Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2002, 17:16
wesley
wesley is offline
beste,

ik heb een vraag voor me werkstuk van economie.

'heeft iemand enig iedee of de inflatie dit jaar zal stijgen of dalen?

alvast bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2002, 17:28
Passiepascal
Passiepascal is offline
In verband met de invoer van de € is het heel aannemelijk om te stellen dat de inflatie (tov van vorig jaar, wat je waarschijnlijk bedoelt) zal stijgen, ook al heeft de overheid er alles aan gedaan om dit tegen te houden.
Oud 08-06-2002, 17:59
M-King
M-King is offline
Citaat:
Passiepascal schreef:
In verband met de invoer van de € is het heel aannemelijk om te stellen dat de inflatie (tov van vorig jaar, wat je waarschijnlijk bedoelt) zal stijgen, ook al heeft de overheid er alles aan gedaan om dit tegen te houden.
Lijkt me ook.....

Alles wordt duurder met die Euro.... , dat heb je zeker al wel vaker gehoord.....
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 13:19
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
wesley schreef:
beste,

ik heb een vraag voor me werkstuk van economie.

'heeft iemand enig iedee of de inflatie dit jaar zal stijgen of dalen?

alvast bedankt,
Het is aannemelijk dat de inflatie zal stijgen door bovengenoemde gebeurtenissen, maar niemand weet dit!!! Zelfs Greenspan kan dit niet zeggen of dit zeker zal gebeuren...

Maar als je plausibel maakt dat de inflatie zal toenemen via welbeargumenteerde redenen, zal de leraar zeker niet zeiken. Maar vermeld er zeker even bij dat dit totaal nietzeker is...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:10
Verwijderd
Inflatie kan niet dalen of stijgen, volgens mij kan het optreden . Als de prijzen dalen heet dat deflatie. Sorry als ik nu betweterig over kom.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:11
Passiepascal
Passiepascal is offline
Zoals ik in mijn reply al zei, hij bedoelt of de inflatie ten opzichte van vorig jaar stijgt of daalt!
Oud 26-06-2002, 15:12
Boogie
Boogie is offline
de inflatie wordt minder tov dit jaar omdat we nu een hoge inflatie hebben onder invloed van de komst van de euro en al die belachelijke winkeliers die de prijzen hebben verhoogd
Oud 29-06-2002, 09:49
MisterImpossible
MisterImpossible is offline
Door de invoer van de Euro, zal de inflatie ( toestand van algemene prijsstijging) zeker stijgen. Maar de ECB, europese centrale bank probeert deze inflatie binnen de Europese landen minder dan 2 % te houden , om EMU ( 12 landen ) economisch sterk te houden.
FED ( van Amerika ) hebben 2 doelstellingen , de inflatie lager houden en economische groei. Alan Greenspan zal dan vb. de rente verlagen of verhogen ( dit kan de inflatie beperken ).
Oud 15-10-2002, 18:02
vakine
vakine is offline
Wie de toekomst van macro-economische elementen correct kan voorspellen, wordt stinkend rijk.
't is eigenlijk heel eenvoudig: niemand kan dat.

De macro-economische realiteit is zo complex, dat voorspellingen doen nagenoeg onmogelijk is. Je weet nooit wat er gaat gebeuren.

Stel:

-er ontploft nog een olietanker met een aanslag: aanbod olie daalt; olieprijs stijgt; inflatie.
-de VSA valt Irak binnen: aanbod olie daalt; olieprijs stijg; inflatie.
-olieprijs stijgt: kosten voor ondernemingen stijgen; prijzen van producten stijgen; inflatie.
-en als inflatie stijgt: lonen stijgen; kosten voor ondernemingen stijgen; prijzen van producten stijgen; inflatie.

In de huidige context moet je ook rekening houden met een eventuele deflatie; het omgekeerde van inflatie en dus het dalen van prijzen. Omdat het momenteel erg slecht gaat met de economie en er enorm veel overcapaciteit is, geraken veel ondernemingen hun producten aan de straatstenen niet kwijt; gevolg: prijsdalingen (deflatie).

Zoals hierboven al iemand zei: geef argumenten, maar zeg erbij dat niemand zoiets kan weten op voorhand.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 21:55
hallee
hallee is offline
mooi artikel voor de economen onder ons

http://www.economist.com/opinion/dis...ory_id=1382605
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten