Hallo mensen, ik ben 15 jaar en zit in 3 Havo, nu heb ik dit jaar nou niet echt mijn best gedaan en de tijd ging sneller dan verwacht, aangezien het 4e kwartaal nu al start.
Binnenkort krijg ik mijn 3e rapport al, en de cijfers die ik nu krijg tellen al mee voor het 4e en laatste rapport.
Ik sta nu dus nog op blijven zitten, kheb m'n 3e rapport nog niet, maar ik heb alles zo'n beetje berekend en ik sta nu als het goed is dit:
Nederlands - 6 (6.146)
Frans - 6 (5.803)
Duits - 7 (6.511)
Engels - 7 (6.997)
Geschiedenis - 5 (5.218)
Aardrijkskunde - 5.5 (5.4)
Wiskunde - 4 (4.085)
Natuur & Scheikunde - 5.5 (5.712)
Biologie - 5 (4.766)
Economie - 5.5 (5.29)
Intotaal 56.5 punten 3 onvoldoendes en 4 tekorten.
en voor alle 2e groeps vakken een voldoende of goed.
misschien is dit bij iedere school verschillend, dus even wat informatie:
op het rapport kun je dit staan: 3 , 4 , 5 , 5.5 , 6 , 7 , 8 , 9
Cijfer 5 is één tekort
Cijfer 4 is twee tekorten
Cijfer 3 is drie tekorten
Het cijfer 5.5 levert geen tekorten op
Hieraan moet je voldoen om over te gaan:
- puntentotaal vakken in groep 1 is minimaal 58. (ik heb 56.5 punten)
- aantal tekorten vakken in groep 1 is ten hoogste vier, verdeeld over maximaal 3 vakken. (heb ik precies, tenzij ik zak)
- aantal cijfers lager dan 6 is maximaal vier. (ik heb er 6)
- vakken in groep 2 hebben minimaal de beoordeling "voldoende" (heb ik)
Indien een leerling niet voldoet aan bovenstaande bevorderingsnorm wordt hij/zij alsnog bevorderd als de rapportlijst voldoet aan de onderstaande criteria:
- vakken in groep 2 hebben minimaal de beoordeling "voldoende" (heb ik)
- bij de vakken Nederlands, Engels en Wiskunde staat maximaal één cijfer lager dan 6 en het gemiddelde cijfer van deze drie vakken is minimaal 6 (ik sta dus een 6, 7 en een 4, gemiddeld is dat net geen 6)
EN aan twee van de volgende drie criteria wordt voldaan:
- punten vakken groep 1 is minimaal 58 (kheb er 56.5)
- aantal tekorten vakken in groep 1 is ten hoogste vier verdeeld over maximaal drie vakken (heb ik precies)
- aantal cijfers lager dan 6 is maximaal vier (ik heb er 6)
een 5.24 is een 5 op je rapport 5.25 is een 5.5 op je rapport.
een 5.74 is een 5.5 op je rapport 5.75 is een 6 op je rapport.
ik sta voor een paar vakken NET een 5.5 of NET een 5 of NET geen 6, zoals je ziet sta ik voor Natuur & Scheikunde een 5.71, dat is een 5.5 maar als het nog IETS omhoog gaat word het meteen een 6, al weet ik niet of dit zo blijft omdat ik het laatste proefwerk ervan niet zo perfect heb gemaakt (kheb de cijfer er nog niet van terug) ook voor economie weet ik het niet zeker omdat ik de laatste toets na mijn gevoel matig heb gemaakt.
ik krijg nog wel wat toetsen maar niet veel meer aangezien er nu meer activiteiten komen in het laatste kwartaal (sportdag, uitwisseling, vakantie's/vrije dagen, cijfermarkt enzo)
zoals ik zei heb ik nu dus 56.5 punten intotaal, en je moet er 58 hebben, dus moet ik 1.5 punt omhoog zien te halen.
ook heb ik nu 6 onvoldoendes, waarvan er 2 weg moeten, dus ik moet een 5 van bijvoorbeeld geschiedenis naar een 6 halen, en een 5.5 van een vak als aardrijkskunde naar een 6 halen en voor de andere vakken niet zakken en dan ga ik als het goed is over.
Heb ik nog een goede kans om over te gaan? ik ben bereidt om echt m'n best te gaan doen in het 4e kwartaal, blijven zitten lijkt me gewoon dramatisch (in de 4e gaat iedereen naar de 2e fase etc.) maar het grootste probleem ligt dan bij m'n ouders, die gaan niet accepteren dat ik blijf zitten.
|