Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2009, 20:48
Steelpan
Steelpan is offline
wat vinden jullie een goed merk voor een scooter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2009, 21:40
Verwijderd
Yamaha? Nee, weet ik niet zo veel van af.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 13:46
Marsje
Marsje is offline
Ik weet er ook niet zoveel vanaf. Vraag het eens na bij een winkel waar je evt. de scooter zou willen kopen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 08:26
Verwijderd
derbi senda,
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 20:46
Verwijderd
Vespa
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 20:49
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 16:02
Kawasaki
Kawasaki is offline
Als je iets wilt wat niet te duur is en toch goede kwaliteit kan je het beste een piago zip nemen, dat zijn goede kwaliteit scootertjes die niet kapot te krijgen zijn, en als je wat sportiever brommertje wilt kan je altijd kiezen voor een yamaha aerox, apprilia sr, of een derbi. Tegenwoordig heb je veel chinese merken zoals kimko (volgens mij) wat allemaal uit China word geimporteert, wat vaak slechte kwaliteit is, maar ook niet duur, mijn tip is dat je iets op marktplaats koopt, je neemt wel iets meer risico maar je bent niet veel geld kwijt, je koopt en scooter voor bijvoorbeeld 800 euro, en verkoopt hem later voor 700. Als je naar een brommerzaak gaat ben je al snel 1500 euro kwijt, en kan je hem niet verkopen dan veel maar als 900 euro.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 08:48
Verwijderd
Gilera of Vespa.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 12:13
Verwijderd
Ik heb zelf een vespa Ciao, en mijn vader heeft ook superlang zo'n ding gehad. Ze zijn niet zo charmant of stoer of indrukwekkend als een blitse, hippe, nieuwe scooter, maar motorisch gezien zijn ze niet kapot te krijgen. Net wat je wil, een scooter omdat het leuk is (en ook wel een beetje handig, maar de leukheidsfactor overheerscht), of een vervoermiddel om kilometers mee af te leggen (de handigheidsfactor overheerscht de leukheidsfactor). Een nadeel van scooters vind ik dat die dingen (in mijn omgeving iig) sneller kapot gaan dan een brommer, alleen al vanwege al dat plaatwerk dat er tegen aan zit.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 12:16
Verwijderd
Citaat:
, mijn tip is dat je iets op marktplaats koopt, je neemt wel iets meer risico maar je bent niet veel geld kwijt, je koopt en scooter voor bijvoorbeeld 800 euro, en verkoopt hem later voor 700. Als je naar een brommerzaak gaat ben je al snel 1500 euro kwijt, en kan je hem niet verkopen dan veel maar als 900 euro.
Niet voor het een of ander, maar ik vind 800 euro veel geld. Marktplaats zou ik niet doen, tenzij je iemand bij je hebt die kan ruiken of een scooter/brommer nog goed is. Als dat niet het geval is, zou ik dat, wanneer je écht een ding wil om kilometerse te maken, naar een zaak gaan. Mijn brommer is er eentje uit 2005, goed onderhouden, motorisch gezien perfect en hij kostte 600 euro. (Dat viel nog mee, helm+verzekering was datgene wat ik in eerste instantie veel te duur vond )
Je weet nooit wat ze met die dingen op marktplaats allemaal gedaan hebben en als je gewoon een goede brommer/scooter wil hebben, is het niet slim om die daar te kopen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 21:32
martijn1985
martijn1985 is offline
Overigens is een Kymco niet een van die uit china geïmporteerde bagger-merken. Kymco is een Koreaans merk en staan vooral bekend om hun duurzaamheid (mits goed onderhouden uiteraard). De Chinese bagger die in principe wilt mijden zijn merken als baotian, qing-jing, atb etc.

Daarnaast over het kopen op marktplaats: ik heb het wel gedaan, en heb er nog geen spijt van. Bedenk wel dat het slim kan zijn om hem na de koop even naar een dealer te brengen voor een servicebeurt, dus dat zul je bij de aanschafprijs moeten optellen.
Oud 01-06-2009, 11:08
Verwijderd
Piaggio, Peugeot en Yamaha
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 11:10
Verwijderd
Citaat:

Daarnaast over het kopen op marktplaats: ik heb het wel gedaan, en heb er nog geen spijt van. Bedenk wel dat het slim kan zijn om hem na de koop even naar een dealer te brengen voor een servicebeurt, dus dat zul je bij de aanschafprijs moeten optellen.
Goeie tip, daar kan ik wat mee
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 16:23
Raymond'
Raymond' is offline
Piaggio, Peugeot en Yamaha inderdaad...

Heb zelf een oud Peugeot speedfightje uit 1998 en die loop nog lekker, alle begrenzing eruit en knalt nu 90 op de teller.
Verder kijk wel een beetje uit op marktplaats! Ik heb handige vrienden die verrote scooters verkopen met een uiterlijk dat er nog mooi uitziet, die dingen vallen dus binnen en week uit elkaar. neem dus altijd iemand mee die er een beetje verstand van heeft dan kan hij ook nog een beetje de motorische dingen checken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 15:37
arPos
arPos is offline
Ik zou met die nieuwe rijbewijzen, verzekeringspremies en kentekenplaten de moeite niet meer nemen een brommert te kopen...

wil je toch enorm stoer zijn, goed en comfortabel rijden en niet te veel premie betalen dan koop je deze:

4-voet niet de 3-hand a.u.b, je hebt ook nog de KS met 5 voet wat helemaal geil rijdt.

p.s. *kots* vespa's
Oud 10-06-2009, 16:24
Verwijderd
Do want
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten