Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2007, 15:25
maartstaart
maartstaart is offline
Hoihoi,

Ik wil rechten gaan studeren, maar twijfel ontzettend waar ik dit moet gaan doen.
Ik wil altijd al heel graag naar Amsterdam, ben dol op die stad. Maar de voorlichting van de UvA vond ik dodelijk saai, die van de VU was wel aardig maar jammer dat dat zo ver buiten de stad ligt.

Utrecht vind ik niet zo'n boeiende stad, maar daar hebben ze wel het Law College. De voorlichting van de UU vond ik ook veel beter dan die in Amsterdam. (maarja, wat zegt een voorlichting nou eigenlijk over de studie..)

Ik vraag me dus af; is rechten aan de UvA echt zo slecht? Of valt het wel mee. En wat kan je beter kiezen; een leuke stad of een universiteit die je meer aanspreekt.

tips please

maartje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2007, 16:04
Verwijderd
Dat je de voorlichting dodelijk saai vond, ligt erg vaak aan de voorlichter.. Als ze het leuk brengen komt de hele opleiding vaak leuk over en andersom. Ik zou een meeloopdagje doen.. dan merk je pas echt hoe de opleiding echt is. En dat VU buiten de stad valt erg mee.. je bent er met het openbaar vervoer zo hoor

En over dat goed/slecht.. Er zijn erg veel verschillender onderzoeken die allemaal andere dingen zeggen.. Volgens de elsevier enquête onder studenten staat de UvA op de 9e en laatste plaats, de VU en UU delen een 6e plaats.
Onder hoogleraren staat de UvA ook op de laatste plaats.. UU op de eerste plaats en de VU op de 4e plaats..

Duss.

(En Amsterdam lijkt mij inderdaad ook super! Ik ga volgend jaar naar de VU .. Vooral omdat de organisatie daar erg goed schijnt te zijn.. hou ik wel van.)

Laatst gewijzigd op 13-02-2007 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 19:02
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
UU bevalt mij erg goed, maar eh tja, uiteindelijk is het verschil niet heel groot volgens mij, als Utrecht je niks lijkt en A'dam je wel erg leuk lijkt, zou ik lekker naar A'dam gaan.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 20:26
Verwijderd
Ja, rechten aan de UvA staat te boek als gruwelijke kutopleiding. De VU geniet veel meer aanzien, meer dan de UU die ook niet best scoort. Traditioneel zijn de beste faculteiten (niet noodzakelijkerwijs in die volgorde - het is vaak stuivertje wisselen aan de top) Nijmegen, Groningen, Tilburg en Maastricht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tussentijdse peiling
Verwijderd
435 31-03-2009 17:28
Werk, Geld & Recht anti-kraak vraagjes
gijsss
44 08-10-2008 17:29
Studeren Biologie: VU of UVA?
eellss
12 05-06-2006 22:49
Algemene schoolzaken van CE naar de studie rechten
Patrick_vN
23 11-08-2005 11:02
Algemene schoolzaken Rechten op VU of UvA?
Winner
82 28-01-2005 13:41
Algemene schoolzaken HBO Recht; Utrecht of Amsterdam
Charlottetje
106 23-11-2003 12:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.