Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2002, 18:51
ilsy
ilsy is offline
Hi people!

Aantal dagen geleden had ik een gesprek met een jongen over het aanspreken van iemand die je leuk lijkt. Hij vroeg aan mij of ik dit snel doe of dat ik meestal wacht voordat iemand anders op mij afstapt. Aangezien ik niet echt verlegen ben en redelijk spontaan aangelegen ben, vind ik het geen probleem om zelf op een jongen af te stappen..

Gedurende het gesprek kwam ik er wel achter (dit is mijn mening, weet niet of dit écht zo is...) dat veel jongens vaker iets met een meisje nemen om 'een meisje te hebben', terwijl meiden vaker echt gek/ verliefd op zo'n jongen willen zijn voordat ze iets met hem/ haar nemen)...

Is het volgens jullie zo dat een jongen gemakkelijker toehapt als een meisje op hem afstapt, simpelweg om het feit dat jongens minder kieskeurig zijn en makkelijker iets met een meisje 'doen', of vinden jullie dat dit totaal niet op gaat? Of vinden jullie dat meisje gewoon op jongens af moeten bljiven stappen, of moeten we juist wachten totdat een jongen naar ons toekomt, simpelweg om het feit dat wij dan meer verzekerd kunnen zijn van het feit dat hij je dan ook écht leuk vind?!

Misschien een btje vaag verhaal, maar hopelijk is mijn 'point' een btje duidelijk! Ben benieuwd!!

Greetzzzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2002, 18:57
CurLyGuRLy
CurLyGuRLy is offline
Nou mijn vriend vind mij wel leuk.. :0
kanik wel zien aan alles wat hij mij geeft..
maar een meisje die ik ken die heeft ook met een jongen gehad omdat ze zich anders buitengesloten voelen..
Over het algemeen weet ik niet of dat waar is of niet...

Maar ik denk dat als het wel zo is dat dat dan best wel moeilijk is want.. het moet dan wel een meisje zijn die hun vrienden lekker vinden en een meisje zijn die goed bij zijn imago past..
Want de meeste jongens die dat zouden doen zijn (denk ik ) egt vandie jongens die populair willen zijn en eigenlijk niets om meisje geven (of homo zijn maar er niet voor uit willen komen en daarom zon meisje nemen )
Oud 18-07-2002, 19:11
Hippielove
Hippielove is offline
Diep van binnen hebben wij jongetjes een veel weker hartje dan jullie stoere vrouwen. Daardoor zijn we makkelijker te strikken, omdat we al verliefd worden bij het idee dat iemand ons leuk vindt. Weet niet of dit zo is, maar bij mij in een bepaalde mate wel. Het is niet zo dat ik verliefd word op ieder meisje die mij aandacht geeft, maar als een meid er maar een beetje leuk uit ziet en ze is aardig en geeft me bovendien aandacht dan krijg ik al knikkende knieen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Hippielove schreef:
Diep van binnen hebben wij jongetjes een veel weker hartje dan jullie stoere vrouwen.
Ja, dat zal het zijn!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:25
lieve
lieve is offline
Hey,
ik vind dat zowel jongens als meisjes zouden moeten kunnen afstappen op de persoon die ze leuk vinden!
Maar... hoewel dit mijn mening is, pas ik ze helemaal nie vaak toe! Mensen zeggen en vinden dat ik een zelfzekertype ben! Terwijl ik dit vaak niet ben! Ik kom vaak en graag zelfzeker over maar daarom is dit bij mij niet het geval. Ik heb dan ook liever dat een jongen de 1ste stap zet, zelfs als ik zeker weet dat de gevoelens wederzijds zijn! Ik ben nu eenmaal zo een "bang geval"! Bang om toch nog een blauwtje te lopen,denk ik!
Oud 18-07-2002, 19:26
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Diep van binnen hebben wij jongetjes een veel weker hartje dan jullie stoere vrouwen. Daardoor zijn we makkelijker te strikken, omdat we al verliefd worden bij het idee dat iemand ons leuk vindt. Weet niet of dit zo is, maar bij mij in een bepaalde mate wel. Het is niet zo dat ik verliefd word op ieder meisje die mij aandacht geeft, maar als een meid er maar een beetje leuk uit ziet en ze is aardig en geeft me bovendien aandacht dan krijg ik al knikkende knieen
Daar ben ik het volledig mee eens heb ik ook
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:30
martijn1985
martijn1985 is offline
ik kan natuurlijk niet voor de hele mannelijke helft van de bevolking spreken, maar ik zou dat zelf nooit doen. Ik ga hier niet ontkennen dat ik graag een vriendin zou willen, maar zo lang ik niet verliefd ben is dat geen mogelijkheid..
Oud 19-07-2002, 10:40
Verwijderd
Nouw ja, ik vind het leuk als een jongen echt een beetje moeite voor me doet enzow.. maar zelf stap ik tot op zekere hoogte ook wel op een jongen af.. versier een jongen zeg maar wel..

Maar er zou best een kern van waarheid kunnen zitten in wat jij zegt. Waar het denk ik ook mee te maken heeft is dat een meisje wanneer een jongen op haar af komt eerder het idee heeft dat hij het ms alleen maar voor de seks wil, terwijl een jongen dat idee niet snel heeft bij een meisje.. Daarom happen jongens ms ook sneller toe, omdat meisjes daarin toch voorzichtiger zijn, maar dat weet ik niet hoor..

Waar ik het wel ook nog laatst met iemand over had dat het heel erg meisje is om in een lange relatie je gaan af te vragen of dit is wat je wil voor de rest van je leven etc etc etc terwijl jongens meer met de dag leven. Dat het hierdoor komt dat het in echt lange relaties vaak het meisje is die er een einde aan maakt, en niet de jongen.. Wat denken jullie hiervan?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 11:50
Verwijderd
Citaat:
ilsy schreef:
\dat veel jongens vaker iets met een meisje nemen om 'een meisje te hebben', terwijl meiden vaker echt gek/ verliefd op zo'n jongen willen zijn voordat ze iets met hem/ haar nemen)...
Dit sluit aan bij mijn eigen ervaringen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 12:01
Tox
Tox is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Helemaal mee eens, nou dat knikkende knieen valt wel mee, maar je krijgt al wel snel het gevoel van "ey"
Oud 19-07-2002, 14:43
ilsy
ilsy is offline
Citaat:
Tox schreef:

Helemaal mee eens, nou dat knikkende knieen valt wel mee, maar je krijgt al wel snel het gevoel van "ey"
Ben je dan ook in LUV of is het meer zoiets dat je haar leuk vindt om het feit dat zij jou ook leuk vind... ?!

Of neem je alleen genoegen met een meisje als je écht verliefd op dr bent of heel erg leuk vindt?!

Ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 15:14
Kirk22
Kirk22 is offline
veel meisjes voelen zich onzeker als ze geen vriend hebben en hun vriendinnen wel. Dus meisjes hebben ook vriendjes omdat ze vinden dat ze er een zouden moeten hebben.
Jongens hebben dit ook.
En zo zijn er een miljoen redenen om verkering te krijgen.
Reageren

Regels voor berichten