Oud 02-10-2006, 22:01
name.no
name.no is offline
Hey

Ik ben eerstejaars pabo-student en moet me volgende week voorstellen aan mn stageklas (weet helaas nog niet welke groep). We moeten dat eigenlijk door middel van een activiteit doen, iemand suggesties? (leuk spel ofzo)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2006, 22:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb zelf mijn voorstel-activiteit afgelopen week gedaan (in groep 3). Mijn mentor stelde voor om (hoe origineel) in de kring een activiteit te doen, waarbij ik een doos/mand mee zou nemen met daarin een aantal spulletjes die iets over mij zeggen. Kinderen mochten dan een spulletje kiezen en dan vertelde ik er kort iets over, zodat ze iets van me weten.

Het is wel moeilijk om een voorstelactiviteit te bedenken zonder dat je weet voor welke groep... Voor groep 8 moet je iets heel anders bedenken dan voor kleuters. Ik neem aan dat je dat wel van te voren te horen krijgt?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 07:12
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik denk als je pas weet wat voor groep je heb écht ideeen pas kunt gaan bedenken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 08:46
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Een handige manier om namen te onthouden is een geheugenspelletje, een variant op 'ik ga op reis en neem mee...'

Normaal noem je alleen voorwerpen, nu noem je namen.

Als inleiding kun je zeggen: 'Jongens, we gaan op reis. En ik ga precies vertellen wie er allemaal meegaan. Jullie helpen me daarbij. Ik begin met: ik ga op reis en neem mee... [eigen naam]. De volgende doet dat ook, maar noemt eerst mijn naam, en dan zijn eigen.'

En dan begin je.

Verder heb ik geen inspiratie nu
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 09:38
krisje88
krisje88 is offline
Het is voor de basisschool? Want wij hadden laats een stagaire en die liet iederen de naam en wat dingen vertellen over zijn/haar buurman. Dat was best leuk, al weet ik niet of dit lastig is voor jongere kinderen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 21:41
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
bij ons op stage (ik hoefde het niet want ik was erg laat me inschrijven) moesten de studenten een kist maken met daarin dingen die wat over hen zei. Bijvoorbeeld een hoekje met een barkruk en een discobal betekent uitgaan. enz...
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 23:13
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Geef ze een bal (tennisbal o.i.d.) en laat ze die naar elkaar overgooien. Als je 'm vangt moet je iets over jezelf vertellen.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 23:45
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Rekenspelletjes doen, en als jij verliest van een leerling moet je wat vertellen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 20:14
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Met die pabo 'studenten' van tegenwoordig blijven ze dan vertellen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Sanctus schreef op 05-10-2006 @ 20:14 :
Met die pabo 'studenten' van tegenwoordig blijven ze dan vertellen.
Goed dat je de grap even voor ons uitlegt
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 21:45
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
beetje jammer idd
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 22:01
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Terwijl de grap an sich ook al van bedenkelijk niveau was.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 18:33
Bart
Avatar van Bart
Bart is offline
Is het nou echt nodig om op elk topic dat over de pabo gaat een grap te maken over het rekenniveau van pabo-studenten? Hoe kinderachtig..

OT: op internet kun je wel heel veel kennismakingsactiviteiten/spelletjes vinden, voorbeeld : http://home.orange.nl/mvgessel/Kennismakingsspelen.htm
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 20:24
Verwijderd
Een kennismakings-/namenspelletje is wel heel iets anders dan een voorstel-activiteit. Het gaat erom dat je jezelf voorstelt. Die kinderen zitten (ligt natuurlijk aan de groep) al jaren bij elkaar in de klas, daar hoef je echt geen namenspelletje voor te doen.
Ik heb me nooit op zo'n manier moeten voorstellen, maar wat volgens mij in bijna alle groepen wel leuk is: pictionary, waarbij je steeds dingen tekent die iets met jou te maken hebben. Als je de kinderen hun vinger laat opsteken als ze iets willen zeggen kun je vragen of ze hun naam willen zeggen voor ze hun antwoord geven, dan leer je die namen er stiekem ook bij. Lekker interactief, en heel goed te doen als je maar een klein beetje kan tekenen (en geen ontekenbare hobby's hebt).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.