Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2007, 16:09
Verwijderd
Hee,

Sinds ik een nieuwe laptop heb, heb ik een probleem met BlackBoard. Ik weet niet of iedereen weet wat dit is, dus zeg het er even bij: een digitale leeromgeving waarop ik regelmatig opdrachten/berichten moet posten voor school.
Nou, hier zit dus het probleem: op mn oude pc kon ik gewoon opdrachten en berichten posten, dan had je zo'n tekstvak met opmaak RichText ofzo erboven, jullie kennen het vast wel, eigenlijk net zoals bij Hotmail. Nu, op m'n laptop, krijg ik de opmaakbalk nog wel, maar niet het tekstvak. Gevolg is dus dat ik niet meer berichten kan posten terwijl ik dat wekelijks moet doen voor m'n studie.
Ben gister met de laptop naar de winkel geweest waar ik 'm heb gekocht, maar ze kwamen er niet uit. Het enige wat ze verder zeiden was dat ik misschien als tijdelijke oplossing Firefox kon installeren zodat ik zeer waarschijnlijk het probleem niet meer heb. En verder dat over een tijdje Vista het misschien heeft 'opgelost' dachten ze.. en anders moest ik maar mailen naar mensen die BlakcBoard 'maken'.

Heb even zo'n screenprint gemaakt om duidelijk te maken waar het precies om gaat. Waar dat hokje met stipje zit, hoort een groot tekstvak te zitten:



Weet iemand hoe ik dit kan oplossen/waar het aan ligt?
Die man in de winkel heeft al zo ongeveer alle Internetopties veranderd bij Beveiliging, maar (nog) niet de goeie te pakken gekregen.
Heb net ook maar een nieuwe versie van Java geinstalleerd, dacht dat het daar aan lag, maar dat was het niet. JavaScript bedoel ik eigenlijk, maar goed..

Iemand?

Laatst gewijzigd op 10-03-2007 om 16:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2007, 16:19
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Allereerst wil ik even zeggen dat er niets mis is met firefox ( integendeel, het werk minstens zo goed), en dat het net zo makkelijk werkt. Niet echt een groot probleem dus lijkt me.

Hoe dat tekstvak verdwenen is weet ik zo niet, wat ik wél weet is dat dergelijke problemen dus meestal opgelost kan worden door een andere browser te gebruiken.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 16:43
Verwijderd
Huh? Sorry maar ik volg je even niet, ik zeg toch ook niet dat er iets mis is met Firefox. Wat is geen groot probleem?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 16:49
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Waarom neem je de moeite een topic aan te maken terwijl je ook in die tijd even Firefox had kunnen downloaden om die browser te gebruiken als je op blackboard moet of zelfs die browser permanent te gebruiken.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 17:48
Verwijderd
Omdat ik dat misschien wel helemaal niet wil en dat vraag ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 18:56
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
De makers van blackboard hebben ook een forum.
En daar raden ze je aan om eerst Browser Tuneup te installeren en dan hier of op het forum te kijken.

Offtopic: Het is toch zo zonde om met je laptop voor een softwarematige fout naar de winkel te gaan.
Daar heb je dit subforum nou voor.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 20:30
Verwijderd
Dankje, heb net even rondgekeken op die site en alle browserinstellingen kloppen gewoon.
Ben er alleen wel achter gekomen dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem en dat het wederom 'gewoon' aan Vista ligt:

http://discussions.webct.com/jive4/m...essageID=92612
http://discussions.blackboard.com/th...27476&tstart=0
http://discussions.blackboard.com/th...7330&tstart=30

Ik heb zoals aangeraden de Text Boxt Editor een soort van uitgeschakeld en nu heb ik gelukkig weer een tekstvak.
Kan alleen de tekst nu dus niet meer opmaken, maar dat doe ik toch nooit.


Over dat laatste: ik had 4 kleine problemen met m'n laptop (die uiteindelijk eigenlijk allemaal met Vista i.c.m. een ander programma te maken hadden) dus ik vond het wel zo'n goed idee om terug naar de winkel te gaan en die mensen er naar te laten kijken. Ik had overigens daarvoor al hulp gevraagd hier op het Software forum maar een deel was nog niet opgelost of nog niet duidelijk. En zoals je hier wel ziet is niet iedereen even hulpvaardig..

Nou goed, in ieder geval kan ik weer berichten posten op BB en daar ging het om!
Nu hopen dat Vista binnenkort eindelijk 'handig' gaat worden..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 20:51
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
Nubis schreef op 10-03-2007 @ 21:30 :
En zoals je hier wel ziet is niet iedereen even hulpvaardig..
Als ik niet hulpvaardig was geweest had ik hier niet gereageerd kthnxbye. ^^
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 21:46
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Het heeft inderdaad iets met de beveiligingsinstellingen te maken, en met IE7 en niet zozeer met Vista. Als ik op Blackboard een bericht wil posten dan krijg ik een melding dat er een bepaald ActiveX-besturingselement moet worden gebruikt en of ik daar toestemming voor wil geven; als ik dat doe dan werkt het gewoon.

Extra > Internetopties > Beveiliging en dan "Alle zones op het standaardniveau instellen" zou moeten werken
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 22:15
Verwijderd
Nee dat werkt niet, had ik al uitgeprobeerd. Volgens mij zijn in de winkel zo'n beetje alle opties bij Beveiliging ook al uitgeprobeerd (d.w.z. dat zo'n beetje alle opties zijn ingeschakeld i.p.v. uitgeschakeld in die lijst met Aangepast niveau).
Op het forum van de BB-site hebben alleen mensen met Vista het trouwens.

Maar goed, het werkt nu dus wel op een andere manier, gelukkig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [B][I][U][CENTER][HTML][CODE]Saai[/CODE][/HTML][/CENTER][/U][/I][/B] #949
Verwijderd
500 09-04-2010 10:40
Werk, Geld & Recht Auteursrecht readers op BlackBoard
Hempo
10 11-04-2008 17:13
Lifestyle Amusant II: return of the entertainer
Verwijderd
498 12-03-2008 20:11
ARTistiek [centraal fototopic 5]
Verwijderd
500 13-08-2007 21:19
Studeren Nederlands (WO)
Riantje
26 26-10-2005 17:59
Algemene schoolzaken Communicatie studies
BCR
20 28-01-2004 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.