel tijd van tevoren he.

Proefwerkweek op middelbare school bijvoorbeeld 1 week van tevoren... tentamenweerk op de HEAO 3 weken van tevoren en nu op de Uni was ik al 4 weken van tevoren al van alles aan het herhalen.
Oud 08-02-2005, 15:11
Verwijderd
Weet nog niet wanneer ik ga beginnen, een week of 3,4 van te voren vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:54
Ilsch
Ilsch is offline
Ik heb vandaag gehoord dat we waarschijnlijk maar de helft van de examenstof in de les gaan behandelen.. fijn
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:34
Verwijderd
Lijkt me wat vroeg om er in februari al mee te beginnen. Maar begin april zorgen dat alle samenvattingen gemaakt zijn enzo lijkt me wel handig.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 07-02-2005 @ 18:37 :
Mijn planning was (vorig jaar):
- Geschiedenis: twee weken voor het examen begonnen met leren.
- Nederlands: drie dagen voor het examen begonnen met oefenen.
- Maatschappijleer, wiskunde en ckv2: dag voor het examen begonnen met leren.

Aan de andere vakken (Engels, Frans en Duits) heb ik niks extra's gedaan. Mensen onderschatten hetgeen je in de les doet echt veel te veel. Na 5 of 6 jaar les en weken van oefenexamens maken op school is al dat geoefen echt niet zoveel meer nodig (tenzij je hoog moet scoren op je examen).
Hmm ik weet dan wel niet hoe dat examengedoe werkt bij jullie maar als ik niet meer zou leren voor het examen ben ik toch echt wel serieus gebuisd hoor.. Maar jullie moeten wss niks vanbuiten kennen?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
doezel schreef op 08-02-2005 @ 23:31 :
Hmm ik weet dan wel niet hoe dat examengedoe werkt bij jullie maar als ik niet meer zou leren voor het examen ben ik toch echt wel serieus gebuisd hoor.. Maar jullie moeten wss niks vanbuiten kennen?
gebuisd (sorry, blijft een raar woord )

Maar wij moesten wel dingen uit ons hoofd kennen hoor: maatschappijleer, geschiedenis en ckv2 bestond uit één en al theorie die je moest kennen.
Voor wiskunde moest je de stof natuurlijk helemaal kunnen toepassen en ook voor nederlands moest je de algemene regels helemaal weten om ze met je examen te kunnen toepassen.

Maar je bent zó lang al naar je examen toe aan het werken (in de klas oefenexamens maken en de stof behandelen etc.) dat je bijna alles al kent.
Oud 09-02-2005, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 08-02-2005 @ 23:48 :
gebuisd (sorry, blijft een raar woord )
Uhu gebuisd? Nog niet bij stilgestaan dat jullie dat woord niet gebruiken. Maar wat zeggen jullie dan?

Citaat:
Balance schreef op 08-02-2005 @ 23:48 :
Maar je bent zó lang al naar je examen toe aan het werken (in de klas oefenexamens maken en de stof behandelen etc.) dat je bijna alles al kent. )
Ja dat doen wij dan weer helemaal niet. Dus het zal daar wel aan liggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 10:06
mrs me
mrs me is offline
Bij ons op school hadden we vorig jaar de eerste week van februari de laatste tentamenweek. Daarna hebben we met alle vakken alleen nog maar stof herhaald en examens geoefend.

Er viel vlak voor de examens dus niet meer zo veel te doen!
Oud 09-02-2005, 10:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
doezel schreef op 09-02-2005 @ 10:25 :
Uhu gebuisd? Nog niet bij stilgestaan dat jullie dat woord niet gebruiken. Maar wat zeggen jullie dan?
Gezakt
Oud 09-02-2005, 11:10
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
perseus schreef op 07-02-2005 @ 13:56 :
Waarom op tijd beginnen als het op het laatste moment nog kan?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 15:18
Verwijderd
Ik begon 3 dagen vantevoren, ik had ruim voldoende tijd.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 15:25
Femic
Femic is offline
Heb het druk genoeg met bijv. NL's leesdossier+mondeling, Engels mondeling, toetsweken (SE's dus).
En dan basketbal, computer, werken.. dusse.. al zou het verstandig zijn, ik heb er niet eens tijd voor Mja, het is ook nog wel erg vroeg voor het CSE, ik slaag toch wel
Reageren

Regels voor berichten