Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2006, 17:14
Verwijderd
ik ga op kamers en mn studentenhuis heeft nog geen internet en ik kan niet echt zonder en dan moet ik t dus zelf regelen, ik zoek een fatsoenlijk niet al te duur (max 30 eur. p/m) adsl abo waar je wel fatsoenlijk mee kan gamen en t liefst zonder aansluitkosten enzo...

help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2006, 17:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Waarom deel je geen Tiscali telefonie+ADSL ding? Dat is 35 euro all-in geloof ik, en kun je ook gratis bellen naar binnenlandse nummers.
Oud 15-07-2006, 18:41
Verwijderd
www.adslwinkel.nl
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 19:51
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik las gister iets over Pilmo. Misschien is dat wat voor je?
Oud 15-07-2006, 22:19
Verwijderd
In feite is in een studentenhuis elk abo goed te doen als je het met anderen deelt. Dan komt snel internet al snel binnen handbereik.

Wij hebben nu Tiscali ADSL T6 en dat bevalt best prima. Houd er wel rekening mee dat bij alle prijzen voor ADSL er nog 10 eu per maand bijkomt als je niet al een KPN-abo had, want ook voor 'dedicated copper' (alleen ADSL over je telefoonlijn) betaal je pieken.

Verder moet je er in studentenhuizen nogal eens rekening mee houden dat de kabels niet altijd even geweldig zijn. Wij wonen in een huis uit 1926, en de kabels hier trekken 6 mbit op zich goed, maar hoger moet het niet komen, dan wordt de signaal-ruisafstand te klein.

Wij hadden hier eerst Chello, dat is zo'n verschrikkelijke ramp dat het eerste wat ik deed toen ik hier introk, was dat Chello gedrocht opzeggen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 23:29
Verwijderd
hmm thnx, heb alleen bar weinig aan bellen, ik heb toch geen telefoon nogal jammer dat je per se een telefoon aansluiting moet hebben
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 10:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Kijk eens naar Speedlinq. Slechte ervaringen met het bedrijf opzich, maar het internet (BabyXL) is snel en goedkoop.
Oud 16-07-2006, 12:42
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 16-07-2006 @ 00:29 :
hmm thnx, heb alleen bar weinig aan bellen, ik heb toch geen telefoon nogal jammer dat je per se een telefoon aansluiting moet hebben
Ja, dan moet je kabel nemen. Maar ik kan je verzekeren dat Chello extreme, verschrikkelijke, niet te harden bagger is in Rotterdam. Bovendien is kabel in verhouding gewoon veel duurder dan ADSL.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 13:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2006 @ 13:42 :
Ja, dan moet je kabel nemen. Maar ik kan je verzekeren dat Chello extreme, verschrikkelijke, niet te harden bagger is in Rotterdam. Bovendien is kabel in verhouding gewoon veel duurder dan ADSL.
kan toch geen kabel hier... en ik ga maandag even een oproepje plaatsen in t studentenhuis om te kijken of iemand met mij wil delen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 17:03
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-07-2006 @ 23:19 :
Wij hadden hier eerst Chello, dat is zo'n verschrikkelijke ramp dat het eerste wat ik deed toen ik hier introk, was dat Chello gedrocht opzeggen
In Amsterdam heb ik er de afgelopen 4 jaar vrijwel nooit problemen mee gehad.
Oud 17-07-2006, 18:02
Verwijderd
Ik heb het ruim een half jaar in Arnhem gehad en het was echt om te janken. *trauma*
Gelukkig had mjin huisgenootje ook nog traag (maar wel werkend!) internet van de KPN.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 21:47
roman
roman is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2006 @ 13:42 :
ik heb ook chello, en het werkt prima en dan zelfs basic ofzo
Oud 27-07-2006, 12:43
phoxetis
phoxetis is offline
het wisselt... mijn pa & ma wonen in een rijkelui-buurt met allemaal mensen die alleen op zondag hun e-mail ophalen. De allersimpelste chello werkt daar altijd op topsnelheid.

wij zaten hier met de hele pauperwijk op 1 kabel ofzo, en dat was dus inderdaad afgrijselijk langzaam (1 kb/sec op een rustige dag). Met een inbelmodem ging het aanzienlijk sneller

zowel ADSL als kabel-verbindingen wisselen heel erg per regio en per locatie dus.... niet te hard schreeuwen over wat werkt en wat niet
Oud 27-07-2006, 13:03
Gimme more beer
Alles goed en wel, ik hoor meer slechte dan goede verhalen over Chello. En mijn eigen ervaringen zijn zo mogelijk nog slechter. 12 KB/s was écht de absolute max.
Oud 27-07-2006, 13:36
Verwijderd
oke duidelijk geen chello dus, en ik ken mensen met wanadoo in rotterdam en daar ga ik ook niet aan beginnen...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 14:52
roman
roman is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-07-2006 @ 14:03 :
Alles goed en wel, ik hoor meer slechte dan goede verhalen over Chello. En mijn eigen ervaringen zijn zo mogelijk nog slechter. 12 KB/s was écht de absolute max.
ik heb een gemiddelde zo tussen de 200kb/s / 375 kb/s , mss ligt het aan de buurt ofzo
Oud 27-07-2006, 19:13
Gimme more beer
Citaat:
roman schreef op 27-07-2006 @ 15:52 :
ik heb een gemiddelde zo tussen de 200kb/s / 375 kb/s , mss ligt het aan de buurt ofzo
Natuurlijk ligt het aan de buurt, maar dat opzich is natuurlijk al een reden om geen Chello te nemen.
Oud 28-07-2006, 07:09
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-07-2006 @ 20:13 :
Natuurlijk ligt het aan de buurt, maar dat opzich is natuurlijk al een reden om geen Chello te nemen.
Er zijn wel meer redenen om geen Chello te nemen. Bijvoorbeeld de tenenkrommende arrogantie van die apen, met hun 'ADSL overstapweken'.

Ze praten onwetende consumenten ook gewoon onzin aan: 'anders dan bij ADSL, zit je direct op internet, dus sneller' (wtf) of 'bij kabel is de snelheid niet afhankelijk van de afstand tot de centrale zoals bij ADSL' (nee, maar wel van het aantal mongolen in jouw wijk dat ook die baggershit heeft).

En het feit dat ze p2p-verkeer blokkeren (ik kon alleen met zware encryptie gebruik maken van bittorrent) is alleen maar te kwalificeren als nazistisch.

Laatst gewijzigd op 28-07-2006 om 07:11.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 15:26
Gimme more beer
Ik heb een keer een boete van 65 euro gekregen omdat ik een webservertje draaide voor testdoeleinden. Ik ben heel kwaad geworden en heb niet betaald, maar het is natuurlijk wel te belachelijk voor woorden.

UPC heeft veel geïnvesteerd in Chello en kunnen dit niet ineens opgeven. Ze hopen nog een keer uitgekocht te worden, maar dan moeten ze wel een flinke concurrentiepositie verkrijgen.

Kabel is gewoon een zwaar verouderde techniek. Eigenlijk is TV via de kabel dat ook, maar dat voldoet nog. Internet via de kabel voldoet gewoon niet aan de eisen van vandaag de dag. Het is de meest brakke vorm van communicatie die ik ken. Zelfs bij een inbelverbinding heb je nog minder packetloss.
Oud 05-08-2006, 11:21
Verwijderd
mag ik even uppen met een paar conclusies en vragen:

ik was naar een telefoonwinkel gegaan en die gast zei dat speedlinq wel snel en goedkoop was maar dat ze eerst je rekening hard rippen en t daarna terugbetalen en daar was ie niet over te spreken, toen probeerde ie me orange family aan te smeren voor 20 euro per maand en dan had je volgens heb 6mbit oid...

en ik kreeg een bericht dat voor t eind van t jaar mijn studentenhuis aan pilmo word aangesloten en ze er binnenkort mee gaan beginnen dus kan ik ook voor een paar maanden een abo afsluiten?

maar nu de vraag: kan ik wel fatsoenlijk gamen als ik mn internet met medebewoners deel? heb ik dan niet een lag van hier tot tokio omdat de rest download en ik wil gamen? want dan lijkt t me beter om een eigen verbinding te regelen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 12:13
Verwijderd
1. Bij mijn weten schrijven alle providers eerst het 'gratis' modem en de 'gratis' aansluitkosten van je rekening af, waarna je het terug kunt vragen door de factuur (o.i.d.) op te sturen.

2. Je kunt eigenlijk niet voor een paar maanden een abonnement afsluiten, bij mijn weten hanteren alle providers een minimumcontractsduur van een jaar waarin je alleen tegen een zeer hoge boete kunt opzeggen. Alleen Demon heeft abo's die een minimumcontractsduur van drie maanden hebben, maar je moet maar net zien of die bij jou leverbaar en aantrekkelijk zijn.

3. Wat gamen betreft, dat verschilt niet per provider. Je zult altijd rekening moeten houden met internetgebruik van anderen. Als je een lijn hebt met een beetje fatsoenlijke upload (minstens 768 kilobit) dan zul je bij normaal gebruik door je huisgenoten geen last hebben van lag. Een ander verhaal wordt het als één van je huisgenoten continu zit te uploaden met een p2p programma. En dingen als het uploaden van een groot attachment van een paar megabyte trekken de upload ook altijd helemaal vol, ongeacht je uploadsnelheid.

Dus je zult dan óf moeten werken met beperking van hun bandbreedte (via software of evt. via de router) maar dat moeten ze maar pikken. Óf je moet een eigen lijn nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten