Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2008, 20:47
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
N.a.v. het lopende heroinetopic ging ik eens op een ander forum kijken waar ik wel vroeger wel eens kwam.. en ik kwam daar een, ook voor jullie las ik, oude bekende tegen met een statusreport:

Citaat:
door needlefreak op 12 mei 2008 15:16

Dag medeforumers. Het is lang geleden dat ik hier nog eens gekomen ben. Ik heb een hele tijd samengewoond met m'n vriendin. We hadden besloten met heel het drugsmilieu te kappen. We hebben beide al onze (drug)"vrienden" laten vallen. Dat is ons goed gelukt. We zijn beide beginnen werken maar leefden erg geïsoleerd. Bijna geen sociale contacten, enkel op het werk. Opstaan, werken, thuis, slapen, etc. Saai maar we hadden elkaar en we waren clean. Schulden werden afbetaald en ik was trots dat het ons lukte. We hadden mooie toekomstplannen en voor het eerst in m'n leven zag ik het zitten om iets van m'n leven te maken. 'k Heb in die periode veel en snel afgebouwd met methadon. Momenteel sta ik nog maar op 20mg. Ik voelde me zo goed, Ik was echt gelukkig. Ik zei nog tegen m'n vriendin dat het de 1ste keer was in meer dan 10 jaar dat ik zo weinig behoefte had naar een roes. Liefde was m'n drugs.

Maar die relatie is nu gedaan. Vriendin is hervallen, overdosis gehad, opname, depressie, zelfmoordpoging, opname, etc... En nu sta ik er dus helemaal alleen voor. 'k Ben m'n werk kwijt en nog allerlei andere problemen. En nu is de drang om m'n oude vrienden terug op te zoeken en terug te gebruiken heel erg sterk. Ik zit er al een hele week tegen te vechten. 'k Voel me zo alleen en down. Ik ben het zo beu om te vechten tegen die drang. Ik sta op het punt om het op te geven...

Ik moest dit even kwijt en toen dacht ik aan dit forum waar ik vroeger geregeld kwam. Ik wil geen medelijden ofzo. Ik wil hier gewoon praten met mensen die weten hoe moeilijk het is om met een opiatenverslaving te leven. Ik wil niet hervallen maar ik voel me gewoon radeloos...
Oud 26-05-2008, 21:19
Verwijderd
Knap dat ie zo ver gekomen is en jammer van de problemen waardoor hij dan toch weer op het randje balanceert. Bedankt voor de update.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 19:06
coopergirl
coopergirl is offline
Jemig, ik denk met enige regelmaat nog wel eens aan needlefreak. Ik hoop dat hij niet het overzicht verliest door alle ellende en zijn spanningen weet te reguleren. Wat klote als je vastigheid wegvalt, terwijl die dagelijkse dingen juist zo belangrijk zijn.
Oud 29-05-2008, 17:53
Verwijderd
Hij zou naar de eerste D&A meet komen, maar dat is er nooit meer van gekomen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2008, 23:55
Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
needlefreak schreef:
Deze middag nam ik aan het station de tram, ik ging achteraan op de laatste stoel zitten. Voor me zat een meisje met haar hoofd gebogen, leunend op haar hand. Op haar hand zag ik enkele blauwe plekken, toen ik beter keek zag ik ook een heleboel injectiesporen. Ik kon m'n ogen niet meer van haar hand houden. Ik werd zo opgewonden en kreeg enorm veel zin in een shot. Ineens draaide ze zich om en vroeg of ik een zakdoekje had. Ik had er geen en ik zag dat ze aan het afkicken was. De volgende halte stond ze recht en ik zag dat ze pijn had. Ze had smack nodig en die ging ze nu halen, dat wist ik gewoon.

Ik moest normaal nog een heel eind verder met de tram maar zonder na te denken stapte ik die halte ook af. Ik liep achter haar en sprak haar aan. Recht op de man af zei ik dat ik gezien had dat ze gebruikte en of ze me niet kon helpen aan wat bruin. Dat was geen enkel probleem, ik liep met haar mee. Onderweg praatte we wat en kwam ik teweten dat ik de dealer waar ze naartoe ging kende van vroeger. Ik had hem al lang niet meer gezien en blijkbaar was hij verhuisd. Omdat ik hem kende kon ik dus mee naar binnen. Hij was blij me te zien en ik mocht meteen een shot bruin maken. Zonder aarzelen ben ik er direct aan begonnen en wou ik zo snel mogelijk dat shot. Heel die tijd heb ik niet gedacht aan m'n goeie voornemens om niet meer te gebruiken. Ik zat precies in een soort trance. Met 1 doel voor ogen, high worden van heroïne.

'k Heb 2 gram gekocht en ben momenteel dus onder invloed van heroïne. Ik voel me heel goed maar als het op is dan ga ik geen nieuwe halen. 'k Zie het nu als eventjes zondigen en derna ga ik me weer herpakken.
Oud 30-05-2008, 23:57
Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
needlefreak schreef:
Al een week ofzo geen methadon meer gebruikt, enkel bruin en coke en ik overdrijf weer :kots: Ook nog dagelijks alcohol, wiet en benzo's en ik ben zo goed als blut nu. 'k Zou moeten stoppen maar dan moet ik mij weer opsluiten en afzonderen van m'n kennissen. Nu is het zo leuk, sociaal contact, we maken plezier, samen gebruiken en genieten van de roes. Dat is zo lang mijn leven geweest en ik voel mij hier eigenlijk goed in. Maar ik besef maar al te goed dat het niet zo leuk zal blijven. 'k Ga op een dag wel stoppen en terug m'n methadon opstarten. Alleen zie ik dat op dit moment nog niet zitten...
Oud 31-05-2008, 12:23
Verwijderd
damn, lang geleden dat iedereen hem hier nog zo zat te supporten vol goede moed, maar uiteindelijk verbaast het me niet zoveel
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 19:06
Verwijderd
Needlefreak!!! Ik heb nog hele pmgesprekken met hem!!! Welk forum?
edit: ik bedoel dat ik nog steeds zijn pmgesprekken heb, niet dat ik ze nu nog heb
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 12:22
Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
Needlefreak!!! Ik heb nog hele pmgesprekken met hem!!! Welk forum?
edit: ik bedoel dat ik nog steeds zijn pmgesprekken heb, niet dat ik ze nu nog heb
http://drugsforum.nl/
Oud 02-06-2008, 17:56
Verwijderd
Citaat:
door needlefreak op 31 mei 2008 16:13

Ik besef dat ik weer verkeerd bezig ben... maar het is gewoon veel te lekker... zucht... Elke morgen word ik vroeg wakker en dan zet ik m'n 1ste (de beste!) shot van de dag. En dan lig ik nog enkele uren in m'n bed of zetel te genieten met een biertje of een jointje erbij. Als ik m'n ogen dan sluit kan ik zo erg genieten van dat heerlijke gevoel. Ik wil dat gewoon niet missen. Eend heeft gelijk, het kan snel omslaan. Je rolt makkelijk terug in je oude gebruikers gewoonten maar het is moeilijker om er terug uit te komen. Maar op dit moment kan het me niks schelen. Ik geniet (zolang het nog duurt)...
Citaat:
door needlefreak op 01 jun 2008 22:33

(quote)ArieKanariE schreef:
.... geen enkele van hen heeft baat gehad bij een dergelijke aanpak, de meesten van hen hebben zo'n aanpak meegemaakt en het heeft zelfs bij hen allemaal, net als bij mij, averrechts gewerkt ...
maar goed .. das niet meer dan mijn mening en ervaringspatroon .. blijkbaar is die van spliff anders .. ik vraag me de zinnigheid ervanaf, majah als hij zegt dat het voor hem werkt .. why not sommige mensen houden er blijkbaar van om omlaaggehaald te worden voordat ze zichzelf kunnen motiveren ... thats life (/quote)

Ik ben al verschillende keren in verschillende afkickcentrums opgenomen geweest en overal gebruiken ze zo'n harde aanpak. Niks voor mij, ik heb het dan ook nooit lang volgehouden. Ik kan hier nog veel over vertellen maar ik hou het bij een korte post omdat ik moeite heb om m'n ogen open te houden...
Waar ik wel veel aan gehad heb was individuele gesprekken met een verslavingstherapeut. Dat heb ik in het verleden 3 jaar verplicht moeten doen door een probatiemaatregel die ik opgelegd kreeg door een rechter.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 23:54
Verwijderd
Citaat:
blah
Je punt? Het lijkt zo net alsof je een forumlegende van het eerste uur disst.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 00:04
Supreme Dutch
Ik ben natuurlijk een enorme drugsgebruik-basher, maar ik ben hier wel even stil van. Ik hoop voor hem dat hij deze negatieve spiraal weer kan doorbreken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 07:58
Hydrodynamikaas
Exactly.. ik was ook wel even geraakt toen ik het hele verhaal las..
Oud 03-06-2008, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Je punt? Het lijkt zo net alsof je een forumlegende van het eerste uur disst.
Wtf? Ik post net als Hydrodynamikaas (die hem zelf niet eens (van naam) kende) en Ellesdee zijn posts van een ander forum. Bij hen is het allemaal prima en geef je er geen reactie op maar ik zou hem dissen?

Eh, nee.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 14:12
Verwijderd
Oh wacht, ik had het verkeerd gelezen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 14:39
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 11:12
Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
door needlefreak op 30 jul 2008 12:06

Subutex heb ik heel snel afgebouwd en 2 dagen later heb ik alweer heroïne in m'n aders gespoten. Ik heb het zwaar verkloot bij veel mensen die me dierbaar zijn. 'k Zit weer in een fucked up situatie. Voor de zoveelste keer... M'n vechtlust is op. Ik leg me er bij neer, ik ben een zwakkeling. 'k Heb er echt genoeg van. Altijd maar proberen (en er echt in geloven!) en toch telkens weer hervallen.

Iedereen bedankt voor de steun en het medeleven maar het heeft geen zin meer...

Heroin, it's my wife and it's my life
Oud 30-07-2008, 12:45
Metal
Metal is offline
Zwaar fucked up ja. Triest om te lezen.
Oud 30-07-2008, 13:15
zeehond23
zeehond23 is offline
minder.
Oud 30-07-2008, 16:21
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 18:41
Hydrodynamikaas

Echt kut.. Die dingen die hij schrijft raken me altijd wel...
Oud 30-07-2008, 18:43
Verwijderd
Citaat:

Echt kut.. Die dingen die hij schrijft raken me altijd wel...
Dit, ja.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 18:46
Wammus
Wammus is offline
Zeker. Het is zo verschrikkelijk jammer om te lezen dat het kut gaat.
Oud 30-07-2008, 18:49
Hydrodynamikaas
Nou zijn zijn verhalen ook altijd heeeel wisselvallig, dus over twee maanden zou het 'ineens' weer supergoed kunnen gaan, maar alsnog..
Oud 01-08-2008, 11:52
Verwijderd
aaaww... meh.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2008, 01:21
alto4life
alto4life is offline
Soms moet ik huilen als een junk een fiets aan mij probeert te verkopen
Oud 15-08-2008, 10:00
Verwijderd
omg alto4life nog ontmoetingen met magnetrons gehad lately?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 13:12
Verwijderd
Citaat:
omg alto4life nog ontmoetingen met magnetrons gehad lately?
godver ja dat was hij xD
Met citaat reageren
Oud 16-08-2008, 01:06
alto4life
alto4life is offline
niet grappig dudes die shit was pijnvol man
Oud 16-08-2008, 14:52
The Larch
The Larch is offline
Ik heb laatst 'De Moeder van David S.' gelezen, over de moeder van een jongen die aan de heroïne is. En eigenlijk lees ik er sowieso veel te veel over. En nou, hierdoor, komt het zo dichtbij (ik heb geloof ik needlefreak ook een heel klein beetje gekend) en en dan lees ik dit en mijn vriendje zit op Boom! En ik heb gehoord dat ze daar allemaal drugs gebruiken en hij heeft van die rare hippievrienden met hun paddo's en hun blowen en ik ben zo bang
Oud 16-08-2008, 15:44
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
En ik heb gehoord dat ze daar allemaal drugs gebruiken en hij heeft van die rare hippievrienden met hun paddo's en hun blowen en ik ben zo bang
Offtopic:
Zolang het bij blowen en paddo's blijft is er nog niks om je echt druk om te maken. Hij kan er ziek van worden, ok, maar opname in het ziekenhuis zal vast niet voorkomen. Hopen dat ie geen fratsen krijgt zoals sommige toeristen in A'dam
Mocht hij daar in aanraking komen met eventuele harddrugs, moet ie uitkijken dat ie geen overdosis neemt, anders kan een enkeltje ziekenhuis het geval zijn.

Heb je het er niet met hem over gehad? Of hij überhaupt al drugs gebruikt, of hij van plan was te gaan gebruiken op Boom?
Oud 16-08-2008, 16:29
The Larch
The Larch is offline
Offtopic:
Citaat:
Offtopic:
Zolang het bij blowen en paddo's blijft is er nog niks om je echt druk om te maken. Hij kan er ziek van worden, ok, maar opname in het ziekenhuis zal vast niet voorkomen. Hopen dat ie geen fratsen krijgt zoals sommige toeristen in A'dam
Mocht hij daar in aanraking komen met eventuele harddrugs, moet ie uitkijken dat ie geen overdosis neemt, anders kan een enkeltje ziekenhuis het geval zijn.

Heb je het er niet met hem over gehad? Of hij überhaupt al drugs gebruikt, of hij van plan was te gaan gebruiken op Boom?
Ik heb het er wel met hem over gehad. Hij blowt weleens mee met zijn vrienden en hij heeft ook weleens paddo's met ze genomen. Hij zegt dat hij het niet nog een keer hoeft en dat hij ook niet gaat gebruiken daar, maar als je de hele dag tussen de mensen zit die wel gebruiken, lijkt me de verleiding wel erg groot! Zijn vrienden experimenteren ook met zwaardere dingen, ze willen XTC gaan proberen, en speed en coke. En ik hoop zo dat hij niet meegaat, ik heb al doodsangsten uitgestaan omdat hij een hele dag in de duinen ging zitten met paddo's en weigerde er een tripwatcher bij te hebben.
Oud 16-08-2008, 17:01
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
Offtopic:

Ik heb het er wel met hem over gehad. Hij blowt weleens mee met zijn vrienden en hij heeft ook weleens paddo's met ze genomen. Hij zegt dat hij het niet nog een keer hoeft en dat hij ook niet gaat gebruiken daar, maar als je de hele dag tussen de mensen zit die wel gebruiken, lijkt me de verleiding wel erg groot! Zijn vrienden experimenteren ook met zwaardere dingen, ze willen XTC gaan proberen, en speed en coke. En ik hoop zo dat hij niet meegaat, ik heb al doodsangsten uitgestaan omdat hij een hele dag in de duinen ging zitten met paddo's en weigerde er een tripwatcher bij te hebben.

Dan ligt het er dus aan hoe sterk hij in z'n schoenen staat. Ik zelf ben vorig weekend naar Reggae Sundance geweest, ben al een half jaar gestopt met blowen, na 7 jaar wél blowen. Veel verleiding met het volk dat daar komt, maar niet geblowd.

Tripwatchers zijn makkelijk om er bij te hebben, mocht er iets mis gaan. Ik zelf heb in de 10-15 keer met paddo's geen tripwatcher erbij gehad, misschien stom maar mijn vriendin is toendertijd in een echte mind-trip gekomen, en toch kon ik op dat moment mezelf nuchter voor doen laten komen om haar eruit te praten. Ligt eraan wat de persoonlijkheid van je vriend is en hoe hij reageert op de paddo's.

XTC, speed en coke, is al een ander verhaal, ik heb het allemaal eens gebruikt, maar voor een keer moet het kunnen. Bij coke bleef het bij mij trouwens niet bij 'die ene keer', toch wel kunnen 'doseren' tot alleen weekenden en daarna feesten. Sterkte er mee in ieder geval!

Wel zwaar off-topic onderhand maar ok..
Oud 17-08-2008, 13:07
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Dan ligt het er dus aan hoe sterk hij in z'n schoenen staat. Ik zelf ben vorig weekend naar Reggae Sundance geweest, ben al een half jaar gestopt met blowen, na 7 jaar wél blowen. Veel verleiding met het volk dat daar komt, maar niet geblowd.

Tripwatchers zijn makkelijk om er bij te hebben, mocht er iets mis gaan. Ik zelf heb in de 10-15 keer met paddo's geen tripwatcher erbij gehad, misschien stom maar mijn vriendin is toendertijd in een echte mind-trip gekomen, en toch kon ik op dat moment mezelf nuchter voor doen laten komen om haar eruit te praten. Ligt eraan wat de persoonlijkheid van je vriend is en hoe hij reageert op de paddo's.

XTC, speed en coke, is al een ander verhaal, ik heb het allemaal eens gebruikt, maar voor een keer moet het kunnen. Bij coke bleef het bij mij trouwens niet bij 'die ene keer', toch wel kunnen 'doseren' tot alleen weekenden en daarna feesten. Sterkte er mee in ieder geval!

Wel zwaar off-topic onderhand maar ok..
Hij is erg stabiel, hij kan ook heel goed tegen alcohol enzo, ik denk dat hij drugs ook wel aan zou kunnen-tot op zekere hoogte. Maar ik kreeg vanochtend een smsje van hem, dat hij zich zo fit voelde en dat dat waarschijnlijk was omdat hij 'clean' was en de rest niet. Toch een pak van mijn hart! Hopelijk blijft hij ook clean!

Maar inderdaad, laten we ontopic blijven.
Oud 19-08-2008, 13:11
coopergirl
coopergirl is offline
@ the larch, als je je zorgen maakt en je een gerichte vraag hebt, kun je beter een eigen topic openen. Daardoor komt het beter tot z'n recht en blijft dit topic helder te volgen.

Edit: ik zie dat je zelf ook al tot de zelfde conclusie komt
Oud 20-08-2008, 20:00
The Larch
The Larch is offline
Offtopic:
Citaat:
@ the larch, als je je zorgen maakt en je een gerichte vraag hebt, kun je beter een eigen topic openen. Daardoor komt het beter tot z'n recht en blijft dit topic helder te volgen.

Edit: ik zie dat je zelf ook al tot de zelfde conclusie komt
Ik heb ook een topic maar hier kwam het onderwerp ter sprake. En inderdaad, ik probeer ook zoveel mogelijk ontopic te blijven. Je kent me toch
Reageren

Regels voor berichten