![]() |
|
Verwijderd
|
Mocht iemand dit interessant vinden:
In 1997 was in Nederland het gemiddelde meisje voor het eerst ongesteld toen ze 13 jaar en 2 maanden was (bron: A.M. Fredriks, Growth diagrams 1997 (promotieonderzoek)). Tussen haar 13e en haar 20e groeit het gemiddelde Nederlandse meisje nog 10 cm: van 1.60 meter bij 13 jaar naar 1.70 meter bij 20 jaar (bron: groeidiagram zoals kinderartsen die gebruiken). Er is waarschijnlijk niet veel veranderd in de afgelopen 12 jaar wat dat betreft. |
![]() |
|
Ik was 12, bijna 13 geloof ik. Het was iig in de voorjaarsvakantie en ik ben in mei jarig. Ik ben daarna nog zeker 12 cm gegroeid.
|
Ik was 13. En sommige meisjes worden later ongesteld dan anderen. Vraag je moeder (ik wilde typen, vader of moeder, doy.) anders wanneer zij ongesteld werd, vaak loopt dat wel zo'n beetje gelijk.
![]()
|
Ik was nét 11. Ik weet 't nog goed, ik lag eerst lekker in bed naar Telekids te kijken, stapte eruit en zag dat het niet goed was. Ik had er echt ZO geen zin in.
Vanaf m'n 13e begon ook de pijn, de misselijkheid en het (bijna) flauwvallen. Leuk hoor. En als de leeftijd genetisch bepaald is zit ik er nog 40+ jaar mee opgescheept. ![]() Mss dat je het door lengte ook wel wat kan afleiden. Ik was nl op m'n 11e al net zo groot als m'n moeder en ben daarna ook amper meer gegroeid. (hooguit een centimer ofzo).
|
Verwijderd
|
Ik weet de precieze datum nog, het was 18-09-1996, toen was ik net 11 geworden. Die dag was de opening van het rijswijk station (onze school stond daarnaast) en we stonden allemaal buiten met ballonen, ik ging toen even naar de wc bij een vriendinnetje die er aan de overkant woonde en toen zag ik het.
Mijn moeder had het tegen een klant van het café verteld en daar kreeg ik 25 gulden van omdat ik een vrouw was geworden. Ik vond dat echt niet leuk en ik schaamde me kapot. Op m'n 12e was ik voor het laatst bij de schooldokter en ik was toen 1.54 m (of eigenlijk 1.53 en 7 mm) en nu nog steeds. |
![]() |
|
Ik was 13 of 14. Het was op vakantie, en ik schrok er heel erg van. Wilde heel graag ongesteld worden, omdat al mijn vriendinnen het al waren, maar toen het zover was werd ik er niet echt blij van. Toen ik terug bij de tent kwam vroegen m'n ouders wat er aan de hand was, en toen ben ik in huilen uitgebarst
![]()
|
Ik was 13, een maand voor ik 14 zou worden. Was de laatste van de mensen uit m'n klas voor zover ik wist, maar ik vond het wel prima. Kan nog lang genoeg iedere maand met het gedoe zitten. Ik was niet zo in paniek, maar heb toch mama maar even gevraagd, al wast alleen maar om waar het maandverband in huis lag
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |