- Waar studeer je deze opleiding en waarom? Raad je deze uni ook aan?
Ik heb mijn bachelor ontwikkelingspsychologie gehaald aan de UU, omdat Utrecht gewoon lekker dichtbij was. Ik raad de uni wel aan, tis allemaal wel goed geregeld, veel keuze aan vakken. Alleen uithof blijft voor mij een groot minpunt.
- Is het niveau hoog?
Niet echt, het is gewoon redelijk veel. En face it, neuropsychologie is gewoon moeilijker dan sociale psych, ligt er dus aan wat je kiest.. Ik kan me nog wel herinneren dat ze bij de tentamens voor mijn major (ontwikkelingspsych dus) ze altijd van die ienieminie details vroegen op tentamens, heel irritant. En hele rijtjes.
- Hoeveel college's en werkcollege's heb je per week?
Ik had ongeveer 2x2 uur hoorcollege en 2x2 uur werkcollege per week. En dan nog een practicum van 2 of 4 uur. Zoiets. Maar ik heb een aantal blokken een vak erbij gekozen (omdat ik me verveelde) dus kwam er nog es zo'n 4/6 uur bij.
- Veel huiswerk?
Veel zelfstudie ja, gewoon boeken leren.. Ik lees zelf snel dus was niet zo'n drama. Ook redelijk wat opdrachten maken maar dat is alleen maar nuttig dus verder niet vervelend.
- Is het wiskundeniveau hoog?
Ik vind van niet, maar ik studeer nu statistiek dus ik denk niet dat ik er echt over kan oordelen

. Voor mensen die een aanleg hebben voor wiskunde is het gewoon prima te doen, maar als je er moeite mee hebt, zal statistiek wel wat lastiger zijn ja.
- Wat is het moeilijkste vak?
Communicatievaardigheden, voor mij persoonlijk.

En neuropsychologie. Veel Bio he
- Raad je de opleiding aan?
Als je dr echt mee verder wilt, ja.
- Nog tips/raad?
Bedenk je wel dat als je echt psych wil worden je er wel keihard voor moet vechten want krappe arbeidsmarkt + weinig opleidingsplaatsen (vervolgopleidingen)