Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2005, 19:13
Roffachick
Roffachick is offline
Ik wil erg graag afvallen echt erg graag ...
en zou nu willen weten WAT ER ECHT HELPT BEHALVE sporten dan...

Bepaalde dingen??? Eten ofzo en wat juist NIET???

Zijn er mensen die dieten volgen of echt ervaring hebben met iets?

Reageer aub alvast bedankt!!!!
Oud 14-09-2005, 19:19
Hagel
Hagel is offline
gezond eten en toch sporten... als er een of ander wonderpilletje bestond was het wel wereldnieuws.
Oud 14-09-2005, 19:20
phink
phink is offline
Zo heel moeilijk is het niet hoor. Gezond eten. Niet teveel snoepen/tussendoortjes. Genoeg bewegen. Na 8 uur 's avonds niet meer eten (alles rond 'n uur of 8 en daarna verteert langzamer) En drink minimaal 2 liter water op een dag. En om genoeg te bewegen hoef je niet perse te sporten hoor. Ga de hond uitlaten...loop naar vriend/vriendin in de buurt, neem de fiets in plaats van de auto/bus
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 19:27
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
misslinda schreef op 14-09-2005 @ 20:13 :
en zou nu willen weten WAT ER ECHT HELPT BEHALVE sporten dan...

Bepaalde dingen??? Eten ofzo en wat juist NIET???

Zijn er mensen die dieten volgen of echt ervaring hebben met iets?

Reageer aub alvast bedankt!!!!
.....behalve sporten, tering je zit altijd vast aan bewegen als je gezond wil afvallen, en meiden die uberdun zijn maar geen spiertje op hun lichaam hebben zijn lelijk

ik dacht dat dit nu wel common sense was
Oud 14-09-2005, 19:55
IngeIkke
IngeIkke is offline
Inderdaad, wat Phink zegt, de kleine dingen zetten je al in beweging. Hond uitlaten, met vriendinnen of je vriend een lekker stuk wandelen, fietsen ipv de bus/auto, brief posten ipv hem op de tafel laten liggen tot het moment dat je op weg gaat en 'er toch langskomt', dan ga je gewoon een keer extra op weg.

En de extra tussendoortjes laten staan. En als je dat heeel moeilijk vind, eet dan een sultana ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 20:19
Bloem
Bloem is offline
Zoek eens op 'voedings- en gezondheidstopic', als je die allemaal hebt gelezen ben je volledig op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 20:20
Bloem
Bloem is offline
Btw, zo gezond zijn sultana's ed ook weer niet, je kunt beter een extra boterham, schaaltje (magere) yoghurt of kwark of een stuk fruit eten.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 20:34
Mara
Mara is offline
Luister naar Bloem. Eten na 8 uur 's avonds kan best trouwens, wat kwark of yoghurt kan echt geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 20:36
Maija
Maija is offline
Ja, dat vroeg ik me nou ook wel een beetje af..
het maakt toch eigenlijk niet uit wanneer je eet..
je lichaam heeft toch gewoon altijd energie nodig, en of je nou slaapt of stil achter je bureau zit te leren, je hebt wel minder energie nodig, maar volgensmij maakt t niet zo heel veel uit. Ofwelsoms?
Oud 14-09-2005, 21:16
Vice
Vice is offline
onbijten
Oud 14-09-2005, 21:56
freakje
freakje is offline
Genoeg eiwitten opnemen (bvb. eieren, kwark, vis), dat is ook één van de dingen die wel aangeraden wordt denk ik. Maar waarom, daar kunnen anderen hier vast wel een beter antwoord opgeven.

Daarnaast regelmatig en gevariëerd eten, veel brood, groenten en fruit, mager broodbeleg, geen frisdrank of dergelijke, matig met vlees. Gebruik goede vetten i.p.v. slechte en natuurlijk ook matig in vetopname. Zoek naar gezonde tussendoortjes, zoals inderdaad fruit, een boterham, kwark of yoghurt met muesli, ...
Oud 14-09-2005, 22:06
Balance
Balance is offline
Waarom behalve sporten?
Oud 15-09-2005, 08:47
Maarten
Maarten is offline
Wat echt helpt is wilskracht hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 08:51
ExVaal
ExVaal is offline
Goed, gezond en vooral regelmatig, dezelfde hoeveelheid eten. Sporten en geen tussendoortjes. Matig met suiker, alcohol en wit tarwebloem. (Witbrood, stokbrood, etc)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 10:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Maarten schreef op 15-09-2005 @ 09:47 :
Wat echt helpt is wilskracht hebben.
Ja.

En sporten.

En gezond eten en drinken.

En niet obsessief met de getalletjes op de weegschaal bezig zijn maar naar je figuur blijven kijken en voelen welk gewicht voor jou het beste voelt.
Oud 15-09-2005, 10:38
Apomes
Apomes is offline
Niet iedereen is sportief of kan sporten!

Voor de rest ga ik hier zwijgen, want mijn afvaltechniek wordt hier niet geaprecieerd .
Oud 15-09-2005, 11:59
J3s
J3s is offline
Citaat:
misslinda schreef op 14-09-2005 @ 20:13 :
en zou nu willen weten WAT ER ECHT HELPT BEHALVE sporten dan...Reageer aub alvast bedankt!!!!
Veeel Speed gebruiken
Oud 15-09-2005, 12:05
freakje
freakje is offline
Citaat:
Vaal schreef op 15-09-2005 @ 09:51 :
...geen tussendoortjes...
Tussendoortjes mogen best, zolang ze gezond en verantwoord gekozen worden, zoals fruit, brood e.d. Ze zijn volgens mij zelfs goed omdat ze je spijsvertering op gang houden en omdat ze ervoor zorgen dat je geen hongergevoel krijgt. Dus zeker de tussendoortjes niet schrappen!
Oud 15-09-2005, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 15-09-2005 @ 11:38 :

Voor de rest ga ik hier zwijgen, want mijn afvaltechniek wordt hier niet geaprecieerd .
ghehe
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 15-09-2005 @ 11:38 :

Wat een bullshit. Sorry hoor, maar als jij door fysieke omstandigheden niet kùnt sporten kun je altijd nog wèl op je voeding letten en het zo gezond mogelijk houden. Dat scheelt al zo gigantisch veel. Zelfs als je verbranding laag is.

En niet sportief zijn.. Hoe moeilijk is het een uurtje per dag te fietsen. Laat die kut-auto of brommer staan en ga fietsend naar je werk/school. Schrijf je in bij een sportschool en ga daar 2x een uurtje per week fietsen/lopen/whatever. Stop met cola, ga over op water. Het is allemaal vrij simpel, je moet alleen wìllen. Nogmaals; afvallen is niet alleen maar gaan fietsen. Het eetpatroon in gezonde zin verbeteren is nog veel belangrijker. Ontbijten! En dan gezond ontbijt; geen slap sneetje witbrood met pindakaas, maar volkoren brood (of zwaarder) met iets van kaas of zo. Een glaasje melk en een glas water d'r bij. Op die manier jezelf een gezonder eetpatroon aanwennen kan iedereen. Als je maar wil.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 14:36
Bloem
Bloem is offline
Pindakaas is anders hartsikke gezond, goede vetten enzo. Integenstelling tot gewone kaas, dat 'slechte' vetten heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 14:50
coopergirl
coopergirl is offline
Waarom staat dit niet in het voedings&gezondheids-topic?

Ontopic; ik heb meerdere dieeten zonder merkbaar effect gevolgd. Het beste is je eetpatroon definitief veranderen (anders komt het er zo weer bij) en fitnissen.
Oud 15-09-2005, 14:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 15-09-2005 @ 15:30 :
Wat een bullshit. Sorry hoor, maar als jij door fysieke omstandigheden niet kùnt sporten kun je altijd nog wèl op je voeding letten en het zo gezond mogelijk houden. Dat scheelt al zo gigantisch veel. Zelfs als je verbranding laag is.

En niet sportief zijn.. Hoe moeilijk is het een uurtje per dag te fietsen.
Wat betreft dat eerste: daar vraagt de topicstarter toch juist om? En de persoon die jij quote zegt helemaal niet dat je niet op je voeding kunt letten, dus waarom is zijn reactie bullshit?

En wat betreft het tweede deel: dat uurtje fietsen per dag is voor genoeg mensen wél moeilijk. Dat jij daar nou geen moeite mee hebt, betekent niet dat dit voor iedereen geldt.
Oud 15-09-2005, 14:59
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 15-09-2005 @ 15:50 :
Waarom staat dit niet in het voedings&gezondheids-topic?

Ontopic; ik heb meerdere dieeten zonder merkbaar effect gevolgd. Het beste is je eetpatroon definitief veranderen (anders komt het er zo weer bij) en fitnissen.
Omdat dat dicht is, misschien wel voor altijd, want er werd een beetje veel in gepost door mensen die leven op 2 boterhammen per dag, en voor de rest het topic overbodig werd bevonden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 15:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-09-2005 @ 15:59 :
Omdat dat dicht is, misschien wel voor altijd, want er werd een beetje veel in gepost door mensen die leven op 2 boterhammen per dag, en voor de rest het topic overbodig werd bevonden.
Okay, ik had helemaal niet gezien dat er geen v&g-sticky topic meer is Ik vind het onzinnig als er nu allemaal individuele topics hierover komen. De personen die het ergerlijk vinden posts te lezen van de op-2-boterhammen-lavende-mensen, negeren toch gewoon het (sticky)topic? Het alternatief is straks een half forum negeren?
Oud 15-09-2005, 15:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 15-09-2005 @ 16:02 :
Okay, ik had helemaal niet gezien dat er geen v&g-sticky topic meer is Ik vind het onzinnig als er nu allemaal individuele topics hierover komen. De personen die het ergerlijk vinden posts te lezen van de op-2-boterhammen-lavende-mensen, negeren toch gewoon het (sticky)topic? Het alternatief is straks een half forum negeren?
Maar dan krijg een topic van pro-ana meisjes die elkaar stimuleren in het nog minder eten en zo afvallen en verkeerde adviezen geven: "ja 2 boterhammen per dag is best veel, misschien kun je nog een boterham minder eten en dan het ontbijt ook overslaan"...
Oud 15-09-2005, 15:36
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-09-2005 @ 16:15 :
Maar dan krijg een topic van pro-ana meisjes die elkaar stimuleren in het nog minder eten en zo afvallen en verkeerde adviezen geven: "ja 2 boterhammen per dag is best veel, misschien kun je nog een boterham minder eten en dan het ontbijt ook overslaan"...
Als dat het geval is, is het erg triest gesteld. Kun je niet regels opstellen zoals op het psychologie-subforum? Daar zijn bepaalde gespreksonderwerpen/ uitingen taboe. Wellicht is dit niet de meest geschikte plek om te discussieren Ik hoop gewoon dat er nu niet een half forum gevuld gaat worden met voedingstopics
Oud 15-09-2005, 15:45
KMBA
KMBA is offline
De punt is vooral... zorg ervoor dat bewegen leuk is..als je het niet kan volhouden is het natuurlijk niks aan.. maar... als je echt je rot hebt gerend of getraind helemaal onder het zweet maar je voelt je goed etc. Dan is het ook leuk. Bewegen is leuk, als je het kan tenminste. Daarom vinden mensen met overgewicht, meestal, bewegen niks aan.

Maar toch, je zult effe de spirit moeten hebben totdat je je ook al wat beter bent. Maar met doortzettingsvermogen en je traint toegewijd, gewoon op vaste tijdstippen, bijv. elke 2 dagen ofzo en je traint je gewoon lekker de pleures dan zul je wel resultaten behalen, misschien niet meteen qua de weegschaal, maar wel met het energiek voelen, beter kunnen slapen, beter kunnen ademen, minder stress enzovoorts.

KMBA
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 15:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-09-2005 @ 15:57 :

En wat betreft het tweede deel: dat uurtje fietsen per dag is voor genoeg mensen wél moeilijk. Dat jij daar nou geen moeite mee hebt, betekent niet dat dit voor iedereen geldt.
Volgens mij weet Dobermann dat vrij goed. En niet kunnen sporten door fysieke beperkingen is anders dan niet sportief zijn, imo.
Oud 15-09-2005, 16:37
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
KMBA schreef op 15-09-2005 @ 16:45 :

Maar toch, je zult effe de spirit moeten hebben totdat je je ook al wat beter bent. Maar met doortzettingsvermogen en je traint toegewijd, gewoon op vaste tijdstippen, bijv. elke 2 dagen ofzo en je traint je gewoon lekker de pleures dan zul je wel resultaten behalen, misschien niet meteen qua de weegschaal, maar wel met het energiek voelen, beter kunnen slapen, beter kunnen ademen, minder stress enzovoorts.

True, je vergeet alleen dat er mensen zijn die door een ziekte/aandoening niet of nauwelijks kunnen bewegen, en die toch ook willen afvallen.

@Coopergirl, ben het met je eens wbt het voedings- en gezondheidtopic. Ik denk dat straks half L&G weer volstaat met 'afval' topics.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 16:44
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 15-09-2005 @ 17:41 :
Als je het echt zo graag wilt ga je erbij sporten. En anders ben je gewoon lui en zul je ook nooit afvallen omdat je daar de discipline niet voor hebt.
Wat een ongelofelijke onzin.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 15-09-2005 @ 17:41 :
Als je het echt zo graag wilt ga je erbij sporten. En anders ben je gewoon lui en zul je ook nooit afvallen omdat je daar de discipline niet voor hebt.
Dat is onzin. Het enige is, dat je met sporten mooier slank wordt. Alles word strakker, gespierder, terwijl als je gewoon afvalt zonder te sporten, het vaak zo is dat je lichaam daar slap blijft/wordt en je dus niet dat mooie lichaam hebt als in de clips, maar wel dezelfde cm'ers als in de clip. Dan kan maatje 36 maat 36 zijn, maar een stuk minder mooi.
Oud 15-09-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 15-09-2005 @ 15:36 :
Pindakaas is anders hartsikke gezond, goede vetten enzo. Integenstelling tot gewone kaas, dat 'slechte' vetten heeft.
Och lieverd, ik riep maar wat. 't Ging meer om het idee.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-09-2005 @ 15:57 :
Wat betreft dat eerste: daar vraagt de topicstarter toch juist om? En de persoon die jij quote zegt helemaal niet dat je niet op je voeding kunt letten, dus waarom is zijn reactie bullshit?

Ik zeg dan ook dat er nog mèèr dingen zijn dan alleen sporten. Voeding, dus.

En wie zegt dat je een uur onafgebroken moet fietsen? Bovendien; een uur rustig fietsen bouwt òòk wat op. Maar goed, als zelfs een uur op je eigen tempo al te veel is, breek je het op in 2x 30 minuten. 's Ochtends en 's avonds, voor mijn part. Beweeg! Dat is alles. Beweeg je vaak en lang genoeg, dan krijg je vanzelf meer een betere conditie -- wat dan uitnodigt tot het hoger leggen van de lat (want je gaat je gewoon fysiek beter voelen, als je dan nog zoiets hebt van "ja leuk maar laat maar" kun je beter maar stoppen, kilo's aankomen en je aderen dicht laten slibben).

Vroeger, toen ik nog een puppy was, heb ik een krantenwijkje gehad in een buitenwijk hier. Dat was 's ochtends iedere dag een kilometer of 16 fietsen. Je wil niet weten hoe gaaf het was om te merken dat moeheid in de benen letterlijk en figuurlijk steeds later op het traject pas voorkwamen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 15-09-2005 @ 17:37 :
True, je vergeet alleen dat er mensen zijn die door een ziekte/aandoening niet of nauwelijks kunnen bewegen, en die toch ook willen afvallen.

@Coopergirl, ben het met je eens wbt het voedings- en gezondheidtopic. Ik denk dat straks half L&G weer volstaat met 'afval' topics.
Afvallen equals meer verbranden dan dat er binnenkomt (ruwweg gezegd). Wil je dat op een gezonde manier doen ontkom je niet aan een verantwoorde eetpatroon èn beweging. Klaar. En nee, je hoeft heus niet marathons te gaan lopen, maar het grote verschil zit hem in alle kleine dingetjes bij elkaar. Voor mijn part leer je jezelf aan dat je, wanneer je naar boven moet thuis, dat je 2x de trap op- en af loopt. Pak je niet de brommer naar de supermarkt maar de fiets. Loop je een extra blokje met de hond 's avonds. Beweeg! Doe wat!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
KMBA schreef op 15-09-2005 @ 16:45 :
De punt is vooral... zorg ervoor dat bewegen leuk is..als je het niet kan volhouden is het natuurlijk niks aan.. maar... als je echt je rot hebt gerend of getraind helemaal onder het zweet maar je voelt je goed etc. Dan is het ook leuk. Bewegen is leuk, als je het kan tenminste. Daarom vinden mensen met overgewicht, meestal, bewegen niks aan.
Nonsense, bewegen hoeft helemaal niet leuk te zijn, zolang je maar weet dat het goed is. Denk je soms dat atleten iedere dag zin hebben om te trainen? Een beetje wilskracht is nooit weg. Je leert toch ook voor examens? Dat doe je toch ook niet voor de kat z'n kut?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:49
Bloem
Bloem is offline
(Ik weet wel dat ik niet een doorsnee Nederlander ben qua gezondheid, maar ik ben ook niet de enige voor wie het volgende geldt, dus toch: ) Ik kan dus níet 's ochtends een half uurtje fietsen, of een half uurtje met de hond lopen, of lopend boodshappen halen, of noem nog maar iets. Sterker nog, op het moment ben ik blij dat ik uberhaupt nog de trap op kan lópen, laat staan dat ik dat even voor m'n 'lol' een keer extra doe. Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar er zijn écht mensen die ook dat soort dingetjes niet kunnen. En ik weet niet of het voor de topic openster ook geldt, opzich klinken je verhaaltjes hartstikke leuk, maar je moet niet doen of er voor iedereen die mogelijkheid wel is als je maar wilt, want dat ís gewoon niet zo.

Wbt je voorbeelden over beleg, als je een heel verhaal tiept over hoe je moet bewegen en wat je moet eten, kom dan ook met goede voorbeelden en niet met voorbeelden die eigenlijk niet kloppen of die je niet meent.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:59
Verwijderd
Heb eens even naar jou foto gekeken.... Moet zeggen dat ik nou niet zoiets heb van: 'Inderdaad, jij moet nodig afvallen!'
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 18:01
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 15-09-2005 @ 18:59 :
Heb eens even naar jou foto gekeken.... Moet zeggen dat ik nou niet zoiets heb van: 'Inderdaad, jij moet nodig afvallen!'
Tegen mij of tegen topic-openster?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 18:04
thunder110
thunder110 is offline
Uhm, ja, tips. Toen ik probeerde af te vallen at ik grof volkoren brood met ontbijtkoek of magere vleeswaren zoals fricandeau, magere yoghurt met vezels erin en gedroogde pruimen en abrikozen voor de smaak , gekookte aardappelen zonder jus, gekookte of gestoomde groenten zonder een sausje, enkel kipfilet of vis en 3,5 liter water per dag.
Ik wist van alles hoeveel koolhydraten, vetten, kcaloriën het had, welke voedingsmiddelen zogenaamde 'negatieve' kcaloriën heeft, ik liep van mijn werk naar huis in plaats van de tram te pakken etc.
Enfin, ik viel wel af, redelijk rap ook aangezien mijn voedingspatroon daarvoor behoorlijk slecht was, maar het is niet vol te houden. Ik ging op vakantie naar Thailand (kwam niet eens zoveel aan aangezien ik daar ongeveer hetzelfde regime aanhield) maar daarna had ik er helemaal geen zin meer in.
Oud 15-09-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 15-09-2005 @ 18:49 :
Wbt je voorbeelden over beleg, als je een heel verhaal tiept over hoe je moet bewegen en wat je moet eten, kom dan ook met goede voorbeelden en niet met voorbeelden die eigenlijk niet kloppen of die je niet meent.
Grote genade zeg, dramaqueen. Misschien was die pindakaas strikt gezien niet helemaal juist, maar dan nog kun je hier eens kijken en dan zie je dat 20+ en 30+-kaas gewoon kan.

Ga je nou serieus beweren dat dàt mogelijke onbenulligheidje mijn hele betoog op losse schroeven zet? Get real.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:10
Bloem
Bloem is offline
Misschien moet jij de rest van mijn post ook eens goed lezen, voor je beweert dat ik je hele post op 'losse schroeven' probeer te zetten. (Dat is nl helemaal mijn bedoeling niet.) Maar als je dingen beweert, beweer het dan gewoon goed in een topic waarin iemand om tips vraagt. Bovendien heb ik op wel meer gereageert dan op alleen dat stukje.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 20:37
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Bleekselderij eten.
Oud 15-09-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 15-09-2005 @ 20:10 :
Misschien moet jij de rest van mijn post ook eens goed lezen, voor je beweert dat ik je hele post op 'losse schroeven' probeer te zetten. (Dat is nl helemaal mijn bedoeling niet.) Maar als je dingen beweert, beweer het dan gewoon goed in een topic waarin iemand om tips vraagt. Bovendien heb ik op wel meer gereageert dan op alleen dat stukje.
Wàt nou "beweer het dan goed"? Niet even op de link geklikt? Of waar heb je het dan over, als het niet om pindakaas gaat?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 23:37
Verwijderd
Boterhammen zijn ongezond, stop met boterhammen eten!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 02:30
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-09-2005 @ 17:44 :
Wat een ongelofelijke onzin.
Sporten is wel het beste, aangezien je met sporten de hoeveelheid mitochondrieen kan verhogen en je dus ook je metablisme verhoogt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 05:48
Maija
Maija is offline
maarja, die metabolisme vind toch zowieso plaats.. ( )
Sporten is een fijn 'hulpmiddel' maar je hebt het niet perse nodig, alles word wel mooier, en je kunt wat meer kal. eten omdat je het ook verbrand hebt, maar als je gewoonweg de tijd enz. er niet voor hebt, of kunt opbrengen, wil niet zeggen dat je zown eetschema niet kunt aanhouden, ook al is dat natuurlijk wel logisch als je het ene al niet kan dat je het andere ook al niet kan..

Twee 'fabeltjes' waar ik graag antwoord op wil..

-Als je na 8 uur eet slaat zich dat bijna allemaal op als vet (kan toch niet, je lichaam blijft voortdurent stofwisseling hebben enz)
-Als je s'ochtents goed eet val je meer af, en als je sochtents niet eet val je niets af omdat je je zogenaamde kacheltje moet beginnen laten met branden, (je kacheltje brand zowieso al, en desnoods van de kal die je de dag ervoor gegeten hebt)

Nee, ik vroeg me eigenlijk af, wat daar nou echt van waar is :$

Dat vraag ik me namenlijk (zeker die laatste vraag) elke keer af als ik (zoals nu) s'ochtens netjes mn boterhammen eet..
Oud 16-09-2005, 06:24
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-09-2005 @ 16:15 :
omg
Oud 16-09-2005, 06:30
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Maija schreef op 16-09-2005 @ 06:48 :

Twee 'fabeltjes' waar ik graag antwoord op wil..

-Als je na 8 uur eet slaat zich dat bijna allemaal op als vet (kan toch niet, je lichaam blijft voortdurent stofwisseling hebben enz)
-Als je s'ochtents goed eet val je meer af, en als je sochtents niet eet val je niets af omdat je je zogenaamde kacheltje moet beginnen laten met branden, (je kacheltje brand zowieso al, en desnoods van de kal die je de dag ervoor gegeten hebt)

Nee, ik vroeg me eigenlijk af, wat daar nou echt van waar is :$

Dat vraag ik me namenlijk (zeker die laatste vraag) elke keer af als ik (zoals nu) s'ochtens netjes mn boterhammen eet..
- Bij 8 uur bedoelen ze niet 8 uur stipt maar 's avonds. Alles werkt 's avonds trager dus ook je spijsvertering en dergelijke. Als je dan veel eet dan zal er minder verteerd worden en het overtollige gaat dan vet worden.

- Als je 's morgens goed eet ben je minder geneigd om nog te snoepen, ook zal je 's middags minder honger hebben. Wat je 's morgen eet wordt toch voor bijna 100% verbrand.
Natuurlijk is het onzin dat als je 's morgens niet eet dat je dan niet afvalt, de kans is gewoon groter dat je dan begint te snoepen + ontbijt zorgt voor zuurstof aan de hersenen ( beter denken)
Oud 16-09-2005, 06:45
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-09-2005 @ 18:19 :
Dat is onzin. Het enige is, dat je met sporten mooier slank wordt. Alles word strakker, gespierder, terwijl als je gewoon afvalt zonder te sporten, het vaak zo is dat je lichaam daar slap blijft/wordt en je dus niet dat mooie lichaam hebt als in de clips, maar wel dezelfde cm'ers als in de clip. Dan kan maatje 36 maat 36 zijn, maar een stuk minder mooi.
spieren zijn zwaarder dan vetten dus dan mag je nog vermagerd zijn, je weegschaal zal hoger zijn dan anders en dat werkt demotiverend...Trust me

Regels voor berichten