Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Coffeeshops kunnen mijn inziens prima als afhaalcentrum functioneren voor zover ze te bedonderd zijn om de nodige investeringen te doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tering, in wat voor wereld leef jij. Rookverbod in de horeca, oke. Fine. Goddank kom ik op plekken waar er rookplekken gecreeerd werden. ( En verbazend hoeveel werknemers van die theaters en cafes daar zitten te roken in hun schaarse vrije minuten ) Maar wat zit jij te mekkeren over mijn vrijheid in MIJN auto? En Thuis????? Waar haal jij toch telkens weer die arrogantie vandaan? Als mensen bij mij thuis komen, hebben ze maar te respecteren en accepteren dat ik rook. Anders blijven ze maar weg. Met of zonder hun kinderen. Net zoals ik niet rook bij iemand die in zijn huis niet rookt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: ik vind het hele rookverbod onzin, maar nu het er toch is kunnen ze beter gaan gedogen. |
![]() |
||||
Citaat:
er zijn een flink aantal zaken waar gewoon alleen rokers komen of mensen die er niets om geven, als een ondernemer dan moet kiezen tussen onbetaalbare boetes of uitblijvende klandizie in een tijd waarin de horeca toch al klappen vangt dankzij het gesjoemel aan de top van het financiëringswezen en de maatregelen tegen de val van die instituten. Citaat:
bovendien is een coffeeshop vooral een ontmoetingsplaats waarmee je dus de sfeer ook nog eens aantast onder de bevolking. het kan allemaal maar het is gewoon onnodige bemoeizucht om maar de mensen af te leiden van waarmee dit kabinet en de vorigen eigenlijk bezig zijn. m.i. is dat de verkeerde weg. Citaat:
![]() ![]() http://www.nrc.nl/dossiers/energie_e...veel_vervuilen http://www.fonteine.com/fijnstof.html http://www.lenntech.com/schadelijke-.../fijn-stof.htm ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 24-11-2008 om 14:20. |
![]() |
||
Citaat:
De klappen die de horeca vangt zijn trouwens vooral te danken aan hun sterk stijgende prijzen, al dan niet vanwege belastingverhogingen. Al tien jaar stijgen de horeceprijzen sterker dan de inflatie, waarmee het dus steeds duurder wordt.
|||
Citaat:
Citaat:
ik probeer hier absoluut de horeca niet vrij te pleiten van hun eigen verantwoording of invloeden van buitenaf maar ten eerste valt er niets zinnigs over te zeggen omdat de cijfers wbt. het rookverbod door dat soort zaken gemaskeerd wordt (de timing van Balkje en co is uitstekend). echter het totaal aan horeca is niet belangrijk, de meeste zaken hoeven niet op rokende klandizie te bouwen om overeind te blijven of zijn groot genoeg voor zoiets achterlijk randdebielerigs als een rookhok in de randstad. (stadsbussen graag ook afschaffen aub) het gaat hier over enkele duizenden etablisementen vaak al generaties oud, zoals hier bij mij op de hoek (bier 1 euro daar gaat je woekerprijzentheorie). in duitsland speelt exact hetzelfde als oplossing hebben ze nu bedacht dat die kleintjes best roken mogen toestaan MAAR dan mag je geen bitterballen of ander eten serveren. ik vind het niveau van deze hele situatie om te janken. ga lekker wat aan de extacyomslag doen Den Haag, stelletje sukkels.
||
Citaat:
![]() Enfin, mooi pleidooi voor een totaalverbod op sigaretten, dat is pas lef! Die misgelopen accijnzen kunnen we wel op bejaarde korten wmb ![]()
||
![]() |
Citaat:
(2) Dat mag van mij. Maar hoeft niet perse hoor. Gewoon nergens roken waar ander er last van heeft. Dus zeker niet je kinderen! Toch!?? |
![]() |
|||
Citaat:
Spoiler
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het met je eens. Is om te janken. Na jaren en jaren is die wet er eindelijk. En nu gaan we weer moeilijk doen?! Wat een sneue bedoening. Roken? Hebben we niks anders om onze tijd en energie aan te besteden (als bevolking en politiek)? Roken moet je zelf weten. Maar alleen in je eigen huis. Zonder dat er kinderen van onder de 18 bij zijn. Oja, en buiten natuurlijk ![]() Waar maken we ons druk om!?! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oja, niet meer dan logisch, maar grens om te mogen roken moet natuurlijk naar 18. Dan is rookverbod bij minderjarigen ook beter dicht te timmeren. Overheid, schiet op! The time is now! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, wat ik me al een tijdje afvraag, is het niet gewoon mogelijk om als kroegbaas te besluiten dat het merendeel van je kroeg 'rookruimte' is? Gewoon een stuk bij de ingang en de bar vrijlaten en om de rest een muurtje heen.
|
Het is gewoon zielig van de overheid. Ik als ex-roker heb er echt geen moeite mee als er ergens gerookt wordt. Maar dan heb je van die trieste mensen die altijd zitten te zeuren over het roken (ik krijg geen lucht en het stinkt blabla), maar met bijv. carnaval in een zaal waar honderden mensen roken (afgelopen jaren dan he
![]() Verder heb ik medelijden met de kroegbazen!
||
Citaat:
Ik vind roken persoonlijk echt een van de domste en vieste dingen die ik ken. Ik heb een afdelingsgenoot die op zijn kamer rookt als een schoorsteen. Tegenwoordig zie ik niet eens meer of hij thuis is, maar ruik ik het gewoon. Hij hoeft maar door zijn deur te lopen en de hele afdeling stinkt erger dan een Dixi.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik snap niet zo wat het probleem van de kleine ondernemers zou moeten zijn met betrekking tot het rookverbod. Immers, de café's en restaurants zitten sinds juni stampvol. Al die mensen die "nooit gezellig uit konden" omdat ze "zoveel last hadden van de rook" zitten nu in de kroeg en gaan tweemaalweeks uit eten. Die mensen (het grootste gedeelte van de bevolking dus) maakt nu gebruik van de gecreëerde mogelijkheden.
Of is dat toch even wat anders voorgesteld?
||||
Citaat:
Citaat:
overigens hoopte zalm dat ze bij de Fortis een rookkamertje hadden want bij de DSB was er al jaren een rookverbod - spits ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-11-2008 om 15:06. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het is een beetje spijtig voor die plusminus 3000 kleine kroegen die door het rookverbod (omzetverlies is de druppel) op de rand van faillissement staan. Toch jammer die omzetdaling van 30%.
En waar blijven toch al die niet-rokers die nu wel zouden uitgaan? ik zie ze nergens. Oh en hhendrikxx wil je dan gelijk een verbod op auto's (fijnstofconcentratie enzo) fastfood, alcohol en al het andere wat direct of indirect schade aan jouw kinderen (als die er ooit zullen komen, laten we het hopen van niet) ook verbieden? of blijf je hypocriet en focus je alleen op roken? |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
- Een kroeg met 20 werknemers ontslaat al zijn werknemers, wordt een eenmanszaak en neemt alleen maar ZZP'ers in dienst. Zo kan er overal weer gerookt worden ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat ben je toch ook een enorme *zucht* |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hoppa, door de mand gevallen.
|||
Citaat:
op zich is dat als je (30-70% r - nr) neemt te overzien. de vraag is komen die extra niet rokers in de etablisementen waar we het over hebben. Citaat:
T_id, ik heb een vraagje, stel we laten de regeling zo en we hebben straks zo'n 2000 leegstaande panden van 30-55m2, of groter maar vreemd gevormd. Wat is volgens jou een goed doel voor die vrijgekomen panden? de gemiddelde omzetdaling zegt natuurlijk niet zo veel. er zijn natuurlijk ook panden met baat bij deze regeling, bovendien is het een erg dynamische markt waar je het over hebt. het gaat alleen maar om panden die niet in staat zijn beide groepen ten dienst te kunnen staan EN voor grote mate afhankelijk zijn van rokers. Dat zijn coffeeshops en bruine kroegen. Restaurants, grote lounges en andere elitaire gelegheden kunnen en zullen absoluut geen last hebben van zo'n specifiek verbod, maar des te meer dankzij de manier waarop ze de mensen inclusief hun eigen personeel uitzuigen met creatief boekwerken en te grote bestellingen. De voedselprijzen zijn natuurlijk gestegen maar dat is maar een flauw excuus als je de vergelijking wil trekken. dit alles maakt de regeling niet minder achterlijk, volksgezondheid, grootste prioriteit, beschermen, yeah right.
Laatst gewijzigd op 26-11-2008 om 15:56. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|