Oud 02-10-2006, 22:01
name.no
name.no is offline
Hey

Ik ben eerstejaars pabo-student en moet me volgende week voorstellen aan mn stageklas (weet helaas nog niet welke groep). We moeten dat eigenlijk door middel van een activiteit doen, iemand suggesties? (leuk spel ofzo)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2006, 22:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb zelf mijn voorstel-activiteit afgelopen week gedaan (in groep 3). Mijn mentor stelde voor om (hoe origineel) in de kring een activiteit te doen, waarbij ik een doos/mand mee zou nemen met daarin een aantal spulletjes die iets over mij zeggen. Kinderen mochten dan een spulletje kiezen en dan vertelde ik er kort iets over, zodat ze iets van me weten.

Het is wel moeilijk om een voorstelactiviteit te bedenken zonder dat je weet voor welke groep... Voor groep 8 moet je iets heel anders bedenken dan voor kleuters. Ik neem aan dat je dat wel van te voren te horen krijgt?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 07:12
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik denk als je pas weet wat voor groep je heb écht ideeen pas kunt gaan bedenken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 08:46
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Een handige manier om namen te onthouden is een geheugenspelletje, een variant op 'ik ga op reis en neem mee...'

Normaal noem je alleen voorwerpen, nu noem je namen.

Als inleiding kun je zeggen: 'Jongens, we gaan op reis. En ik ga precies vertellen wie er allemaal meegaan. Jullie helpen me daarbij. Ik begin met: ik ga op reis en neem mee... [eigen naam]. De volgende doet dat ook, maar noemt eerst mijn naam, en dan zijn eigen.'

En dan begin je.

Verder heb ik geen inspiratie nu
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 09:38
krisje88
krisje88 is offline