![]() |
|
![]() |
Beste Kitten. Jij verwees mij naar eerdere topics van mij alleen zijn die ook gesloten, daarom vraag ik je of je deze open wil laten.
Hoe bewijs ik God? Dat doe ik door de atoomrealiteit onderuit te halen, zodat een andere realiteit daar moet zijn. Ik zal een simpele impressie geven van een bewijs dat verder verfijnd en uitgedacht moet worden. Ik zal alleen de impressie geven het denken laat ik aan U. De kip eet lukraak en willekeurig komt het eten in de maag van de kip dat lukraak wordt verteerd en willekeurig in het vormende ei gaat plaatsnemen. De moleculen in het ei raken elkaar en alleen waar ze elkaar raken kunnen ze een verbinding aangaan met elkaar. Hoe toevallig liggen de moleculen die de spieren, hart, botten etc. moeten gaan vormen op de juiste plek? Als de moleculen anders geplaatst zouden zijn zou het kuiken bijvoorbeeld geen complete botcellen kunnen krijgen als bijvoorbeeld de spiermoleculen op de plaatsen van de botmoleculen in het ei zouden liggen. Dan zou eerder een spiercel op de plaats van de botcel ontstaan. De kans dat alle moleculen in juiste proporties op de juiste plaatsen in het ei liggen is heel klein. Er zijn immers miljarden combinaties te maken met alle verschillende moleculen op verschillende plaatsen binnen het ei. Zo kunnen de spiermoleculen daar liggen waar botmoleculen zouden moeten liggen. Zo zouden hersenmoleculen daar kunnen liggen waar hartmoleculen zouden moeten liggen en hetzelfde geld voor bloed, aderen, lever, nieren etc. Gestuurd door toeval zijn die moleculen in het ei terecht gekomen, want de kip weet niet in welke volgorde die moet eten. Is er een andere waarheid dan het atoomverhaal en zou het leven door God gestuurd kunnen worden? Leven we in gedachten van God en is dat te bewijzen? Leest U mijn boek voor een nog betere uitleg. Op mijn website heb ik meer informatie vermeld. Die website is: http://www.levennadedoodbewezen.come2me.nl Groet, Babshoewab |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat haalt namelijk je hele betoog onderuit. Er bestaat niet zoiets als 'hersenmoleculen'. Uit moleculen worden hersencellen gevormd. Een paar referenties met basisuitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cel_(biologie) http://nl.wikipedia.org/wiki/Molecuul
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik wil graag dat Babshoewab iets nieuws gaat brengen in dit topic. Zoals al eerder vermeld is dit topic al uitvoerig besproken. Je brengt met je nieuwe post niets nieuws en dat zou ik wel graag zien. Vooral, omdat je hier voornamelijk reclame probeert te maken voor je theorie.
Bijvoorbeeld: Geef eens je uitleg over de aanname dat er complete willekeur is in het eten en verteren door een kip. Ik denk toch dat je die aanname duidelijk moet verdedigen hier voor je kan spreken over de rest van de theorie, want op die aanname steunt de theorie.
|
![]() |
Ok Kitten. Celdelingen zouden het kuiken in de eerste fase op autonome wijze moeten vormen met snavel, bloed, aderen, botten, spieren, huid, darmen, maag, lever, nieren, hart en dat allemaal op de juiste plek. Pas dan kan het kuiken gaan leven om eventueel zelf de voeding in het ei te gaan eten.
De eerste fase is het autonome delen van de cellen, zonder dat het kuiken kan leven. Dus de moleculen die de cellen van de botten moeten maken, zowel de moleculen voor het binnenste van de botcel, als zowel de moleculen voor het celmembraan van de botcel, moeten op de juiste plek liggen. Ligt daar het materiaal voor de spier, dan kan het geen stevig bot worden. Waarom de moleculen voor de juiste cellen willekeurig geplaatst zijn, is omdat de kip niet kan bepalen wanneer die het materiaal voor de botten moet eten als zowel voor de rest van de verschillende onderdelen van het kuiken. Alle verschillende moleculen worden lukraak in het zich vormende ei geplaatst. Het is een hele kleine kans dat het kuiken perfecte vormen krijgt, want er zijn miljarden en zelfs veel meer verschillende combinaties te maken met de verschillende moleculen op verschillende plaatsen. Zo zouden de moleculen voor de botten met een veel grotere kans op andere plaatsen gaan liggen, dan op de plaatsen waar het bottenkarkas driedimensionaal in het ei zou moeten verschijnen. En waarom we telkens een kuiken uit een ei zien komen is omdat God dat bestuurd. Autonome groei faalt, want dat toeval is onmogelijk. Dan is de enige optie die overblijft buiten autonoom het tegenovergestelde, dat het bestuurd wordt. Door wat? Nee een wat is dood. Dus een wie. Hij noemt zich God. Denk daar maar over na.... Laatst gewijzigd op 02-11-2009 om 11:51. |
![]() |
||||||||||
Ok. Je hebt het hier over basis-embryologie. Ik zal even kijken hoe ver ik kom.
Citaat:
Het verkrijgen van voedsel door kippen embryos is heel goed mogelijk zonder dat daar voor alle delen van het lichaam moeten bestaan. Cellen van een dier kunnen namelijk voedsel opnemen uit hun directe omgeving. Zo werkt het ook bij de mens, wij leveren het voedsel naar de cellen met behulp van bloed. Door deze diffusie en de samenstelling van het ei, zijn de individuele cellen van het kippenembryo in staat zich te voeden met het ei. Een kuiken neemt zelfs geen hap met zijn snavel tot het moment dat hij uit het ei kruipt. Citaat:
Citaat:
Die moleculen worden vervolgens gebonden aan eiwitten die ze alleen op de juiste plek weer afgeven. Op die manier is de cel verzekert van de juiste cel op de juiste plek. Door splitsing van de moedercel wordt vervolgens bot gevormd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou je aanraden een keer 'Zoology' te lezen. voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=UgT5rUQ9EmQ
||
Citaat:
Googlen op de titel + "pdf" levert een downloadbare versie op. De auteur zelf zette een toevoeging aan het boek gratis online: http://lanl.arxiv.org/ftp/arxiv/pape.../0710.3137.pdf Daar uit, de kern van de fout die Babshoenogwat maakt: This has led some to insist that, as a consequence, science can say nothing about the origin. Here they parrot the familiar creationist argument that because we did not observe humans evolving we can't say anything about human evolution. But, of course science can and does talk about unobserved and unobservable events. We have plenty of indirect data by which we can test human evolution. We can reconstruct crimes from forensic evidence. In the case of the universe, the inflationary big-bang model nicely accounts for a wide range of increasingly precise observations that bear on the nature of the early universe. Kort samengevat komt het erop neer dat de claim van babshoewab "We zien geen oorzaak, dus moet het toeval zijn, dus is het een godheid die het doet" een foutieve aanname is. De oorzaak is er wel, maar vraagt meer dan met de ogen er naar kijken om te achterhalen. DNA dat fungeert als bouwtekening voor een organisme, en niet met het blote oog te zien is bijvoorbeeld. Bovendien is er natuurlijk geen enkel bewijs voor zijn aannames over goden. Zijn argument klopt dus niet, en zijn conclusie mist elke vorm van bewijsvoering. We kennen daarnaast een alternatieve verklaring vanuit de biologie. Daarmee is het betoog van babshoewab van A tot Z weerlegd.
|
![]() |
Effe dat verhaal van jou Kitten. De moelculen liggen in het ei. Er kunnen al cellen zijn gemaakt. Tegen die cellen drukken andere moleculen. En alleen waar de moleculen de cellen raken kunnen ze hechtingen vervolmaken. De posities van de moelculen kunnen eventueel wijzigen omdat ze zouden trillen onder invloed van temperatuur. Maar dan nog bepaald toeval dat de moleculen op exact de juiste manier de andere moleculen raken. Moleculen zijn vormen. De cel is niet geprogrammeerd om alleen bepaalde moleculevormen toe te laten, maar zal alle vormen door een doorgang in het celmembraan doorlaten. Daarom kunnen botcellen ook andere moelculen binnenlaten en dat geld voor alle andere cellen. Ook is het zeer toevallig de de botmoleculen op de juiste plaatsen liggen en niet ergens anders in het ei welke een veel grotere kans is.
Het celmembraan moet dus een opening hebben om moleculen door te laten, want is dat membraan gesloten, dan zal het geen moleculen binnenlaten. Geen enkel moelcuul dringt zich door een bariere van moleculen dat het celmembraan is. Dat zegt de logica. |
![]() |
|
![]() |
Stukje uit mijn boek:
3.5 Celmembraan Ieder celmembraan kan enkel verschillen om de volgende reden. Het celmembraan is de buitenzijde van een cel. Het bestaat uit een laag van aaneengehechte atoomkernen. De atoomkernen worden door elektronen op hun plaatsen gehouden. Iedere cel heeft een membraan. Al die membranen worden dan wel sterk aangetrokken door eventueel meerdere elektronen of minder sterk. Andere verschillen zijn niet mogelijk. Het binnenste bestaat ook uit moleculen en het maakt eigenlijk niet uit hoe die moleculen zich erbinnen clusteren en hechten, het blijft een simpele bol moleculen. Of ze nu aaneen gehecht zijn of niet in het binnenste, dat zal voor de gehele cel weinig uitmaken, die zal alleen minder stabiel zijn als de moleculen in het binnenste niet aaneen gehecht zijn. En de moleculen in de cel kunnen elkaar alleen op willekeurige plaatsen raken en pas als ze elkaar raken kan het elektron kans zien om beide moleculen aaneen te hechten. Dus dat is een proces gebaseerd op enorm toeval. Wat er ontstaat dus in het ei zijn allemaal celmembranen gevuld met moleculen die wel of niet aaneengehecht zijn. De cellen moeten met hun membranen aaneen-gehecht zijn, want anders zal het kuiken uiteen vallen. Zullen die lukraak gevulde membranen leven kunnen voortbrengen? Daar gaan we nog achterkomen. |
![]() |
|||
Citaat:
Binnen de cel worden vervolgens deze moleculen herbonden in nieuwe structuren die bijvoorbeeld kunnen bijdragen aan de formatie van nieuwe cellen of botstructuren. Daarnaast bewegen moleculen voortdurend. Ze blijven niet op dezelfde plaats liggen maar bewegen. Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=s0p1ztrbXPY (Dit zijn trouwens dingen die gewoon geobserveerd worden)
||
Citaat:
|
![]() |
|
Babshoewap, bovenin zeg je dat je het atomaire model onderuit gaat halen. Ik wil je vragen of je daar eens wat meer over wilt zeggen. Concludeer je echt dat je dat model onderuit haalt omdat jij niet direct snap hoe een ei werkt? Ben je echt van mening dat atomen en moleculen op willekeurige wijze bindingen aangaan?
||
Citaat:
Welke theorie zit er in die 'gangbare logica'? Ik heb geen idee waar je op doelt.
|
![]() |
Er moeten gaten zijn. Ga effe na hoe een chemische reactie MOET verlopen. De moleculen raken de eiwitten, dus het celmembraan en daar waar ze raken verschuift het elektron zijn baan om de sterkere krachten die het van het moelcuul krijgt die ertegen botst. In een chemische reactie dus wisselen alleen de elektronen van koers. Moleculen kunnen breken en kunnen gaan hechten in een chemische reactie. Wil het molecuul het binnenste van de cel bereiken dan moeten de moleculen van het membraan een opening maken natuurlijk. De moelculen vormen het membraan. Als er vele moelculen meer in de kern geraken moet het membraan oprekken. En dat kan alleen als er moelculen aan toegevoegd worden.
Gebeurt dat echt door toeval? De moleculen in de kern zijn nietsbetekenend. Die vullen de kern en kunnen aaneenkoppelen of niet. Het blijven kernen met nietsbetekenende moleculen die kunnen hechten of niet. Als ze zouden hechten zou de kern wat stabieler zijn en steviger. Anders minder stevig. Membranen kunnen niet oprekken, want de kleine cel groeit met meer dan het dubbele tot een nieuwe splitsing weer mogelijk is. Blijft het membraan na die splitsing dicht dan kunnen de moleculen ook niet meer passeren tot het binnenste. Dus gaten zijn essentieel. Wat we nu kunnen concluderen is dat iedere cel een puzzel is van moleculen die het membraan en het binnenste moeten leggen en dat op autonome wijze dus door het toeval. Ik zeg dat toeval onmogelijk de moleculen automatisch op de juiste plaatsen terrecht kan laten komen. Toeval is onmogelijk. Uit de moleculenwirwar chaos moet een ordelijk levend wezen ontstaan en die kans is heel klein als we de moleculenwereld in het groot bekijken. Laatst gewijzigd op 03-11-2009 om 16:24. |
![]() |
||
hier is een geniale animatie die in detail de bouw en werking van het celmembraan illustreert. helemaal aan het eind wordt zelfs getoond hoe niet alleen stoffen, maar ook virussen een cel binnen weten te komen ondanks (of eigenlijk dankzij) het membraan.
http://www.johnkyrk.com/cellmembrane.html Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-11-2009 om 16:24. |
![]() |
||
Citaat:
Kijk dit filmpje eens: http://www.youtube.com/watch?v=5wV_REEdvxo
||
Citaat:
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Zoals je ziet in het plaatje zit er een extra membraan om de celkern heen. Dit membraan bevat zeer specifieke eiwitten en zeer weinig stoffen dringen daardoor door in de kern. Wat de cel wel kan, is nieuwe celmembraan eiwitten aanmaken. Je kan dit zelf nadoen. Neem een bak sop en klop het lekker op. Zoek een hele grote bel en probeer met je vingers kleinere belletjes bij de grote te voegen. Je zult snel zien dat je dat goed kan doen. Een zeepbel is gebaseerd op hetzelfde idee (hydrofobe deeltjes) als een celmembraan. Een cel is echter veel beter in staat om de groei van zijn membraan te sturen door middel van het toevoegen van vesikels aan de celwand. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-11-2009 om 17:21. |
![]() |
|
![]() |
De enige bewegingen die moleculen of clusters moleculen maken zijn trillingen. Dat zegt de wetenschap. Nu moeten we met die informatie een cel bouwen. Er komen geen chemische reacties aan te pas beweer jij. Ok dan niet. Dan nog moeten de juiste moleculen in de juiste hoek en positie zich toevoegen aan een geheel om zich perfect te passen. Toeval brengt de moleculen waar ze moeten zijn. Toeval maakt het inwendige van de cel en het celmembraan en dat is veel te toevallig om waar te zijn. Zo moeten de botcellen op de juiste plaatsen worden gevormd als zowel voor de spier, bloed, zenuw, ader, huidcel, etc. Toevallig vallen de moleculen op de juiste plek. Dat toeval is onmogelijk. Het zal een chaos van moleculen blijven, zoals die is met het eigeel en eiwit dat eigenlijk niet veel kan veranderen, want: Dat moet zo blijven, want het enige wat moleculen doen is trillen en ze zullen niet toevallig op de juiste plaatsen vallen om bij te dragen aan de toevallige groei van het kuiken. Ze vallen niet toevallig op de juiste plaatsen, dat toeval is uitzonderlijk extreem.
En toch moeten zich chemische reacties voordoen, want het celmembraan moet zich aaneen hechten. |
![]() |
||
Citaat:
Met autodidact bedoel je, neem ik aan, dat je boeken hebt gelezen en daaruit je conclusies hebt gehaald?
|||
Citaat:
Citaat:
Mensen op s.com weten vaak wel dat ik een biologie achtergrond heb. Ze zullen daar dus rekening mee houden wanneer ze met mij praten. Niet dat ze alles wat ik zeg zonder slag of stoot aannemen, maar ze hebben wel een goede inschatting hoe ik aan mijn kennis (en kunde) kom. Ik kan ook mijn vakken- en cijferlijsten laten zien als een bewijs van kennis die ik voldoende heb opgedaan. In discussies gaat het er altijd om wat je inhoudelijk beweert. Deze inhoud wordt door anderen beoordeeld op de logica en achtergrond die de beweringen teweeg brengen. Deze aannames zul je moeten onderbouwen met meer dan puur je eigen kennis. Bijvoorbeeld met testen die nagedaan kunnen worden. Je komt dan terecht in de wetenschapsfilosofie.
||
Citaat:
|
![]() |
Kitten ik kan niet aan beelmateriaal komen. Al wat men ziet is een simulatie door Here God. We zouden leven in Zijn gedachten. En dat het simulaties moeten zijn kan men achterhalen door zelf in gedachten te simuleren wat atomen en reeksen atomen dus moleculen kunnen voortbrengen. Dat wijkt ver af van wat men waarneemt. Daarom kan ik nu begrijpen dat het simulaties moeten zijn.
Begin het simulatieproces met behulp van het atoommodel en diens wetten, toegeschreven door de wetenschap. De wetten van de wetenschap zijn: De moleculen trillen onder invloed van temperatuur. De kip broedt dus zullen de moleculen wel trillen. een tweede wet is: Moleculen maken onderlinge hechtingen met behulp van het elektron, een of meerdere. Doordat elektronen binden gaan ze andere koersen en kunnen ze delen van het moelcuul doen afbreken, omdat het elektron een andere koers is gaan draaien en dat deel niet meer gehecht wordt. Met die informatie beginnen we het simulatieproces in gedachten. Laten we stellen dat er al een cel in het gehele ei zit. Daar drukken trillende moleculen tegenaan. Alleen door openingen in het membraan kunnen die moelcueln naar binnen. Is ook heel logisch. Dan moeten er moleculen het celmembraan vergroten en dat alles door toeval? Laten we stellen dat het toeval tot zo ver kan reiken. Dan komt hetvolgende: De cel moet splijten. Hoe splijt een celmembraan met daarin losse moleculen? Leg mij dat eens uit gebruik makend van de wetten die de wetenschap geeft aan het atoom en molecuul? |
![]() |
||
Citaat:
Ik raad je aan om je autodidactische vaardigheden eens te richten op een simpel wikipedia artikel, want als je niet eens op de hoogte bent van de verschillende interacties die op celniveau van belang zijn, dan ben je eigenlijk niet echt in de positie om vanuit een wetenschappelijke basis claims over de werkelijkheid te doen. verder: heb je eigenlijk wel ooit van celdeling gehoord? een nieuwe cel is al klaar voordat ie gemaakt is joh.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw bewijs: Leven na dood bewezen babshoewab | 114 | 13-08-2009 14:03 | |
De Kantine |
Verdomme waar blijft dat saaitopic #303 Verwijderd | 500 | 05-08-2008 21:38 | |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
Evolutie, Big Bang, Atheisme en Islam... BiL@L | 36 | 15-05-2003 17:27 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |