Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2006, 20:24
Zylverstar
Zylverstar is offline
Hallo!

Ik wil graag een nieuwe computer kopen, alleen heb ik niet zo veel verstand van wat goed is en wat niet.

http://www.kieskeurig.nl/product/E19...D9005058FB.htm

Deze computer schijnt momenteel wel oke te zijn, nu wil ik graag weten wat jullie ervan vinden. Is Packerd Bell een goed betrouwbaar merk? Een goede koop dus?

Waar ik mijn pc vooral voor zal gaan gebruiken is Photoshop, Illustrator, Indesign en filmpjes compileren.

Graag zou ik jullie mening over deze pc horen. Of misschien tips/suggesties voor een ander systeem.

Alvast bedankt!!
Oud 01-12-2006, 09:01
twinkebel
twinkebel is offline
is een redelijke goede pc voor die prijs voor wat je hem wilt gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 09:28
M@rco
M@rco is offline
Die processor is wel wat magertjes (lees: best wel een brak ding) als je die dingen wilt doen; vooral bij het encoden van filmpjes wil je een zo snel mogelijk processor hebben. Dan kun je veel beter voor deze gaan, die heeft een veel snellere processor en is ook nog eens een stukje goedkoper (en er staat 512MB geheugen, maar dat klopt niet, is gewoon 1024).

Verder zal het heus geen slechte PC zijn, het is niet zo dat Packard Bell al die onderdelen zelf maakt.

Edit-- hmm, bij die PC die ik aanraadde zit alleen geen monitor. Is dat echt een vereiste? Anders zou je eens moeten kijken naar deze Dell Dimension E521. Redelijk snelle processor (Athlon 64 X2 4200+), 1GB DDR2, een 320GB harde schijf én een 19 inch TFT, voor €799 (als je de garantie terugzet naar 1 jaar collect & return). Zeker een betere koop dan die Packard Bell 9450

Laatst gewijzigd op 01-12-2006 om 10:07.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 13:07
Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
M@rco schreef op 01-12-2006 @ 10:28 :
Die processor is wel wat magertjes (lees: best wel een brak ding) als je die dingen wilt doen; vooral bij het encoden van filmpjes wil je een zo snel mogelijk processor hebben. Dan kun je veel beter voor deze gaan, die heeft een veel snellere processor en is ook nog eens een stukje goedkoper (en er staat 512MB geheugen, maar dat klopt niet, is gewoon 1024).

Verder zal het heus geen slechte PC zijn, het is niet zo dat Packard Bell al die onderdelen zelf maakt.

Edit-- hmm, bij die PC die ik aanraadde zit alleen geen monitor. Is dat echt een vereiste? Anders zou je eens moeten kijken naar deze Dell Dimension E521. Redelijk snelle processor (Athlon 64 X2 4200+), 1GB DDR2, een 320GB harde schijf én een 19 inch TFT, voor €799 (als je de garantie terugzet naar 1 jaar collect & return). Zeker een betere koop dan die Packard Bell 9450
thnks, nou liefst wel een monitor included, of anders een lagere prijs, een flatscreen is nu 300,- ofzo, dus zou dat er nog bovenop komen...
Ook zat ik op de apple site te kijken, de Imac 20" vind ik heel erg mooi, is alleen wel 1500,- (bijna dubbele prijs) ben je wel van het virus-gezeik af en heb je geen grote kast onder je computer staan.. Kwalitatief weet ik alleen niet of hij het bij die Packard Bell en Dell haalt. Wat vinden jullie van Mac's??
Oud 01-12-2006, 13:22
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Zylverstar schreef op 01-12-2006 @ 14:07 :
thnks, nou liefst wel een monitor included, of anders een lagere prijs, een flatscreen is nu 300,- ofzo, dus zou dat er nog bovenop komen...
Ook zat ik op de apple site te kijken, de Imac 20" vind ik heel erg mooi, is alleen wel 1500,- (bijna dubbele prijs) ben je wel van het virus-gezeik af en heb je geen grote kast onder je computer staan.. Kwalitatief weet ik alleen niet of hij het bij die Packard Bell en Dell haalt. Wat vinden jullie van Mac's??
je hebt voor 200,- een prima 17" flatscreen.

voor de rest heb ik met de nieuwe packerd bells weinig ervaring, maar oudere modellen vond ik toch wel tegen vallen, schijnt ook een ramp te zijn om ze te upgraden. kan je beter voor die dell dimension van hierboven gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 12:18
Verwijderd
Citaat:
en heb je geen grote kast onder je computer staan..
Die 'grote kast' IS de computer.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 15:28
Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
Commendatore schreef op 02-12-2006 @ 13:18 :
Die 'grote kast' IS de computer.
uhuu. smartypants. ik bedoel, scheelt weer beenruimte, en heb je een prachtig groot 20'' scherm.

maar ot, Packard Bell, go or no go?
Oud 02-12-2006, 16:24
M@rco
M@rco is offline
Ik zou niet weten wat er mis mee moet zijn...
Oud 03-12-2006, 14:15
J-roenn
J-roenn is offline
ik blijf er bij dat packerd bell zelfs onder de fabrieksgebouwde systemen een van de slechtere keuzes is, maar dit is wel gebasseerd op wat oudere systemen, mischien is dat wat verbeterd nu ?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 15:09
phoxetis
phoxetis is offline
packard hell staat garant voor eindeloze kwellingen en ellende.
Hun driver-support is dramatisch, bij de klantenservice sta je een uur in de wachtrij. Je moet ABSOLUUT zeker van zijn dat je de kast nooit openschroeft, en nooit Windows opnieuw zou willen installeren. Dan begint het gedonder. Nieuwe hardware levert vaak allerlei vage problemen op.
Kwalitatief wel goed spul, mijn ervaring is stevige kast en kwalitatief goede onderdelen.
Oud 03-12-2006, 17:17
Verwijderd
PB inderdaad nooit kopen. Ik heb in mijn leven iets te vaak te maken gehad met hun geweldige 'service' en de manier waarop zulke (en andere) 'A-merken' computers bouwen om er nog warm voor te lopen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 18:11
Verwijderd
Packard Bell = Packard Hell

Niet kopen dus
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 18:21
NuSuN
NuSuN is offline
Wij hebben een packard bell gehad voor een aantal jaren. Mijn mening over dit bedrijf is erger dan slecht. Onze computer ging na een halfjaar stuk en hierom hebben we een aantal keer naar de klantenservice gebeld. Dit was trouwens niet gratis. Elke keer dat we doorkwamen bij de klantenservice na ongeveer tien minuten wachten. Kregen we een iemand aan de lijn die allerij dingen probeerde om de computer weer goed te maken. Deze mensen hebben niet echt veel ervaring en lazen duidelijk voor uit een handleiding. Omdat geen van deze mensen iets konden helpen hebben we een brief geschreven naar het bedrijf. Ze haalden onze computer op om het te controleren. Maar we moesten wel de hele dag thuis blijven omdat ze niet konden zeggen wanneer ze konden komen. 1 keer kwamen ze zelfs helemaal niet. Maar goed toen we de computer terug kregen van de mensen die het gemaakt hadden bleek de hardware die ze er nieuw in hadden gezet nog niet geinstalleerd te zijn. Omdat dit zich meerdere malen herhaalde zonder dat het effect had kregen we achtereen volgens 2 nieuwe moederborden een nieuwe harddrive en een nieuwe videokaart. Ook kregen we een nieuwe muis en toetstenbord. Maar we moesten wel elke keer de stappen van de hulplijn de reperateur en het thuisblijven en het opnieuw instaleren van de hardware herhalen. Uiteindelijk hield onze garantie op en konden we niks meer doen.
Ik raad aan een computer bij een ander bedrijf te kopen. Want dit bedrijf weet niet wat het woord klantvriendelijkheid betekend.
Oud 04-12-2006, 08:51
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Kwalitatief weet ik alleen niet of hij het bij die Packard Bell en Dell haalt.
Dat haalt 'ie zeker wel.

Citaat:
Wat vinden jullie van Mac's??
Toffe machines, ik zou niet anders willen, en ik ken maar weinig mensen die overgestapt zijn en het niets vonden, integendeel. Maar dan zou ik als ik jou was echt even bij een macstore binnenlopen om met zo'n systeem te spelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten