Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2005, 06:14
TisKicking
TisKicking is offline
sinds gisteren zijn men vriendin en ik zoiets als uit elkaar.

We zijn nog geen zes maanden samen, en ik moet zeggen: het zijn de beste zes maanden ooit geweest. Da was echt ongelofelijk wat wij hadden.

En het rare is: we denken er allebei zo over. 't Zit dus zo:
Zij is op kamp gegaan. In die vakantiesfeer heeft ze gezien dat er toch best wat meer is dan zo een vaste relatie. Ze is zestien en denkt nu bji zichzelf dat ze op haar leeftijd best wat tijd nodig heeft om jong te zijn. Ze heeft maw wat bindingsangst? Ze zegt zelf dat het bij ons om échte liefde gaat, maar dat die misschien te vroeg gekomen is. We hadden elkaar misschien beter leren kennen als we allebei wat ouder waren.

Nu heb ik haar gezegd dat ze alle vrijheid heeft om die knoop waar ze mee zit - want ze weet helemaal niet wat ze nu echt wil - te ontwarren. Da gaat in de praktijk waarschijnlijk inhouden dat ze eens gaat afspreken met zo'n kerel die op het kamp een oogske op haar had. Ze wil die beter leren kennen en heeft nu die kriebels van verliefdheid. Ze kent hem wel helemaal niet. Ze weet niets over hem. En men zegt vaak dat wanneer je vakantieliefde thuis terug ziet, dat het helemaal anders is?

Vrijdag vertrekt ze op reis met haar broer en zussen. Ze heeft daar een week om alles eens te overdenken. Ik hoop dat ze er toch nog voor wil gaan. Al dit weggooien is echt een grote stap vind ik. En dat vindt zij ook, anders zou ze niet zo innerlijk verscheurd worden.

Wat vinden jullie hier allemaal van? Ik ben er ongeveer zeker van dat wat ik gedaan heb het beste was om te doen. Je kan alleen een goeie relatie hebben als beide partners zichzelf volledig kunnen ontplooien he. Ik kan haar maw tot niets dwingen. Het omgekeerde zou ik daarmee bereiken. Maar het is echt enorm moeilijk voor mij. En ik weet niet of ik dit allemaal wel aankan de komende weken

Mijn vraag/verzoek is dus: give me some support here. Of heb je tips over hoe ik het moet aanpakken? Zou ik na die week vakantie mss toch wat druk zetten? Haar vertellen hoe graag ik haar zie enzo? Of is het hélemaal aan haar om te beslissen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2005, 08:12
Verwijderd
Waaruit haal je dat ze last zou hebben van bindingsangst...? Omdat ze jong wil zijn ed? Dat lijkt me iets anders dan bindingsangst. Er zijn genoeg mensen die graag eerst 'jong' willen zijn, vrij willen zijn, uit willen proberen, enz. voordat ze zich voorgoed aan iemand binden. In mijn ogen heeft dat niet echt wat met angst te maken, iemand vindt gewoon dat hij of zij daar nog niet aan toe is of heeft er nog geen behoefte aan.

Ik zou haar de vrijheid geven om zelf te beslissen wat ze nu eigenlijk wil, je kunt haar idd niet dwingen. Als zij beslist dat ze vrij wil zijn ed, dat is dat voor jou zwaar klote, maar ik denk dat je daar dan toch respect voor zult moeten hebben. (Ik zou haar wel laten weten dat je haar werkelijk heel leuk vindt ed...dat kan ze dan misschien meenemen in haar beslissing.)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 09:00
WolterB
WolterB is offline
Als zij iets wil, dan kan jij haar moeilijk tegenhouden, denk ik. Het is haar beslissing om dit te doen en misschien voelt ze en soort van angst dat ze haar hele leven niets anders zal meemaken dan jou en heeft dat haar nu geen fijn gevoel. Het kan ook wat anders zijn. Dat jij de link legt tussen jong zijn en bindingsangst hebben die hoeft imo zeker niet te kloppen, want er zijn nog wel andere dingen te bedenken.

Praat er met haar over, zodat je zeker weet wat de echte reden is en niet dat zij iets vertelt en jij er een reden bijverzint, want zo komt het op mij over wat je gedaan hebt.

Laat haar iig vrij in wat ze wil en probeer haar niet te sturen in wat jij wilt dat ze gaat doen, dus óók geen druk zetten. Haar vertellen hoe jij dit alles ziet kan je wel gaan doen, maar ook zonder haar op andere gedachten proberen te brengen.
Hoe vervelend het ook is, het is haar keuze.

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 09:31.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 09:10
Silverwolf
Silverwolf is offline
Citaat:
WolterB schreef op 04-08-2005 @ 10:00 :
Praat er met haat over,
Oud 04-08-2005, 09:28
Gothic
Gothic is offline
In mijn ogen houdt ze jou aan het lijntje. Ze wil je niet kwijt, maar ze wil wel met andere jongens afspreken die ze leuk vindt. Als ze interesse in andere jongens heeft, kan ik uit ervaring zeggen dat ze jou niet leuk genoeg meer vindt. Ik zit nu in exact dezelfde positie als je vriendin, alleen ga ik het uitmaken.

Ze moet of voor jou kiezen, of de lol buiten de deur zoeken, maar niet op deze manier, jij wordt alleen maar gekwetst. Als ze evt later spijt krijgt als ze niet voor jou kiest, kun je dan altijd nog bedenken wat je wil, maar op dit moment hoeft ze niet te kiezen, omdat jij op haar wacht, wat ze ook doet...
Oud 04-08-2005, 09:32
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Silverwolf schreef op 04-08-2005 @ 10:10 :
Offtopic: Het is nog vroeg en dan weet ik niet altijd de goede toetsen op t toetsenbord te vinden
Oud 04-08-2005, 09:51
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 04-08-2005 @ 10:32 :
Offtopic: Het is nog vroeg en dan weet ik niet altijd de goede toetsen op t toetsenbord te vinden
Niks vroeg! het is al bijna 11 uur!

@ ts: Je bent nooit te jong om helemaal gek van elkaar te zijn. Dat betekent niet datje dan ook voor altijd samen zult zijn. Ik kan haar goed begrijpen, maar wat heb je nu aan een ander terwijl je gelukkig bent met je vriend? Als ze echt gek op je zou zijn, heeft ze geen twijfels over jullie relatie ten opzichte van jullie leeftijd. Je hebt geen oprechte interesse in anderen als je gek op iemand bent. Ik zou het weekje afwachten. Als ze besluit dat ze het uit wil maken, dan was ze waarschijnlijk toch niet zeker genoeg dat ze jou voor altijd wilde en kun je de volgende ware zoeken. Als ze besluit bij je te blijven, hoop ik voor je dat jullie nog heel lang samen zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 09:56
Chosen
Chosen is offline
Tsja, het is niet zo heel erg vreemd dat ze zoiets heeft van 'ik wil me nog niet echt ergens aan vast maken'. Want zeg nou zelf, 16 is best jong om je al in een vaste relatie te storten. Maar ach, je kan nu ff niks doen dan afwachten. Ik zou proberen er niet teveel over na te denken.

En de support:

Met mij en mn vriendin was het exact hetzelfde. Ze maakte het uit omdat ze nog geen vaste relatie wilde. En ze kwam na een week of 2 met dr staart tussen dr benen terug . Hopelijk pakt het voor jou ook zo uit.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 10:24
Verwijderd
Verstandig meisje.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 10:40
juno
juno is offline
Als ze kriebels heeft voor een ander is het met jou blijkbaar toch geen ware liefde.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 10:49
Yaris
Yaris is offline
Citaat:
TisKicking schreef op 04-08-2005 @ 07:14 :
Ze is zestien en denkt nu bji zichzelf dat ze op haar leeftijd best wat tijd nodig heeft om jong te zijn.
Op die leeftijd hoor je nog met barbiepoppen te spelen en je niet met grote mensenzaken bezig te houden
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 10:53
Akilina
Akilina is offline
Ik vind het echt goed van je dat je haar zo loslaat, want als je haar nu krampachtig probeert aan je te binden, werkt dit toch alleen maar averechts en verlies je haar misschien juist. Dus ook al is het moeilijk, probeer gewoon even haar los te laten en haar de tijd en de ruimte te geven om haar gevoelens te ontdekken.

Verder is het natuurlijk wel een dilemma, een heel bijzondere band en een gevoel van ware liefde en tegelijkertijd een serieuze relatie op een relatief jonge leeftijd waarbij je allebei inderdaad nog veel moet ontdekken. Maar goed, als jullie allebei het idee en gevoel hebben dat het echt ware liefde is, dan zou ik er zeker voor vechten en tegelijkertijd proberen elkaar de ruimte te geven om toch verder ook het leven te ervaren en elkaar niet te verstikken.

En ik denk dat als zij ook zoveel gevoelens voor jou heeft, ze wel bij zal draaien, vooral als jij haar nu gewoon even de mogelijkheid geeft om het één en het ander te (her)ontdekken. En als dit niet zo is of als ze er niet uitkomt, dan moet jij gewoon de knoop doorhakken en verder gaan met je leven. Want als je dan weer op een dag verliefd wordt op een ander (en er zijn genoeg andere vissen in de zee) dan krijg je waarschijnlijk hetzelfde gevoel van intense en ware liefde.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Yaris schreef op 04-08-2005 @ 11:49 :
Op die leeftijd hoor je nog met barbiepoppen te spelen en je niet met grote mensenzaken bezig te houden
Anders voel jij je even oud
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:13
dragonstorm
dragonstorm is offline
ik denk dat ik dr gevoel wel kan begrijpen, maar ik weet niet zeker of het bindingsangst is....

Het idee is dit: stel dat je morgen je ware liefde vind, dan heb je het daar een hele tijd fantastisch, maar daarna kun je nooit meer verliefd worden. Je kunt wel van iemand houden, maar wie weet of dat even leuk is?

Bovendien, alle dingen die bij 'jong zijn' horen (flirten, one-night-stands, verliefdheid) worden dr afgepakt als ze bij jou blijft Dat is iets waar je waarschijnlijk op een gegeven moment toch mee moet leren leven, maar ik denk dat ze dat nu nog niet wil.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 12:47
Anijs
Anijs is offline
Ik snap jou vriendin heel goed. 2 weken geleden is het ook uit gegaan met mijn vriend, niet precies om deze redenen maar die speelde toch ook wel een rol. Ik had geen zin om nu al (op deze leeftijd) alleen maar het gevoel "houden van" te hebben. Ik ben jong en ik wil me nog lekker verliefd voelen en kunnen flirten, hoeveel ik ook van mijn vriend hield (en dat doe ik trouwens nog steeds). En ik geloof er ook in dat je na een lange relatie nog steeds helemaal dol en verliefd op elkaar kan zijn, en al is dit niet dan is er toch iets niet helemaal goed. En jullie hebben het ook nog niet zo lang, en al heeft zij nu al dit gevoel, en al is zij nu al op iemand anders verliefd dan denk ik inderdaad dat er iets niet helemaal goed zit vanuit haar kant. Ze zal waarschijnlijk ook niet weten wat ze wil, en ik geloof goed dat ze in de war is. Ik zou haar de tijd geven om er een weekje over na te denken, maar ik zou het niet toelaten dat ze je aan het lijntje houd. Maar daar kan ik niets over zeggen, want ik weet niet of ze dit doet. Geef haar gewoon die week om erover na te denken en om te ontdekken wat ze wil, blijft ze daarna nog lang twijfelen en wil ze de knoop niet doorhakken dan zou ik als ik jou was zelf ook eens gaan nadenken over wat jij wil, of jij heel de tijd wil wachten op de beslissing die zij gaat nemen of dat jij het zelf beslist.

Het is heel moelijk, ik snap het helemaal, geef haar gewoon even de tijd, ze is in de war en ze moet ontdekken wat ze wil. Iig sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 12:56
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ach, het klinkt me wel bekend in de oren.

Dat iemand innerlijk verscheurd is (voor of na het uit geraakt is) is nooit een goed teken. Dan is er twijfel, en twijfel speelt vaak meer in je nadeel dan in je voordeel. Misschien krijg je eerst nog een keer of vijf het voordeel van de twijfel, maar als die twijfel blijft, is het resultaat achteraf vaak nog steeds hetzelfde: einde aan de relatie.

Misschien is ze er inderdaad nog niet klaar voor, maar ik vrees toch dat dat betekent dat ze er met jou nooit klaar voor zal zijn. The right person at the wrong time, of the wrong person at the right time... nefast voor de feestvreugde. Soms is het ook gewoon "the right person but the wrong relationship" (en zo zou ik nog wel meer dingen kunnen verzinnen in hip engels)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 20:18
Aapiee
Aapiee is offline
Weetje, als die meid denkt dat bindingsangst het beste smoesje is zou ik maar opzoek gaan naar een ander vrouwtje.
dat ze je dit aandoet laat tog wel zien dat ze niet zo verliefd op jou is dan jij op haar.
en volges mij is zij dr niet zo kapot van als jij heh?
gwoon uitgaan, lkkr op los schuren, liters alcohol en veel chickies zou ik zeggen hahaha..ahehm..ik bedoel dus dat je dr gwoon moet fgeten..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 21:34
vosje16
vosje16 is offline
Ik snap je vriendin helemaal. Ik ben al 8 maanden samen met mijn vriend en ik hou van hem. Maar vóór hem heb ik slecht 2 of 3 keer eens een jongen op een feestje voor de lol gekust en verder heb ik dus geen ervaring met andere jongens. Nu is er een andere jongen die verliefd is op mij en ik vind hem ook wel leuk (waarschijnlijk was ik met hem een relatie begonnen moest ik mn vriend niet leren kennen hebben) en soms vraag ik mij dus af hoe het zou zijn, moest ik met die andere jongen samen zijn ofzo. Als ik uitga (zonder mn vriend) krijg ik soms ook zin om met andere jongens te flirten, maar dat doe ik dan niet omdat ik anders een slecht geweten krijg. Anderszijds zie ik mijn vriend doodgraag en wil ik hem zeker niet kwijt maar soms knaagt het dus beetje
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 22:03
TisKicking
TisKicking is offline
In de eerste plaats alvast allemaal bedankt voor jullie reacties.

Citaat:
vosje16 schreef op 04-08-2005 @ 22:34 :
Ik snap je vriendin helemaal. Ik ben al 8 maanden samen met mijn vriend en ik hou van hem. Maar vóór hem heb ik slecht 2 of 3 keer eens een jongen op een feestje voor de lol gekust en verder heb ik dus geen ervaring met andere jongens. Nu is er een andere jongen die verliefd is op mij en ik vind hem ook wel leuk (waarschijnlijk was ik met hem een relatie begonnen moest ik mn vriend niet leren kennen hebben) en soms vraag ik mij dus af hoe het zou zijn, moest ik met die andere jongen samen zijn ofzo. Als ik uitga (zonder mn vriend) krijg ik soms ook zin om met andere jongens te flirten, maar dat doe ik dan niet omdat ik anders een slecht geweten krijg. Anderszijds zie ik mijn vriend doodgraag en wil ik hem zeker niet kwijt maar soms knaagt het dus beetje
Zoiets is het volgens mij. Het is net dat wat ze wil ontdekken nu. Maar het dillemma verscheurt haar helemaal. Ze weet dat dat 'vrijzijn' bij haar jeugd hoort, en heeft schrik dat ze dat niet zal hebben als ze altijd bij mij blijft. Ik denk alvast dat het dat is. Ze heeft het iig zo aan mij vertelt.

Wat die bindingsangst betreft: daarmee zat ik ernaast. Verkeerd uitgedrukt enzo.

Citaat:
Chosen schreef:
En de support:Met mij en mn vriendin was het exact hetzelfde. Ze maakte het uit omdat ze nog geen vaste relatie wilde. En ze kwam na een week of 2 met dr staart tussen dr benen terug . Hopelijk pakt het voor jou ook zo uit.
Hier hoop ik uiteraard op . En iets zegt me dat het ook wel zo zal lopen. Want ik ben er dik zeker van dat wat we hadden écht juist zat.

Citaat:
Cytherea schreef:
@ ts: Je bent nooit te jong om helemaal gek van elkaar te zijn. Dat betekent niet datje dan ook voor altijd samen zult zijn. Ik kan haar goed begrijpen, maar wat heb je nu aan een ander terwijl je gelukkig bent met je vriend? Als ze echt gek op je zou zijn, heeft ze geen twijfels over jullie relatie ten opzichte van jullie leeftijd. Je hebt geen oprechte interesse in anderen als je gek op iemand bent. Ik zou het weekje afwachten. Als ze besluit dat ze het uit wil maken, dan was ze waarschijnlijk toch niet zeker genoeg dat ze jou voor altijd wilde en kun je de volgende ware zoeken. Als ze besluit bij je te blijven, hoop ik voor je dat jullie nog heel lang samen zijn.
Dit is een ander manier van er naar te kijken dus. It crossed my mind as well. En dat maakt me zo ongerust dat ik 's nachts geen oog dicht doe. Waar ik in geloof (wat ik hierboven net getypt heb), wordt daardoor in twijfel getrokken; hoewel er massa's dingen zijn die het tegendeel aantonen. Het is allemaal zo verwarrend

Iig ga ik proberen me wat op de achtergrond te houden -hoe moeilijk het idd ook is. We houden wel zeker contact.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 22:12
Silverwolf
Silverwolf is offline
Citaat:
WolterB schreef op 04-08-2005 @ 10:32 :
offtopic: geen probleem, ik had al een drukke ochtend gehad, was moe en ging even lekker zitten en kreeg een lachstuip na dit zinnetje Dus bedankt
Oud 05-08-2005, 08:31
Verwijderd
Citaat:
TisKicking schreef op 04-08-2005 @ 23:03 :

Dit is een ander manier van er naar te kijken dus. It crossed my mind as well. En dat maakt me zo ongerust dat ik 's nachts geen oog dicht doe. Waar ik in geloof (wat ik hierboven net getypt heb), wordt daardoor in twijfel getrokken; hoewel er massa's dingen zijn die het tegendeel aantonen. Het is allemaal zo verwarrend

Iig ga ik proberen me wat op de achtergrond te houden -hoe moeilijk het idd ook is. We houden wel zeker contact.
Natuurlijk is het verwarrend, want jij wilt niets anders dan haar. En ik zeg niet dat ze in ene niet meer van je houdt, maar haar keuze zal veelzeggend zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 04-08-2005 @ 22:34 :
Nou, als mijn vriendje er niet bij is, flirt ik ook wel met andere jongens. En hij trouwens even goed met andere meisjes. Om je daar nou schuldig om te voelen...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:10
Sithan
Sithan is offline
Hoe komt men toch aan dat bizarre idee dat je wat mist, als je niet meerdere partners hebt gehad qua zoenen, seks of relaties.

Als het echt ware liefde zou zijn, zou het hier niet om ontdekken gaan, maar om vinden. Zij moet nog ontdekken dus heeft ze de ware blijkbaar nog niet gevonden. Ga dan ook niet doen alsof het wel zo is. En wat ik vaak lees op dit forum van als we 30 zijn, zou ik met die persoon trouwen. Als het werkelijk zo'n geschikt persoon zou zijn, zou hij of zij met je mee groeien en niet op een ander punt in tijd een betere match zijn.

Houden van is niet genoeg, je moet het idee hebben dat je bij elkaar hoort. Zij heeft dat idee niet meer, dus is de relatie ten dode opgeschreven, hoe ver je het ook nog wil rekken.

Je kan haar vrij laten, je kan haar dwangmatig vast houden, er is geen verschil, want de uitkomst blijft dat zij je niet meer als beste match ziet.
Oud 05-08-2005, 11:15
TisKicking
TisKicking is offline
ik heb de indruk dat jij een beetje het feit dat ze 16 is buiten beschouwing laat. Zij is nog helemaal niet volwassen en moet nog voor een deel ontdekken wie ze net is. Ik kan me dan goed inbeelden dat mensen zo'n dingen doen, maar later inzien dat het helemaal fout was. Het op voorhand afschrijven kan ik iig niet doen.

En ik beweer trouwens nooit dat we zouden trouwen en kindjes krijgen en tralala. Ik zeg gewoon dat we wel echt bij elkaar passen. En dat weet zij ook.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:21
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
TisKicking schreef op 05-08-2005 @ 12:15 :
ik heb de indruk dat jij een beetje het feit dat ze 16 is buiten beschouwing laat. Zij is nog helemaal niet volwassen en moet nog voor een deel ontdekken wie ze net is. Ik kan me dan goed inbeelden dat mensen zo'n dingen doen, maar later inzien dat het helemaal fout was. Het op voorhand afschrijven kan ik iig niet doen.

En ik beweer trouwens nooit dat we zouden trouwen en kindjes krijgen en tralala. Ik zeg gewoon dat we wel echt bij elkaar passen. En dat weet zij ook.
jij bent ook 'nog maar' 17 hoor, zoveel verschil maakt dat imo niet
Advertentie
Oud 05-08-2005, 11:23
TisKicking
TisKicking is offline
weet ik wel. maar wat heeft dat ermee te maken? 't is Zij die met het conflict zit.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:24
juno
juno is offline
Het eeuwige dilemma tussen veiligheid en avontuur. De mens is ook niet gemaakt voor monogamie.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 05-08-2005 @ 12:10 :
Hoe komt men toch aan dat bizarre idee dat je wat mist, als je niet meerdere partners hebt gehad qua zoenen, seks of relaties.

Als het echt ware liefde zou zijn, zou het hier niet om ontdekken gaan, maar om vinden. Zij moet nog ontdekken dus heeft ze de ware blijkbaar nog niet gevonden. Ga dan ook niet doen alsof het wel zo is. En wat ik vaak lees op dit forum van als we 30 zijn, zou ik met die persoon trouwen. Als het werkelijk zo'n geschikt persoon zou zijn, zou hij of zij met je mee groeien en niet op een ander punt in tijd een betere match zijn.
Je mist vergelijkingsmateriaal. Je mist meer jaren de vrijheid om op seksueel gebied te doen en laten wat jij wil. Je mist de hele zoektocht. Als je al bij de eerste blijft hangen, kun je toch eigenlijk nooit zeker weten dat diegene écht de leukste is? Als je daarvoor al vier vriendjes en nog twee ONS hebt gehad, kun je in ieder geval bepalen dat hij op seksueel gebied misschien niet de beste is, maar toch heel acceptabel, en dat hij een stuk liever is en tenminste echt altijd achter je staat. Ik snap wel dat mensen liever die zekerheid hebben.

En verder loop ik het risico om vanaf nu ook bij deze te blijven, maar hé, hij wordt dokter. Die schijn je per definitie niet te moeten laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:25
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 05-08-2005 @ 12:24 :
Het eeuwige dilemma tussen veiligheid en avontuur. De mens is ook niet gemaakt voor monogamie.
De nieuwe Quest denkt van wel Tenminste, voor zover de mens érgens voor is gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:48
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-08-2005 @ 12:25 :
Je mist vergelijkingsmateriaal. Je mist meer jaren de vrijheid om op seksueel gebied te doen en laten wat jij wil. Je mist de hele zoektocht. Als je al bij de eerste blijft hangen, kun je toch eigenlijk nooit zeker weten dat diegene écht de leukste is?
Dat maken we onszelf wijs om maar niet te hoeven investeren in een relatie die verkeerd lijkt te gaan, om maar zo snel mogelijk op te kunnen geven.
Oud 05-08-2005, 11:50
TisKicking
TisKicking is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 05-08-2005 @ 12:48 :
Dat maken we onszelf wijs om maar niet te hoeven investeren in een relatie die verkeerd lijkt te gaan, om maar zo snel mogelijk op te kunnen geven.
En als je zestien bent, denk ik dat dat helemaal nog geen slecht idee is.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 12:04
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-08-2005 @ 12:55 :
Inderdaad. Ik denk juist dat het best goed is om ervaring met relaties op te doen Je leert daar heel veel van, ook over jezelf. Als je op je 16de in een relatie zit en denkt van 'volgens mij zou er meer moeten zijn' of je vraagt je af of er meer is, ga dat dan lekker uitzoeken zou ik zeggen. Oke, misschien maak je daar een grote fout mee door iets weg te gooien wat je achteraf eigenlijk helemaal niet kwijt wilde. Maarja, dat gebeurt met wel meer dingen en dat is nou eenmaal het risico van keuzes maken. Ik kan me best voorstellen dat dat hele relatie en liefdesgebeuren in het begin best heel raar en overdonderend kan zijn en dat je bijvoorbeeld wil weten of je met iemand anders weer op dat niveau kan komen alsdat je dat met je partner had. Of misschien wel een niveau verder.

En als je je heerlijk voelt in je eerste relatie en het voelt gewoon perfect zo en je blijft uiteindelijk voor altijd bij elkaar, nou dan kan dat ook. Maar dat komt maar weinig voor.
Oud 05-08-2005, 12:06
fractuur
fractuur is offline
Ik snap jouw vriendin wel.
Oud 05-08-2005, 12:27
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Laat jezelf niet in die waan.
Zij ontdekt wie ze is en wie daar bij past, diegene die ze nu was daar paste jij bij, toen opeens niet meer...dan zal ze heus niet de jongere 'haar' terugvinden, ze neemt een stap vooruit, niet achteruit.

Citaat:
Morgan schreef op 05-08-2005 @ 12:55 :
Ja maar doe dan niet alsof je later wel voor elkaar bent geschapen, want daar gaat de discussie hierom en dat vind ik wel zulke nonsens...

Dat mensen op hun 16e verder willen ontdekken, kan ik me in inleven, maar niet als je claimt de beste match te hebben gevonden.

Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 12:29.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 05-08-2005 @ 13:27 :

Ja maar doe dan niet alsof je later wel voor elkaar bent geschapen, want daar gaat de discussie hierom en dat vind ik wel zulke nonsens...

Dat mensen op hun 16e verder willen ontdekken, kan ik me in inleven, maar niet als je claimt de beste match te hebben gevonden.
Juh, daar ben ik het mee eens. Maar ik geloof dat het meisje in kwestie en de topicstarter allebei niet denken dat ze voor elkaar geschapen zijn, hooguit dat ze goed bij elkaar passen. Maar er zijn natuurlijk wel meer mensen die goed bij je passen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 12:55
TisKicking
TisKicking is offline
Citaat:
inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 13:03
juno
juno is offline
Als je zestien bent mag je nog oefenen met relaties, alles verkeerd doen, en de een na de ander verslijten. Je leert er heel veel van, met name wat je NIET moet doen als je later groot bent en wel toe bent aan iets serieus.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 13:09
TisKicking
TisKicking is offline
ik heb precies de indruk dat er weinig mensen zijn die geloven dat het op de iets kortere termijn terug goed kan komen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 13:14
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
TisKicking schreef op 05-08-2005 @ 14:09 :
ik heb precies de indruk dat er weinig mensen zijn die geloven dat het op de iets kortere termijn terug goed kan komen?
Dat heb je goed gezien ja. Jouw (ex)vriendin wil tijd voor zichzelf, dingen uitzoeken en misschien uitproberen.
Daardoor zal ze veranderen, ze is aan het groeien en ontwikkelingen aan het maken. Ze wil een stap verder en blijkbaar wil ze dat lekker voor zichzelf doen, ondanks dat ze dat wat er tussen jullie was/is heel fijn vond. En als ze die keuze eenmaal heeft gemaakt, denk ik niet dat ze uiteindelijk toch weer terugkomt bij jou. Ga daar dus ook niet op zitten wachten, hoe graag je jullie over een tijd ook weer samen wil zien. Ik denk dat het voor jou veel beter is om ook lekker verder te gaan, jullie gaan nu allebei weer je eigen weg en komen uiteindelijk allebei iemand anders tegen wanneer je weer behoefte hebt aan een relatie. Zo gaan die dingen nu eenmaal, ookal kun je je dat nu misschien nog niet voorstellen.
Oud 05-08-2005, 14:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Uit jouw verhaal krijg ik het idee dat jullie relatie heel close is. Dat jullie buiten elkaar weinig andere dingen meer om je heen hebben die jullie echt interesseren. Ik vind dat altijd een beetje enge relaties. Van die relaties waarin het enige wat nog belangrijk is elkaar is. Het is belangrijk om naast je relatie ook nog voldoende tijd in je vrienden, studie, hobby's, sport, bijbaantje enzovoort te steken vind ik want als het dan niets wordt dan heb je tenminste nog een wereld om je heen. Zelf heb ik al anderhalf jaar een lange afstandsrelatie en omdat we elkaar meestal maar twee keer per maand een weekend zien heb ik nog zat tijd voor vrienden enzo. Ik ben hier wel blij mee. Ik heb ook weken dat we heel de tijd samen zijn en dan is het gewoon lekker om eens een weekje of een paar dagen alleen te zijn om weer eens de dingen te doen die je graag doet als je alleen bent. Ik denk dat het ook gezonder is. Als je heel de dag op elkaars lip zit heb je elkaar toch ook niets meer te vertellen? Ik denk dat je dan toch te jong bent om nu al in zo'n sleur terecht te komen.
Oud 05-08-2005, 17:55
Verwijderd
Ze heeft je gewoon gedumpt omdat ze je niet meer moet, heb je nu werkelijk mij nodig om daar achter te komen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 19:18
TisKicking
TisKicking is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-08-2005 @ 18:55 :
Ze heeft je gewoon gedumpt omdat ze je niet meer moet, heb je nu werkelijk mij nodig om daar achter te komen?
wel dankje. maar ik twijfel echt of het zo zit.

@Daantje_0705:
zo waren we helemaal niet. we hebben allebei een vriendengroep, gingen allebei vaak apart weg, hebben een jobke, etc.

maar ik denk neit dat er nog veel andere reacties zullen komen. bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 20:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
TisKicking schreef op 05-08-2005 @ 20:18 :
@Daantje_0705:
zo waren we helemaal niet. we hebben allebei een vriendengroep, gingen allebei vaak apart weg, hebben een jobke, etc.
Als het niet zo was, sorry. Ik hoop niet dat ik je een verkeerd gevoel heb gegeven dan. Zo kwam het alleen op mij over. Als het niet zo was dan zie ik niet in waarom je je relatie moet verbreken om jong te zijn. Dan kan je het naar mijn idee prima combineren
Oud 12-08-2005, 10:50
useful_idiot
useful_idiot is offline
Ik ken de situatie, zit in pcies hetzelfde schuitje (alleen beweerd mijn ex, dat ze nog wel weer terug wil komen bij me)
t is ook uit om pcies dezelfde reden. maar goed heb dr tijd gegeven, en denk dat het in jouwn positie ook het beste is. als het echt ware liefde is dan horen jullie bij elkaar, en dan komen jullie wss ook wel weer bij elkaar.ook al zit er een lange tijd tussen, in die tijd zullen er wel veel twijfels komen en gaan, blijf daarom wel contact houden en probeer (indien mogelijk) een vriendschap op te bouwen, om mss toch nog de optie open te houden voor een relatie. tenminste als je dat wilt.

ook dat zou wel behoorlijk lastig worden, maar als je t gevoel hebt dat t echte liefde is dan ben je meestal ook wel bereid om er wat voor te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 11:50
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
useful_idiot schreef op 12-08-2005 @ 11:50 :
ook dat zou wel behoorlijk lastig worden, maar als je t gevoel hebt dat t echte liefde is dan ben je meestal ook wel bereid om er wat voor te doen.
Wat is echte liefde als er zonder externe invloed toch uit elkaar gegaan wordt...
Hoe kan je jezelf nou overtuigen dat iets echte liefde is in zo'n geval?
Oud 12-08-2005, 12:06
Verwijderd
"om jong te zijn"
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 12:20
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Reverend schreef op 12-08-2005 @ 13:06 :
"om jong te zijn"
Ja sorry hoor, maar dat is werkelijk waar de meest onzinnige reden tot het verlaten van je 'ware liefde' die ik ooit heb gehoord...
Oud 14-08-2005, 10:50
Experiment
Experiment is offline
Ik vind eigenlijkdat je heelgoed jong kan zijn met een relatie? Ik bedoel, ik ga ook gewoon op vakantie en uit met vriendinnen,een ebetje flirten enzo hoort aar ookbij... nee je kan niet rondneuken, alsdat bedoeld wordt met 'jong zijn', nee dan kun je beter ff vrijgezel blijven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten