Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 07:38
Slaughterer
Slaughterer is offline
Toen ik vandaag mijn computer opstartte kreeg ik de melding:

---
Invalid Boot Disekette
Insert BOOT diskette in A:
---

Nou, dat heb ik maar gedaan. Toen kreeg ik een keuzemenu waarin ik kon kiezen tussen:
1:windowssetup opstarten
2:win opstarten zonder cd-rom
3:win opstarten mert cd-rom

Bij alle drie de mogelijkheden werd later min of meer aangegeven dat er geen harde schijf aanwezig was.

Gisteren deed ie dit ook al, maar toen ik het even later probeerde deed ie het weer. Daarna heb ik die kast eens open gegooid en een beetje schoongemaakt (wel met alle voorzichtheid in acht!) en ben wat stekkertjes nagegaan.

Maar nou doet ie het dus weer. Ik heb die kast weer open gedaan en stekkertjes gecontroleerd. Ik nam aan dat dat ding aan de voorkant (onder floppy-drive en cd-rom de harddisk was. (ongeveer even groot als de cd-rom, kan dat?) Er zitten wel wat stekkertjes los, maar die zaten al zo. Er waren geen stekkertjes die een beetje half erin/jalf eruit hingen, dus alles zou goed moeten zitten zou je zeggen.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn??

Nou net ik voor vandaag nog iets uit moest printen wat ik echt nodig heb voor mn studie kapt ie ermee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2002, 07:47
MaakUt
MaakUt is offline
looool.. nooit intresse gehad om eens te kijken wat er eigenlijk onder die kap zit? die dingen die loshangen zijn waarschijnlijk stekkertjes voor de stroom die je nog niet hebt gebruikt... en een harde schijf is ongeveer zo groot als een disette station.. alleen wat langer en een stuk zwaarder... waarschijnlijk is je HD gewoon naar de gallemiezen (jah... kapot dus)
Oud 27-06-2002, 07:53
Slaughterer
Slaughterer is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
looool.. nooit intresse gehad om eens te kijken wat er eigenlijk onder die kap zit? die dingen die loshangen zijn waarschijnlijk stekkertjes voor de stroom die je nog niet hebt gebruikt... en een harde schijf is ongeveer zo groot als een disette station.. alleen wat langer en een stuk zwaarder... waarschijnlijk is je HD gewoon naar de gallemiezen (jah... kapot dus)
zo'n vermoeden had ik al va die stekkertjes, ze kwamen immers van de voeding af.

Hmz...al dat waar is...dan baal ik echt gigantisch!! Is er dan uberhaupt nog iets te redden van de data die erop staat? WEat raad je me aan? Naar een computerzaak brengen kijken of zij er nog iets aan kunnen redden? Of gewoon zelf een nieuw ding erin zetten met de kennis dat er toch niets meer aan de schijf te redden is?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 07:54
Slaughterer
Slaughterer is offline
als ik trouwens opstart, krijg ik ook nog van die hoge toontjes te horen...van diezelfde als je pc vastloop en je allerlei toesten indrukt uit woede. Dan krijg je die ook
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 08:38
Verwijderd
Als een harddisk echt kapot is dan merk je dat wel. Dan is-ie gewoon dood, dan kun je er nooit meer van booten. Ik heb zelf ook wel eens gehad dat mijn computers niet wilden opstarten. Dan ging de harddisk gewoon niet draaien (gehad met een Maxtor DMax+60) of hield-ie er steeds na een minuut mee op (IBM Deskstar 60GXP). Dat kwam overigens gewoon door de hitte, kwam ik later achter.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Slaughterer schreef:
als ik trouwens opstart, krijg ik ook nog van die hoge toontjes te horen...van diezelfde als je pc vastloop en je allerlei toesten indrukt uit woede. Dan krijg je die ook
Dat had je ook wel ff eerder mogen zeggen Vaak geven die piepsignaaltjes aan wat er mis is... kijk ff in het boekje van je moederbord wat die signaaltjes aangeven!
(Ik had zelf eens een P166 waar een videokaart uit losgeschoten was (was zon fantastisch vastklik systeem :/ ). Piepsignaaltjes gaven aan dat er wat los zat, kast open en ja... videokaart hing er half uit )
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 10:31
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
herkent het BIOS de harddisk? BIOS: op del drukken als je opstart en dan staat volgens mij linksboven iets van IDE settings.. dat menuutje openen en dan onder Primary Master moet iets van een harddisk staan.. zo niet.. tja, dan istie dood denk k.
Test anders de harddisk in een andere computer
Oud 27-06-2002, 14:15
Slaughterer
Slaughterer is offline
Citaat:
henri schreef:

Dat had je ook wel ff eerder mogen zeggen Vaak geven die piepsignaaltjes aan wat er mis is... kijk ff in het boekje van je moederbord wat die signaaltjes aangeven!
(Ik had zelf eens een P166 waar een videokaart uit losgeschoten was (was zon fantastisch vastklik systeem :/ ). Piepsignaaltjes gaven aan dat er wat los zat, kast open en ja... videokaart hing er half uit )
3 beebs-> first 64 K memory failure

Fijn, nou weet ik bijna zeker dat ie dood is

Zijn er nog middelen om de data te redden? Is er een kans dat als ik m laat repareren, dat dat ook lukt. Kan ik m gewoon naar een reparatieservice brengen of doe ik er beter aan om m naar de fabricant te sturen en die m te laten repareren? (waarschijnlijk geen garantie meer)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Slaughterer schreef:
3 beebs-> first 64 K memory failure
Heeft niks met harddisk te maken dan .. eerder met je moederbord.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 14:44
Slaughterer
Slaughterer is offline
Citaat:
******** schreef:
Heeft niks met harddisk te maken dan .. eerder met je moederbord.
hm...vaag.

Ik denk dat ik m maar lekker LAAT repareren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten