Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 14:02
cuteguy
cuteguy is offline
Probleempje:

Ik heb sinds 6 maanden een ontzettend lieve vriendin (20). Het gaat heel goed met ons en we genieten samen heel erg van de dingen die we doen.

Qua seks zitten we echter allebei een beetje in de knoop:
Ik ben haar eerste vriendje, ze heeft nog nooit seks gehad, was voor mij nog nooit klaargekomen, maar denkt ook nooit aan seks en dat zit haar heel erg dwars. Wel geniet ze er heel erg van als ik haar verwen (mond en/of hand)

Ik ben dan weer iemand die erg van seks hou (zolang het met liefde gecombineerd is) en soms ook redelijk vaak eraan denkt. Omdat zij dit juist niet heeft, begin ik ook weer aan mezelf te twijfelen. Ik wil haar niet ongemakkelijk laten voelen door mij gevoelens (zin in friemelen en klooien). Zij zegt dan weer op haar beurt dat mijn gevoelens volstrekt normaal zijn en dat het aan haar ligt... We zitten dus allebei een beetje in de put.

We zouden allebei wel een stapje verder willen (vooral zij... ik wil nog wel wachten tot de tijd echt rijp is zeg maar)... maar doordat ze verder nooit met seks bezig is lukt dat haar niet. Ze is ook een beetje onzeker over haar gebrek aan ervaring...

Hoe kunnen we dit nou samen oplossen? Is het een kwestie van wachten tot de tijd rijp is (wat ik absollut 100% wil doen!!) of is het een kwestie van uitproberen of....???

Hoop dat het verhaaltje een beetje duidelijk is... zoniet.. dan hoor ik het wel!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 14:16
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
cuteguy schreef op 04-04-2006 @ 15:02 :

We zouden allebei wel een stapje verder willen (vooral zij... ik wil nog wel wachten tot de tijd echt rijp is zeg maar)... maar doordat ze verder nooit met seks bezig is lukt dat haar niet. Ze is ook een beetje onzeker over haar gebrek aan ervaring...
Wat ik niet helemaal snap is waarom dat niet lukt. Jullie kunnen toch zorgen dat er condooms in huis zijn (of dat zij de pil slikt) en als jullie bezig zijn dan gewoon verder gaan? (Of jij kan een romantisch avondje plannen en haar een leuke eerste keer geven )
Oud 04-04-2006, 14:21
cuteguy
cuteguy is offline
hmm... m'n verhaaltje is niet helemaal duidelijk volgens mij..

kprobeer t ff uit te leggen:

Voorlopig zijn we nog niet zover... het gaat vooral om het geestelijke zeg maar - voor ons allebei - ... het geil worden - van haar kant -.

Echt seks is nog helemaal niet aan de orde, het gaat erom dat we samen kunnen genieten van wat dan ook zonder dat we van onszelf twijfels hebben of we niet teveel aan seks denken (ik dus) of dat we juist te weinig aan seks denken (zij dus)...

Eeehmm.. snappie?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 15:09
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik snap het ongeveer.

Ik zou het gewoon lekker rustig opbouwen. Niets moet, alles mag. Zo hebben wij (mijn vriend en ik) ook gedaan. Uiteindelijk gingen we na 10 maanden pas met elkaar naar bed. (daarvoor was het gewoon lekker rustig oefenen en experimenteren)

Ik zou je dan als tip geven: doe het gewoon rustig aan, het komt vanzelf wel. Praten helpt trouwens ook heel erg. Als je niet open staat voor seks of praten over seks, ben ik bang dat het heel erg lastig gaat worden...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 15:16
cuteguy
cuteguy is offline
hihi oke dan

Ja, we kunnen heel goed over sex praten... en er hangt ook een niets moet, alles mag sfeertje tussen ons. Maarja... soms voel ik me lullig dat ik soms wel eens verder zou willen... en andersom...

Maargoed... thnx voor de tip
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 15:52
Thee Muts
Thee Muts is offline
Je zegt dat ze eigenlijk nooit echt met seks bezig is. Daarmee trek ik dus ook de conclusie dat ze niet aan zelfbevrediging doet en ik denk dat dat haar in dit geval 'tegen zit'. Ze heeft nog geen seksuele ervaringen en voelt zich er daarom ook onzeker over. En misschien ook wel onzeker over haar eigen lichaam op dat gebied. Logisch, het is immers nog helemaal onbekend voor haar. Wat ik ergens wel een beetje raar vind voor een meid van 20, zeker nu jullie al een half jaar een relatie hebben. Maar dat komt misschien wel doordat ik zelf zo dol ben op seks..

Dat jullie al wel met het hand en mondwerk bezig zijn, is al een begin natuurlijk. Doet ze dat ook al bij jou? En voelt ze zich daar wel zeker over? Ik denk dat het voor haar vooral heel belangrijk is dat ze bekent raakt met zichzelf en haar eigen lichaam. Pas als ze zelf haar vrouwelijke en verleidelijke kant ervaart en het genot dat haar dat kan geven, kan ze zich helemaal openstellen naar jou denk ik. Dus kijk of je daar samen met haar mee aan de slag kan, of als ze dat liever alleen doet, is dat ook goed natuurlijk. Al had ze dat dan al wel eerder gedaan neem ik aan.

Maar goed, dat zelfbewustzijnsproces moet dus bij haar in gang gezet worden Veel praten over seks helpt daar wel bij, dus dat gaat al goed. En ik denk dat jullie toch gewoon lekker wat dingen uit moeten gaan proberen samen. Dat zij niet aan seks denkt, betekent niet dat jij daar niet voor kan zorgen natuurlijk. Is ze veel met haar uiterlijk bezig, koopt ze bijvoorbeeld wel eens mooie lingerie voor zichzelf? Daarmee kun je het natuurlijk ook opbouwen. En dat je de behoefte hebt om verder te gaan is heel normaal, dus dat moet je ook zeker niet af gaan remmen. Misschien heeft ze juist wel behoefte aan initiatief van jouw kant. Probeer haar daar dus in mee te trekken. Dat jij voor jezelf hebt vastgesteld dat je het niet wil forceren is prima natuurlijk, maar je moet wel initiatief blijven nemen, want van haar kant komt dat dus nog niet. En anders gaat het nog wel even duren denk ik.

Dus, probeer haar te helpen zichzelf op seksueel gebied te ontwikkelen. Doordat ze gaat ervaren wat het haar op kan leveren, zal ze er automatisch meer mee bezig zijn en meer zin in krijgen. Hoe je dat precies aan moet pakken is voor mij wat moeilijk te zeggen natuurlijk, omdat ik haar verder niet ken. Maar als ze er wel voor openstaat, moet dat wel lukken lijkt me. Ze heeft niet in het verleden negatieve ervaringen met seksualiteit dat jij weet?
Oud 04-04-2006, 23:28
Mousse
Mousse is offline
Thee Muts verwoord altijd alles zo mooi!

Ik kan er weinig op aanvullen. Zorg dat jullie elkaars lichaam van buiten kennen, dat zij goed kan aangeven wat ze lekker vind en jij ook. Veel oefenen en er gewoon plezier in hebben. Ik denk dat het dan wel goedkomt.
Oud 04-04-2006, 23:34
Soullar
Soullar is offline
Jongens jongens jongens.. Waar het op neer komt is "geil" worden. Dan gaat de rest vanzelf. Niet het "bewust" worden van ieder. Als iedereen daarop gaat zitten wachten, dan duurt het voor sommige mensen echt jaren voordat er wat gebeurd.

Bewust worden doe je door ervaring.

Dus imho zou je beter door kunnen zetten naar het "echte werk" dan het bij mond- en handwerk te houden.
Oud 05-04-2006, 01:11
cuteguy
cuteguy is offline
hmmm... heb je helemaal gelijk in Thee Muts...

Om ff kort in te gaan op je reactie (ben net trug van werk ):

nee, ze doet inderdaad niet aan zelfbevrediging. Niet omdat ze zich ervoor schaamt, maar omdat ze er gewoon geen behoefte aan heeft.

Ze doet bij mij geen hand en mondwerk... ze voelt zich nog een beetje te onzeker. Ik denk dat ik haar gewoon de tijd moet geven. Ze is verder druk bezig met dr eigen lichaam... en daar is ze ook wel tevreden mee. Ik koop meestal lingerie voor haar (soms kiezen we samen wat uit), en dat vind ze helemaal geweldig.
En wat je zegt over initiatief ja of nee... daar zat ik een beetje mee. Of het niet te opdringerig overkomt... want het moet voor beide wel leuk blijven natuurlijk...

En voor zover ik weet heeft ze geen nare ervaringen gehad.

Thnx voor de reacties (ook Mousse en Soullar.. maar daar ga ik morgen op reageren )
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 09:14
Verwijderd
Citaat:
cuteguy schreef op 05-04-2006 @ 02:11 :

nee, ze doet inderdaad niet aan zelfbevrediging. Niet omdat ze zich ervoor schaamt, maar omdat ze er gewoon geen behoefte aan heeft.

Ik kan me dat goed voorstellen, dat ze er geen behoefte aan heeft. Ik heb dit ook erg lang gehad. Het verschil met jou vriendin is alleen dat ik wel aan seks dacht, erover fantaseerde enz.
Alleen zelfbevrediging, nee, dat hoefde voor mij gewoon niet. Had ik geen behoefte aan en ik vond het ook maar een beetje een gek idee.
Na wat gesprekken met een vriend, ben ik toch maar wat gaan proberen, experimenteren enz. Zo kwam ik er achter dat er nog veel meer was dan ik dacht.
Binnen de kortste keren vond ik het helemaal geen gek idee meer.

Ik denk dat jou vriendin toch wat meer haar eigen lichaam moet ontdekken. Meer uit proberen en zo komt ze er vanzelf achter wat ze fijn vindt, wat ze allemaal kan voelen enz.
Ze hoeft hier dan echt niet elke dag of elke week mee bezig te zijn. Maar ik denk dat, als ze eenmaal over die 'drempel' heen is, de rest redelijk vanzelf komt.
Zo kan ze ook aan jou aangeven wat ze fijn vindt en denk ik, dat de behoefte aan meer steeds groter wordt. Ze meer wil ontdekken en dat samen met jou
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 12:28
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
cuteguy schreef op 05-04-2006 @ 02:11 :
En wat je zegt over initiatief ja of nee... daar zat ik een beetje mee. Of het niet te opdringerig overkomt... want het moet voor beide wel leuk blijven natuurlijk...
Nou, wat ik dus al eerder zei, jij moet zeker niet stoppen met het nemen van initiatief. Want dan gebeurd er helemaal niks meer. En als je het gewoon op een normale manier aanpakt, hoeft het ook helemaal niet opdringerig te zijn. Ik had het geduld wat jij nu hebt al niet eens op kunnen brengen. Ik ga er vanuit dat je zelf ergens in de 20 bent, je hebt nu al een half jaar een vriendin, al eerdere relaties gehad of iig een seksueel verleden en dan krijg je daar nu al een half jaar helemaal niks meer van? En zeker als je haar wel verwent, maar er van haar op die manier helemaal niks van terugkrijgt, dan moet je toch al heel van verlangen uit elkaar knappen? Knap hoor, dat je dan nog zo geduldig bent. Ik had de relatie, hoe lullig dan ook, waarschijnlijk al eerder afgekapt....

Eigenlijk ben ik zelfs van mening dat jij daar onderhand gewoon recht op hebt. Het is een heel normaal onderdeel van een relatie, zeker op deze leeftijd en na een haf jaar mag je daar toch ook wel wat van verwachten. Tuurlijk, je kan haar niet dwingen, maar ik denk wel dat je, naast het feit dat je haar de tijd wil geven, je haar ook duidelijk moet maken wat het eigenlijk voor jou betekent binnen een relatie en dat je daar toch graag wel wat verandering in zou willen zien. Tenzij je er zelf ook niks om geeft natuurlijk, maar dat idee krijg ik nou niet echt.
Oud 05-04-2006, 16:47
groovy
groovy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 05-04-2006 @ 13:28 :
Nou, wat ik dus al eerder zei, jij moet zeker niet stoppen met het nemen van initiatief. Want dan gebeurd er helemaal niks meer. En als je het gewoon op een normale manier aanpakt, hoeft het ook helemaal niet opdringerig te zijn. Ik had het geduld wat jij nu hebt al niet eens op kunnen brengen. Ik ga er vanuit dat je zelf ergens in de 20 bent, je hebt nu al een half jaar een vriendin, al eerdere relaties gehad of iig een seksueel verleden en dan krijg je daar nu al een half jaar helemaal niks meer van? En zeker als je haar wel verwent, maar er van haar op die manier helemaal niks van terugkrijgt, dan moet je toch al heel van verlangen uit elkaar knappen? Knap hoor, dat je dan nog zo geduldig bent. Ik had de relatie, hoe lullig dan ook, waarschijnlijk al eerder afgekapt....

Eigenlijk ben ik zelfs van mening dat jij daar onderhand gewoon recht op hebt. Het is een heel normaal onderdeel van een relatie, zeker op deze leeftijd en na een haf jaar mag je daar toch ook wel wat van verwachten. Tuurlijk, je kan haar niet dwingen, maar ik denk wel dat je, naast het feit dat je haar de tijd wil geven, je haar ook duidelijk moet maken wat het eigenlijk voor jou betekent binnen een relatie en dat je daar toch graag wel wat verandering in zou willen zien. Tenzij je er zelf ook niks om geeft natuurlijk, maar dat idee krijg ik nou niet echt.
Nou bij mijn eerste vriendje heb ik langer dan een jaar gewacht, dan had hij er zoveel recht op kunnen hebben als hij wilde, ik doe het pas als ik er aan toe ben. Ik snap wel wat je bedoelt, maar hij is voor haar de eerste, en ze weet niet hoe lekker alles kan zijn dus weet ook niet wat ze mist. Dat had ik ook heel erg bij mijn eerste vriendje. Ik was dan wel wat jonger, maar ook ik hield me nooit zo bezig met seks en bepaalde gedachtes..
Mijn moeder zei na een jaar ook van ‘het is niet verkeerd als je het zou willen doen met hem, voel je nergens schuldig over’, maar op de 1 of andere manier kon ik het gewoon ook nog niet.
Mijn ex heeft ontzettend veel geduld moeten opbrengen bij mij, maar dat heeft uiteindelijk wel zijn vruchten afgeworpen .
Ik heb heel veel respect voor TS, dat hij zo lief is en zo geduldig, maar ik vind het ook weer cru om te gaan stellen ‘dat hij er recht op heeft’. Ik denk als hij dat zegt tegen haar, ze helemaal zoiets heeft van ‘rot op’.
Maar je gaf zelf ook al aan dat je iemand niet kunt dwingen . Misschien begrijp ik de vriendin van TS net wat beter, omdat ik zelf in precies zo’n situatie heb gezeten.
En als hij echt van haar houdt, en ze proberen wel altijd een stapje verder te gaan en haar ook wat initiatief te laten nemen, dan kunnen ze daarna misschien een heerlijk seksleven krijgen . Zo ging het bij mij en mijn ex in ieder geval…

Had je trouwens mijn laatste PM nog gekregen ? Had nog gereageerd op die van jou, maar ik was opeens uitgelogd, dus ik weet niet zeker of hij nou wel of niet is aangekomen..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 17:40
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
groovy schreef op 05-04-2006 @ 17:47 :
Nou bij mijn eerste vriendje heb ik langer dan een jaar gewacht, dan had hij er zoveel recht op kunnen hebben als hij wilde, ik doe het pas als ik er aan toe ben. Ik snap wel wat je bedoelt, maar hij is voor haar de eerste, en ze weet niet hoe lekker alles kan zijn dus weet ook niet wat ze mist. Dat had ik ook heel erg bij mijn eerste vriendje. Ik was dan wel wat jonger, maar ook ik hield me nooit zo bezig met seks en bepaalde gedachtes..
Mijn moeder zei na een jaar ook van ‘het is niet verkeerd als je het zou willen doen met hem, voel je nergens schuldig over’, maar op de 1 of andere manier kon ik het gewoon ook nog niet.
Mijn ex heeft ontzettend veel geduld moeten opbrengen bij mij, maar dat heeft uiteindelijk wel zijn vruchten afgeworpen .
Ik heb heel veel respect voor TS, dat hij zo lief is en zo geduldig, maar ik vind het ook weer cru om te gaan stellen ‘dat hij er recht op heeft’. Ik denk als hij dat zegt tegen haar, ze helemaal zoiets heeft van ‘rot op’.
Maar je gaf zelf ook al aan dat je iemand niet kunt dwingen . Misschien begrijp ik de vriendin van TS net wat beter, omdat ik zelf in precies zo’n situatie heb gezeten.
En als hij echt van haar houdt, en ze proberen wel altijd een stapje verder te gaan en haar ook wat initiatief te laten nemen, dan kunnen ze daarna misschien een heerlijk seksleven krijgen . Zo ging het bij mij en mijn ex in ieder geval…

Had je trouwens mijn laatste PM nog gekregen ? Had nog gereageerd op die van jou, maar ik was opeens uitgelogd, dus ik weet niet zeker of hij nou wel of niet is aangekomen..
Offtopic: Check je inbox maar

Ik denk inderdaad dat ik er anders tegenaan kijk omdat ik zelf nooit in die situatie heb gezeten. Door te stellen dat hij er recht op heeft ga ik misschien wel wat ver, maar daarmee probeerde ik vooral duidelijk te maken dat ik het toch wel een normaal en zelfs een basisprincipe van een relatie vind, dat je zoiets met elkaar kunt delen. Zeker gezien de situatie waar zij 2 nu in zitten. En ik denk ook dat zij zich daar wel wat meer bewust van gemaakt mag gaan worden, omdat het anders helemaal nergens heen gaat. Maarja, ik ken haar verder niet natuurlijk, dus misschien werkt dat ook wel averechts, maar dat kan de TS zelf wel inschatten hoop ik

Ik snap heel goed dat iedereen aanraadt om haar vooral niet te pushen en het op haar tempo te doen. Maar in dat geval wordt er dus alleen maar rekening gehouden met haar, terwijl de TS er zelf ook nog is natuurlijk. En ook die kant vind ik belangrijk om in beeld te brengen.
Oud 05-04-2006, 22:19
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 05-04-2006 @ 18:40 :

Ik snap heel goed dat iedereen aanraadt om haar vooral niet te pushen en het op haar tempo te doen. Maar in dat geval wordt er dus alleen maar rekening gehouden met haar, terwijl de TS er zelf ook nog is natuurlijk. En ook die kant vind ik belangrijk om in beeld te brengen.
TS heeft neem ik aan 2 handen, dus dat lijkt me ook wel goedkomen.

Nee, maar serieus, je kunt pushen, dat werkt averechts, het is voor haar ws een drempel waar ze overheen moet, je kunt haar daar overheen begeleiden of er overheen schoppen. Als je d'r geen pijn wil doen en geen schop terug wil krijgen zou ik het bij begeleiden houden. Praat erover, geef aan dat jij het allemaal prima vindt en wacht tot zij aangeeft dat ze het wil, zorg dat ze zich vertrouwt voelt bij je, laat haar wel merken dat je haar wilt door veel lichamelijk contact. Daarmee bedoel ik veel knuffelen en aanraken. Ze zal er uit zichzelf misschien niet veel aan denken maar je geeft aan dat ze er wel van geniet als je wat bij haar doet en ook klaarkomt, dus laat haar er maar eens om vragen. Ik denk dat dat vanzelf wel komt als je zelf niet directe aanstalten maakt om wat te gaan doen maar wel veel lichamelijk contact houdt. In ieder geval succes, het kan even tijd kosten, maar geduld is een schone zaak en levert je meer op dan ophaasten en pushen.
Oud 05-04-2006, 23:07
cuteguy
cuteguy is offline
Wat een boel reacties allemaal thnx!!

Thnx voor je ervaring groovy ... ik denk dat jij inderdaad ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt als mijn vriendin nu.

Of ik wel of niet recht heb op seks (ff kort door de bocht)... dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Wat ik wil is samen haar dingen ontdekken en uitproberen... ook al duurt dat nog hele lange tijd. Anders is er voor mij ook geen lol aan...
Ik zou absoluut niet willen dat we dingen doen omdat het 'hoort' op onze leeftijd - ook weer ff zwart-wit gezegd -. We houden heel veel van elkaar, we hebben samen heel veel plezier dus slechter kan het niet worden.

Wel is het zo dat ze ook veel lichamelijk contact zoekt, vooral knuffelen, kusjes geven... en grijpt af en toe naar bepaalde plekken . En ze geeft regelmatig aan dat ze wel zin heeft in 'leuke' dingetjes. Dit was tot voor kort ook nog niet aan de orde, dus het gaat zeker beter.

Ik ga proberen haar een beetje te stimuleren, veel met haar praten... en vooral geduld hebben.

Again.. thnx voor de reacties boys en girls!!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 08:08
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
cuteguy schreef op 04-04-2006 @ 15:21 :
Echt seks is nog helemaal niet aan de orde
Wat is hand- en mondwerk dan...
Oud 07-04-2006, 11:25
groovy
groovy is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 06-04-2006 @ 09:08 :
Wat is hand- en mondwerk dan...
Hij bedoelt geslachtsgemeenschap

@ TS: Graag gedaan Blijf er gewoon open met haar over praten en geniet samen . Er is 'hoop': toen ik eenmaal echt alles had gedaan met mijn ex, wilde ik ook niet meer stoppen Ik besefte maar al te goed hoeveel geduld hij met me had gehad en hoe lief hij was geweest, dus daarna kon ik me ook helemaal aan hem geven. En zelfs nu kijk ik er met een glimlach op terug en heb ik absoluut nergens spijt van . En dat is het belangrijkste!

En zeg ook tegen haar dat je het heerlijk vindt dat ze lichamelijk contact zoekt en je aanraakt op bepaalde plaatsen. Dan raakt ze ook zekerder van zichzelf en weet ze dat ook jij er heel veel van geniet
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten