Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2005, 10:43
Wickey
Wickey is offline
Ik heb al een paar jaar de stiekeme wens om te leren drummen.

Maar wat is nou een goed drumstel om mee te starten?
Wat heb je allemaal nodig?
En bovenal..wat gaat me dat kosten?

wiewie helpt me, want ik heb er nogal weinig verstand van...
Oud 25-08-2005, 11:21
0123456789
0123456789 is offline
Een Basisdrumstel bestaat meestal uit een snare, een hihat, een bassdrum, een floortom, een lage tom, een hoge tom en dan nog een set stokjes, een bassdrumpedal, een ride en een crash.
Meestal betaal je voor zo'n setje wel zo'n 100 euro tot 350.

Als je een beetje into marksplaats en dergerlijke bent, kan je misschien beter een 2e hands kopen, das goedkoper en net zo goed om op te beginnen.
Anders zou ik gewoon een muziekzaak binnenwandelen en rondkijken en vragen stellen.

Let er wel op dat je een plaats hebt waar je hem kwijt kan. een gitaar kan je in een hoek wegmoffelen drums niet echt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 19:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
wardt schreef op 25-08-2005 @ 12:21 :
Een Basisdrumstel bestaat meestal uit een snare, een hihat, een bassdrum, een floortom, een lage tom, een hoge tom en dan nog een set stokjes, een bassdrumpedal, een ride en een crash.
Meestal betaal je voor zo'n setje wel zo'n 100 euro tot 350.
jep..maar nadeel is dat die b-klasse "merken" vaak geen resale value hebben. Je kan dan beter voor hetzelfde geld dus een 2dehandse set kopen van een wat bekender merk (tama, pearl, yamaha, mapex, sonor) omdat je er later er relatief nog wel wat voor terug krijgt. Of je spaart wat meer en je koopt een "instapper" van bovenstaande merken (Denk aan een Tama Swingstar, Pearl Forum/Export, Sonor 2005, etc).

Zorg iig voor bij de 2dehandse sets dat je erop let dat de draagranden nog "strak" zijn. Dit zijn de randen van de trommel/ketel waar het vel op gedrukt wordt..ga hier met je vinger langs en voel of er oneffenheden zijn, of stukjes hout of splinters. Kijk ook of alle spanbokken (dingen waarmee je de spanhoepel "vastschroefd") goed vast zitten.

Qua bekkens geldt hetzelfde verhaal; Bij sommige muziekzaken verkopen ze troep zoals "Shalloch" oid, in principe gewoon geperste koperen platen die slechter klinken dat een pannendeksel. Probeer wat 2de hands te vinden, of ga anders voor bv de Paiste 302/502/Alpha, Sabian B8/B8pro of de Zildjian ZXT serie..Meinl heeft ook wat leuke bekkens in die klasse geloof ik.

àls je een drumstel koopt, haal dan meteen nieuwe vellen. Vaak kan je gewoon een set kopen met 3 tomvellen, snarevel en bassdrum vel. Ik geloof dat Evans een G2 (toms) + EQ3 (bass) set aanbiedt en dat Remo set Emperor (toms) + Powerstroke 3 (bass) vellen heeft..maar dat moet je maar even zelf uitvissen of navragen. Een beetje drumzaak zal je iig graag helpen
Oud 25-08-2005, 19:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wickey schreef op 25-08-2005 @ 11:43 :

- Wat heb je allemaal nodig?
- En bovenal..wat gaat me dat kosten?
- nou ja zie post van wardt en die van mij Dan kom je al een heel eind. Ik ben persoonlijk van mening dat je probeert een tijdje wat les te nemen..misschien lijkt je dat helemaal niks, maar ookal doe je het maar een jaar om een goeie houding aan te leren, goeie slagtechniek etc, zodat je niet als een gebochelde punker probeert je polsen kapot te slaan.

- Mjah, ik zou zelf rekenen op een euro of 500, dus (niet al te duur) drumstel, nieuwe vellen, n hoopje drumstokken, evt een lesboek ofzo.
Oud 25-08-2005, 21:51
0123456789
0123456789 is offline
Je moet natuurlijk wel dik zijn... anders mag je niet drummen he
en lui! heel lui!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 08:25
Wickey
Wickey is offline
Citaat:
wardt schreef op 25-08-2005 @ 22:51 :
en lui! heel lui!
*Voldoet aan alle eisen*
Dik......[check]
Heel erg lui.......[check]
Oud 26-08-2005, 12:32
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
wardt schreef op 25-08-2005 @ 22:51 :
en lui! heel lui!
Fuck....
*pleurt basgitaar bij grof vuil*
*schaft drumstel aan*

Zo, dan klopt het weer
Oud 26-08-2005, 13:57
Verwijderd
Vergeet vooral Wuhan niet in de budgetklasse... Echt goede kwaliteit voor de prijs als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 14:01
Carn
Carn is offline
Zeker, leuke bekkens. Alleen ze zijn wat brozer dan de "normale" gegoten bekkens, die chinezen gebruiken een wat ouderwets proces, dus Wuhans willen (relatief natuurlijk) wat sneller sneuvelen..maar goed, als je bekkens kapot mept doe je uberhaupt iets fout.
Oud 26-08-2005, 16:00
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Carn schreef op 26-08-2005 @ 15:01 :
Zeker, leuke bekkens. Alleen ze zijn wat brozer dan de "normale" gegoten bekkens, die chinezen gebruiken een wat ouderwets proces, dus Wuhans willen (relatief natuurlijk) wat sneller sneuvelen..maar goed, als je bekkens kapot mept doe je uberhaupt iets fout.
Als je bekkens kapot mept dan probeer je ook letterlijk er doorheen te komen anders lukt je dat volgens mij niet
(alhoewel ik in dat jaartje dat ik les had te horen kreeg dat ik niet bang hoefde te zijn dat ik mijn drumstel pijn zou doen en best wat harder mocht doorrammen )
Oud 26-08-2005, 21:30
0123456789
0123456789 is offline
Ik kan er ook nog steeds niet inkomen dat sommige drummers het serieus voor elkaar krijgen om door zo'n zildjan bekken heen te meppen.
Echt knap vind ik dat. Dan heb je dus gewoon teveel geld over ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 04:20
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Zildjian K.. praat me er niet van
Oud 27-08-2005, 04:21
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
wardt schreef op 25-08-2005 @ 12:21 :
en dan nog een set stokjes
Dat is vaak ook wel makkelijk inderdaad!
Oud 27-08-2005, 10:43
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 27-08-2005 @ 05:21 :
Dat is vaak ook wel makkelijk inderdaad!
ach nee joh, als je echt goed bent dan drum je met je handen!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 11:22
Moustache
Moustache is offline
of met je hoofd
Oud 27-08-2005, 18:47
botulismf
botulismf is offline
of in je hoofd
Oud 28-08-2005, 22:03
Snijer
Snijer is offline
Koop asjeblieft een 2de hands Pearl of Tama ofzo, want een nieuwe Stagg (bijv.) is echt te kut om te bestaan.

Zoals anderen dus al zeiden, beter een 2de hands A-merk dan een nieuw B-merk (en denk aan de toekomst, een 2 hands blijft 2de hands dus de prijs verloopt niet, van een nieuw drumstel wel, voor als je hem ooit wilt verkopen).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten