![]() |
|
![]() |
Heys,
Ik heb sinds gisteren via m'n werk een MP4 Advertisement Player (AD700) kunnen bemachtigen. Wel, dit ding => http://www.made-in-china.com/china-p...r-AD-700-.html Zoals je ziet is dit zo'n schermpje dat ze in supermarkten enzo wel eens gebruiken aan hun stands waar ze een demo filmpje laten spelen. Nu dit ding werkt best aardig, speelt mp3, avi's en foto's af. Er zit een compact flash kaartje -van 1gig in, dus daar kan je al wat mee doen. Alleen heb ik geen controle over het afspelen want het speelt alles 1 voor 1 en herhaalt daarna gewoon. Mijn plan was om dit ding in m'n auto te bouwen, zoals op het fotootje te zien is. Maar dan heb ik wel enige controle nodig over de af te spelen inhoud. Wat ik dus zoek is een methode om meer controle te krijgen over dit ding. Misschien door de firmware aan te passen ofzo, of door andere firmware te booten. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus zoek ik naar iets dat zou kunnen werken. Even kort de werking van dit appraat: (Ik zet dus wat media op de flash kaart, foto's, mp3's en een avi'tje.) Ik druk op power, dan zie je op het scherm "initialising", dan hoor je PING, komt er in het klein "play" op en begint hij te spelen. - Foto's spelen automatisch in een slideshow af, fullscreen. - MP3's hebben een appart scherm, genaamd de "music equaliser", staat bovenaan, met daaronder de naam en artiest, afspeelduur en de encodering (vb 192kbps) Daaronder zo'n grafische equaliser met 13 banden, van 60hz tot 15khz met van die bewegende groene balken, die rood worden bovenaan en met een piek streepje dat naar beneden valt. Daaronder in welke map dit bestand staat en hoeveel bestanden daar in staan. - Avi's spelen ook fullscreen van begin tot einde. Op de achterkant heb ik wat controls, volume, menu en power. Niet veel soeps want het menu is alleen een menu voor contrast, helderheid en kleur van het scherm. Als alles is afgespeelt gaat hij op zwart scherm en moet ik even met mn hand voorbij de infrarood sensor, en dan begint alles waar van voor af aan. Ik zeg het, op zich een leuk toestel, zeker aangezien ik nix betaald heb ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb even voor je gezocht, maar kon geen hack-projecten voor je apparaat vinden.
Je zou eens de ad-700 open schroeven en kijken of je met de onderdelen iets kan. (zie als voorbeeld hoe , de welbekende hardwaresite, anandtech de google mini reviewde (blz 1, 2 en 3) En ik heb enige ervaring met softwarematige "aanpassingen" van firmware van routers (ddwrt), ipod (ipod-linux), psp. En kan je uit ervaring aanraden om goed de documentatie/waarschuwingen/compabiliteitlijsten te lezen/volgen en een backup-plan te hebben, als er iets niet goed gaat. Sommige apparaten zijn makkelijk te bewerken dan andere. Ik kan me nog een youtube filmpe herinneren dat iemand van een router, een multimedia systeem maakte, door alleen de router te openen, videokaartje erin te hangen en de interne hardeschijf te formateren en xp erop te zetten. Maar zo makkelijk zou dat niet met de ad-700 gaan. En als het je eenmaal lukt, maak het dan publiekelijk zodat andere mensen er ook baat bij hebben (zie bv xboxlinux) Maar je moet wel uitkijken, want je kan makklijk in de problemen komen.
Laatst gewijzigd op 06-08-2008 om 22:56. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|