Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2008, 18:50
IrmaLaPoes
IrmaLaPoes is offline
Hallo iedereen,

Ik ben 21 jaar en zit momenteel in het 2e jaar van de opleiding Communicatie. Ik zit er echter al lang aan te denken over te schakelen naar de opleiding Psychologie, aangezien daar mijn passie ligt.

Nu heb ik een paar vragen aan de (ex ) studenten psychologie:

- Waar studeer je deze opleiding en waarom? Raad je deze uni ook aan?
- Is het niveau hoog?
- Hoeveel college's en werkcollege's heb je per week?
- Veel huiswerk?
- Is het wiskundeniveau hoog?
- Wat is het moeilijkste vak?
- Raad je de opleiding aan?
- Nog tips/raad?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2008, 10:50
light fighter
light fighter is offline
Ik studeer psychologie in Groningen.

Waarom studeer ik psychologie, goede vraag ik vind menselijk gedrag fascinerend en interessant. Waarom gedragen mensen zich zoals ze zich gedragen en hoe ontstaat dat gedrag. Het ontwikkelen van kind tot volwassenen en ook het de abnormale ontwikkelingen dus psychische stoornissen vind ik erg interessant.
Ansich is het niveau van de studie niet bijzonder hoog denk ik. Zelf ben ik een hbo doorstromer heb mijn propedeuse in één jaar gehaald, iets wat wel bijzonder schijnt te zijn. Ik moet zeker hard werken om tentamens te halen maar dat hangt ook van het vak af, sommige vakken heb ik met nauwelijks leren gehaald en andere vakken leer ik hard voor en haal ik niet in één keer.
Qua colleges valt het reuze mee. Op dit moment heb ik maar twee dagen dat ik college heb waar van een dagdeel practicum gespreksvoering en dan nog zes uur hoorcollege. Totaal tien uur per week dus. De rest in allemaal zelfstudie, als je dat huiswerk wilt noemen dan heb ik je inderdaad veel huiswerk.